تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۴۰۸۳۷۶
کبنا گزارش می‌دهد

ادامه امدادرسانی به مناطق سیل زده بویراحمد با بالگرد هوایی

۰
کبنا ؛بارش‌های اخیر کهگیلویه و بویراحمد سبب شد تا راه‌های تعداد زیادی از روستاهای استان مسدود شود که جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد برای امداد رسانی به آنها تلاش‌های زیادی کرده‌اند.
امان‌الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: امداد رسانی به مناطق سیل زده ادامه داد و در همین راستا امدادرسانی هوایی به روستای برآفتاب جلاله بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا توسط بالگرد جمعیت هلال احمر انجام گرفت.
جهانبین افزود: این روستا چند روزی بود که ارتباط زمینی آن با دیگر نقاط قطع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این عملیات به ۳۵ خانوار آسیب دیده بسته‌های معیشتی یک ماهه توزیع گردید.

امدادرسانی به روستاها و مناطق سیل‌زده کهگیلویه و بویراحمد

 علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت استان پس از بارش‌های اخیر، گفت: در پی بارش‌های اخیر شاهد طغیان رودخانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم، ضمن اینکه برای برخی مراکز شهری مشکلات ایجاد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در فاصله بین موج اول تا موج دوم بارش‌ها از طریق بالگرد توانستیم به 120 روستایی که راه ارتباطی آنها قطع شده خدمت‌رسانی کنیم که در موج دوم هم راه ارتباطی  برخی روستاهایی که بازگشایی کرده بودیم براثر طغیان رودخانه  و مسیل‌ها مجددا بسته شدند.
وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه تمهیدات لازم از سوی شورای مدیریت بحران از قبل اتخاذ شده بود چند فروند بالگرد را در فرودگاه یاسوج مستقر کرده بودیم و مواد غذایی، پتو، آشامیدنی و لوازم پزشکی به روستاهای بحران زده ارسال شد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز شاهد شرایط پایداری جوی در منطقه هستیم که امیدواریم پایداری جوی فرصتی باشد تا گروه‌های امدادی به وسیله بالگرد بتوانند به مناطقی که دسترسی به آنها از طریق زمینی ممکن نیست امکانات و تجهیزات لازم را منتقل کنند.
احمدی با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همواره در آماده باش کامل است، گفت: سازه‌های مخزنی استان مانند سدکوثر و سد شاه قاسم و دیگر ذخایر آبی استان پر شده و وضعیت آنها را کنترل می‌کنیم چرا که بارش‌های بهاری را خواهیم داشت .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مناطقی مانند قلعه رئیسی، سرفاریاب، دیشموک و کاکان روز گذشته در پی بارش‌ها دچار مشکلاتی شدند که امدادرسانی به این مناطق آغاز شده و اوضاع تحت کنترل است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت محور یاسوج-شیراز گفت: ریزش و رانش زمین موجب مسدود شدن این محور شد و راهسازی استان به مدت یک هفته است شبانه‌روز تلاش می‌کند هر چه سریع‌تر این محور بازگشایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1