تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۲۳۹۵۶
کبنا گزارش می‌دهد

سفر سفیر اتریش به یاسوج / محاصره تجاری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ناعالادنه است

۱
کبنا ؛سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بازدید از واحدهای تولیدی و نشست با فعالین اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد از جمله برنامه‌های استفان شلتس سفیر اتریش در این سفر است.
به گزارش کبنا، استفان شُلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علاقه زیادی داشتم به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنم اما مشکلات ناشی از بیماری کرونا ایجاد شد، اظهار کرد: خوشحالم که این فرصت ایجاد شد که بتوانم در این استان میهمان شما باشم.
سفیر کشور اتریش در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سفرم به استان کهگیلویه و بویراحمد نه یک سفر گردشی بلکه سفر کاری است، افزود: نماینده اقتصاد و رایزن بازرگانی سفارت آقای گرابمایر در این سفر همراه من است و همین گواهی بر کاری بودن سفرم به استان است.
وی با اشاره به هدف سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از این سفر شناسایی همکاری بین طرفین بوده و اینکه بر مبنای علاقه دو طرف حوزه‌ها برای توسعه و همکاری دو کشور شناسایی و تعریف شود.
شلتس ادامه داد: آنچه مرا از بدو ورودم به استان کهگیلویه وبویراحمد تحت تاثیر قرار داد حوزه‌های مدیریت منابع آبی، مدیریت جنگل‌های پایدار و همچنین حوزه گردشگری است که از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و مشابه با کشور اتریش است، ضمن اینکه در حوزه صنایع کوچک و نفت ظرفیت‌هایی برای همکاری وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اتریش تنها کشور اروپایی است که در ایران انجمن فعال دارد، گفت: سال گذشته 130 مناسبت علمی و فرهنگی را در انجمن فرهنگی اتریش در تهران برگزار کردیم که به دلیل اعتماد دو طرفه با کشور ایران برای برگزاری این مناسبت‌ها نیاز به اخذ مجوز نبود.
سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اولین ریاست جمهوری کشورهای غربی که بعد از انقلاب اسلامی به ایران آمده رئیس جمهور اتریش بود و رئیس جمهور وقت کشور اتریش هم اولین رئیس جمهوری بود که بعد از توافق برجام به ایران سفر کرد، همچنین 700 سال روابط مستند بین مردم دو کشور، 500 سال شراکت و بیش از 160 سال روابط کامل دیپلماتیک بین دو کشور وجود دارد که تقریبا هیچ کشور اروپایی از همچین پیشینه خوبی با ایران برخوردار نیست.
شلتس با اشاره به تشابه صخره‌های رشته‌های کوه دنا به طبیعت اتریش گفت: احترام بسیار زیادی برای نحوه مواجه شما با دو چالش بزرگ بیماری کرونا و محاصره تجاری ناعادلانه آمریکا که در حال حاضر با آن مواجه هستید قائلیم و ناراحتی شما را از اینکه بخش سیاست و دیپلماسی نتوانسته کانال امن مبادلات مالی را فراهم کند درک می‌کنیم این بحران که در پی تحریم‌های ایالت متحده ایجاد شد به نوعی آیینه‌ای در مقابل اتریش قرار داده و کاملا متوجه شدیم که محدودیت‌های استقلال ما در زمینه مالی و تجارت تا چه حد است.
سفیر اتریش در ایران ادامه داد: سوالی که پیش آمده اینکه در این شرایط چه کاری باید انجام دهیم؟می‌خواهیم از حالا تا پایان ویروس کووید 19 و از الان تا پایان این محاصره ناعادلانه تجاری  از این فرصت که ایجاد شده استفاده کنیم و می‌خواهم با تحلیل دقیق از ظرفیت‌های موجود برای بنگاه‌های اقتصادی بستر را برای ورود به کارهای عملیاتی فراهم کنیم.
وی بیان کرد: بنگاه‌های اقتصادی اتریش بسیار علاقه‌مند به همکاری با ایران هستند و نمونه آن مشارکت 250 شرکت اتریشی در نشستی با موضوع ایران که در اتاق اقتصاد اتریش در ماه می گذشته برگزار شد و نشست ماه نوامبر که در سال جاری برنامه‌ریزی شده است، نمی‌خواهم روابط تنها در قالب صحبت‌ و وبینارها باشد بلکه برنامه داریم که نمایندگان بنگاه‌های اقتصادی اتریش در قالب هیاتی و در حوزه کمک‌های بشر دوستانه به ایران بیاوریم.
