تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۲۳۹۲۳
صبح امروز انجام گرفت؛

تجمع صاحبان باغ‌های تفریحی جلوی فرمانداری بویراحمد؛ به داد ما برسید / از سیاهی زمستان تا خزان بهار

۹
۳
کبنا ؛صبح امروز (یکشنبه 12 مرداد ماه 99) تعدادی از صاحبان باغ‌های تفریحی جاده آبشار با تجمع جلوی فرمانداری بویراحمد خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلاتشان شدند.
 به گزارش کبنا نیوز، آنها معتقد بودند که در حق آنها بی عدالتی انجام گرفته و با در دست داشتن پلاکاردی اعلام کردند که مسئولان به داد ما برسند.
موسوی یکی از صاحبان این مکانهای تفریحی در گفت‌وگو با کبنا نیوز، اظهار کرد: حدود چند ماهی است که مکان کسب ما را بستند. همه ما کلیه هزینه‌های زندگی خود را از این راه بدست می‌آوردیم، الان با توجه به کرایه سنگین، پول اجاره باغ، کرایه خانه، هزینه‌های نگهبان و کارگرهای باغ خود و تمام قسط‌های وام هایمان در این چندماه عقب افتاده و در هزینه‌های زندگی خود مانده‌ایم، هیچ کدام از صاحبان اصلی کرایه‌های خود را نبخشیده‌اند.
شهاب رستمی، یکی دیگر از صاحبان این باغ‌های تفریحی افزود: همین چند وقت پیش بود که خبرهای بد و هولناکی از گوشه و کنارمان از رادیو و تلویزیون به صورت مداوم به گوش می‌رسید و ناراحتی و تعجب و اکثرمان را در پی داشت خبرهایی مبنی بر تعداد مبتلایان به ویروس بدیمن و منحوسی به نام کرونا ... و همگی  به خوبی با این جملات آشنا شده بودیم و هر کس در خلوت خود در پی انجام کاری بود که به نحوی بتواند کمک هرچند کوچکی به جامعه در راه مبارزه با این نوع خبرهای بد داشته باشد و انصافاً بودند افرادی که کمک شایانی به جامعه و همنوعان خود انجام دادند از جمله صنف درد کشیده و سیلی خورده به نام باغداران. (کافه باغ‌های تفریحی).
وی ابراز داشت: درست از بهمن ماه 98 و با شدت یافتن شیوع بیماری کرونا بود که جمیع باغداران حاضر در جاده آبشار یاسوج به جرأت می‌توان گفت بهترین و خوش آب و هواترین منطقه شهر و در عین حال بی امکانات ترین منطقه از نظر ساختار شهری به صورت کاملاً خودجوش تکرار می‌کند به صورت کاملاً خودجوش بدون حتی یک اخطار و یا تقاضا از مسئولین استانی بابت همکاری با مسئولین مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی خود اقدام به بستن واحدهای صنفی خود نمودن بدون کوچکترین منت یا سخنی، چون اعتقاد و انجام وظیفه انسانی بوده و هست ولی متاسفانه این گونه اقدام‌ها به مزاج عده‌ای خوش نیامده و کمر به تخریب این کار آفرین‌های بی پشتیبان بسته‌اند.
 اگر فقط با کوچکترین انصافی نگاهی به این  بنگاه‌های خرد داشت داشته باشیم متوجه می‌شویم که از هر کافه باغ و رستوران چند خانواده امرار معاش می‌کنند و این بزرگترین بی انصافی و ضایع کردن حق این خانواده‌هایی است که نزدیک به پنج ماه می‌باشد که حتی یک دهشی نتوانستند بر سر سفره خانواده خود  ببرند.
 رستمی ادامه داد: حالا که مرهم نمی‌شوید لااقل نمک بر زخممان  هم نباشد، انتشار خبری مبنی بر  پلمپ باغ‌های آبشار با این عنوان: به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جذب مسافر به راستی آخرین تیر بر پیکره بی جانمان بود که در بدترین حالت زمانی و مکانی به سوی ما نواخته آید.
