تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۴۰۲۴۲۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهیلویه و بویراحمد

 نفرات برتر سومین جشنواره ملی داستان کوتاه «سقلاتون» در گچساران مشخص شد

۰
کبنا ؛ نفرات برتر سومین جشنواره ملی داستان کوتاه «سقلاتون» درگچساران مشخص و به کار خود پایان داد.
 به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهیلویه و بویراحمد  در آیین اختتامیه سومین جشنواره جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون گچساران که با حضور فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و  روسای ادارات شهرستان‌ها در سالن  آمفی تئاتر فرهنگیان گچساران برگزار شد، اظهار کرد: هر آنچه که به عنوان اعتبارات به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده می‌شود یک سرمایه‌گذاری است.
رضا دهبانی پور  با بیان اینکه زمانی که برای  پروژه‌های عمرانی اعتباراتی تخصیص داده می‌شود با بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها  لذت بخش خواهد بود.
وی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه فرهنگ اعتبارات  قابل توجه‌ای  تخصیص داده نمی‌شود،گفت: اولویت توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای توجه به مقوله فرهنگ است.
 دهبانی پور ابراز کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا  اولویت کار آنها توجه به مقوله فرهنگ و بعد از آن مقوله اقتصاد است.
 این مسوول عنوان کرد: تنها  دستگاه‌های آموزشی از جمله آموزش و پرورش رسالت آموزش فرهنگ را ندارند بلکه تمامی دستگاه‌های باید اعتباری برای آموزش فرهنگ  تخصیص دهند.
وی با تقدیر و تشکر از نماینده و  فرماندار این شهرستان اذعان کرد: توجه مسوولان این شهرستان به  مقوله فرهنگ قابل تقدیر است.
 دهبانی پور  در ادامه با اشاره به دو مجتمع فرهنگی و هنری در حال احداث در گچساران خاطرنشان کرد: با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌های زیر ساخت و بستر مهم فرهنگ برای آینده در این شهرستان که موجب توسعه فرهنگ می‌شود به وجود خواهد آمد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران  با بیان اینکه متاسفانه به مجموعه دستگاه فرهنگی اعتبارات کمی به آن تخصیص داده می‌شود، افزود: آن چیزی که  حضور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جامعه پررنگ نشان می‌دهد حضور هنرمندان است که گاهی بدون هیچ امکانات  آثار زیادی در زمینه شعر، داستان، فیلم و مستند تولید می‌کنند.
 در ادامه دهبانی پور با اشاره به آیین  اختتامیه سومین جشنواره ملی داستان کوتاه «سقلاتون» گفت: 993 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سومین جشنواره جایزه ملی سقلاطون ارسال شد که از این تعداد 670 اثر در بخش آزاد، ۲۰۳اثر در بخش بومی و ۱۲۰ اثر در بخش نفت بوده است.
این مسوول گفت: از این تعداد 33 اثر در  بخش بومی، 13 اثر در بخش آزاد  و 5 اثر در بخش نفت به مرحله دوم جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون راه‌ یافت.
دهبانی پور  با بیان اینکه از مجموع 49 اثر در سه بخش اقلیمی، آزاد و نفت  تعداد 9 اثر برگزیده شد، عنوان کرد: این جشنواره ملی از سوی سه داور صاحب نام عرصه ادبیات کشور داوری شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران   در ادامه به بخش نفت اشاره و اظهار کرد:  آقای مجتبی هژبری مقام اول و صابر محمدی و عباس بابا علی مقام‌های دوم و سوم را کسب نمودند.
 وی افزود: در بخش اقلیمی  مصطفی شمس از کرمان مقام اول، صابر محمدی و آرش محمودی مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
 دهبانی پور ادامه داد: در بخش آزاد سولماز اسعدیان مقام اول،  امین اطمینان و فاضله فراهانی مقام‌های دوم و سوم را کسب نمودند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به جوایز سومین جایزه ملی داستان کوتاه در این شهرستان، افزود: در بخش‌های نفت،  آزاد و بومی، جایزه مقام نخست دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال اهدا شد.
وی بیان کرد: مقام دوم لوح تقدیرو مبلغ 15 میلیون ریال و مقام سوم لوح تقدیر، و مبلغ 10میلیون ریال هدیه دریافت کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جمعا ۲۰ نفر شرکت نکردن.
استقبال با شکوهی بود ۲۸ نفر
انجمن خوشنويسان استان
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود به يكى از هنرمندان واقعى و پيشكسوت شهرمون استاد فريبرز رضايى ، البته جا داشت مسؤولان براى اهداى جوايز ايشون رو بعنوان نماينده از طرف هنرمندان به روى جايگاه دعوت ميكردنند، (( ما بايد قدر داشته هامون رو بيشتر و بهتر بدونيم تا روزى ..............!!! ))
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1