سفیر اتریش با اشاره به استفاده از فرصت شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط گفت: با کمال میل بخش بازرگانی سفارت برای گفت‌وگوهای تخصصی و موردی با شما خواهد بود تا گام‌های بعدی را به صورت عملیاتی و مشخص برداریم و این ماموریتی است که سران ارشد دو کشور به ما واگذار کرده‌اند در سفر رسمی دکتر روحانی در جولای 2018 به اتریش مجموعه‌ای از قراردادها و یادداشت‌های تفاهم به امضا رسید که ما موظف شدیم پیگیر این تفاهم‌نامه‌ها باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اومه چ کنه
Iran, Islamic Republic of
چت من تیت بی فرهنگ.
Iran, Islamic Republic of
اگه خاست ی کاری برا شهرمون کنه ازش زیر میزی میگیرن 😂😂😂
خدا لعنت کنه هر چی ادم بی مسوله ک این شهر ب لین خوبی رو ب گند کشوندنه
اینشالا خدا همه تو ب ردز سیاه یشونه ک هر چه جوونه بیکاره میگردن تقصیر شماست
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه افراد قدر نشناسی که نون مفت اگرزحمات مسولین نبود سفیر اتریش اسم استان را از کجا میشنید که بیاد
کر بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
مسولین تو عسل بخوابند وبعد برن تو حلق امثال شما قدرشو نمیدونید چون از اول نمک نشناس بودید حرومتونه این چنین زحمات شبانه روزی مسولین زحمت کش ما که از انقلاب تا الان با این همه تحولات هنوز خوابید
......
Iran, Islamic Republic of
خداقوت .انشالله که سفر پر خیری باشه برای جوانان ما
غلام علی
Iran, Islamic Republic of
گندت بزنه بی فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
شکی در بی لیاقتی امثال شما نیست حیف نون دونه ای ۷۰۰ تومن
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
خداراشکر حاصل زحمات و تلاشهای شبانه روزی استاندارعزیزومعاونین ومدیران محترم و پرتلاششون هست که بلاخره استان ماهم جهانی شد . و انشالله که این سفر تاثیرات مثبتی درپی خواهد داشت ....خسته نباشید وخداقوت .
زهرا
Iran, Islamic Republic of
واقعا "دست مسولین استانی زحمت کش ما درد نکنه . مابخوربخوابیم و این عزیزان از وقت واستراحتشون میزنند تا استان مابه آبادی برسه . خداخیر دنیا وآخرت رابهتون عطا کنه.
Iran, Islamic Republic of
انصافا"نامردیه زحمات مسولین عزیزمون رانادیده گرفت وگر نه سفیر اتریش چطور پاش به استان ماباز شده ..همینکه بیاد وکمبودهارا ببینه و از آب وهوای اینجا لذت ببرند میان و سرمایه داران اتریشی را هدایت میکنند و اینجا سرمایه گذاری کنند باعث ساخت کارخانجات بشه اشتغالزایی هم میشه اینم نقطه امیدیه....
یاسوج پایتخت طبیعت
Iran, Islamic Republic of
واقعا خوش آمدید انشالله قدمشون خیر باشه و خداقوت استاندار با عرضه و زیر دستانشون
کارمند صنعت معدن
Iran, Islamic Republic of
احسنت خسته نباشید دکترکلانتر عزیز بهترین استانداری والله خدا قوت انشالله که سفر پر خیری خواهد بود خسته نباشید مهندس صمیمی دوست داشتنی و خوش اخلاق ومهندس حسین پور عزیز خداقوت
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
ای خدا چقدر ذوق زده شدن که یه خارجی اومده تو استان ...استان اصفهان قبل از کرونا روزانه ۳۰۰۰خارجی وارد میشد کسی نگاشون هم نمی کرد.. تو استان ما ک لایق توریست پروری هست همچون خبرهایی نیست در ضمن توریست تو یاسوج امنیت نداره
حمید
Iran, Islamic Republic of
خسته حفظتون مسولان پرتلاش و توانمند ما .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1