تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۴۲۳۹۶۵
کبنا گزارش می‌دهد

سفیر اتریش هدف سفرش به یاسوج را با ضرب‌المثلی تشریح کرد / تشابهات کهگیلویه و بویراحمد با اتریش / دیدار سفیر اتریش با استاندار کهگیلویه و بویراحمد( + تصاویر و فیلم کبنا )

۴
کبنا ؛اشتفان شُلتس سفیر اتریش در ایران به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی این استان با فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (دوشنبه 13 مرداد ماه 99) سفیر اتریش با فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و استاندار این استان دیدار و در خصوص همکاری های متقابل و مشترک کشور اتریش با کهگیلویه و بویراحمد گفت و گو کردند.
 
    
فیلم ) سفیر اتریش اهداف سفرش را به کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد / بین اتریش و کهگیلویه و بویراحمد مشابهت‌های زیادی دارد / ضرب المثلی که سفیر اتریش زد

نحوه برخورد ایران با دو چالش کرونا و تحریم‌های ظالمانه ستودنی است
 
 سفیر اتریش در ایران گفت: نحوه برخورد ایران با دو چالش منطقه از جمله کرونا و تحریم‌های ظالمانه غرب قابل ستایش است.
 
اشتفان شُلتس روز دوشنبه ( 13 مرداد ماه 99) در نشست بررسی همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد با کشور اتریش در یاسوج، اظهار داشت: کشور ایران با برنامه ریزی و هماهنگی توانسته با این دو چالش جهانی مقابله کرده و رو به جلو حرکت کند.
 وی درباره سفر به یاسوج گفت: خواست قلبی خودم بوده که پیشتر به این استان سفر کنم اما شرایط بیماری کرونا مانع از این کار شده بود. 
وی افزود: سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد یک سفر کاری محسوب می‌شود و در این سفر نماینده اقتصادی اتریش و رایزن بازرگانی سفارت را به همراه خود به یاسوج آوردم.
 سفیر اتریش در ایران تصریح کرد: هدف از نشست همکاری‌های مشترک اتریش و کهگیلویه و بویراحمد شناسایی حوزه‌های مختلف همکاری بر مبنای علایق دو طرف و توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف بویژه اقتصادی و گردشگری بوده است.
 اشتفان شُلتس عنوان کرد: آنچه در بدو ورود به کهگیلویه و بویراحمد تحت تأثیر آن قرار گرفتم، شباهت حوزه‌های مختلف این استان با ظرفیت‌های کشور اتریش است. 
وی تاکید کرد: مدیریت منابع آبی، جنگل‌ها و گردشگری در این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و همچنین در حوزه صنایع کوچک و نفت ظرفیت‌هایی برای همکاری‌ها وجود دارد.
 سفیر اتریش در ایران ابراز داشت: ظرفیت‌های تبادل همکاری‌های تحقیقاتی مراکز دانشگاهی اتریش با دانشگاه‌های استان وجود دارد و اتریش در تهران یک انجمن فعال فرهنگی دارد و ۱۳۰ مناسبت علمی و فرهنگی در ایران برگزار کرده است.
 وی گفت: به خاطر اعتماد کشور ایران برای برپایی این رویدادها نیاز به اخذ مجوزهای لازم را نداریم و این مهم نشان دهنده اعتماد متقابل بین کشورهای ایران و اتریش است.
 اشتفان شُلتس بیان کرد: اولین ریاست جمهوری کشورهای غربی بعد از انقلاب اسلامی که به ایران آمد رئیس جمهور اتریش بود و همچنین رئیس جمهوری وقت آن پس از انعقاد قرارداد برجام به ایران آمد.
 سفیر اتریش در ایران افزود: ۷۰۰ سال رابطه مستند، ۵۰۰ سال شراکت و بیش از ۱۶۰ سال روابط کامل دیپلماتیک بین ۲ کشور را در مناسبتی گرامی داشتیم، تقریباً هیچ کشور اروپایی از چنین پیشینه‌ای خوبی در رابطه با ایران برخوردار نیست.
 وی ابراز داشت: داشتن اقلیم کوهستانی در کهگیلویه و بویراحمد و وجود قلل مرتفع دران موجب شده تشابه فراوان طبیعی با اقلیم کشور اتریش داشته باشد. 
اشتفان شُلتس ابراز داشت: با با بررسی و تحقیق کامل برروی ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف، برای همکاری‌های چندجانبه بستر سازی مناسب صورت خواهد گرفت و پس از ان وارد همکاری‌های عملیاتی خواهیم شد.
 سفیر اتریش در ایران عنوان کرد: اطمینان می‌دهم بنگاه‌های اقتصادی اتریش تمایل زیادی برای همکاری با ایران دارند و از نشانه‌های بارز آن مشارکت ۲۵۰ شرکت اتریشی در نشست ماه می با موضوع ایران بوده است.
 وی تاکید کرد: نمایندگان بنگاه‌های اقتصادی اتریش در قالب هیاتی در حوزه کمک‌های بشر دوستانه در ماه نوامبر به ایران سفر می‌کنند. 
اشتفان شُلتس ابراز داشت: ماموریتی که مسئولان ارشد هر دو کشور به ما محول کرده‌اند و قراردادهایی که در سفر ریاست جمهوری ایران به اتریش به امضا رسید ما را موظف به پیگیری این قرار دادها کرده است.

