تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۴۱۸۱۵۳
کبنا گزارش می دهد

نشست کمیته بحران «کرونا ویروس» در گچساران / رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران؛ مردم نگران نباشند و به زندگی روزمره خود بپردازند (+تصاویر)

۱
کبنا ؛جلسه کمیته بحران کرونا ویروس با حضور دکتر سهراب صیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران، دکتر محمد محمدی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، دکتر کیانی متخصص بیماری های عفونی و مدیران و کارشناسان بیمارستان های گچساران در شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد .
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران در گفتگو با کبنا نیوز اظهار داشت: تاکنون موردی از کرونا ویروس جدید در شهرستان گچساران گزارش نشده است و از مردم انتظار داریم به شایعاتی مربوط به کرونا ویروس که در فضای مجازی و رسانه ها غیر معتبر منشر می شود  توجه نکنند و  اخبار تایید شده را از منابع رسمی دریافت کنند.
دکتر سهراب صیدی افزود: از شهروندان انتظار داریم به هیچ عنوان نگران نباشند وبه زندگی عادی و روز مره خود بپردازند.
صیدی تاکید کرد: برای پیشگیری از این بیماری شهروندان باید اصول بهداشتی و  بهداشت اولیه و فردی و.... را رعایت بکنند.
وی عنوان کرد: همه افراد در معرض این بیماری هستند اما افراد مسن، بیماری های قلبی، آسم، ریوی، دیابتی، فشارخون بالا، کلیوی آسیب پذیر تر هستند.
صیدی توصیه کرد: شست وشوی مدام دستها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده و جلوگیری از عطسه و سرفه بسیار ضروری است زیرا علائم ویروس کرونا بسیار شبیه به سرما خوردگی و آنفولانزا بوده تب، سردرد و بدن درد، سرفه و آبریزش بینی و علائم تنفسی مانند تنگی نفس می تواند از علایم این ویروس باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران تصریح کرد: ویروس کرونا از طریق سرفه و عطسه، دست دادن و روبوسی  با فرد آلوده یا لمس کردن چیزهایی که افراد آلوده به آن دست زده اند انتقال می یابد، بنابراین افراد پس از استفاده از وسایل نقلیه عمومی دست های خود را با آب و صابون ضدعفونی کنند و همچنین از ماسک در مکان عمومی استفاده کنند.
صیدی خاطر نشان کرد: ویتامین c، سبزیجات و میوه‌جات زیاد، مایعات مصرف کنند زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در مقابل ویروس کرونا مقاوم عمل می کند.
 
  • تصاویر نسیت کمیته بحران کرونا ویروس در گچساران

    تصاویر نسیت کمیته بحران کرونا ویروس در گچساران

نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1