تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۱۳۰۲۸
کبنا گزارش می‌دهد

مدیران برتر کهگیلویه و بویراحمد چه کسانی هستند؟ / از شاخص «نوروزی» تا شاخص «کلانتری»

۰
کبنا ؛جشنواره شهید رجایی استان کهگیلویه و بویراحمد ادارات برتر استان را معرفی کرد. شرکت گاز، آب و فاضلاب روستایی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت توزیع نیروی برق و راه و شهرسازی، اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل ثبت احوال، اداره کل استاندارد، امور مالیاتی و سازمان امور اقتصادی و دارایی، فرمانداری باشت، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی، خدمات درمانی، اداره کل حمل و نقل جاده‌ای و اداره کل محیط زیست استان، سازمان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای استان و ... به عنوان دستگاه‌های برتر در حوزه‌های مختلف و  شاخص‌های عمومی و اختصاصی انتخاب شدند.
پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری رتبه برتر را کسب کرد. او پیش از این توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفت، کسب رتبه برتر در جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی و جذب به موقع اعتبارات و زمینه اشتغالزایی برای بیش از 8 هزار نفر موجب شد تا «پروانه نیک مرام بر سکوی دستگاه برتر در حوزه اشتغالزایی قرار بگیرد. نیک‌مرام حتی در آزمون معاونت توسعه و منابع انسانی قبول شد، اما علی رغم اصرار استاندار کهگیلویه و بویراحمد آن را نپذیرفت.
سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان و تیمش در شاخص‌های اختصاصی برای این اداره کل عنوان دستگاه برتر را کسب کردند. ورزش استان با حضور  «علوی» رونق گرفت. تمام هیئت‌های ورزشی استان فعال شدند. و قهرمانان ورزشی نیز در میادین ملی از جمله سامان پاکباز، عناوین زیادی را کسب کردند. 
داوود راهزادی مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد به هر روستای دارای کد، برق برده و پایداری برق در این استان نسبت به گذشته افزایش یافت.
اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت بهمن رحمتی به جایگاه واقعی خودش رسید و از زنگ تفریح بیرون آمد. استاندارد این استان توانست جلوی برخی از تخلفات را در این حوزه بگیرد. او حتی واحدهای تولیدی که نشان استاندارد را نداشتند، مجبور کرد که این نشان را دریافت کنند.
آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر افزایش تخصیص سهمیه آب، تلاش ماندگاری در حفاظت از منابع آب استان داشت. افزایش زیرساخت‌های گردشگری و گردشگران عامل موفقیت «محمود باقری» در کسب عنوان دستگاه برتر بود.
اما در بین دستگاه‌های برتر نام برخی ادارات که در روزها و سال‌های گذشته انتقادات زیادی به آنها وارد بود، نیز وجود داشت. اداره‌ای که قفل سیاه بزرگ بر میز خدمتش زده بود و در تنظیم بازار توانایی نداشت را نیز به عنوان دستگاه برتر شناسایی می‌کنند. البته نباید غافل شویم که شهرداران و بانک‌های استان از نحوه انتخاب دستگاه‌های برتر گلایه داشتند. تا جایی که ارسلان حسن پور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، علناً تذکر داد و استاندار از حسن نوروزی خواست تا توضیحات لازم را بدهد. اگر چه تحقیقات میدانی کبنا نیوز نشان می‌دهد که برخی از دستگاه‌های برتر شایستگی کافی را نداشتند و به زود در مطلب جداگانه‌ای با مستندات این موضوع را برای افکار عمومی روشن خواهد کرد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره شهید رجایی این موضوع را گفت که من سال 97 نبودم، اما بالاخره بر اساس آنچه که آقای نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفته، می‌پذیریم.
شاید کلانتری که شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد را به خوبی متوجه شده است، می‌خواهد این را بگوید که انتخاب دستگاه‌های برتر ساز و کارهای دیگری دارد و انتخاب‌های نوروزی باب دلش نباشد.
 کلانتری شاخص‌های مدیرکل برتر را در این جشنواره مطرح کرد و گفت: از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم، قبلاً گفته‌ام و الان هم در این جلسه مهم عرض می‌کنم که مدیر نگذاشته‌ایم که کارشناسی کند، هر چند کارشناسی افتخار است و افتخار می‌کنم 8 سال کارشناس سازمان برنامه و بودجه در دولت آقای احمدی نژاد بودم.
کلانتری بیان کرد: ولی مدیر مسئولیت‌های بیشتری دارد و ده یا صد یا هزار نیرو در مجموعه خود دارد، وظیفه‌اش گزارش دادن کارشناسی نیست، وظیفه‌اش این است که نیروها را سازماندهی کند و از آنها کار بکشد، این برای ما شاخص است و باید عملیاتی شود.
وی به اهمیت نقش مدیر اشاره کرده و ابراز کرد: مدیر کلی که خودش و معاونانش سرزده به مجموعه‌اش وارد می‌شود و بازدید می‌کند. مدیری امتیاز می‌گیرد که عملیاتی باشد، پای کار باشد، ساعت 7:30 در لنده، کهگیلویه، گچساران و باشت سرکار حاضر باشد و پشت میز نشسته باشد، همه چیز را زیرنظر داشته باشد.