کریستوف گراب‌مایر در نشست سفیر اتریش با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلات ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد اتریش سایه افکنده و ایام خوبی را پشت سر نمی‌گذاریم گفت: متاسفانه تلاش‌های ایالت متحده برای جلوگیری از تجارت با ایران تاثیرگذار بوده البته به این معنا نیست که خودمان را به آنچه پیش آمده واگذار کنیم بلکه باید برای مقابله با محدودیتی که آمریکا برای تجارت با ایران ایجاد کرده تلاش بیشتری کنیم.
رایزن بازرگانی سفارت اتریش گفت: شرایط کنونی اینگونه است که مورد به مورد برای تسهیل همکاری با ایران راه‌حل پیدا کنیم چرا که نمی‌شود از یک راه‌حل برای همه زمینه‌ها استفاده کرد.
وی عنوان کرد: از مسوولان و روسای اتاق بازرگانی درخواست دارم فرصت‌ها و حوزه‌های مورد علاقه شرکت‌ها را معرفی کنند.
گراب‌مایر تصریح کرد: از همه حوزه‌های اقتصادی و مجموعه‌های علاقمند به همکاری با طرف اتریشی می‌خواهم که ارتباط را با ما برقرار کند تا بتوانیم شرکا و  شرکت‌های بالقوه را برای گفت‌وگوی دقیق و ارتباطی دقیق‌تر پیدا کنیم و به پیش برویم.
وی با اشاره به ایجاد ارتباط نزدیک و تنگاتنگ تحقیقاتی و علمی که در آینده با بنگاه‌ها اقتصادی اعتقاد داریم در این مقطعه زمانی همکاری نزدیک و تنگاتم تحقیقاتی و علمی با بنگاه‌های اقتصادی ایجاد می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی کردیم که  مناسبت‌های اقتصادی میان ایران و اتریش ایجاد کنیم و موسسات را برای رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهیم.

در ادامه سید حشمت‌الله صمیمی‌پور معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: به دنبال ایجاد جاده اقتصادی دو طرفه میان اتریش و ایران هستیم تا هم از ظرفیت شرکت‌های اتریشی بهره‌ ببریم و هم زمینه صادرات کالاهای استان فراهم شود.
این مسوول عنوان کرد: از رایزن اقتصادی اتریش انتظار داریم با شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های اتریشی زمینه سرمایه‌گذاری آنها در استان فراهم شود.


کهگیلویه و بویراحمد مهیای سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اتریشی است

