تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۴۲۳۷۹۶
برگزاری نشست شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم مقاومت در یاسوج

انسیه شاه حسینی: مخاطب با دیدن فیلم بسیجی باید احساس امنیت کند

۱
کبنا ؛
نشست شورای سیاست گذاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئول فیلم بسیج کشور برگزار شد. 
این نشست روز چهارشنبه در سالن جلسات ستاد تخصصی اقشار سپاه فتح و با حضور سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح، انسیه شاه حسینی مسئول فیلم بسیج کشور و کارگردان مطرح حوزه دفاع مقدس، سرگرد پاسدار ربیع الله اصالت فر مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان و جمعی از هنرمندان برگزار شد.
مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح در ابتدا ضمن خوشامدگویی به انسیه شاه حسینی و  اعضای حاضر در جلسه به بیان رشادت های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات پد خندق پرداخت و به ظرفیت های متعدد این استان در بخش های مختلف اشاره کرد.
سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو ابراز داشت: امروز آن چیزی که به بینان های فکری آسیب می زند و با عث می شود که گاهی اصحاب رسانه و فرهنگ ناخواسته آب به آسیاب دشمن بریزند ضعف در حوزه سواد رسانه است.
وی بیان کرد: کار رسانه در ابعاد مختلف بسیار مهم و تاثیر گذار است و در اطلاع رسانی و انعکاس مراسم تشیع پیکر سردار شهید سلیمانی رسانه ها به خوبی ایفای نقش کردند.
سرهنگ ارسلان جو گفت:  کار هنر ماندگار کردن یک موضوع است و مطلبی که با زبان هنر بازگو شود در اذهان باقی می ماند به همین خاطر فیلم که ترکیبی از  تصویر و صوت می باشد اینگونه است.
وی به برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در این استان وجود دارد و در عرصه هنر نیز هنرمندان این استان در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی صاحب عناوین زیادی شده اند.
سرهنگ ارسلان جو تصریح کرد: استان کهگیلیویه و بویراحمد ثروتمند محروم است هر چند که یک درصد مساحت کشوراست اما  20 درصد نفت و گاز  و 10 درصد روان آبهای کشور را در اختیار دارد اما با این وجود از داشتن زیرساخت های گوناگون دچار عقب ماندگی است.
وی خطاب به انسیه شاه حسینی گفت: انتظار می رود محرومیت ها, مشکلات و ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد توسط کارگرانانی همچون شما در قالب مستند و فیلم و ... به کشور شناسانده شود.
این مسئول در پایان گفت: ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح و سازمان بسیج هنرمندان استان از هرگونه همکاری و کمکی برای اعتلای عرصه فرهنگ و هنر آاین استان دریغ نخواهد کرد.
مسئول فیلم بسیج کشور نیز در این جلسه از مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح و اعضای حاضر در این نشست تقدیر و به تشریح  بخشی ظرفیت ها و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و بر ضرورت استفاده از این منابع خدادادی تاکید کرد.
انسیه شاه حسینی به شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در سطح کشور اشاره کرد و  افزود: جشنواره  دفاع مقدس هر سال برگزار می شد و دفاتر بسیج از طریق تلویزیون و رسانه های جمعی شاهد و ناظر بودند اما با برنامه ریزی های که صورت گرفت بسیج نیز در این عرصه وارد شد.
وی بیان کرد: جشنواره مقاومت بهانه ای شد تا از فرصت ها استفاده و در هر استان این جشنواره را برگزار کنیم و در کنار آن نیز بحث آموزش فیلم سازی و فیلمنامه نویسی را داشته باشیم.
مسئول فیلم بسیج کشور گفت: هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز تا ششم مهرماه ادامه دارد و تمام  دفاتر بسیج در 32 استان کشور فعال خواهند بود و آثار هنرمندان در قالب فیلم کوتاه ، مستند، فیلم بلند و ... از طریق دواران استان انتخاب و به آثار برگزیده در تهران جوایزی اهدا می شود.
وی بیان  کرد: باید تمام فیلم های  جشنواره فیلم مقاومت در استان های مختلف کشور نمایش داده شود تا هنرمندان با آثار هنری یکدیگر آشنا شوند.
شاه حسینی افزود: در نهایت منتخبان جشنواره فیلم مقاومت در تهران داوری و پنجم آذرمصادف با آغاز هفته بسیج در مراسم شهید حاج قاسم سلیمانی که در کرمان برگزار می شود آثار برگزیده نهایی مشخص می شوند .
وی در دفاع از هنرمندان فیلمسازی که تازه به این عرصه ورود پیدا کرده اند نیز گفت: هنرمندان فیلمساز و علاقه مند به فیلمنامه نویسی باید در استان های مختلف کشور تشویق شوند و به انها بها داده شود و اعتماد به نفس انها را بالا برد.
این فیلم ساز مطرح دفاع مقدس اظهار داشت: با برگزاری جشنواره فیلم مقاومت می خواهیم فرهنگ مقاومت را در کشور رواج دهیم زیرا تمام بدبختی های این مملکت به این خاطر است که ما را از فرهنگ جبهه و مقاومت دور کرده اند و باید تلاش کنیم که به این تفکر و فرهنگ برگردیم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:این جشنواره در دو بخش برگزار که اولین آن در هفته دفاع مقدس و بخش پایانی در هفته بسیج برگزار می‌شود.
سرگرد پاسدار ربیع الله اصالت فر با بیان اینکه این جشنواره باهدف بسط و گسترش گفتمان جهانی سینمای انقلاب اسلامی و مقاومت برگزار می‌شود، بیان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در گروه داستانی شامل فیلم سینمایی، تله فیلم، کوتاه، پویانمایی و نماهنگ و در گروه مستند شامل فیلم بلند و کوتاه ارسال کنند.
وی افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ شهریور به نشانی یاسوج، گلستان ۵ سازمان بسیج هنرمندان تحویل دهند.
در پایان این نشست نیز اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در خصوص برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1