تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۴۰۵۰۲۲
خبرهای آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد

جشنواره نقاشی آب در یاسوج برگزار شد / راه‌های جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی (+تصاویر)

۰
کبنا ؛خبرهای آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد:

ارسال 1800 اثر به جشنواره نقاشی آب= زندگی/انتخاب 10 اثر برای مرحله کشوری

 نگهدار معادیجو صبح امروز در جمع خبرنگاران از پایان  مهلت ارسال آثار نقاشی به جشنواره نقاشی آب=زندگی خبر داد.
نگهدار معادیجو مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ابتدای  ماه گذشته فراخوان این مسابقه از طریق  آموزش و پرورش استان برای تمامی مدارس استان ارسال گردید.
معادیجو یادآور شد: بیش از 1800 اثر از  شهرهای مختلف استان به دبیرخانه استانی  این جشنواره نقاشی استان واقع در  شرکت آب و فاضلاب استان ارسال شده است.
وی با بیان اینکه این تعداد اثر  در دو بخش کودک و نوجوان تفکیک  و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: با حضور  داورانی از  حوزه هنری استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب 10 اثر از میان آثار دریافتی انتخاب و به مرحله کشوری  این مسابقه ارسال خواهد شد.
وی تصریح کرد کرد: 10 اثر  انتخابی در مرحله استانی با اهداء جوایز نفیس مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
معادیجو همچنین از برگزاری نمایشگاه نقاشی از  آثار دریافتی در شهر یاسوج خبر داد و گفت: این نمایشگاه در  مدارس و اماکن عمومی برگزار  خواهد شد.

*برگزیدگان مرحله استانی جشنواره آب =زندگی مشخص شدند/ ارسال آثار برگزیده به مرحله کشوری

امروز (شنبه 10 آذرماه) و با حضور داورانی از حوزه هنری، آموزش و پرورش  و کانون پرورش قکری کودکان و نوجوانان استان نفرات برتر  جشنواره نقاشی آب= زندگی مشخص  شدند.
نگهدار معادیجو با اعلام این خبر افزود: بیش از 1800 اثر نقاشی در دو بخش کودک و نوجوان به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شد.
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از میان آثار دریافتی  و پس از داوری آثار  10 اثر  برای  مرحله کشوری انتخاب  شد.
وی عنوان کرد: در این جشنواره آثار نقاشی فاطمه نظری از مدرسه شاهد یاسوج، ایلیا نوروزی اصل از کانون پرورش فکری دهدشت،  ستایش کشاورز از  مدرسه الهه نور یاسوج، سارا گلشادی از مدرسه گل یاس یاسوج، ایلیا مبصری از کانون پرورش فکری کودکان یاسوج، هستی شهیدی از  مدرسه فرهنگ مهر یاسوج،  پریا پیراسته از کانون پرورش فکری کودکان دهدشت،  زینب پناهی  از  مدرسه حجاب یاسوج، یسنا شجاعت مفرد از دبستان دخترانه شاهد دهدشت  و ساقی رحیمی از مدرسه  شاهد فدک یاسوج با نظر هیئت داوران انتخاب شدند.
معادیجو با بیان اینکه انتخاب آثار  پس از چندین ساعت و به صورت کاملا کارشناسی و دقیق صورت گرفت، تصریح کرد: در آئینی از  منتخبین مرحله استانی در جشنواره فراگیری نخستین واژه آب تجلیل خواهند شد.

اجرای 18 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سال جاری /انجام بیش از 700 مورد آزمون کلرزنی از  مخازن آب شرب دوگنبدان

 سید بهنام پاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار  کرد: طی ماه گذشته بیش از 700 مور آزمون کلرزنی  از  مخازن و شبکه توزیع آب  شهر  دوگنبدان انجام گرفته است.
مدیر امور آب و فاضلاب  شهری دوگنبدان عنوان کرد: طی سال جاری بیش از 18 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح شهر دوگنبدان اجرا شده است.
وی عنوان کرد: این میزان توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 10 درصدی داشته است.
وی همچنین از روند پیشرفت اجرای خط انتقال آب  شهرک مدرس شهر دوگنبدان خبر داد و گفت: این پروژه توسط سه پیمانکار در حال اجرا است و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

راه‌های جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی در فصل سرما

سلمان جمالفرد در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل سرما و کاهش دمای هوا اظهار کرد: یکی از  مشکلاتی که در فصول سرد سال بوجود می‌آید،  یخ‌زدگی کنتورهای و  لوله آب است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این موضوع باعث اخلال در روند تامین آب شهرونان خواهد شد به همین جهت  باید نسبت به عایق‌بندی کنتورهای آب، لوله و تاسیسات آبی که در فضای باز قرار دارد اقدام شود.
وی استفاده از پشم شیشه، گونی، پوشال برای عایق بندی  تاسیسات آبی و کنتورهای  واقع شده در فضای باز را از بهترین روش‌های محافظت از تاسیسات آبی دانست و گفت: شهروندان برای جلوگیری از یخ زدگی لوله‌های آب سعی کنند در مواقعی که منازل مسکونی آنها خالی است نسبت به قطع آب اقدام کنند.
جمالفرد از  شهروندان خواست تا در مواقع یخ زدگی کنتور آب از هرگونه  اقدام غیر اصولی اجتناب کنند.
وی یادآرو شد: ریختن آب جوش روی کنتور  و لوله های  یخ زده و نیز  روشن کردن آتش در کنار این تاسیسات کاملا غیر اصولی است و موجب ترکیدگی لوله‌ها و بروز مشکلات مضاعف خواهد شد.
وی یادآور شد:  شهروندان در صورت بروز يخ‌زدگي، با ريختن آب ولرم به منظور باز شدن ملايم جريان آب اقدام نمايند.

توسعه 40 کیلومتری شبکه فاضلاب در  پنج شهر استان طی  سال جاری

سیدعلی لدنی‌نژاد عصر امروز در بازدید از پروژه توسعه شبکه فاضلاب شهر دهدشت، اظهار کرد: طی چهار سال اخیر با استفاد از روش های نوین تامین منابع مالی، شاهد فعال شدن پروژه های آب و فاضلاب در سطح شهرهای مختلف استان هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی مدت سپری شده از سال جاری بیش از 40 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح 5 شهر درارای شبکه فاضلاب شامل شهرهای یاسوج، دهدشت، دوگنبدان، چرام و سی سخت اجرا شد.
وی عنوان کرد: این  میزان توسعه شبکه فاضلاب در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 12درصدی داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا و توسعه شبکه فاضلاب در سطح شهرای استان را  از اولویت‌های این شرکت دانست و گفت: در همین  راستا مطالعات اجرای شبکه جمع‌آوری  فاضلاب در  شهرهای لنده و باشت نیز تکمیل و تایید شده است و   عملیات اجرایی شبکه فاضلاب این دو شهر نیز  در سال آینده آغاز  خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید دست افکن...ملت
Iran, Islamic Republic of
مهندس لدنی نژادومجموعه مدیربت آبفافعال ومتخصص درزمینه های تخصصی آبفاو اجتماعی جامعه میباشند...کاش همه دستگاههای اجرایی وخدماتی بفکربودن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1