تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۱۸۴۱۲۶

در شرح حال «چرک نویس هایی برای بویراحمد»

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛گروه چرک نویسان - قسمت دوم

اشاره؛ گروه چرک نویسان کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.
اگرچه این مرقومه دومین شماره چرک نویس هایی برای بویراحمد است، اما طبق وعده داده شده، قرار شد در این شماره به چرایی و رویکرد چرک نویس ها پرداخته شود. در شروع این مطلب همچون فیلم سینمایی «نقاب»، که فیلم از میانه آغاز می شود و به ابتدا می رسد و مجددا فیلم تا انتها ادامه می یابد، این مطلب نیز با برشی از میانه قصه، در شماره (۱) آغاز شد.* در این شماره به ابتدای آن برگشت خورده و این آغاز داستان و معرفی سبک و سیاق و روش ماست....
با این توصیف در این شماره چرایی، چیستی و اصول کار «چرک نویس هایی برای بویراحمد» را در مواردی چند تشریح خواهیم نمود:
نخست از هر چیز این نوشتارِ ادامه دار، محصول کار گروهی با عنوان «چرک نویسان» خواهد بود که از تکثر نگرش در رویکرد برخوردارند و بر این باورند که ماحصل کار جمعی مفیدتر خواهد بود و زوایای مسایل، بهینه تر نگریسته خواهد شد و نقد و بررسی شایسته تری خواهد داشت.
اگرچه عنوان «چرک نویس» متوجه بویراحمد است، ولی از آنجایی که از قضای روزگار بویراحمد شهرستان مرکز استان است، دامنه مسایل صرفا محدود به بویراحمد نخواهد ماند و به کرات سطوح مدیریت های استانی را نیز نوازش خواهد داد.
به دلایل متفاوت از جمله قلم های گوناگون در گروه «چرک نویسان»، لحن نوشتار به فراخور و به طبع نویسندگان گاهی جدی، گاهی شوخی، گاهی تلخ، گاهی طنز و ... خواهد بود. در هر حال با حفظ چارچوب های قانونی و اخلاقی، صریح گویی و عدم مسامحه رسم این نوشتار خواهد بود.
نوشتار هم درصدد نقد مدیریت ها و مسایل پیرامونی آن است و هم به فراخور حوادث، وقایع و مناسبت هایی همچون هفته محیط زیست، هفته مالیات و .... به مسایل خواهد پرداخت و البته مردم نیز می توانند مسایلی را که مطلع می شوند و یا لازم برای نقد و بررسی می دانند، اطلاع دهند تا گروه «چرک نویسان» به آن بپردازند. به عنوان مثال شماره های آتی متوجه استاندار (به عنوان ارشد مقامات اجرایی استان) در یک یا دو شماره و بعدتر به مناسب ایام مالیات ستانی، به مدیر امور مالیاتی (احتمالا در دو شماره) و در ادامه، کارنامه استخدام ها در استان و دیگر موضوعات و .... اختصاص خواهد یافت.
رویه این قلم نقد مدیریت ها و جریان اداری، سیاسی و اجتماعی بویراحمد و بلکه استان در جهت اصلاح و حرکت دادن مدیران خواهد بود و از این مجرا قطعاً کلیه مسایل ذیربط و دخیل در این امر مورد کنکاش قرار خواهد گرفت و لذا زوایای پنهان کلیه سازمان ها، نهادها و مدیران در هر حوزه ای به فراخور مورد توجه قرار خواهند گرفت.
و اما روی سخن با آنانکه در «چرک نویس هایی برای بویراحمد» فرایاد می شوند؛
طبیعی است هر آن کس که در قدرت است مورد نقد قرار می گیرد و مردم فرودستانی هستند که در پی حل مشکلات و مطالباتشان هستند. به هر حال مزایای اداری و مالی مسئولیت ها برای آنان و نقد و انتظارات برای مردمی که تنگی معاش دارند، می ماند. لذا این قلم همه مدیران و دستگاه هایی را که مورد کنکاش قرار می ­دهد به همآورد رسانه ای فرا می خواند تا هم امور اصلاح شوند و هم مردم به خوبی داوری کنند. انتظار آن است که صبوری کنند و توسنی نکنند و چند صباحی اجازه دهند این قلم بنویسد؛ عمر مدیریت های شما غالبا ۴ ساله و یا بیشتر است، اجازه بدهید یک مطلبی دنباله دار در حد یک یا دو سالی حیات یابد. فشار نیاورید بر دستگاه های ناظر بر سایت ها (همچون ارشاد) و نیز دستگاه قضایی...

* فیلم نقاب به کارگردانی کاظم راست گفتار و نویسندگی پیمان قاسم خانی با محتوایی مبنی بر «هزار توی آدم ها در یک جزیره» در سال ۱۳۸۶ اکران شد. بر سر موضوع فیلم و اتفاقات حاشیه‌ای تولید و حواشی پس از اکران آن، سر و صدای زیادی به پا شد. نام فیلم ابتدا «پوکر» انتخاب شده بود. پارسا پیروزفر، امین حیایی، سارا خوئینی‌ها، گوهر خیراندیش، ماه ‌چهره خلیلی و محمدرضا شریفی نیا در «پوکر» ایفای نقش کردند.
 
برای مشاهده قسمت اول [کلیک کنید]
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چک نویس نه چرک نویس !!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نه جانم درست نوشته؛
چرک نویس: یادداشت غیر مستند، پیش نویس
چک نویس: برات نویس و قباله نویس و مستوفی
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1