تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۰۲۹۲۴
کبنا گزارش می‌دهد

آغاز حرکت فرهنگی / نشست هماهنگی هیئت‌های مذهبی شهر مادوان برگزار شد / توصیه‌های «شهردار مادوان» به هئیت‌ها / پیام: تجمع سراسری هیئت‌های مذهبی مادوان در روزهای عاشورا و تاسوعا

۶
۰
کبنا ؛عصر امروز برای اولین بار جلسه هماهنگی مسوولان هیئت‌های مذهبی شهر مادوان با شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر در سالن جلسات شهرداری مادوان برگزار شد.
مهندس داریوش جهانبخش شهردار مادوان در این نشست با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و سوگواری اباعبدالله (ع)، اظهار کرد: فعالیت و کار در هیئت‌های مذهبی بسیار ارزشمند است و ضمن اینکه کار مشارکتی و اجتماعی در این هیئت‌ها تمرین می‌شود. جوانان ما نیز با فرهنگ عاشورا و سیره عملی ائمه اطهار آشنا خواهند شد.
وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که در هیئت‌های مذهبی علاوه بر شور، شعور حسینی و خلوص نیت نیز تجلی شود.
شهردار مادوان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی پایگاه معنوی مردم است، افزود: نباید با رفتارهای خدای نکرده غیراسلامی و نادرست جایگاه این هیئت‌های مذهبی را نزد مردم کمرنگ کنیم و نباید از کوچکترین مسئله در هیئت‌های مذهبی غفلت شود تا مصائب بزرگتری رخ دهد.
جهانبخش به ارکان هیئت‌های مذهبی پرداخت و اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی سه رکن دارند که یکی از این ارکان مردم هستند و بدون شک نیروی انسانی در هیئت‌های مذهبی باید از کرامت بالایی برخوردار باشد.
 وی افزود: در هیئت‌های مذهبی فضا باید به شکلی فراهم شود که احساس امنیت و آرامش برای شرکت کنندگان محسوس باشد و قطعاً تشکیل یک کمیته انتظامی در هیئت‌های مذهبی ضرورت دارد.
شهردار مادوان تاکید کرد: بدون شک اگر نظم و انظباط حاکم شود مردم بیشتر و بهتر از این شب‌های معنوی استفاده خواهند کرد.
وی گفت: برای اینکه مردم از بار و فضای معنوی فرهنگ عاشورا بیشترین بهره را ببرند باید از سخنران توانمند و علمی و کسانی که مستند حرف بزنند، دعوت شود.
وی آگاهی و اطلاع سخنرانان نسبت به مسائل روز بسیار حایز اهمیت است و افزود: نباید هر کسی را به عنوان مداح تلقی کنیم بلکه باید کسانی را به عنوان مداح اهل بیت (علیهم السلام) بر شمرد که بتوان فضای معنوی را بیشتر گسترش دهند.
شهردار مادوان در ادامه توصیه‌های هم به مسوولان هیئت‌های مذهبی داشت و بیان کرد: مسوولان هئیت های مذهبی باید به نظم در مراسمات عزاداری بیش از گذشته توجه داشته باشند.
وی خواستار توجه هیئت‌های مذهبی به برگزاری زیارت عاشورا، جلسه قرآن‌خوانی و تفسیر آن شد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های مناسب و دقیق می‌توانیم در راستای ترویج مبانی اسلام و فرهنگ ائمه اطهار گام برداریم.
 جهانبخش گفت: همواره همسایگان هیئت‌های مذهبی گلایه دارند نسبت به صداهای بلند و غیرمتعارف برخی هیئت‌ها، لذاد جوری مدیریت کنیم که صدای بلندگوها مردم و بیماران را آزار ندهند.
شهردار مادوان تاکید کرد: زمان و مکان دقیق برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری و همچنین زمان شروع و خاتمه برنامه‌های هیئت‌های مذهبی باید مشخص باشد نه اینکه هر هیئتی هر زمانی که خودش خواست مراسم عزاداری و روضه خوانی برگزار کند.
تجمع سراسری هیئت‌های مذهبی شهر مادوان در روزهای تاسوعا و عاشورا
حاتم پیام رئیس شورای اسلامی شهر مادون نیز در این مراسم با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: یکی از وظایف شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها فعالیت فرهنگی است و یقیناً همه اعضای شورای اسلامی خودشان را نوکر هیئت‌های مذهبی و خادم مکتب عاشورا می‌دانند.
پیام تصریح کرد: مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) کلاس درس برای انتقال فرهنگ عاشورایی و حماسه کربلا به نسل جدید که تشنه معنویت است، می‌باشد.
رئیس شورای شهر مادوان بیان کرد: هیئت‌های مذهبی نقش بسیار مهم و حیاتی در ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورایی به ویژه برای نسل امروز و جوانان دارد.
پیام افزود: مسوولان هیئت‌های مذهبی باید با همکاری و رایزنی با دستگاه‌های فرهنگی و خدمات رسان امکانات لازم را برای این رسالت خطیر آماده کنیم.
وی ادامه داد: خادمان و مدیران هیئت‌های مذهبی نقش محوری در برگزاری درست برنامه‌های دینی و مذهبی دارند و کسانی که می‌تواند این وظایف را به خوبی مدیریت کنند، مسوولان هیئت‌های مذهبی است.
پیام در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: مسوولان هیئت‌های مذهبی باید با رفتار و برخورد خود برای سایر اعضای هیئت‌های مذهبی الگو و سرمشق باشند و به گونه‌ای در این مراسم عزاداری امام حسین (ع) حضور پیدا کنند که هر فردی کارگر، کارمند، معلم و پزشک که پا به این مراسمات می‌گذارند، برخورد و رفتارهای مناسب و اسلامی مسوولان مذهبی را شاهد باشند.
عضو شورای اسلامی شهر مادوان رسالت هیئت‌های مذهبی را خطیر دانست و تصریح کرد: بانی جلسه باید با رفتار و برخورد صحیح زمینه را برای شور و شوق حسینی ایجاد کند.
وی گفت: شوراهای اسلامی همیشه در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی پیش گام بوده است.
پیام بر هماهنگی و یکپارچگی هیئت‌های مذهبی شهر مادوان تاکید و پیشنهاد کرد: هیئت‌های مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا هماهنگی و انسجام خودشان را حفظ کنند تا اینکه یک تجمع سراسری در سطح شهر مادوان برای اولین بار داشته باشیم.
وی افزود: بدون شک این کار نقش مهمتری در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد و همچنین آبروی برای شهرمان هست.
باید شور و شعور حسینی در هیئت‌های مذهبی توأمان به وجود بیاید
 محمد رضا یزدان‎پناه عضو شورای اسلامی شهر مادوان نیز مهم‌ترین مسئله را در برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) را برقراری نظم و انظباط دانست و گفت: باید شور و شعور حسینی در هیئت‌های مذهبی توأمان به وجود بیاید.

