تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۰۸۷۴۰
در گفت‌وگو با «سید علی محمد دانشی» فعال سیاسی اصولگرا:

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد را باشگاه سیاسی نکردم / امکانات آموزش و پرورش را برای «هدایت‌خواه» بسیج نکردم / نیمی از فضاهای آموزشی استان در دوران من ساخته شد/ مبنای انتخاب مدیرانم کارآمدی بود

۹
۱
کبنا ؛بخش اول - سید علی محمد دانشی دبیر حزب موتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان مهمان سومین قسمت مستند سیاسی ایران 49 بود.
https://tci1.asset.aparat.com/aparat-video/f904a75a8e25e9bd2b44d10701f88baa14549008-360p__43910.mp4
او در پاسخ به سووالات مجری این برنامه، با اشاره به جایگاه احزاب پرداخت و اظهار کرد: اگر احزاب در کشورها رشد کنند، می‌توانند در مدیریت جامعه نقش آفرینی کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: در کشور ما استقبال از احزاب توسط مردم نشده است.
دانشی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کارکرد احزاب صرفاً، کارکرد انتخاباتی دارد، به ویژه حزب موتلفه اسلامی، اظهار داشت: شکل گیری موتلفه اسلامی ریشه در انقلاب اسلامی دارد و سابقه آن بیش از نیمه قرن است و اینکه کارکرد حزب موتلفه انتخاباتی است، کاملاً صحت ندارد. این حزب نیم قرن عمر دارد و انقلاب اسلامی الان 40 سالگی خود را گذرانده است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این حزب ساختار منظمی دارد و فعالیت گسترده‌ای در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگی و اجتماعی و کمک به دولت‌ها دارد و فعالیت در حوزه سیاسی هم یکی از کارکردهای آن است.
دانشی گریزی به سابقه احزاب به ویژه حزب جمهوری اسلامی هم گریزی زد و گفت: با اشاره امام خمینی(ره) فتیله این حزب پایین کشیده شد. و برخی از احزاب دیگر هم بودند که از چارچوب و قانون اساسی ایران عدول کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با حذف هیچ کدام از احزاب مخالف نیستند، بیان کرد: حزب موتلفه فعالیت‌های گسترذه‌ای داشت و دارد. موتلفه اسلامی یک سیاست تحت عنوان نقد مشفقانه و حمایت دلسوزانه و رصد عالمانه دولت‌ها دارد و همواره نگاه همراهی با دولت‌ها داشته است.
دانشی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شما در دوران مسئولیت‌تان چقدر موافق  به کارگیری افراد با سلایق مختلف سیاسی بودید؟، اظهار داشت: من برای بعضی از اصلاح طلبان در داخل اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ زدم. نگاه سیاسی بنده بر شایسته سالاری غلبه نکرد و نگاهم کارآمدی بوده، اگر چه نگاه سیاسی هم داشتم.
مدیرکل اسبق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که آیا قبول دارید که آموزش و پرورش استان را به یک باشگاه سیاسی در آن دوران تبدیل کرده بودید؟ گفت: برای پاسخ به این سئوال باید اسامی افراد کلیدی روسای ادارات و سایر مسوولان اداره کل آموزش و پرورش آن زمان را داشته باشیم. بیش از نیمی از آنها عضو حزب بودند و در بین انها تعدادی هم عضو حزب بودند. اکثر کسانی که مسئولیت داشتند در آن موقع با حزب همراهی داشتند اما مبنای انتخابات مدیران و مسوولان آموزش و پرورش حزب نبود بلکه مبنا کارآمدی و شایسته سالاری بود. من مصلحت آموزش و پرورش را بر منافع احزاب و پیشنهادات نمایندگان ترجیح دادم. و به هر سه نماینده مجلس آن زمان اعلام کردم که منافع آموزش و پرورش را بر منافع سیاسی ترجیح می‌دهم و هر سه نماینده الان هم حضور دارند و می‌توانند که این را اعلام بکنند. با شجاعت به هر سه گفتم و مقامات عالی وزارت هم تعجب کردم.
