تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۴۲۳۷۲۲
در جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج با مهدی روشنفکر چه گذشت؟

نگین‌تاجی: در حداقل‌ها مانده‌ایم / اکبری‌تبار: مأمور به تکلیف هستیم، نه نتیجه! / اکبری: آهنگ مخالف با سرمایه‌گذار

۱
کبنا ؛جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد و هر کدام از اعضا به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

به گزارش کبنا، صبح امروز ( دوشنبه 6 مرداد ماه 99) جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.
هدایت اکبری عضو شورای شهر یاسوج در نشست نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون با اعضای شورای اسلامی شهر بیان داشت: شهر یاسوج یک شهر نوپاست و طبیعتاً مشکلاتی دارد، انتظار داریم که قبل از تقسیم اعتبارات، به شهر یاسوج به عنوان مرکز استان که به همه استان خدمات می‌دهد اعتبار خاصی را در ابتدا اختصاص دهند، تا تأثیر آن در خدمات دهی و مبلمان شهری دیده شود
 عضو شورای شهر یاسوج در ادامه به سهم دو درصدی نفت اشاره و بیان کرد: خواستار بهره برداری از چاه‌های نفت مختار و منطقه سادات محمودی هستیم، تا عواید آن نصیب استان و به خصوص شهر یاسوج شود.
اکبری در ادامه با اشاره به عدم وجود درآمد پایدار برای شهرداری یاسوج بیان داشت: باید در جذب سرمایه گذار توجه بیشتری صورت بگیرد، متاسفانه برای جذب سرمایه گذار فرش قرمز پهن می‌کنیم اما در عمل با سرمایه گذار همکاری نمی‌شود.
اکبری در ادامه به بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری در موضوعات عمرانی اشاره و اظهار کرد: برای پل چهارم ۵ میلیارد تومان اختصاص یافته بود که با رایزنی استاندار و معاونت عمرانی استانداری ۷ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی افزوده شده است، که مانده‌ایم با این مبلغ بدهی‌ها را پرداخت کنیم یا به کار عمرانی و ساخت پل و ساماندهی معابر بپردازیم.
 اکبری در ادامه به ضرورت الحاق روستاهای اطرف یاسوج به شهر اشاره و خاطر نشان کرد که شهرداری یاسوج به ۲۵۰ هزار نفر خدمات می‌دهد در صوریکه سرانه ۱۲۰ هزار نفری برای شهرداری تعریف شده است، اکبری در ادامه بیان داشت که ساخت و سازها در مناطق حاشیه‌ای شهر بر اساس ضوابط بنیاد مسکن می‌باشد، که در صورت الحاق این مناطق به شهر با توجه به اختلافات در ضوابط شهرداری و بنیاد مسکن شاهد بروز مشکلات اساسی خواهیم بود
 این عضو شورای شهر یاسوج در ادامه با اشاره به موضوع پایش تصویری شهر یاسوج بیان داشت: که هم اکنون مبلغ ۶۰۰ میلیون برای این پروژه اختصاص داده شده است، که هزینه خرید ۵ دستگاه دوربین بیشتر نمی‌باشد و انتظار داریم این مهم مد نظر نماینده مجلس باشد
 هدایت اکبری در ادامه افزود شهر یاسوج روستایی بزرگ شده هست، که دچارضعف در زیر ساختها و خدمات رسانی می‌باشد، وی در ادامه به بدهی ۱۳ میلیارد تومانی شهرداری در رابطه با جایگاه‌های سیان جی پرداخت و از نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون خواست تلاش نماید که این مبلغ بخشیده شود.
 
فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این نشست با اشاره به ضرورت تشکیل اتاق جذب سرمایه گذاری، بیان داشت: برای نماینده دو نوع نگاه مد نظر است، یکی نگاه ملی و دیگری نگاه منطقه‌ای، لذا انتظار می‌رود، که در نگاه ملی به ضرورت ایجاد اتاق جذب سرمایه گذار با توجه به ظرفیت‌های موجود استان کهگیلویه و بویراحمد و خاصه شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد تلاش شود، ایجاد این اتاق می‌تواند در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و ایجاد و تولید فضاهای مناسب و توسعه متعارف نقش به سزایی داشته باشد
 نگین تاجی در ادامه افزود: در نگاه محله‌ای با توجه به میزان آرای شما در انتخابات به تبع انتظاراتی از شما وجود دارد، اعم از توقعات منطقه‌ای، محله‌ای و سیاسی، اما مهم این است که به مردم توجه شود و شما به عنوان نماینده همه مردم چه موافقین و چه مخالفین توجه خاصی داشته باشید.
 این عضو شورای شهر بیان داشت: در خصوص شعار شما در زمینه شایسته سالاری با توجه به محدویت‌های موجود اعتقاد ما بر این است، که عمل به این شعار می‌تواند در توسعه همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد تأثیر گذار باشد.
 نگین تاجی افزود: در بحث الحاق مناطق اطراف به شهر یاسوج، بنده اعتقاد دارم در این مورد فنی‌تر و علمی‌تر برخورد شود، چرا که شهر یاسوج هنوز زیرساخت‌های لازم را ندارد و ما اکنون در حداقل‌ها مانده‌ایم و اعتقاد داریم مادامی که زیرساخت‌ها فراهم نشود، چنین طرحی با مشکل مواجه خواهد شد.
وی در ادامه بیان داشت: باید توجه شود با الحاق جمعیت گسترده بدون مطالعات فنی و علمی به شهر یاسوج، دچار بحرانی که در کرمانشاه به وجود آمد، نشویم.
 
علی اکبری تبار عضو شورای شهر یاسوج در ادامه این نشست بیان داشت: در راستای بحث ندای وحدت پیشنهاد دارم که یک هم اندیشی بین بزرگان استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود و از ظرفیت‌ها در این بخش استفاده شود و قطعاً همانگونه که بیان داشتید، شما مأمور به تکلیف هستید، نه نتیجه!
 این عضو شورا خطاب به مهدی روشنفکر، افزود: در موضوع مشکلات شهری با توجه به اینکه شما تجربه حضور در شورای شهر را دارید، امید آن داریم که در حل مشکلات تلاش و تعامل خوبی با شورای شهر داشته باشید.
اکبری تبار افزود: پیشنهاد دارم که اعضای شورای شهر و مدیران شهرستانی و استانی با حضور شما در استانداری کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کنند و در واقع نگاه به ظرفیت‌های شهر یاسوج، بررسی، توضیح و تعریف شود.
 اکبری تبار بیان کرد که در صورت امکان کارگروه‌هایی تشکیل و جلساتی با مشاورین شما اعضای شورا داشته باشند و نتایج جلسات به سمع نظر شما برسد، توقع داریم زمینه حضور ریاست شورای شهر یاسوج در جلسات اداری استان فراهم شود تا با هم اندیشی در این جلسات مشکلات حوزه شهری مرتفع شود.
 وی در ادامه به ضرورت طرح جامع گردشگری و مهاجر پذیری شهر یاسوج اشاره و بیان کرد که انتظار داریم دستگاه ه های متولی در این رابطه همکاری و تعامل لازم را داشته باشند، و تمام نهادهای مسول نظارتی و نطامی در این طرح حضور داشته باشند تا از آسیبهای اجتماعی نظیر قتل و سرقت و … جلو گیری شود.
 
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه به تعطیلی بخش صنعت گریزی زد و بیان داشت که این موضوع مخصوصاً در حوزه استانداری باید با پیگیری مستمر همراه باشد.
وی همچنین به مشکلات تسهیلات از طرف بانک‌ها؛ تسهیلات اشتغالزایی، ازدواج و... پرداخت و خواستار نظارت بر این موضوع شد.
 اکبری تبار اضافه کرد: در بحث آب شرب و قبرستان شهر یاسوج خواستار همکاری نماینده و دستگاه‌های متولی در این زمینه‌ها و بالاخص قبرستان شهر یاسوج می‌باشیم.
وی در پایان از نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در خواست کرد که موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری از طریق وزارت کشور پیگیری شود، تا در این مورد به نیروهای خدوم شهرداری کمک گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتگر شهر
United Arab Emirates
سلام
کمتر بخور قناعت داشته باش حریص نباش۷میلیاردپول میتونه خیلی از گره ها را باز کنه
ب شرط اینکه اضافه کاری صوری بدون کار انجام گرفته برا خودتون و شهردار و مدیران واریز نشه
لطفا به کم قانع باشید ،حق کارگران را در فردا روز قیامت باید پرداخت کنید،قرار نیست عده ای بینوا جدول لای روبی کنن و شما حقوق انچنانی بگیرید
مردم از شما و شهردار و مدیران تون رضایت ندارن
اگه همگی استعفا بدید کار بزرگی انجام دادید دوباره شهر اسایش میگیره و کرونا هم از بین میرود
اما نه شماره ۱۹
شما دقیقا ۲۰ هستید
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1