کلانتری تشریح کرد: آن اداره، فرمانداری، بخشداری متوجه باشند که همه چیز حساب و کتاب دارد، اگر عملکرد خوب بود تشویق کنیم، اگر ضعیف عمل کرده تذکر بدهید، بعضی جاها باید توبیخ کنید، اگر تکرار شد مدیر را بردارید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت رضایت مردم در بهبود شاخص‌ها گفت: بهره وری اینقدر خواهد بود؟ رضایتمندی اینقدر خواهد بود؟ حتماً بیشتر خواهد شد. شاخص‌ها ما را باید به این سمت ببرد. این یک کار کارشناسی است، خروجی کار ما باید تغییر باشد.
وی ادامه داد: تغییری که خدمات راحت‌تر به مردم داده شود، با کیفیت ارائه شود، در مقیاس بیشتر و تعداد مراجعان بیشتری خدمت داده شودف و رضایتمندی در چهره و بیان و رفتار مردم مشهود باشد.
کلانتری به توان تعاملی مدیر اشاره کرده و خاطرنشان کرد: مدیرکلی موفق است که پیشرفت فیزیکی و ریالی و پروژه‌اش پیام به مردم می‌دهد. مدیری که شاید اعتبار کمی هم گرفته باشد ولی این توانمندی را داشته که به گونه‌ای با زیرمجموعه و یا پیمانکار پروژه تعامل کند تا کار کند. در حوزه‌های عمران، سیاسی؛ احتماعی، فرهنگی و همه حوزه‌ها باید به همین گونه توجه شود.
وی به موضوع گام دوم انقلاب و میدان دادن به جوانان پرداخته و افزود: این برنامه دولت است که در گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری ارائه شده و به وضوح آمده، به نیروهای جوان، تحصیل کرده میدان دهید. قرار نیست یک جوان تحصیل کرده آمده باشد، یهو او را مدیرکل کنیم و به نوعی او را بدون هیچ تجربه‌ای به زمین بزنیم.
کلانتری به اهمیت استفاده از ظرفیت زنان در دولت اشاره کرده و تشریح کرد: مدیرکل یا فرمانداری که دو معاون و یا سه معاون دارند حتماً یکی از آنها را از میان زنان توانمند، زینبی، علمی، محجبه و انقلابی و مدافع دولت قرار دهیم. جوان‌ها می‌توانند و باید زمینه را برایشان فراهم کنیم تا پله پله این مسیر را طی کنند و زمینه ارتقاءشان را فراهم کنیم، همه اینها شاخص است.
کلانتری ادامه داد: کسی را باید منصوب کنیم که حتماً وفادار به نظام، فرامین مقام معظم رهبر، دولت تدبیر و امید، آرمان‌های امام، توان، تجربه و دانش باشد. همچنین بحث توجه به حضور زنان بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.
وی به رده پایین استان در استفاده از ظرفیت زنان اشاره کرده و تصریح کرد: بسیار شفاف عرض می‌کنم و در ارزیابی‌ها لحاظ می‌کنم، که خیلی از مسئولان بزرگ این استان زمانی که شاخص‌ها را مطرح کردند استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های پایین در بکارگیری توان مدیریتی زنان در عرصه مدیریت بودند.
کلانتری در انتها گفت: رسانه‌ها و مسئولان درنظر داشته باشند که این مسئله احساسی نیست، باید منطقی به این موضوع پرداخته شود، یکی از جاهایی که نگران آسیب‌های اجتماعی هستیم در حوزه زنان است، که حوزه‌ای حساس برای دولت و ریاست جمهوری محسوب می‌شود.
وی گفت: مدیران دستگاه‌ها هم باید ایراداتی که در انتخاب دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی وجود دارد را احصا کنند تا در سال‌های آینده این جشنواره کامل‌تر برگزار شود.
استاندار به شاخص‌هایی که امسال برای برگزیده شدن دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته می‌شود اشاره کرد و گفت: نوع ارتباط مدیران استان با مدیران کشوری دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم چه قدر امکانات از مرکز می‌گیرند و هر ماه در این خصوص از مدیران گزارش می‌خواهیم.
کلانتری چگونگی ارتباط با مردم را یکی دیگر از ملاک‌های ارزیابی جشنواره شهید رجایی در سال جاری ذکر کرد و گفت: چگونگی برپایی میز خدمت برای ما بسیار مهم است.
وی شرکت در مناسبت‌ها از جمله نماز جمعه را یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب دستگاه و مدیران آن‌ها دانست و گفت: ارتباط مدیران کل با شهرستان‌های تابعه نیز یکی دیگر از موارد ارزیابی است.
این مسوول با بیان این که هنوز قانع نشده‌ام که آیا در این استان مدیران با همه ظرفیت کار می‌کنند، تصریح کرد: اگر کسی در استان با همه ظرفیت خود کار می‌کند دستش را بالا برده و اعلام کند.
وی با بیان اینکه وظیفه مدیر با کارشناس فرق می‌کند و مدیر باید مسوولیت‌های خود را انجام دهد افزود: مدیر باید بازرسی و نظارت کند و ببیند در کجا کار می‌شود و اگر کسی کار نمی‌کند، برخورد شود.
استاندار توجه به نیروهای جوان و به خصوص توجه به بانوان در دستگاه‌ها را یکی دیگر از شاخص‌های مهم ارزیابی دانست و گفت: مدیران کل حتما از میان بانوان معاون انتخاب کنند و اگر فرمانداری در استان دو معاون دارد یکی از آن ها را فرماندار زن بگذارد چرا که در رده استان‌های پایین از نظر بکارگیری بانوان هستیم و به همین خاطر در ارزشیابی مدیران لحاظ خواهد شد این کار احساسی نیست بلکه نظام و رئیس‌جمهور می‌خواهند.
بر اساس شاخص‌هایی که حسین کلانتری بیان کرد، شاید هیچ کدام از این مدیران جزء دستگاه‌های برتر شناخته نمی‌شدند، توجه به مناطق محروم و حضور در آن مناطق یکی از اولویت‌های کلانتری شناخته می‌شود که متأسفانه این مدیران کم این کار را کرده باشند.


































































