تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۴۰۳۹۵۷
کبنا گزارش می‌دهد

عضویت رایگان اهالی فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد در صندوق حمایت از هنرمندان (+تصاویر)

۰
کبنا ؛  مسوولان صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و با اهالی فرهنگ و هنر این استان دیدار کردند.
عضویت رایگان اصحاب فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد در صندوق حمایت از هنرمندان
مشاور مدیر عامل صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران گفت: ثبت نام هنرمندان و خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد برای عضویت در این صندوق رایگان خواهد بود.

 افسانه حق شعار در جلسه ای که با حضور اهالی فرهنگ و هنر و فعالین قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزارشد افزود:  اعلام کردیم عضویت هنرمندان و اصحاب رسانه و فعالان قرآنی در صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران رایگان است و از پرداخت مبلغ  ٢٠ هزارتومان هزینه حق عضویت معاف هستند.
وی بیان کرد: کارهای اولیه از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویرحمد و مسئولان صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران کشور در حال انجام و پیگیری است.
حق شعار در ادامه خاطرنشان کرد: در سفر چند روزه ای که به همراه معاون توسعه و منابع صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران وزارت ارشادبه استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم به شهرستان های این استان نیز سفر کرده و از نزدیک با اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان ها درباره خدمات صندوق حمایت از هنرمندان صحبت کردیم.
این مسئول گفت: در این شهرستان ها درباره خدمات صندوق حمایت از هنرمندان از جمله بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، عمر و حادثه و همچنین تسهیلات قرض الحسنه ای که این صندوق پرداخت می کند توضیحات لازم ارایه شد و  هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر باید جهت بهره مندی از این خدمات در سامانه اینترنتی صندوق حمایت از هنرمندان ثبت نام کنند.
مشاور مدیر عامل صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران کشور افزود: امیداریم هنرمندان بالای ٥٥ سال که جز یارانه هیچ منبع درآمدی برای زندگی ندارند را در تحت پوشش کمک مستمری صندوق قرار دهیم.
 مبلغ ٥٠٠ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
    
        
مبلغ 500 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
معاون توسعه و منابع صندوق حمایت از هنرمندان گفت: ٥٠٠ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

 فرزاد حیدری در نشست هنرمندان و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد به بیان خدمات این صندوق در سطح کشور پرداخت و گفت: صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران از سال ۸۳ حسب مصوبه هیات وزریران تشکیل شد و اقداماتی را در دستور کار قرار داد تا باعث کاهش ضریب نگرانی هنرمندان کشور شود.
وی ابراز داشت: ۶۲ هزار نفر تاکنون در کشور عضور صندوق حمایت هنرمندان شده اند که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد ۳۳۱ نفر است.
وی گفت: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد باید در اسرع وقت عضو این صندوق شوند تا از تسهیلاتی که در حوزه کارآفرینی و خدمات درمانی، بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و عمر و حادثه درنظر داریم بهره مند شوند.
حیدری اظهار داشت: به منظور حمایت بیشتر از هنرمندان ،این صندوق در تلاش است تا بیشترین هزینه ها را خودش پرداخت کند و در این باره وزارت ارشاد و شخص وزیر ارشاد مساعدت زیادی را در نظر دارند تا هنرمندان کشور به ویژه هنرمندان گمنامی که با صلابت و راستی هنر خود را در جامعه به نمایش می گذارند دغدغه ای برای ادامه فعالیت نداشته باشند.
معاون توسعه و منابع صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون صندوق حمایت از هنرمندان کشور حدود ۴۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
وی عنوان کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات نیز  امسال حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بدون سود در نظر گرفته شد و هنرمندانی که تضامن و شرایط لازم را داشتند به بانک های عامل معرفی شدند و این تسهیلات را دریافت کردند.
حیدری بیان کرد: در حوزه کارآفرینی  نیز هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تا الان برای اولین بار است که در کشور این اتفاق رخ می دهد.
وی گفت: در سال مالی ۹۷  در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون تومان به هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می یابد و شرط بهره مندی از این تسهیلات عضویت در صندوق حمایت از هنرمندان است.
حیدری افزود: برای ۲۷ هزار نفر بیمه تکمیلی در سطح کشور انجام داده ایم که ۶۰ درصد هزینه ها را صندوق حمایت از هنرمندان پرداخت می کند و با توجه به تمهیدات انجام شده در سه سطح این خدمات ارایه می شود.
وی ابراز داشت: در سطح اول هر فرد با پرداخت پنج هزار تومان در ماه می تواند شرایط حداقلی را برای خود فراهم کند و با این حداقل اگر زمانی اتفاقی برایش بیفتد و منجر به بستری شدنش شود بدون در نظر گرفتن سقف کل هزینه ها را دریافت خواهد کرد.
حیدری عنوان کرد: در سطح دوم نیز هنرمندان با پرداخت ماهیانه ۳۳ هزار تومان و در سطح سوم با پرداخت ماهیانه ۵۰ هزارتومان می توانند از خدمات متنوع صندوق حمایت از هنرمندان برخوردار شوند و در این شرایط ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه هایش پرداخت شود.

 نشست خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با معاون صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران برگزار شد
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نشست معاون توسعه و منابع صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران با اصحاب رسانه و هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 رضا دهبانی پور با بیان این خبر گفت:در این نشست معاون توسعه و منابع صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران وزارت ارشاد و کارشناسان این صندوق حضور داشتند.
  وی بیان کرد: این هیات که از طرف وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به استان اعزام شدند و طی سه روز گذشته با هنرمندان و خبرنگاران شهرستان های دنا، چرام،لنده، دهدشت، باشت و گچساران دیدار کردند و از نزدیک مشکلات صنفی و معیشتی آنها را برسی کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: هدف از این نشست ها و دیدار با هنرمندان و خبرنگاران رفع مشکلات و بیمه و تسهیلات اصحاب رسانه و هنرمندان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این سفر هیچ خروجی نداشت.هنرمندان. 20 هزار تومان عضویت در صندوف نیستند اگه .دغدغه هنرمندان را دارند مشکل بیمه را حل کنند .ر و گرفتن عکس یادگاری
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1