 در این جلسه رضا فرخ‌پور و سردار رحیمی نسب دیگر اعضای شورای اسلامی نیز حضور داشتند. همچنین مسوولان هیئت‌های مذهبی نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل مختلف برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مادوان مطرح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Germany
.ککا کسی که با پلاستیک. در مدرسه رای آورده. ادعای شور حسینی کنه. رای مردم خودتون و وجدانتون راقاضی کنید. از صحبت کردن در مورد امام حسین (ع)
مادوان
United States
سلام و عرض ادب
وقتی در همین متن خبری اسمی از مهندس حکمتی عضو شورای شهر مادوان نمیبرید این یعنی مراسم عزای حسین (ع) را سیاسی کرده اید.
حرف و عملتان یکی نیست،انتظار هماهنگی هم دارید
خلیلی
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت مادوان که . دوتا که فقط فکر خودشونن .
احمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خدا میداند آقای پیام و شهردار فقط و فقط برای نشون دادن خودشون اینکارها را میکنن.
دلش خوش آقای. رییس شورا هست ک. و رایزنی و قول داده تا رییس شد .
البته فکر بچه گانه ای دارد .......
امام حسین به راه راست هدایتتون کنه...
مادوان
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد به شهردار و شورای شهر مادوان. واقعا اقدام فرهنگی نابی انجام شد و زمینه وحدت و همدلی را فراهم می کنید این یکی از کارهای خوب شماست. انشااله امیدوارم این حرکت ها ادامه داشته باشد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
برادر کامنت به اسم مادوان نزن. تفرقه ایجاد نکن کسی به نظرات تنگ و دم دستی شما توجهی ندارد اتفاقا شورا و شهردار بیشترین احترام را برای آقای حکمتی قائلند .
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1