دانشی از منتقدین خواست تا برای مقایسه عملکردها در آموزش و پرورش، کارکردها را هم ببینند و گفت: در زمینه‌های مختلف باید آموزش و پرورش را از اول انقلاب تا الان مقایسه کنید و ما در یک مصوبه هزار کلاس درس را برای استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کردیم. احداث شبانه‌روزی‌ها، تجهیزات، اتوبوس‌ها و ... در زمان ما انجام گرفت. وقتی وارد شهر یاسوج می‌شوید، از باشگاه فرهنگیان گرفته تا در منطقه طالقانی یاسوج، مجتمع امام خمینی(ره)، دولت آباد، اولین استادیوم آموزش و پرورش، استخرها و.. و شاید هیچ وقت همچنین شرایط دیگری برای آموزش و پرورش فراهم نشود. فرصتی فراهم شد و بنده به عنوان عضو کوچکی از دولت کارهای انجام دادیم که زیرساخت‌های آموزش و پرورش توسعه پیدا کرد. به نحوی سفر هیئت دولت را مدیریت کردیم که سفر هیئت دولت با رویکرد آموزش و پرورش برگزار شد و مستند این‌ها موجود است. در آن 8 سال مسئولیت بنده، بیش از نیمی از فضاهای آموزشی در آن دوران ساخته شد.
سید علی محمد دانشی مدیرکل اسبق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی که در زمان مسئولیت شما امکانات آموزش و پرورش برای یکی از کاندیدای انتخاباتی مجلس [آقای هدایت خواه] در مناطق دور افتاده بسیج شد، اظهار کرد: من هم این حرف‌ها را شنیده‌ام، اما یکی از کارهای مثبت دوران بنده، من خودم شخصاً تمام مناطق آموزش و پرورش را مورد بازدید قرار می‌دهم و از قبل هم می‌گفتم که برای تمام فرهنگیان بدون استثناء هدایا می‌بردیم. در بازدید از مناطق مختلف شهرستان بویراحمد مصادف شد با نزدیکی به انتخابات مجلس در آن زمان که ما همان هدایایی که در سال‌های قبل برای شهرستان‌های باشت، گچساران و یا کهگیلویه می‌بردیم را به مناطق مختلف شهرستان بویراحمد هم بردیم. این بردن هدایا عمومیت داشت و این ربطی به انتخابات نداشت. در زمان من مثلاً برای روز زن برای تمام فرهنگیان خانم هدایا در نظر می‌گرفتیم و مثل الان دست‌شان بسته نبود.
دانشی در ادامه گفت: من آقای هادی زارع‌پور مدیرکل فعلی آموزش و پرورش را فردی شایسته می‌دانم. الان شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان از این کارها انجام داد. امکاناتی که ما در آموزش و پرورش استان داشتیم قابل مقایسه با شرایط امروز نیست.
وی در پاسخ به سئوالی در این خصوص که آیا شما به آقای دکتر خادمی مشاوره می‌ذاذید؟، اظهار کرد: آقای دکتر خادمی دانش آموز بنده بود و قضاوتم در مورد ایشان این هست که صادقانه دلش می‌خواست که خدمت کند. در حد توان که داشت. ایشان در ابتدای ورود به استان خدمتشان عرض کردم. من در کنار شما مشهود باشم، بعضی افراد تحمل و ظرفیت دیدن من کنار شما را ندارم. اما حاضرم هر کمکی از دستم بر بیاید، در خدمت تان باشم. و به آقای زارع پور مدیرکل اموزش و پرورش و روسای ادارات آموزش و پرورش نیز گفتم که من حاضرم هر کمکی که از دست بر می‌آید به شماها بکنم.
دانشی افزود: در یک جلسه‌ی که در استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود، آقای محنایی از ما دعوت کرد و در آن جلسه که تعداد دوستان اصلاح طلب هم بیشتر بود. بنده شرکت کردم که همان یک جلسه را رسانه‌ها بلد کردند و خیلی بهش پرداختند و حضور مرا تحمل نکردند و استانداری که موتلفه می‌خواهد به او مشورت دهند. و من با آقای محنایی تماس گرفتم و گفتم به مصلحت شما نیست که من آنجا باشم.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: در یک جلسه خدمت استاندار فعلی هم رسیدیم و به ایشان هم گفتم، آماده هستیم که هر کمکی که از دست ما بر بیاید، خدمت‌تان باشیم. و من پیشنهاد دادم که از ظرفیت احزاب استفاده کنید.
دانشی گفت: من به تعدادی از نیروها در جریان اصلاح طلب پیشنهاد دادم برای پذیرفتن مدیریت‌ها، اما نپذیرفتند.
وی در پاسخ به این سئوال که شما چقدر با آزادی مطبوعات موافق هستید؟ گفت: رسانه‌ها از جایگاه تاثیرگذار برخوردار هستند. رسالت آگاهی بخشی و کمک به فرهنگ و توسعه ملت‌ها و واسطه بین مردم و مسوولان هستند و زبان گویای مردم هستند و قاعدتاً باید از آزادی لازم برخوردار باشند. اما در دنیای استکبار رسانه ها ابزاری شده بر علیه آزادی ملت‌ها.
