تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۱۹۴۶۸۸

خطاب به مسئولان قضایی استان؛ رسانه‌ها همکار شما در افشای فساد هستند

۳
۰
کبنا ؛گروه چرک نویسان – قسمت چهارم
اشاره؛ گروه چرک نویسان کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.
بدیهی است که در گرودنه تعامل دولت با مردم، به جهت گستردگی خدمات و صلاحیت ها، قوه مجریه از سایر قوا در تعامل و یا اصطلاک بیشتری با مردم قرار خواهد گرفت. از رهگذر این امر، برخی دستگاه های اجرایی در استان به جهت کم کاری، سهل انگاری، پارتی بازی و عدم رعایت مقررات، از سایر نقاط کشور در نظر مردم کارنامه بدتری دارند.
آن گونه که مستحضرید و بارها در مصاحبه ها نیز رییس کل دادگستری متذکر شده اند، برخی از مدیران دچار کم کاری و بی توجهی به مقررات هستند. تا جایی که برخی از مدیران در این استان اداره را ملک شخصی حکمرانی خود می بینند. به علت سیطره کامل این مدیران بر مسایل اداره، درز اطلاعات مربوط به سوءاستفاده های آنها به بیرون، به سختی صورت می پذیرد و غالبا تا گردش مدیریتی، از اندرونی اتفاقات و مسائل و استفاده های این مدیران اطلاعات کاملی بدست نمی آید. در این راستا رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در کنار قوه قضاییه می توانند با انعکاس اخبار و مسایل و ... در افشای این امور، قوه قضاییه را یاری رسانند.
در این استان رسالت سنگینی متوجه رسانه ها خواهد بود، چراکه مدیران این ادارات درصدد کنترل و برخورد قضایی با رسانه های روشنگر و منتقد عملکرد خود هستند. آن گونه که مستحضرید در هر دستگاه اداری «واحد حقوقی» جهت تطبیق اقدامات و تصمیمات اداره و مدیران آن با هنجارهای قانونی برتر وجود دارد و اساسا این واحد حقوقی باید درصدد تضمین حقوق مردم و هدایت قانونی اداره باشد، اما متاسفانه چند صباحی است که این واحد در ادارات استان کارکرد خود را از دست داده و کارکرد منفی به خود گرفته است؛ بدین صورت که به جای نظارت بر تصمیمات مدیران و تطبیق اقدامات با مقررات و ارشاد آنها و دفاع از حقوق دستگاه، ابزار دست مدیران در برخورد با رسانه هایی شده اند که عملکرد اداره و یا عملکرد سوء مدیر را انعکاس می دهد. گاهاً در راهروهای دادگستری های استان کارکنان واحد حقوقی ادارات دیده می شوند. گویی رسالت آنها در برخورد با صدای رسای مردم (رسانه ها) خواهد بود. به گونه ای که این روند باعث شده انتقاد از دستگاه ها و .. در رسانه ها حداقلی شود.
ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیران فربه آنها سیاست تهدید و تطمیع را در برخورد با رسانه ها به کار می بندند تا چند صباحی بیشتر مدیریت کنند و از نعمات و برکات آن، خود و اقاربشان بهره مند شوند. (در شماره های آتی به سیاست ادارات استان در تطمع و تهدید رسانه ها خواهیم پرداخت)
لذا انتظار می رود کما فی سابق مدیران قضایی استان در این جدال رسانه ها و مردم با مدیران کم کار و متخلف، جانب مردم را داشته باشند و در خصوص تصمیمات خلق الساعه مدیران اجرایی از مردم استان و صدای آنها (رسانه ها) حمایت کنند، امید که قضات این دستگاه با تفسیر موسع و کارگشا از مقررات، از حق انتقاد و انعکاس فسادهای اداری توسط رسانه ها، حمایت کنند.
همچنین امید آن است که واحدهای حقوقی ادارات به رسالت و کارکرد اصلی خود بازگردند و به مثابه وکیل شخصی مدیران در برخورد با مردم، منتقدین و رسانه ها عمل نکنند! ... وکلایی که حق الوکاله آنها از جیب ملت پرداخت می شود نه از جیب موکلانشان (مدیران)!


*چرک نویس هایی برای بویراحمد/ شماره (۱)- فرجام نهضت تشمال در بویراحمد [کلیک کنید]

*چرک نویس هایی برای بویراحمد/ شماره (۲)- در شرح حال «چرک نویس هایی برای بویراحمد» [کلیک کنید]
*چرک نویس‌هایی برای بویراحمد شماره (۳)- نقدی سخت بر استاندار کهگیلویه و بویراحمد [کلیک کنید]
نام شما

آدرس ايميل شما

منتقد
Iran, Islamic Republic of
شعار تنها کافی نیست
چرا این همه تخلف در شهرداری دهدشت بررسی نمیشود؟
Iran, Islamic Republic of
مدیران مردم عادی را توسط شکایت خودشان به ظاهر در گرفتن حق وحقوقشان بدبخت کرده اند و حق وحقوق مردم عادی به علت اینکه دادگاه و اداره مربوطه همدست می شوندپایمال می شود
Iran, Islamic Republic of
توجه شود اگه اداره ای شکایت شخصی را کرددادگاه می گوید چون اداره ای شکایت کرده باید آن شخص ولو هم مجرم نباشد هم باید محکوم شود به دلیل اینکه حق مدیر آن اداره هست که شخص عادی محکوم شود اگر مردم عادی هم حق داشته باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1