تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : ۴۱۹۸۲۴
کبنا گزارش می‌دهد

۱۰ ساعت عملیات نفس‌گیر برای نجات فردی در مارگون

۱
کبنا ؛ سید امان الله جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح ماجرای عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در یکی از روستای مارگون پرداخت و گفت: درساعت ۱۴.۱۵ دقیقه روز یکشنبه ۲۳ فروردین ۹۹ طی تماس تلفنی افراد محلی مبنی بر گیر افتادن فردی باهویت علی اعتمادجو ۲۰ ساله ساکن منطقه در کوه‌های وحشی منطقه در کمترین زمان ممکن تیم واکنش سریع معاونت امدادونجات استان متشکل از امدادگران؛ مصطفی محمدپور، ناصر احمدی، محمد رخ فیروز و سعادت فرمانی با تجهیزات انفرادی به منطقه اعزام شدند و بعد از طی ۲ ساعت پیاده روی در شیب بالای ۶۰ درجه به پای کوه رسیدند.
جهان بین گفت: همکاران بنده بعد از رصد و برآورد منطقه عملیاتی و شرایط سخت محل گیرافتادن فرد یاد شده از سمت بالای کوه اقدام به ایجاد کارگاه کردند، بعد از تثبیت کارگاه و ایجاد فضای معلق توسط صندلی نجات به فرماندهی «مصطفی محمدپور» از مربیان زبده کوهنوردی فرد مورد نظر به بالای کوه انتقال داده شد.
سید امان الله جهان بین گفت: خوشبختانه این عملیات بدلیل بافت و اقلیم کوه یاد شده یکی از نفس گیرترین عملیات های کوهنوردی بود که با موفقیت تمام به پایان رسید و این عملیات بالای ۱۰ ساعت به طول انجامید.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان یادآوری کرد؛ تاکید می‌شود  وقتی  هم استانی‌های ما اطلاعات درستی از کوهها، رودخانه‌ها، دره‌ها، و غارها ندارند اقدام به صعود نکنند که اول جان خود را به خطر بیندازند دوم نجاتگران و امدادگران را با این شرایط سخت در گیر نکنند.
جهانبین در پایان از همه نجاتگران هلال احمر به ویژه از زحمات و ایثارگرانه عوامل واکش سریع کوهستان که در نجات این فرد گرفتار شد، در ارتفاعات کوهای منطقه بیلوجر جوکار تلاش کردند، قدردانی کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1