تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۴۷
کد مطلب : ۴۱۸۰۲۹
کبنا گزارش می‌دهد

تاجگردون در جمع قشقایی‌ها؛ قشقایی لار ال ورگ / تاجگردونا رای ورگ ( + تصاویر )

۳
کبنا ؛«غلامرضا تاجگردون» نامزد حوزه انتخابیه انتخابات گچسارن و باشت با جمعی از قشقایی‌های گچساران روز ( سه شنبه 29 بهمن ماه 98)  همایش انتخاباتی برگزار کرد.
در ابتدا « دکتر علی رضا بهرامی» به نمایندگی جوانان قشقایی به ایراد سخنرانی پرداخت، متن کامل بهرامی به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
« ان الله یا مرکم ان تودو الامانات الی اهلها و اذا حکمنم بین الناس ان تحکموبالعدل»
مردم غیور قشقایی؛
(خداوند امر می‌فرماید که امانات خود را به اهل آن بسپارید و بین مردم به عدل و انصاف قضاوت کنید.)
با درود و صلوات بر روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و با سلام و درود بر ارواح مطهر و مقدس شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و تجلیل و احترام به مقام شامخ ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های محترمشان، ایل بزرگ و قهرمان پرور قشقایی با شرافتی مثال زدنی و قامتی افراشته ایل همیشه وطن پرست ایل سرد و گرم چشیده روزگار که همواره در تاریخ پرشکوه این مملکت خاستگاه بزرگ مردان و بزرگ زنانی بوده است که با همه وجود خود در راه تعالی و سربلندی این سرزمین همچون ستارگانی در آسمان ایران درخشیده‌اند و مسیر پیش روی این مملکت را با حضور خویش روشن کرده و تا پای جان برای رسیدن به اهداف مقدس آن به پیش رفته‌اند.
از حکیم آیت الله جهانگیر خان، اسماعیل خان، مصطفی قلی خان و حاج کریم خان کشکولی از صولت الدوله سردار عشایر و فرزندش بزرگوارش محمدحسین خان تا محمد بهمن بیگی و صدها تن دیگر از فرزندان این آب و خاک و این ایل غیور که همواره باعث افتخار و درخشش نام قشقایی در تارک این آب و خاک بوده‌اند امروز مفتخر است میزبان یکی دیگر برداران ترک خود باشد.
جناب آقای دکتر تاجگردون؛
بنده به نمایندگی از ایل بزرگ قشقایی و به نمایندگی محمد بهمن بیگی و به نمایندگی سردار صولت الدوله و به نمایندگی از مردم فهیم ایل قشقایی که به شایسته سالاری اعتقاد راسخ دارند، افتخار خوش آمد گویی و خیرمقدم به جنابعالی در گردهمایی بزرگ ایل قشقایی را دارم.
جوان ایل قشقایی در پایان از عوامل و دست اندرکاران این همایش انتخاباتی تشکر و قدردانی کرد و عرایض خود را با یک بیت شعر ترکی؛ «قشقایی لار آل ورگ  /  تاجگردونا رأی ورگ» به پایان رساند.
در ادامه غلام رضا تاجگردون در جمعی از مردم ایل بزرگ قشقایی با بیان اینکه قشقایی زنده است که بتواند سرنوشت خود را تغییر دهد گفت: در جمع قشقایی‌های عزیز و فرهیخته شور و هیجان وصف ناپذیر را مشاهده می‌کنم که فرزند خود را که از قوم دیگر از خود می‌دانند و ما به خواسته قلبی شما نزدیک شده‌ایم.
وی بیان کرد: هم اکنون در مسیری هستیم که در این راه به همت ایل سترگ قشقایی و جوانان آنها، که دوش به دوش بزرگان‌خود بگویند که این راه را باید باهم طی خواهیم کرد.
تاجگردون با بیان اینکه گچساران دیار ماست و هیچ کس در آن مهمان نیست، گفت: بزرگان لر و قوم‌ ترک این خاک متعلق به همه ما هستند و در آن بزرگ شدیم.
وی ابراز کرد: کسی نمی‌تواند بگویند بهمن بیگی تنها متعلق به قوم ترک‌هاست ، بهمن بیگی زاده ترک بزرگ‌مردی است که برای همه ما است.
وی تصریح کرد: صولت قشقایی کسی است که توانست استعمار انگلیس را به زانو در بیاورد و این بزرگ‌مرد متعلق به همه است و ساز ایل قشقایی آرام کننده همه ماست نباید بگوئیم خاصه قشقایی است.
تاجگردون افزود: مهم این است که ما چگونه فکر می‌کنیم و تا ۲۰ سال گذشته را بخاطر بیاوری این شیب ملایم رو به بالا بود و کم کم یاد گرفتیم‌ چگونه باهم زندگی کنیم.
وی عنوان کرد: امروز فرق می‌کند محمد فرهمندیان من را به خون برادر شهیدم قسم داد و به رسم قشقایی‌ها مرا به حضرت عباس قسم داد و هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال قسم حضرت عباس ترک‌حکایت از راستگویی او دارد.
وی خطاب به قشقایی‌ها گفت: من و شما نداریم شهدای شما  و ما یکی است و نمی‌توانم بین شهدای شما و آنها که با هم بودند بخواهیم آنها را از جدا کنیم.
تاجگردون تصریح کرد: ما سفره‌مان میز و نیمکت مدرسه‌مان و همه چیزمان با قشقایی‌ها یکی بود و هم اکنون باید همه چیزمان یکی باشد.
