تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۲۰۴۲۴
کبنا گزارش می‌دهد

حواشی آیین تکریم و معارفه سرپرستان شبکه بهداشت و درمان گچساران؛ لبخندهای معنادار صیدی تا غیبت مدیران / آیا شاهنامه آخرش خوش است؟(تصاویر)

۲
کبنا ؛آیین تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید شبکه بهداشت و درمان گچساران امروز (پنجشنبه 11 فروردین ماه 99) با حضور علی خوانپایه فرماندار گچساران، دکتر محمد مهدی بانشی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، دکترمحمد محمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، دکتر سید طاهر حسینی رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران، دکتر پردیس بخشایی رئیس بیمارستان بی بی حکیمه (س)، دکترمحمد بخشایی مدیر بیمارستان صنعت نفت، سرهنگ سعادت الله عزیزی جانشین ناحیه مقاومت بسیج گچساران، ایوب مقیمی مدیرآموزش و پرورش گچساران و جمعی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان گچساران در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد
 
به گزارش کبنا نیوز: سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه تکریم و معارفه مدیران بهداشت و درمان گچساران گفت: در جریان بیماری کووید ۱۹ استان ما نشان داد که دارای قابلیت بسیار بالای است، هرچند می‌بایست به روی داشته‌هایمان سرمایه گذاری کنیم و هیچوقت نگوییم که یک استان عقب افتاده هستیم چرا که از بهترین‌ها در مبارزه با کرونا ویروس بودیم.
محمد مهدی بانشی  افزود: همیشه لطف خداوند شامل کسانی می‌شود که درحال تلاش هستند، اولین استان در بحث غربالگری بودیم که مرحله اول را با 98.2 به سرانجام رساندیم و نیز مرحله دوم را به محض اینکه شروعش اعلام شد استان ما تمام بود و از روز شنبه هم غربالگری مرحله سوم را آغاز خواهیم کرد.
بانشی تصریح کرد: در مقابله با شیوع بیماری هم استان خوب کار کرد و اجازه نداد که بیماری خیلی درسطح استان شیوع پیدا کند و گچساران از شاخص میانگین استانی هم پایین‌تر است که دراین زمینه موفق بوده است.
وی تصریح کرد: در بحث فوت از کرونا ویروس تاکنون  ۹ نفر فوتی داشتیم که ۸ نفر نیز بیماری زمینه‌ای داشته‌اند و نتیجه مراقب، شناسایی و قرنطینه خوب است، اگرچه سیستم سلامت ما در همه رده‌ها خوب کار کرد و در بحث نمونه گیری تا 13 فروردین ۴ برابر میانگین کشور انجام گرفته بود با وجود اینکه آزمایشگاه هم نداشتیم.
بانشی دعنوان کرد: بنابراین یکی از استان‌هایی هستیم که خوب کار کردیم و خوب کنترل کردیم، یکی از شاخص‌های ما نیز جمعیت یکبار خدمت است که شاید جمعیت 90 درصد در سال برای سیستم بهداشتی یک آمال و آرزو بودو اما شهرستان گچساران  امروز که چهل روز از سال گذشته 95 درصد جمعیتش یکبار خدمت را از ما گرفته است که نشانگر این است که سیستم سلامت گچساران خوب کار می‌کند.
سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک ظرفیت بالایی گچساران بنام تاجگردون دارد که آنچنان نفوذو قدرتی دارند که هرگونه امکاناتی بخواهید برایتان فراهم می‌کند و به نظرم می‌رسد که شما فقط باید این خواسته‌ها را بخواهید.
در ادامه مدیرسابق بهداشت و درمان گچساران  به بیتی از سعدی اشاره کرد و گفت: به قول شاعر  آنچه دیدی بر قرار خود نماند/واین چه بینی هم نماند بر قرار.
سهراب صیدی افزود: اگر خدمتی در شهرستان گچساران انجام گرفته جز در سایه حمایت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان شهرستان نبوده است، آماری را مثال می‌زنم و همان شاخص جمعیت حداقل یکیار خدمت گرفته در پایان سال 96، این شاخص 70 درصد بود و در پایان سال 98 حدود بیش از 97 درصد بود که با تلاش همکارانم در شبکه بهداشت و درمان محقق شد.