 
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
خودتو مسخره کردی یا مردم رو با این عکسهای تکراری ببین بعضی از عکسا چند بار هی تکرار شدن.عقده نداشته باش از همه عزیزان حاضر در جلسه عکس بگیر عقده ای.
Iran, Islamic Republic of
عزیز اتفاقا ازمدیران تصویربرداری شده ولی بعضی مثل فلان مدیرکل که خیلی ضعیف هست هم درکارهم دربیان انتظارداری چیکارش کنن خودش ازنظر اجتماعی ضعیف هست
جوان امروز
Iran, Islamic Republic of
مدیر برتر؟؟؟؟!!!!!!!
مگه استان ما مدیریت میشه؟؟؟؟!!!!
حالا معیار انتخاب چی هست؟؟؟؟!!!!!!
حالا بگید کدام مدیر این مدیر برتر رو انتخاب میکنه؟؟؟؟!!!!
گمنام
Iran, Islamic Republic of
اداراتی که نیروهای سفارشی جناب حاج زارع رو‌پذیرفتند تمام و کمال نمونه هستند
هشت هزار نفر شغل
تمام شرکتهای صنعتی تعطیل هستند
آمار وام هایی است که به بستگان خود جهت اشتغالزایی اهدا نموده اند

وام ها رو اولا کارکنان اداره کار خودشان به اسم مردم عادی تشکیل پرونده داده اند

یعنی کارمندی هست که به اسم‌پنجاه نفر وام‌ خود اشتغالی گرفته اند

شرکت برق / که معرف حضور همگان هست

د//که هفتاد نفر فقط از یه روستا مشغول بکار هستند

برا مثال وقتی صدا میزنی آقای ..... ، پانزده نفر فورا میان
صدا بزنید
بگین آقای و یا هانم ایکس ، میگن که تقی ، نقی ، محمد تقی ، غلو ، جلو و....خانم ماه پری ، سا پری ، گل پری و....

به قول شاعر

من شک دارم به ترانه ای که زندانی و زندانبان با هم می سرایند
Iran, Islamic Republic of
کاش هشتاد نفر ازاین افرادی که شاغل شده اند را معرفی می کردین واقعا مسخره است.اگه هشت هزار نفر مشغول شده بودند که دیگه ما بیکار نداشتیم
شهروند گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
برای استاندار و جعفر گوهرگانی و مدیران لوح تقدیر ندیده ... شما تمام تولیدی های استان را تعطیل کردید این از افتخارات شماست ...
سی سخت قهرمان
Iran, Islamic Republic of
با اسم شهیدان رجایی و باهنر بازی نکنید ... استاندار محترم و جناب آقای دکتر نوروزی شما مشکل کدام بخش از تولید در استان را حل نمودید ... باید تاسف خورد ....
لوح تقدیر و تندیس
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار از پول بیت المال لوح تقدیر و تندیس به مدیران میدی ، تمام مدیرانت ضعف هستند باید گریه کرد برای این مردم که به شما دولتی ها دل خوش کردید ..تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف
گوش شنوا نیست در استان
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نگین تاجی ورود کنید ...این مدیران مردم را بیچاره کردند ... شما را به فاطمه زهرا قسم میدهم ورود کنید ... چرا حکم ها را اجرا نمی کنید.....جناب قلندری کامت ها را کامل بزارید پاک نکنید شما صدای مردم را به مسولین می‌رسانید..
Iran, Islamic Republic of
عالی
مدیران نالایق
Iran, Islamic Republic of
جناب قلندری چرا پیامها را حذف میکنید مگه شما طرفدار مدیران هستی یا مردم ..... یعنی این مدیران چه کاری کردند که مدیر برتر شدند .. وای به حال این مردم
بی انصافی
Iran, Islamic Republic of
مدیر خوب توی استان پیدانکنید آقای استاندار کسانی را که شما بعنوان مدیر نمونه معرفی کردی به سفارش نماینده ها معرفی کردی انصاف کجارفته
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1