دیدار سفیر اتریش با استاندار کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار خطاب به استفان شُلتس گفت: شما منطقه‌ای را انتخاب و به  آن سفر کردید که به پایتخت طبیعت ایران نام گرفته و در جنوب غرب کشور به سرزمین چهار فصل معروف است.
حسین کلانتری افزود: در این استان مناطقی داریم که همزمان در منطقه‌ای دما ۵۰ درجه سانتی‌گراد و در منطقه‌ای دیگر کمتر از ۳۰ درجه است به همین دلیل استان چهار فصل قلمداد می‌شود.
وی با بیان اینکه این استان با دارا بودن ظرفیت‌های فوق العاده و بکر جای پیشرفت و توسعه زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد گفت: در رژیم پهلوی به توسعه این استان توجه نشده بود و با تلاش مردم و جمهوری اسلامی گام‌های بلندی برای توسعه زیرساخت‌ها برداشته شده است و اکنون مهیای هرگونه سرمایه‌گذاری است.
استاندار به ذخایر خدادادی فراوان مانند نفت و گاز در گچساران، اماکن گردشگری تاریخی مثل بلاد شاپور در کهگیلویه، آبشار و چشمه‌زارها و رودخانه‌های جوشان و خروشان به خصوص در شهرستان دنا اشاره کرد و یادآور شد: سی‌سخت برای شما و کشور اتریش به واسطه وجود یک زوج اتریشی ساکن در آن شناخته شده است و آلبوم خوبی است که به یادآوری خاطرات دوستی از گذشته می‌پردازد.
کلانتری گفت: این استان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی در بخش گیاهان دارویی و احداث واحدهای تولید فرآوری در این خصوص و مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی و مهمتر از همه مردم مهمان نواز، بلند همت و سخت کوش دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دلبستگی بالای مردم این استان به نظام مقدس جمهوری اسلامی، حکومت و به اراده و عشق و علاقه وافر آنها برای توسعه و پیشرفت همه جانبه اشاره کرد و افزود: این استان چهره‌های مطرحی به لحاظ علوم پزشکی و دانشگاهی به دنیا معرفی کرده است که پرفسور ملک حسینی معروف به پدر پیوند کبد، یکی از آنهاست.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مردم این استان بسیار صمیمی و صبور و اما سخت کوش هستند و لذا به همین خاطر است که فشارها و تهدیدهای آمریکا را تحمل می کنند تا اهداف آنها را به شکست مبدل سازند.
وی خاطرنشان کرد: مرم این استان در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله با صدام نزدیک به ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب و کشورشان کردند یعنی با تمام توان و تا پای جان ایستادگی کردند.مردم ما آنجا که پای صلح، دوستی، صمیمیت و همکاری در کار باشد با آغوش باز استقبال می کنند و سند آن زوج خوشبخت اتریشی ساکن در شهرستان دنا است که سال‌ها مردم ما مانند کسان خود از آنها مراقبت کرده و مورد احترام هستند.
کلانتری گفت: سفر شما مقدمه‌ای برای مراودات، ارتباطات و مبادلات بیشتر این استان با کشور اتریش است و ما در این خصوص آمادگی کامل برای هرگونه همکاری را داریم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما با سیاست‌ها و همکاری دولت اتریش آگاه هستیم و سفر شما را به این استان به فال نیک می‌گیریم و از حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شما به خوبی استقبال می‌کنیم.
وی گفت: ظرفیت های مد نظر و  قابل استفاده تجاری شما در استان ما فراوان است و می تواند تبادلات را رقم زند، ما شرایط سخت تحریم ها را با استقامت و پایداری طی کردیم. مردم ما بر این باورند و اطمینان دارند که شکست آمریکا در مقابل اراده ایرانی‌ها حتمی است.
استاندار عنوان کرد: دولت‌ها در موقع سختی باید خود را نشان دهند چون سختی‌ها می گذرند و همانطوریکه با استقامت و پایداری جنگ هشت ساله هم با شکست دشمن خاتمه یافت و امروز نسبت به گذشته کشور ما در شرایط بسیار بالایی قرار گرفته است.
استاندار گفت: فعالان اقتصادی ما در این استان هم در عرصه بین‌المللی حضور دارند و  در ارتباط با فعالیت های اقتصادی، بازرگانی و تجاری با کشور اتریش به خوبی استقبال می‌کنند.
کلانتری اظهار امیدواری کرد: در سفرهای بعدی شاهد اقدامات عملی در حوزه سرمایه گذاری، رونق تجاری و بازرگانی این استان با فعالان بخش اقتصادی کشور اتریش باشیم.  
سفیر اتریش هم در این دیدار گفت: کشورهای ایران و اتریش دوستان قدیمی هستند به طوریکه از ۷۰۰ رابطه ۵۰۰ سال رابطه تنگاتنگ و ۱۵۰ سال هم روابط خوب و کامل با هم داشته‌اند، لذا کشورهای کمی در اروپا خواهید یافت که چنین پیشینه ارتباط و همکاری دوستی با ایران داشته باشند.
وی افزود: در این سفر معلوم خواهد شد که چه کاری و تا چه اندازه‌ای می توانیم در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام دهیم، ما می خواهیم از فرصتی که ایجاد شده است استفاده کنیم و از زمان حال تا پایان کووید- ۱۹ و تا پایان محاصره ناعادلانه اقتصادی، برای ۲ کشور ظرفیت ها و فعالیت های تجاری ایجاد کرد.
سفیر اتریش گفت: در این سفر می‌خواهیم به اتفاق مسئولان تحلیل لازم برای بسترسازی وارد شدن در کارها و فعالیت های اقتصادی و تجاری انجام گیرد و گام‌های لازم برداشته شود.
سفیر اتریش افزود: اطمینان می دهم که بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری اتریش بسیار علاقمند به همکاری با شما هستند و نمونه آن ۲۵۰ شرکتی است که با برنامه ریزی به عمل آمده به زودی وارد تهران خواهند شد.
وی گفت: ما نمی خواهیم گفتگوها در حد صحبت باشد بلکه برنامه داریم نمایندگانی تجاری در ماه نوامبر به ایران بیایند و موضوعات تجاری، بازرگانی و سرمایه‌گذاری را بررسی کنند.
شلتس اعلام کرد: کشور اتریش خودش را شریک ایران می داند به خصوص در بحث کارگاه های کوچک و متوسط چرا که ۹۷ درصد شرکت های تولیدی در اتریش واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند.
وی در رابطه با تحریم‌ها هم گفت: ملت بزرگی هستید و ملت‌های دیگر اگر جای شما بودند در مقابل تحریم کم می‌آوردند اما شما با مقاومت چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌اید.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1