 
صیدی تصریح کرد: در بحث پزشک خانواده کلیه مطالبات تا پایان سال 98 پرداخت شد و تیم سلامت در پایان سال 98 هیچ بدهکاری ندارند، بحث ساماندهی زباله‌های عفونی در بخش خصوصی خوب ساماندهی شد.
وی اظهارکرد: خانه بهداشت‌های  آب شیرین و بن پیر را داریم که مشکلات بسیاری دارند که امیدوارم در آینده نزدیک برطرف شوند، از همه عزیزانی که در خط مقدم مقابله با این ویروس منحوس بودند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
صیدی  تصریح کرد: ازهمه مسئولین شهرستان گچساران تشکر ویژه‌ای دارم، سپاه ناحیه گچساران از ابتدای شیوع این ویروس خدمات قابل توجهی انجام دادند و سرهنگ نورایی نسب انسانی تیزهوشی بودند که از ابتدا نیز برنامه‌ها، اقدامات و پیشنهاداتی مطرح کردند که جای بسی تشکر دارد.
مدیر سابق بهداشت و درمان گچساران گفت: بیش از ۵۰ مورد گروه جهادی در قالب بسیج جامعه پزشکی با همکاری بهداشت و درمان خدماتی به مناطق محروم این شهرستان انجام دادند، در بحث ام آری آی شهرستان بسیار پیگیری شد تا مشکلات مرتفع شوند.
وی افزود: در ارتباط با دیر جواب دادن آزمایشات کووید 19 این وظیفه بنده بود، همانگونه که دکتر یزدانپناه دغدغه دارند و شبانه روز تلاش می‌کنند که از این شیوه کروناویروس پیشگیری کنیم، بنده هم دغدغه داشتم، بنده هم وظیفه داشتم که بین ارسال نمونه تا جواب نمونه اگر این همه فاصله بیافتد آنچه که لازم بود را بگویم.
صیدی عنوان کرد: تمام تلاشم را در احیای حقوق و مطالبات نیروهای شرکتی و خودروهای استیجاری را انجام دادم، تعاونی مصرف کارکنان سالنی به مساحت 300 متر مربع در اختیار هیات مدیره قرار گرفت که به عنوان نمونه استانی مطرح شد.
وی افزود: در پایان آرزوی موفقیت برای دوست عزیزم جناب دکترغلامیان را دارم و می گویم که روزگارت بر مراد / روزهایت شاد شاد / آسمانت بی غبار/سهم چشمانت بهار / قلبت از هر غصه دور / بزم قابت پر سرور/بخت و تقدیرت قشنگ / عمر شیرینت بلند / سرنوشتت تابناک
علی خوانپایه، فرماندار گچساران درادامه گفت: قطعاً هر آمدنی رفتنی دارد، و امروز قرار است که عزیز دیگری جایگزین دکتر صیدی شود و خدماتی را به جامعه و مردم انجام دهند، بنابراین دکتر صیدی جزو نیروهای فعالی بودند که واقعاً پای کار بودند و با تمام تلاش به این مردم خدمت کردند.
وی افزود: نمونه بارز فعالیت ایشان هم بحث کرونا بود که به نوعی نمود سرآمد خدمات دکتر صیدی به شهروندان بود که در این چند ماه نشان دادند که به حق پای کار مردم بودند.
خوانپایه تصریح کرد: گچساران دارای شرایط ویژه‌ای در استان و کشور است که در ارتباط با با این ویروس بایستی پیشگیری‌های انجام می‌گرفت و این پیشگیری‌ها در نقاط مختلفی هم باید انجام می‌شد که مردم مبتلا نشود، اگرچه برنامه ریزی، جلسات و تلاش‌هایی هم صورت گرفت و به تبع توصیه‌های بهداشتی هم در سرلوحه کارها بود.
فرماندار گچساران درادامه گفت: در اوایل اسفند که بحث شیوع کرونا مطرح بود و با توجه به موضوعات گردشگری و نیز زیارتگاه‌هایی که وجود داشت که باید بحث فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شد.
 
 وی بیان کرد: بحث دیگر نیز صنعت نفت گچساران بود که به نوعی یک تهدید به شمار می‌رفت به این دلیل که کارکنان حوزه نفت از اقصی نقاط کشور بودند و در بخش‌های سه استان دیگر نیزفعالیت می کنندکه باید گفت  اولین بیمار کرونا و تنها بیمار فوتشد از کرونا هم از حوزه نفت بود.
