تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۱۰۱۷۲
گزارش تصویری

همایش قشقایی ها با تاجگردون / آیا تاجگردون آرای خیره کننده دوره قبل قشقایی ها را کسب می کند؟(+حواشی، تصاویر)

۲۰
۱
کبنا ؛همایش عیدانه جمعی از قشقایی های گچساران با نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت درسالن اجتماعات فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.
 به گزارش کبنا نیوز: در این همایش "علی پناهپوری" از بزرگان  ولیدرهای صاحب نام ایل قشقایی گچساران گفت: این همایش با حضور تمام قشقایی ها نیست، بلکه یک دورهمی با تعداد محدودی از بزرگان ایل قشقایی است و عذرخواهی می کنم به خاطر محدودیت فضا،البته میسر هم نبود از همه قشقایی ها دعوت کنیم وبدون شک از ظرفیت همه قشقایی های عزیز در جلسات بعد حتما استفاده خواهد شد.
پروانه پناهپوری یکی بانوان فعال و پرتلاش قشقایی در حوزه ورزشی و اجتماعی شهرستان گچساران در این همایش اظهار داشت: بانوان قشقایی در حوزه مختلف توانمندی های بالایی  دارند که انتظار میرود به بانوان قشقایی همانند بانوان دیگر اقوام توجه شود و امیدواریم  مطالبات بانوان قشقایی توسط نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت به جد پیگیری و در این خصوص نگاه ویژه شود.
 در ادامه خسرو پناهی یکی از چهره های صاحب نام  قشقایی اظهارکرد:در طول هفت سال گذشته شاهد اعتلای نام گچساران و باشت در بخش های مختلف بوده ایم ودر طول این هفت سال نیز شاهد توسعه راه های شهرستان و افزایش ضریب امنیت جاده ها بوده ایم.
وی افزود:با وجود تمام مشکلات در کشور، طرح های عمرانی در سدسازی،ورزش،زیرساخت ها،بافت فرسوده و … برقرار بوده است وهدف از این جلسه نیز ذکر مطالبات ایل قشقایی است،به هرحال جناب تاجگردون،مردم قشقایی در دوره گذشته از برادر خود گذشتند و نام شما را نوشتند تا مرهمی بر زخم های قشقایی باشید.
پناهی تصریح کرد:متاسفانه گره ها برا قشقایی کور باقی مانده و خواستار گشایش این گره ها از سوی شما هستیم،برخی بزرگانی از این ایل بخاطر حمایت از شما و عدم برآورده شدن خواسته ها به چالش کشیده شده اند.
وی تصریح کرد:گرچه به برخی خواسته های ایل قشقایی و جوانان توجه داده شده اما سطح انتظارات از شما بیشتر است،بیکاری در شهرستان بیداد می کند که سهم جوانان قشقایی در استخدام ها بسیار ناچیز است ،پس مانع مهاجرت نخبگان قشقایی ها از این شهرستان شوید.
پناهی اظهارکرد:اکثر مسئولیت های شرکت نفت و گاز گچساران پیشتر زمانی در دست قشقایی ها بود اما به چه جرمی حقوق قشقایی ها در صنعت نفت پایمال می شود؟،این جماعت قشقایی چیزی جز حقوق خود و رفع تبعیض خواستار نیستند واحترام ایل قشقایی می بایست محفوظ بماند.
وی گفت:شما میرشکار این دیار بوده و چه خوب است که میرشکار از گوشت شکار خود به دوستان هم بدهد که سهم قشقایی ها تنها بوی کباب نباشد،امیدوارم همچنان میرشکار گچساران و باشت بمانید.
درادامه این همایش  غلامرضا تاجگردون ،نماینده گچساران و باشت درمجلس اظهارکرد:من هم انسانم و ظرفیتی دارم اما فکر نکنم کسی نقدی داشته باشد که نتوانسته ام در شان مردم بوده باشم و تا آنجا که جا داشته و آنچه را در توانم بوده ارایه داده ام.
وی افزود:آنچه مهم است دردهای جامعه است و همه می دانیم اوضاع کشور چگونه است که به زودی نکاتی را با مردم شهرم مطرح می کنم،کسی نمی تواند ادعا کند در گچساران و باشت با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد کار صورت نمی گیرد.
تاجگردون تصریح کرد:یک واقعیت اجتماعی و سیاسی در شهر ما اتفاق افتاده و آن این است که سالهاست یک طایفه و ایل احساس تبعیض دارد و نهادینه شده است،رویکردی که باعث ایجاد آن شده باید اصلاح شود و اصلاحات در جامعه باید صورت بگیرد و من هم به نوبه خودم هم تلاش داشته ام.
وی تصریح کرد:قشقایی ها باید اتحادشان را بیشتر کنند،اخیرا آنان که در سنواتی پدر ایل قشقایی را درآورده و به انزوا کشیده اند به آن قشقایی ها که می خواهند مسئولیت بگیرند می گویند تاجگردون نقشه دارد، پس مسئولیت نگیر.
تاجگردون گفت:همان ها که ساز می زنند تاجگردون می خواهد از قشقایی استفاده کند و به آن قشقایی هایی که می خواهند پست بگیرند چیز دیگری می گویند،از اهل قلم می خواهم و خواهش دارم سعی نکنید یک طایفه را برنجانید که اخیرا برادران و خواهران قشقایی از برخی نوشته ها ناراحت هستند.
نماینده گچساران و باشت افزود:کشور در یک مسیر سخت است و هر کسی که اطلاعات من را دارد با تردید می گوید در این مسیر (نمایندگی) بروم یا نه،وضعیت خیلی سخت است پول آوردن و کار کردن سخت شده است واگر نمی توانید باری بردارید باری روی دوش مردم نگذارید.
 
