تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۱۷۷۱۰
نقد و بررسی /

بیانیه شورای هماهنگی اصلاحات، فرد پروری ارجح بر اندیشه محوری!

۰
کبنا ؛وجود ضعف در چارچوب ها و شاخصه های مشخص و مدنظر احزاب چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح طلب و دست و پنجه نرم کردن این تشکیلات با سازو کاری که فرد را ارجح بر اندیشه و عمل می داند، باعث می شود که در آینده ای نه چندان دور، این دو حزب تا مدتها به حاشیه رفته و در ادامه مردم از آنها عبور کنند.
اگر در دور گذشته مجلس لیست اصول گرایان در مشهد با لحاظ کردن معیارهای مشخص، برنده انتخابات می شود، اما لیست سی نفره تهران در همان سال، شکست سختی متحمل می شود! به این دلیل است که  شاخصه ها مدنظر قرار نمی گیرد و لیست خروجی نتیجه فرد پروری و متاسفانه گاهی سهم خواهی احزاب می شود.
یا اینکه شورای هماهنگی اصلاحات، اولویت ورود یا عدم ورود به کارزارهای انتخاباتی را تصمیمات شورای نگهبان می داند و حتی افرادی را که از فیلتر این شورا می گذرند و دارای برنامه و اندیشه مشخص و همچنین هماهنگ با شاخصه های آن حزب را دارند، رها می کند! حاکی از آن ضعفی است که سازوکار تشکیلات این دو حزب را بر فرد محوری بنا ساخته است.
حضور بعضی چهره‌های اصلاح طلب در مجلس به نام اصلاحات، ثمره سازوکار معیوبی است که افراد یدک می کشند و نه شاخصه ها!
آن سوی گود، حضور برخی چهره‌های اصولگرا در مجلس و قرار گرفتن اسم فلان شخص در لیست اصولگرایان شاهدی است بر این مدعا، که صرفاً تابلوی اصولگرایی یا اصلاح طلبی، چاره کار نیست و نخواهد بود.
امروز هم اگر شورای هماهنگی اصلاحات در گچساران و باشت متاسفانه در وضعیتی قرار می گیرد و بیانیه می دهد که از هیچ فردی حمایت نمی کند و بازخوردی ندارد، و به اصطلاح هیچ گونه موجی هم به همراه نمی آورد! به نظر می رسد به این علت است که در ادوار گذشته، این شورا اندیشه محوری را در مقابل فردپروری و کسب نتیجه ذبح نمود، و در این مسیر نخبگان فکری زیادی را از دست داد و حتی بالعکس.
.........................
مصطفی جوزانی
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1