او در ادامه به حمایت حزب موتلفه از میرسلیم پرداخت.
متن کامل بخش اول این گفت‌وگو را در فیلم بالا ببینید. بخش دوم به زودی منتشر می‌شود.
----------------------------------------------
اعضای تیم رسانه ای ایران ۴۹
*تهیه کننده و سردبیر:
 بهنام ترکمان
*کارگردان هنری: امید فاطمیان
*مجریان برنامه:
 محمد علوی تبار
محسن عسکری
*دستیار سردبیر: سید مصطفی حسینی
*مدیر تولید: مهرشاد عرفانی منش
*تدوین: امید فاطمیان
*عکاس: مریم پرآور
*هیئت تحریریه برنامه:
فرزانه میرفردی
سید رحیم وفانژاد
محمد علوی تبار
محسن عسکری
*گروه فیلم برداری:
حمید غفاری
سعید گلزار
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مردم فراموش نکرده اند آقا دانشی آن همه حق کشی را!!!
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش کلابسیج برا هدایت خواه بود. حق الناس نابخشودنی است.
لابی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم اگر کسی از کسی سوال می پرسه باید یا در آن محیط بوده باشد یا قده آن کار را داشته باشد کبنا تو این گرو ۴۹ افرادی که اکثر آنها مدرسه خود رابلدنیستند اول از اهل فن و همکار این آقا که اکثر دارایی آموزش پرورش فروخت چکار دارم کبنا دنبال . است از گروه ۴۹ میشود همه را فهمید اله برکت اله
فرهنگی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
تو گفتی و ما هم باور کردیم.
حنای شما دیگه رنگی نداره
برو استراحت و تستغفار کن
دیناروند
United States
صدها نفر از همشهریان خودش را به یاسوج مرکز استان انتقال داد و باعث بیکاری و ترافیک معلم در یاسوج شد. کاملا افراطی گری داشتند. خلق و خوی منطقه ای دارند هرگز او را نخواهیم بخشید در آینده باید پاسخگو باشند. فعلا ....
حامد
Iran, Islamic Republic of
در آزمونی ک برگزار شد علیرغم شایستگی و نمره بالا در ازمون کتبی بدلیل مخالفت جناح سیاسی.حذف شدم
درپیشگاه خداوند باید جوابگو باشید.چرا شرم نمی کنید
Iran, Islamic Republic of
در زمان شماجناب . بخدا جرات نمیکردیم بریم اموزش وپرورش شهرستان چون هم خطشون نبودیم اصلا حاضر به جواب دادن نبودن گرچه دوره نمایندگی زارع دوباره متاسفانه ۹۰درصدشون همان نیروهای هدایت خواه هستن
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام خدمت خوانندگان محترم. قصد توهین به آقای دانشی را ندارم چون خود یک فرهنگی هستم ولی خدمتتان عرض نماییم در زمان تصدی ایشان بنده یک معلم عشایری بودم و در مناطق دور دست پشت کوه رستم خدمت می کردم با همکاری یک خیر و مبلغی ناجیز یک آموزشگاه برای بجه ها ساختم و اگر فعالیت شبانه روزی من نبود با آن مبلغ هیچ زمان آموزشگاه ساخته نمی شد .شاهد این حرف ها آقای بوستانی ریاست وقت اداره آموزش و پرورش عشایر می باشد و همان سال به خاطر این کار بنده را مورد تقدیر قرار دادند . به سفارش آقای بوستانی و نامه ارسالی از طرف اداره عشایر بنده جهت دریافت تقدیر نامه خشک و خالی به اداره کل آموزش و پرورش مراجعه نمودم وقتی آقای دانشی فهمید که من از خط و باند ایشان نیستم از دادن یک برگ کاغذ امتناع نمود . حالا سوال من از بعضی ها این است آیا معلمی که این همه برای ساخت یک فضای آموزشی فعالیت داشته مستحق یک برگ کاغذ نبوده است .آقای دانشی در زمان تصدی خود از هیچ برای خود و طرفداران کوتاهی نکرد خدا میداند با رفتن از اداره کل و روشدن اعمال ایشان داشته است
Iran, Islamic Republic of
سلام محضر شما معلم عزیزعشایری اولا وقتی خیر بناست در عرصه ساخت مدرسه خیری مشارکت بکند ان زمینه را نوسازی مدارس ایجاد میکند دوما چرا اگر توی کار خیری و ثواب ان شریک بود با این بیانت اون اندوخته از بین میبری پس فکر کنم بعضی موارد اون بخاطر تنش فی مابین اونم از نظر سیاسی بوده من اصل موضوع برای خواندگان عزیز تشریح کردم جهت اطلاع
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1