وی اظهارکرد:یک روزی می گفتند در اینجا کار نمی شود و الان که پروژه پشت پروژه زده می شود که نماد زندگی هستند جور دیگری حرف می زنند،در بودجه سال ۹۸ برای زمین های سرآبننیز تا دشت گز برای آبیاری حدود هشت هزارهکتار زمین، دو هزارمیلیاردتومان بودجه پیش بینی شده است،ای کسی که توی دل مردم را خالی می کنی میدانی دو هزارمبلیاردتومان چند صفر دارد.
تاجگردون تصریح کرد:اشتغال که تنها در شرکت نفت نیست،بخش کشاورزی‌خدمات و صنعت نادیده گرفته نشود ومن تعهدی داده ام و پای تعهدم مانده ام و بفکر آینده خاکم و فرزندان مان هستم.
وی افزد:بگذارید بگویم برای انتخابات می آیم یا نه چرا از هم اکنون دل مردم را خالی می کنید،عزیزان قشقایی یک چیز را خواهش می کنم خودتان داشته باشید و آن وحدت و انسجام بیشتر است،نگاه نکنید کی محبوب است و کی نیست ببینید کی خادم تر است.
تاجگردون گفت:آنان که بدنبال اختلاف در شما هستند به وقتش بیشترین آسیب را به شما خواهند زد،این مسیر توسعه را هرجور که شده ادامه خواهیم داد،ابزار نشوید،ابزار شدن حقیر شدن است ما باید با هم موفق باشیم و باید به جایی برسیم که پیرامون ما بر شهرمان غبطه بخورد و قشقایی عزیز همراهم باشید همراهتان هستم همراهم نباشید یاورتان هستم.
 
گفتنی است:  عدم حضور حاج علیرضا پناهپوری چهره محبوب و کاریزما قشقایی  در این همایش سئوال برانگیز بود.
عدم حضور لیدرهای سرشناس قشقایی تاجگردون ؛ دکتر محمود کریمی، افراسیاب پرویزی، خسروطاهری کاملا مشهود بود.
بانی این همایش حاج علی پناهپوری لیدر سرشناس وصاحب نام قشقایی و یکی از لیدرهای پرآوازه اصلاح طلب شهرستان گچساران بود که در این بین  جوانان خوش نام و فعال  قشقایی آقایان محمد فرهمندیان، داوود فولادی و آرمان پناهپوری تدارکات این همایش را بر عهده داشتند.
اما از محتوای این همایش  اینگونه می شود، برداشت کرد که توده (عامه)  قشقایی دیگر بدنبال مطالباتی همانند بکارگیری یک قشقایی بعنوان مدیر عامل شرکت نفت و یا مدیر فلان اداره نیستند،بدون شک عامه قشقایی چنین خواسته ای ازتاجگردون ندارند یا بقولی نمی خواهند ابزار مدیران ناکارآمد قشقایی شوند، تاجگردون نباید آدرس را اشتباه برود، خواسته توده قشقایی  توجه به لشکر بیکار جوانان قشقایی است که اگر تاجگردون در فرصت باقی مانده آستین خودر ا بالا نزند و در این خصوص اقدام و چاره اندیشی نکند قطعا در انتخابات اسفندماه نمی تواند آرایی از توده قشقایی  کسب بکند  و آرای وی بسیار ناچیز خواهد بود.تاجگردون اگر بخواهد آرای خیره کننده دور قبل را از صندوق های محلات ترک نشین  لبنان، کیامرثی، رادک، روستای های ترک نشین: سربیشه، بیدزرد، تلخاب شیرین، پاکوه، کلاغ نشین، آبشیرین، بی بی جان آباد،بابا کلان، بن پیر و صندوق سیار عشایر قشقایی را کسب کند، تنها یک راه دارد و بس" بکارگیری جوانان قشقایی " در مراکز دولتی، پتروشیمی، پروژه ها و.... می باشد.
 
