تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۴۱۵۹۱۵
کبنا گزارش می دهد

بازدید معاون وزیر کشور از طرح های اقتصادی گچساران/ از تاسف معاون وزیر تا دفاع فرماندار گچساران از عملکرد تاجگردون(+تصاویر)

۱
کبنا ؛بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور به همراه حشمت الله صمیمی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، علی خوانپایه فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان از3طرح‌ اقتصادی در دست اجرای این شهرستان بازدید به  عمل آورد.
 
به گزارش کبنا نیوز:رئیس امور آب منطقه ای گچساران  در حاشیه بازدید از فاز دوم تامین آب 3100 هکتار از اراضی دشت امامزاده جعفر اظهار کرد: اجرای پروژه‌های  تامین آب‌ به اراضی‌های کشاورزی  گچساران و باشت یکی از اولویت‌های   آب  منطقه‌ای است.
عارف بهگام  افزود: 6 هزارو 650 هکتار از اراضی امام زاده جعفر در فاز اول و 2، که در فاز اول 3500 هکتار  به اراضی این منطقه آبرسانی و در فاز دوم نیز 3100 هکتار دیگر نیز در حال اجرا است.
 وی عنوان کرد: هم اکنون آبرسانی به سه هزارو 100 هکتار از اراضی دشت خان احمد در قالب فاز دوم طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر در دست اجراست که در حال حاضر این پروژه 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بهگام با بیان اینکه  آب اراضی دشت خان احمد از طریق رودخانه زهره تامین خواهد شد، گفت:  در این پروژه 48 کیلومتر شبکه انتقال آب صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه امسال 56 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به پروژه‌های آبرسانی تخصیص داده شده است، گفت: از این میزان 800 میلیون تومان به صورت اوراق مشارکت بوده است.
 رئیس امور آب منطقه ای گچساران  با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکاران پروژه‌های طرح تامین آب اراضی کشاورزی گچساران 34 میلیارد تومان مطالبه دارند، ابراز کرد: برای تکمیل پروژه فاز دوم طرح تامین آب اراضی دشت امامزاده جعفر و خان احمد نیاز به 60میلیارد تومان اعتبار است.
بهگام با اشاره به اینکه تمامی پروژه های امور آب این شهرستان ازپیشرفت فیزیکی 90درصدی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: تنها مشکل بهره برداری این پروژه‌ها تامین اعتبارات است.
فرماندار گچساران در حاشیه بازدید از کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران با اشاره به اینکه نخستین کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران  در حال احداث است، اظهار کرد: هماکنون این پروژه بیش از 0درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
علی خوانپایه افزود: پروژه کشت گیاهان دارویی در منطقه سربیشه به منظور ترویج الگوی کشت در مهرماه سال 96 به تصویب ستاد فرمان امام (رة) و زمین مناسب برای اجرای این کارخانه در فروردین ماه سالگذشته به  دستور کار شرکت هربی فارمد قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این پروژه  به شرکت فرآوری گیاهان دارویی هربی فارمد واگذار شده است، گفت: کارخانه‌ای در منطقه سربیشه گچساران در جهت کشت گیاهان دارویی و فرآوری و همچنین صادرات این دارو در این منطقه در حال احداث است.
خوانپایه  تصریح کرد:  کلنگ احداث این کارخانه در مردادماه سال گذشته و در این مدت عملیات تسطیح، ستون کشی، فنس کشی و دیوارکشی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه فاز اول کارخانه گیاهان دارویی در قالب تولید دمنوش و اسانس تا پایان سال افتتاح خواهد شد، گفت:کارخانه گیاهان دارویی گچساران با ظرفیت سالیانه ۱۶۰ تن  در دست احداث است.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران خاطر نشان کرد:  32 میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد برکت و7میلیارد تومان  تسهیلات از محل طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری به این پروژه اختصاص داده شده است.
 خوانپایه با اشاره به اینکه کارخانه گیاهان دارویی  در زمینی به مساحت10 هکتار در حال احداث است، گفت: 17 هزار متر مربع برای احداث کارخانه و 3هکتار برای بخش کشاورزی تخصیص داده شده است.
وی تصریح کرد: کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در 2 طبقهبا زیربنای 6 هزار متر مربع احداث می‌شودکه در طبقه اول  زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع و طبقه دوم با زیربنای یک هزار 500 متر مربع در دست احداث است.