 مسئولین محترم استانی تفرجگاه‌های آبشار نفسشان به شمارش افتاده است و در این واپسین نفس‌ها هنوز هم ما نمی‌دانیم متولی کار ما کدام ارگان دولتی می‌باشد درست هفته‌های پیش خبری مبنی بر بازگشایی کلیه اماکن تفریحی و گردشگری استان به نقل از معاونت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد  در خبرگزاری‌ها درج شد که جوهر آن خشک نشده بود که خبری مبنی بر مخالفت فرمانداری استان به گوش رسید و در پی آن و با توجه به نامه نگاری‌های باغداران با فرمانداری محترم استانی با توجه به بازگشایی تمام صنوف در سطح شهر و تقاضای از سرگیری مجدد این واحدهای صنفی برای جبران قسمت کمی از خسارت وارده و از دست ندادن تنها فصل کاری خود بدون دریافت جواب به استانداری استان ارجاع داده شدیم و با رایزنی‌های انجام شده و نامه نگاری‌های مجدد توانستیم با مدیریت بحران مبارزه با کرونا استان ملاقاتی کوتاه داشته باشد که نتیجه صحبت‌ها تعطیلی تمامی مراکز تفریحی و خدماتی در سطح شهر در تعطیلات پیش رو (14 و 15 خرداد) و جلوگیری از ورود مسافر به داخل شهر و بازگشایی مجدد باغات از شنبه (17 خرداد) و قول همکاری باغداران جهت جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر بیماری کرونا به خاطر همشهریان عزیزمان بود که متاسفانه در این بین فقط و فقط قول همکاری باغداران بود که انجام گرفت آن هم فقط در جاده آبشار.  این تعطیلی‌های خودجوش بلای جانمان شد تا جایی که اعتبار و ابرویمان را مورد هجمه و هجوم قرار دادند و انگ پلمپ شدن به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به گردنمان آویختند!!!، بله باغ‌های آبشار پلمپ گردید ولی نه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا جذب مسافر فقط به این دلیل بود که با اصرار مسافران جهت ورود به باغ‌ها روبرو نگردیم و این بی انصافی نیست نسبت به این واحدهای خاک گرفته شده؟ آخر در مکانی که هیچ عبور و مروری ندارد کدام پروتکل بهداشتی مبارزه با کرونا را باید انجام داد؟
وی در پایان عنوان کرد: ما هم بازاری و کاسب هستیم ما هم ضرر دیده هستیم ما هم اقساط و اجاره‌بهاهای عقب افتاده ما هم به اندازه کافی سرمان جلوی زن و بچه‌هایمان پایین مانده و ما هم می‌توانیم با انجام تمامی پروتکل‌های بهداشتی خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان را شروع کنیم به مانند دیگر صنوف و مطمئنن ما بهتر از دیگران در انجام رعایت فاصله گذاری اجتماعی موفق خواهیم بود به خاطر وجود شرایط و امکانات خاص موجود در باغات این  مهم در این مراکز و تفریح گاه‌ها به مراتب بهتر و دقیق‌تر از سایر مجتمع‌ها و مراکز خدماتی انجام می‌پذیرد با علم به این صحبت‌ها عاجزانه از مسئولین استانی تقاضا داریم که نسبت به رفع هرچه زودتر این تعطیلی‌ها و بازگشایی مجدد کسب و کارهای موجود در این مسیر سبز اما سخت آبشار اقدام نمایند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلامت مردم بیان فدای بازگشایی باغ ها کنن ک بریزن ووچو سی قلیون یه شهری نه ب باد فنا بین؟؟
بگیت وتو وام بین نکه باغات باز کنن تا هر چ غیربومی هسی بریزه ویچو..
ما سلامت مونه ایخیم..
قطعا استاندار محترم سلامت شهر و مردم شه در نظر ایگره..
...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا موافقیم.شما یه سر بزنید به دفاتر پیشخوان دولت.سازمان تامین اجتماعی و بانکها ....و سایر اماکن دولتی ببینید کجا رعایت فاصله اجتماعی رعایت میشه؟یه ده روز دیگه هم محرم شروع میشه و با تجمعات خاص خودش.مسولین اگه واقعا راس میگن برا اینا چاره اندیشی کنن.
م.ت
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه نجات باغداران رسانه ای شدن بود که شد.
...
United Arab Emirates
شرمنده جلوی زن و بچه مسخره هست
هیچ مشکلی ندارید تا بیست سال دیگه هم کرونا باشه غمتون نیست
برید مالیات پرداخت کنید
خونه های ک ساختید و الان خالی هستن اجاره بدید
اشک تمساح نریزید
امیدوارم ب خدا که دولت تصمیم درست بگیره تا این بیماری ریشه کن نشود باغات شما هم بازگشایی نشوند
Iran, Islamic Republic of
ب داد چی شما برسند؟؟؟یعنی باز کنن اینجور جاها رو واقعا این انتظار رو دارید؟؟؟؟یجور دیگه بدادتون برسن ..اصلا نبایر باز بشن..خطرناکه.‌
طاها
Iran, Islamic Republic of
تفرج گاه هست اونجا یا محل فساد؟
سجاد گچساران
Iran, Islamic Republic of
خطرناکه حسن
Iran, Islamic Republic of
اولا که تاالان بازبودیدبه صورت قاچاقی ودوماابشارتبدیل شده به جایگاهی برای دختروپسرهاورواج بی بندباری و شب نشینی تا پاسی از شب چندسال پیش قاضی حسنی دادستان وقت تعطیلشون کرد که با خاله خرزوبازی بازگشایی شدوحالامامورخداوندکروناتعطیلش کردبیخودجامعه رابه حاشیه نبریدهمین جوری مشکل زیادهست امیدوارم اگه قراره باز بشه نظارت کافی باشه
آفرین
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع کن به اندازه ۴۰سال جمع کردین سلامتی مردمهمتره یا جیب شما . شاید این عقوبت گرانی خدمات شما بود اینجوری نازل شده
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1