فرماندار گچساران درادامه بیان کرد: در بحث مبارزه با کرونا دکتر صیدی شبانه روز زحمت‌های بسیاری کشیدند، بنابراین در شرایط خاص و بحرانی بایستی مدیران ما مدیران روزهای سخت باشند و اگر مدیری توانست از این آزمون‌ها سربلند بیرون بیاید می‌توان ادعای مدیریت کنند چرا که با شعار دادن و حرف زدن کاری انجام نخواهد شد و دکتر صیدی در این مدت کارشان را به نحو احسن انجام دادند.
 
 وی تصریح کرد: بنده به نوبه خودم از حوزه بهداشت و درمان که در زمینه قطع زنجیره کرونا تلاش‌ها داشتند، تشکر و قدردانی ویژه دارم، اما دکتر غلامیان شما یک جوان جویای نام هستیدکه هدف گذاری، برنامه ریزی و اولویت را سرلوحه کارتان قرار دهید که به نوعی اصول علم مدیریت هستند کهان شالله در کارتان موفق باشید و هرآنچه که منافع عمومی مردم است به خصوص در بحران‌ها و دیگر شرایط بحران‌ها مرد روزهای سخت باشید.
مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه نیز گفت: از مقوله‌های مهم اجتماعی بحث سلامت و امنیت است، که قسمت عمده سلامت در حوزه بهداشت و درمان تعریف می‌شود و یکی از ستون مهم سلامت بحث خودمراقبتی است و بنده سلامت محوری را اصل کارم در نظر می‌گیرم و درمان محور نیز اولویت دوم بنده محسوب می‌شود.
دکتر آرین غلامیان افزود: از شروع کارم بی شک از نیروهای جوان، باسواد و یا خلاق و افرادی که شایسته باشند در حوزه بهداشت و درمان گچساران استفاده می‌کنم و از هر ایده و طرح جدیدی که مبتکرانه و خلاقانه باشد استقبال می‌کنم و هر پیشنهادی که باشد اگربه نفع سیستم باشد با کمال میل می‌پذیرم و تحت هیچ شرایطی چون بحث سلامت مردم درمیان است توصیه و سفارش مردم را نمی‌پذیرم و اهل شعار و شوخی و تعارف نیستم.
غلامیان تصریح کرد: شورای سلامت گچساران را فعال‌تر می‌کنم، برنامه‌ها را به میان مدت، کوتاه مدت و دراز مدت تقسیم می کنتم و در حین اجرای برنامه‌ها سعی می‌کنم که نظارت کامل را داشته باشم.
 مدیر جدیدشبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هدفم این است که افزایش کیفیت خدمات را داشته باشیم که باعث رضایت مندی مردم شهرمان شویم، در کنار این مسائل هدفم این است که اقتصاد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را نگه دارم  و تلاش می‌کنم که تراز مالی مراکز درمان منفی نشود.
وی تصریح کرد: پرداخت کارانه پزشک و پرستار حدود 20 ماه تأخیر دارد که تلاش می‌کنم این قضیه با جدیدت پیگیری شود، کمیته خرید، درآمد و صرفه جویی را فعالتر خواهم کرد، و تلاش می‌کنم که افزایش درآمد را در حوزه درمان را داشته باشیم و تلاش خواهم کرد تا ادبیات واقعی بهداشت و درمان را پیاده کنم.
غلامیان در ادامه افزود: در زمینه مدیریت منابع و مصارف تمام تلاشم را انجام خواهم داد، در بحث بیمارستان نرگسی سعی دارم این بیمارستان به محض اینکه تکمیل بشود تجهیزات لازم را فراهم کنیم و استارت کار بیمارستان را بزنیم.
وی  بیان کرد: دریافت اعتبار، بودجه بیشتر و درآمد زایی و صرفه جویی را در سرلوحه کارهایم قرار می‌دهم و در طرح تحول سلامت تمام تلاشم زا انجام خواهم داد که در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری سیاست‌ها وزارت بهداشت و چشم انداز 20 ساله و برنامه ششم توسعه عمل کنم.
غلامیان عنوان کرد: در بحث کرونا ویروس نیز تمام تلاشم را انجام می‌دهم که در این زمینه خدمات پیشگیرانه و درمانی به مردم شهرم ارائه بدهم و استفاده بهتر از تجهیزات درمانی و بیمارستانی را در دستور کارم دارم.
مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران خاطر نشان کرد: جا دارد این مطلب بیان شود که یک ردیف بودجه اختصاصی با تلاش دکتر تاجگردون فراهم شده است، که کمک می‌کند پایگاه سلامت شهرستان گچساران را راه اندازی کنیم و بتوانیم ظرفیت آموزش را به ظرفیت درمان اضاف کنیم به این معنی که دانشجو بگیریم و رشته‌های مختلف علوم پزشکی را راه اندازی کنیم.
وی افزود: مبارزه با هرگونه تبعیض و بی عدالتی در حوزه درمان را در برنامه‌هایم دارم، مژده‌ای هم به پزشکان و پرستاران می‌دهم که یکی دو هفته آینده بودجه‌ای اختصاص داده می‌شود که می‌توانیم کارانه سه تا 4 ماه عزیزان را پرداخت کنیم.
 غلامیان گفت: دغدغه‌ای که برخی دوستان دارند این است که بنده تجربه مدیریتی ندارد و ذکر این نکته حائز اهمیت است که بنده به این موضوع فکر کرده‌ام و برنامه دارم و به جای آزمون و خطا در هفته‌های اول در دانشگاه علوم پزشکی استان حضور پیدا می‌کنم و نسبت به دستورالعمل‌ها و آیین‌ها و با تسلط بیشتری کارم را شروع کنم.
 وی در پایان عنوان کرد: تمام هدف و رسالت این است که بتوانم خدمتگذار خوبی برای مردم باشم. در این هنگام نیز صدای کف زدن و تشویق مسئولین و مدعوین در این جلسه که خیلی بیشتر از حد معمول در این شرایط کرونایی به نظر می‌رسید، بلند می‌شود.
حواشی جلسه؛
در حالی که  اداره بهداشت و درمان گچساران از ادارات کلیدی و مهم محسوب می‌شود و یکی از وظایف  مهم آن بحث سلامت مردم و تعامل و همکاری با اکثر دستگاه‌ها می‌باشد که در این مراسم  در کمال تعجب هیچ کدام از مدیران شهرستان  حضور نداشتند.
عدم حضور پزشکان و متخصصان در این جلسه کاملاً مشهود بود.
حضور دو دندانپزشک نام آشنا و نامدار گچسارانی دکتر سینا باوی و دکتر فرهمند بزرگمهر (انبازپور) از نکات برجسته این آیین بود.
یکی از مواردی که برخی از حاضرین در باره آن صحبت می‌کردند و باید به آن اشاره کرد، «برنامه ریزی مدون و کلاسیکی بود که توسط دکتر آرین غلامیان در این آیین مطرح شد که این امیدواری را به پرسنل شبکه بهداشت و درمان داد که  غلامیان قصد دارد که از پتانسیل و ظرفیت افراد شایسته به دور مسائل قومی و قبیله‌ای و... استفاده کند و همچنین چهره شبکه بهداشت و درمان گچساران را دگرگون کند و یک مدیریت بیاد ماندنی برجای بگذارد.»
اما جان کلام اینکه باید منتظر ماند و دید که دکترغلامیان جوان موفق خواهد شد که برنامه و ایده‌ها خود را در حوزه بهداشت و درمان گچساران اجرایی کند یا اینکه صحبت‌های امروز وی در حد شعار باقی می‌ماند و بقولی باید گفتـ «شاهنامه آخرش خوش است.»
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه در مسند پست و ریاست هستند همه چی گل وبلبله.همین که بحث رفتنشون مطرح میشه به زمین و زمان چنگ میزنند.بر هیچ کس پوشیده نیست که علیرغم تمام تلاشهایی که شده بهداشت و درمان در استان ما واقعا در همه زمینه ها/.کافیست یه سرک به بیمارستانها و درمانگاهها زده بشه تا این مسئله واستون هویدا بشه.
شهرام ساجدی
Iran, Islamic Republic of
انتصاب شایسته دکتر غلامیان راتبریک میگویم . تنها انتظاری که از دکتر غلامیان دارم این است که این سکان رافقط خود تیشان در دست بگیرن و با قاطعیت هدایت کنند از حواشی و دخالت عده ای که در امور اجرایی رئیس فرمانی یا اینکه تصمیمی خودسرانه بگیرنه فقط و فقط بدون هیچ ترسی تعویض کند اینجا سلامت و جون مردم وسطه و باید همه تن چشم شود تا نگذارد عده ای آسیبی به سیستم بزند اینجانت با تمام جون در کارهای اجرایی ایشاالله سرباز هستم و مدافع سلامت مردم شهرم خواهم بود . به امید سربلندی برای دکتر غلامیان .
