تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۲۲۳۹۴
ملاقات عمومی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛

تاکید رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بر حفظ کرامت انسانی در دادسراها / راه‌اندازی واحد پیگیری، شکایات و ملاقات‌های مردمی

۲
کبنا ؛ملاقات عمومی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان قضایی استان با  اقشار مختلف مردم در دومین روز از هفته قوه قضائیه برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( دوشنبه 2 تیرماه 99) در حاشیه این آئین با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در نامه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر آمده، توصیه به تکریم ارباب رجوع شده است.
 رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه پیشینه دینی تکریم ارباب رجوع در سند تحول دستگاه قضایی آمده است، گفت: در دستورالعمل حفظ کرامت‌های انسانی موضوع تکریم ارباب رجوع، به همه‌ی رؤسای کل دادگستری استان‌ها از سوی ریاست معزز قوه قضائیه اعلام شده است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در دادگستری کل استان، واحد پیگیری مردمی، شکایات و ملاقات‌های مردمی تأسیس شده است.
 حسن نگین تاجی به موضوع ملاقات‌های مردمی در دادگستری اشاره و اظهار کرد: در دادگستری استان علاوه بر روزهای دوشنبه که بصورت اختصاصی همه وقت اداری به موضوع ملاقات‌های عمومی اختصاص داده شده است در دیگر ایام هفته، با یک برنامه ریزی منظم، همه‌ی معاونین دادگستری کل استان، پاسخگوی مراجعات مردمی بوده و مشکلات آنها را بررسی می‌کنند.
 مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه درخواست خیلی از مراجعان اعمال ماده 477 آئین دادرسی کیفری (اعاده دادرسی) می‌باشد، گفت: این مراجعان مدعی هستند که، رأی خلاف قانون یا بیّن شرع بوده که درخواست این قبیل مراجعان، در واحد بسیار منظمی که بدین منظور ساماندهی شده، با دقت توسط 2 نفر از همکاران قضایی بررسی و در خصوص موضوع اعلام نظر نموده و با برگزاری جلسه مشترکی با رئیس کل، پرونده کاملاً بررسی و اعلام نظر خواهد شد.
 رئیس کل دادگستری استان به آمار افراد در ملاقات‌های مردمی اشاره کرد و گفت: در 7 ماهه گذشته به درخواست‌های بیش از 3 هزار نفر از مراجعان پاسخ داده شده است.
به گزارش کبنا، در این ملاقات عمومی بیش از 150 نفر از مردم پاسخ خود را در خصوص پرونده‌های مطروحه در شعب دادسرا، دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر استان دریافت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
واقعن اقای دکترنگین تاجی یک مدیر مردمی وقاطع است
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1