  • تصاویر همایش قشقایی ها با تاجگردون

    تصاویر همایش قشقایی ها با تاجگردون

نام شما

آدرس ايميل شما

قشقایی
Iran, Islamic Republic of
تاج اگه میخواست کاری برای قشقایی انجام بده چرا توی هفت سال پیش انجام نداد
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
عجب آدمای که ترک نیستن توی جلسه پیدا شده که فقط دنبال و خود نشان دادن است مرحبا به لرهای
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
بابا اینها که دو سومش لر هستن ترکهایی هم که هستن همشون 😂😂
آرخلو
Iran, Islamic Republic of
.کارکاسبی نداری صبح تا شب تاج تاج میکنی زشته بخدا
ترک قشقایی
Iran, Islamic Republic of
جان مادرتون یه میکروفن بدید به .. برای خودش ببره توی خونش تا میتونه حال کنه ندید بدید عشق خودنمایی داره😂😂
بابکان
Iran, Islamic Republic of
فقط زینلزاده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تاج اعتبارش دیگه تمام شد رفت
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
مهندس داود پولادی رو نمیبینم توی تصویر فکر کنم رفته نهار رو اماده کنه
ترک قشقایی
Iran, Islamic Republic of
پس کو سران قشقایی😀
Iran, Islamic Republic of
آزموده را آزمودن خطاست.اقای تاجگردون عملا ثابت کرده درطول ۷سال گذشته هیچ بهایی به اشتغال ومدیریت قشقایی ها نداده.این حرفا دیگه جوابگونیست
Iran, Islamic Republic of
مهدی عباسی هنوز بیخیال تاجگردون نشدی؟ محمود کریمی. و خودش رفت شیراز
یادته بهت میگفت جات تو حراست شرکت نفت !
این دفه ببینم چطور سرت .
Iran, Islamic Republic of
هم برای خودشه که پشت بگیره قشقائی ها خیلی فهمیده تر از این هستند که کسی فریبشون بده
کوهسرگ
خدایی ایشا ترکل سی چ ای.
Iran, Islamic Republic of
دکترزینلزاده مردعمل
/
Iran, Islamic Republic of
کسی که از خدانترسد برای دنیا کار میکند واخرت را فراموش
سن ترک
United States
س. شب و روز پشت سر تاجگردون حرف میزنه حالا هم تاج هرجا میره میوفته دنبالش
صادق الپکلام
Iran, Islamic Republic of
با وجود اینکه تعداد اندکی از قشقایی ها به قدرت رای دادند. یک جوانمرد قشقایی .تعدادمدیران کل و روسای ادارات از ایل قشقایی را در دوره نمایندگی حسینی و تاجکرون باهم مقایسه کند.. ؟ تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.
نصرت
Iran, Islamic Republic of
اخ سی تاج ! هرچی سر به هوا راه رفت الان دیگه وقتشه بخاطر دوتا رای به همه دست بده و تعظیم کنه!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ای خدا حداقل فقط عکس ترک ها را میگذاشتید تا مردم باور میکردند نه دکتر حسینی و برازنده و نارکی و ........
فقط موندم این پیا و قدرت چه برای این آقایون دارد که اینقدر حاضرند خودشون.
جای تاجگردون بودم با ابهت کناره گیری میکردم .
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج پورالحسینی کاندید قوی وتوانمند اصلاح طلب،همه بی صبرانه انتظار میکشیم تا کی سکوت حاجی؟؟؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1