Iran, Islamic Republic of
واقعا نیاز بود توی این شرایط این همه آدم یک جا جمع شن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فاصله گذاری راخوب رعایت نکردن☹🤧🤧☹
ضرغام
Germany
این آخری رو خوب اومدید شایسته سالاری. همه تون فامیل بازید
Iran, Islamic Republic of
آقای غلامین خواب دیدی خیر باشه
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلامیان اگر توانست ملکی را عوض کنه پس معلومه که مدیر خوبی هست.
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلامیان اگر توانست ملکی را عوض کنه پس معلومه که مدیر خوبی هست.
مطلع
United States
در این شب قدر خالصانه و بی طرفانه به شهید این شب مولا علی قسم یاد میکنم که هر جا پارتی بازی ،سو استفاده ،تبانی، بی مسولیتی ، فامیل بازی ،تحقیر مردم و پنهان کاری و.......... در سیستم بهداشت و درمان //وجود دارد سر نخ همه آنها وصل میشود به را/// تا کنون هزار بار قول داده از کاراش دست بردارد ولی دوباره همان کارها را تکرار میکند و همه به ستوه امده اند و نا امید از ذرهای عدالت
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب‌خوانپایه عزیز
درست میفرمائین،هر آمدنی را رفتنی ست.
جهت اطلاع حضرتعالی عرض کنم،پرونده شخص جایگزین شما در استانداری و وزارت کشور در حال بررسی ست.و تقریبا" تمام شده است.
طبق برنامه ای که هست بعد از هفته دولت(اوائل مهرماه)فرماندار جدید معرفی میشه.
امیدوارم روز تودیع و معارفه هم همین بیت رو قرائت بفرمائین.
انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
آقای صیدی از لحاظ اخلاقی خوب هستند ولی متاسفانه مدیریتشون خیلی ضعیفه.اونجایی که گفته بودن نیروی خدماتی عامل برکناریشون هست اگر واقعا اینطور باشه بایستی گفت . سیستمی که چهار تا نیروی خدماتی براشون تصمیم میگیره و این حکایت از سوء مدیریت ایشان هستش که نمیتونه اونها رو مدیریت کنه.
جناب خان
Iran, Islamic Republic of
جناب خان در جلسه معارفه:خدافظظظظظظظظظظ سهراب👋👋👋👋
دا
Iran, Islamic Republic of
تودیع و معارفه تو خونتون هست، یکروز اگه نداشته باشین خوابتون نمیاد. اصلا ذوق میکنین با تودیع و معارفه. در سطح کشور نمونه این بخدا. تو این کرونا سازمان ملل جلسات خودشو کنسل کرد اما شما مشغول تودیع و معارفه این....
Iran, Islamic Republic of
دقیقا آن هم داخل فرمانداری ، و با همراهی مدیران ارشد شهرستان ، و نه در شبکه بهداشت و درمان، این اشتباهی بزرگ بود و بدتر از آن تحقیر جایگاه شبکه بهداشت و درمان شهرستان با بردن جلسه در فرمانداری
Iran, Islamic Republic of
چرا جلسه را در فرمانداری گرفتند چه ربطی به فرمانداری داشت ؟! خیلی سیاسییییییی شده !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
در زمان دکتر صیدی هم پیگیری های زیادی برای اوردن چندین رشته انجام شد اما به علت مشکلاتی از جمله جمعیت کم گچساران و .... موافقت نشد.
واین ردیف هم مربوط به سال 94 یعنی زمان دکتر اسدپور می باشد.
Iran, Islamic Republic of
در زمان دکتر صیدی هم پیگیری های زیادی برای اوردن چندین رشته انجام شد اما به علت مشکلاتی از جمله جمعیت کم گچساران و .... موافقت نشد.
واین ردیف هم مربوط به سال 94 یعنی زمان دکتر اسدپور می باشد.
هورامان
Iran, Islamic Republic of
بقول نگارنده شاهنامه اخرش خوش است.
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد.
اورامانات
Iran, Islamic Republic of
اورامانات منطقه عمومی کردستان است
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1