خوانپایه گفت: با بهره برداری از این طرح ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول خواهند شد.
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد:  احداث کارخانه گیاهان دارویی در راستای ایجاد  اشتغال و رونق  این شهرستان بسیار تاثیرگذار است.
وی با اشاره به مکان کارخانه فرآوری گیاهان دارویی ابراز کرد:  این کارخانه حد فاصل یک کیلومتر با روستای سربیشه فاصله دارد و برای احداث این کارخانه از نیروهای بومی آن منطقه استفاده و همچنین این کارخانه در 18 کیلومتری فرودگاه این شهرستان برای کاهش هزینه صادرات گیاهان دارویی احداث شده است.
 خوانپایه عنوان کرد: این کارخانه با بنادر جنوبی 80 کیلومتر فاصله دارد که می توان برای ارائه محصول به  بازارهای بین المللی و دسترسی آسان‌تر برای ارائه محصول به بازارهای خاورمیانه از جمله امارات، قطر و بحرین  در این منطقه در حال احداث است.
فرماندار شهرستان گچساران در حاشیه بازدید از کارخانه روغن نبایی گچساران گفت: این کارخانه در سال 1396 با اعتبار بیش از ۹۳ میلیارد تومان   به منظور ایجاد رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان به بهره‌برداری رسید.
علی خوانپایه افزود:  این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن روغن را دارد که در حال حاضر این کارخانه سالانه 45 درصد از ظرفیت خود را  تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.
خوانپایه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون  107 نفر درکارخانه روغن نباتی گچساران مشغول به فعالیت هستند.
 در ادامه مدیرعامل شرکت روغن نباتی گچساران  با بیان اینکه این کارخانه از ۳ واحد جداگانه تشکیل شده است، بیان کرد:  بخش اول کارخانه روغن‌کشی از انواع دانه‌های روغنی، بخش دوم کارخانه تصفیه و پالایش روغن و بخش سوم که به مرحله به بهره برداری کامل نرسیده، شامل سیلو و سوله ذخیره انواع دانه، تصفیه پساب، خشک کن و حمل نقل است.
شهرام هندیجانی افزود: کارخانه روغن الوا  توسط شرکت کشت صنعت ره آوران  و شرکت روغن نباتی اکسین فرایند در این شهرستان افتتاح  و فعالیت خود را آغاز کرد.
 هندیجانی بیان کرد: مجتمع تولیدی روغن کشی و تصفیه روغن اُلوا در گچساران سالانه ظرفیت120 هزار تن  انواع روغن مایع سرخ کردنی و پخت پز در این واحد را دارد.
مدیرعامل شرکت روغن نباتی گچساران  وی عنوان کرد: این محصولات از دانه‌های روغنی از جمله سویا، کلزا، آفتابگردان، کنجد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
 هندیجانی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از90 هزار تن کنجاله سویا و خوراک دام و طیور  در این کارخانه تولید می‌شود.
گفتنی است: در حاشیه این بازدید بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: شهرستان گچساران دارای پتاسیل  و ظرفیت های بسیار بالا و بی نظیری می باشد.
دین پرست افزود: بعضی از پروژه ها این شهرستان باید در ادوارهای گذشته اجرایی و به بهره برداری می رسید تا همه زیر ساخت ها آماده برای اجرای  طرح های بزرگ و کلیدی  می شد.
معاون اقتصادی وزیر کشور به این نکته اشاره کرد: طرح ها و کارهای بسیار خوب و بزرگی در این چند سال در  زمینه های مختلف در شهرستان گچساران اجرایی و انجام شده است اما در بحث طرح های اقتصاد مقاومتی باید طرح های ناب تر، بزرگتر و چشمگیرتری عملیاتی واجرایی شود .
بعداز صحبت های معاون اقتصادی وزیر کشور علی خوانپایه فرماندار گچساران عنوان کرد: در این چند سال کارها و طرح های بسیار ارزشمند و بزرگی توسط  دولت تدبیر و امید و تلاش های نماینده سختکوش و دلسوز این شهر صورت گرفته است، بطوریکه زیر ساخت ها که اولین فاکتور برای سرمایه گذاری و توسعه و پیشرفت یک شهرستان می باشد در همه زمینه و شاخص ها اجرا و آماده شده است.
 
علی خوانپایه افزود: آبرسانی عظیم به اراضی کشاورزی روستاها و دشت های بزرگ این شهرستان، سدسازی، مجتمع پتروشیمی، جاده سازی و همچنین دهها طرح عمرانی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و..... از جمله کارهای بزرگ انجام شده می باشد بطوریکه چهره  شهرستان گچساران و روستاهایش را دگرگون کرده و باعث توسعه و پیشرفت این شهرستان شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1