وی گفت:باید هر لر و ترکی که به هم می‌رسند عزت متقابل به هم داشته باشند.
تاجگردون اظهار داشت: امروز خوشحالم که کنار بزرگان و زنانی هستم که از کودکی در کنارم بودند و در کنار پدرمان شهر را ایجاد کردند.
وی تصریح کرد: جوانان ما و بانوان و برادر و خواهری که تصوراتت این است که تفکیک‌قائل شوی بین لر و ترک این را بدان باید مرز بندی در گچساران برداشته شود.
وی ادامه داد: هم اکنون به جایی رسیده که لرها به من‌ می گویند هوای ترک‌ها را داشته باشد زیرا مظلوم واقع شدند.
 وی ابراز کرد: سالهای اول خدمت وقتی به مدارس می‌رفتم مدارس ابتدایی را انتخاب می‌کردم و اولین سوالم این بود ترک‌هستی یا لر؟ و از نماینده چه توسعه‌ای داری، پاسخ و انتظارات ۸ سال پیش آنها با امسال تغییر کرده است.
تاجگردون گفت: خراب کردن کاری ندارد ساختن مهم است و مهم این است که بتوانیم بسازیم آسمانی که این شهر و این اقوام را دیدند و من می‌فهمم خرابی شهر چیست.
تاجگردون گفت: بنیان‌های اجتماعی را بهم ریختند و ساختارهای اجتماعی را برهم زد.
تاجگردون تصریح کرد: همه باید در زندگی آرامش داشته باشند چه پیرزن باباکلان و…. فرق ندارد و هیچ خانه بابا کلان و کلاغ نشین، پاکو و آب شیرین نیست که تاجگردون را نشناسد.
وی به هواداران خود گفت: یادمان باشد چه کسانی گفتند، بزنیم و برویم و خدا خواست که آنگونه که آنها خواست نشود.
وی با بیان اینکه این‌انتخابات همیشه یک برنده دارد گفت: شاید محیطتتان شما را هنوز آزر دهد ولی مهم این است که بدانیم در مسیر درست حرکت می‌کنید.
وی ادامه داد: این را بدانید تاجگردون به خون شهیدم و حضرت عباس نه می‌تواند و نخواهد توانست بین لر و ترک تفاوت قائل شود.
وی ابراز مرد: دوره انتخابات گذشته مهندس فولادی ۴ هزار رأی در باشت آورد هیچ کس به انها نگفت خائن چون با تفکر خود انتخاب کردند و امروز اگر ایل بزرگ قشقایی با عشق دست تاجگردون را می‌گیرند خائن نیستند اینان کسانی هستند که با عشق به شهرشان و با فکر انتخاب می‌کنند.
وی ادامه داد: افتخار کن برادر قشقایی اگر برادرت با فکرش یک لر را انتخاب می‌کند من هم افتخار می‌کنم و من با موسیقی شما آرامش پیدا می‌کنم شما هم با صدای من آرامش پیدا کنید.
وی تصریح کرد: آب چم شیر اگر برداشت می‌شود ترک قشقایی و لر باوی و بویراحمد از ان استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه‌ای ایل بزرگ قشقایی این را بدان عزت ما یکی است گفت: و این را بدانید اکر من بدون ترک قشقایی عزت پیدا کنم این عزت نیست ذلت است.
وی با اشاره به اینکه نباید به شما هم تهمت و توهین کرد، گفت: این‌جاده چهار بانده روشن ترک و لر ندارد و من‌ چگونه می‌توانم،  وقتی ۱۰ ها برادر زاده و فامیلم از مادران ترک شیر خوردند، فرق بزارم.
وی کفت: من مفتخرم من را به عنوان فراکسیون ترکها در مجلس نوشتند چون با افتخار گفتم بیشتر مردم سرزمین‌من ترک هستند و این‌افتخار من ست و بخاطر انتخابات این را نمی گویم.
وی ابرازکرد: من که در آنجا رأی نمی‌خواهم چون احساس می‌کنم همه با هم یکی هستیم.
تاجگردون گفت: من با افتخار میگویم ترک قشقایی ۷۰درصد به من رأی می‌دهد.
وی با بیان اینکه من ۸ سال تکه تکه آجرها را روی هم‌می چینم و بروید در فارس ببینید تا تاجگردون در فارس مدافع قشقایی است.
وی ابراز کرد: امروز هم یک‌انتخابات دیگر است و یک‌انتخاباتی که می‌باید باز هم با هم انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: دوران تلاطم اتهامات و توهین‌ها را پشت سر گذاشتیم و مگر تو کشور انتخابات نبود جز گچساران، مردم نماینده شما کسی است که آب در آستین تکان بخورد بی بی سی و آمریکا می گویند، گچساران کجاست.
وی به رقبای خود گفت: این جماعتی که اینجا هستند عزتشان را به هیچ چیز عوض نخواهند کرد.
تاجگردون ادامه داد: قشقایی‌ها رأیشان قیمت ندارند و این ایل بزرگ ارزششان بیشتر از این هستند که بگویید رائ شان قیمت دارد.
وی خطاب به قشقایی‌ها گفت: اگر ذره‌ای دیدید تاجگردون به اقوامتان توهین کرد بگویید.
تاجگردون به هواداران خود گفت: ۲اسفند می‌شود بدون ترس سینه را سپر کنید و وکیل خود را انتخاب کنید و در روز سوم اسفند با هم سرود سوم را خواهیم خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1