تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۰۵۶۰۲
به مناسبت هفته پژوهش:

پژوهشگران و برترین‌های علمی گچساران تجلیل شدند / پژوهش‌سرای گچساران فقیر است (+تصاویر)

۱
کبنا ؛
به مناسبت هفته پژوهش با حضور عبدالرحیم رحیمی فرماندار و محمد شهبازی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان گچساران همایش تجلیل از نفرات برگزیده کشوری و خیرین آموزشی برگزار شد.
به گزارش کبنا،  همایش هفته پژوهش روز چهارشنبه(28 آذرماه 97) با حضور عبدالرحیم رحیمی فرماندار، محمد شهبازی سرپرست آموزش و پرورش، حسینعلی فاتحی معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان، سیدعبدالعظیم حسینی رئیس پژوهشسرای آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان، معلم‌ها و دانش آموزان برگزار شد.
در این مراسم محمد شهبازی بیان داشت: در سال جاری رتبه اول در طرح اقدام پژوهی توسط اعظم شمس، 3 رتبه برتر در مسابقه دانش آموزی جابربن حیان و 2 رتبه برتر جوان خوارزمی را کسب کردیم.
وی افزود: در دوسال اخیر طرح خیرین آموزشی را به اجرا درآوردیم که با استقبال خوبی از سوی معلم‌ها مواجه شد. طبق این طرح معلم‌ها با حضور داوطلبانه در مناطق کم برخوردار، کلاس‌های رایگان تقویتی برای دانش آموزان برگزار کردند.
شهبازی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پژوهش سرا دکتر حسابی در گچساران در  آذر ماه سال 95 به مناسبت هفته پژوهش در این شهرستان افتتاح شد، اظهار کرد:  این پژوهش سرا در سه طبقه و با زیربنای یکهزار و 200 مترمربع با هدف شناسایی و کشف استعدادهای دانش آموزان این شهرستان راه‌اندازی شده است.
 وی با بیان اینکه طبقه سوم این پژوهشسرا به عنوان کتابخانه مرجع با 10 هزار جلد کتاب توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران تجهیز شده است، گفت:  این پژوهش سرا دارای انجمن های هوا و فضا، ستاره شناسی و دارای  اتاق‌های آزمایشگاه شیمی، فیزیک، زیست شناسی، اتاق رایانه و مشاوره  و بخش جراحی و تشریح از دیگر اتاق‌های مجهز این پژوهش‌سراست.
 سرپرست آموزش و پرورش گچساران در ادامه افزود: هم اکنون یک هزار و 200 دانش آموز  در تمام مقاطع سنی مختلف  و 50 فرهنگی در این پژوهش‌سرا مشغول به فعالیت و پژوهش هستند.
 شهبازی  با اشاره به اینکه نظام آموزش در آموزش و پرورش کشور تغییر پیدا کرده است و امروزه دانش آموزان بر  اساس تحقیقات به پایه علمی خود دست پیدا می‌کنند، گفت:  برای رسیدن به چشم‌انداز 20 ساله باید از هم اکنون  بر روی دانش‌آموزان کار شود تا زمینه را برای رسیدن به اهداف بالاتر و مدارج علمی بالا دست پیدا کرد.
 وی  در ادامه به کسب رتبه‌های پژوهشی دانش‌آموزی این شهرستان در در سال تحصیلی 94 و 95  اشاره کرد و افزود:  در رشته‌ گلایدر رتبه اول، در رشته هوا و فضا شهید بهشتی ربات پرنده رتبه دوم را در کشور کسب کرده‌ایم.
شهبازی خاطرنشان کرد: همچنین در جشنواره خوارزمی رتبه سوم، 6 رتبه کشوری جوانان  و رتبه یک کمیته پژوهشی در استان بین مناطق 13 گانه آموزش و پرورش صاحب مقام شده‌ایم.
وی  با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان گچساران در سال تحصیلی 94 و 95 دارای 43 رتبه استانی  و کشوری در زمینه پژوهش کسب کرده است، عنوان کرد: در سال تحصیلی 96-97 تعداد 9 اثر از دانش آموزان گچسارانی به جشنواره جوان خوارزمی راه یافت .
 سرپرست آموزش و پرورش گچساران ابراز کرد: همچنین تعداد 2 جلد کتاب در زمینه فناوری  و ریاضی توسط فرهنگیان این شهرستان به چاپ رسیده است.
سیدعبدالعظیم حسینی رئیس پژوهشسرای آموزش و پرورش توضیح داد: در سال گذشته 200 میلیون تومان جذب بودجه داشتیم و تجهیزات خوبی برای آزمایشگاه‌های زیست فناوری، هوافضا و نجوم فراهم آوردیم، با اینحال از لحاظ نیروی متخصص فقیر هستیم.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: برنامه ریزی و افق چشم انداز در هر طرح و پروژه‌ای باید ناظر بر دوره‌های میان مدت و بلند مدت باشد تا نتایج بهتری به دست آید و این مهم با کاربرد پژوهش و تحقیق در به انجام رساندن کارها امکان پذیر است.
حسینعلی فاتحی معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه ما امروزه در عصر دانایی زندگی می‌کنیم گفت: شیوه تدریس متفاوت از گذشته شده است و استفاده از خلاقیت و شیوه‌های نوین تدریس از جمله ویژگی‌های مهمی است که معلم‌ها باید آن را در نظر داشته باشند.
در پایان این مراسم از آثار برگزیده رونمایی شد و همچنین از نفرات برگزیده کشوری و خیرین آموزشی تجلیل به عمل آمد.
 
خبر: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1