تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۰۳۸۳۶
فیلم/

بلایی که سر دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران آمد (+فیلم)

۵
۱
فایل مرتبط کبنا ؛
تعدادی از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران به تغییر سهمیه دانشجویان ذخیره رشته پرستاری این دانشگاه اعتراض کردند.
 جمعی از دانشجویان گچسارانی پذیرفته شده در برخی واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان ذخیره در واحدهای این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، اما بعد از ثبت نام، پرداخت شهریه و دریافت کارت دانشجویی به علت اختلال در روند پذیرش در این دانشگاه، به آنان اعلام شده که امکان تحصیل آنان میسر نیست، مقابل ساختمان فرمانداری گچساران تجمع کردند.
یکی از دانشجویان معترض رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران گفت: دو هفته پیش دانشگاه آزاد اسلامی به طور رسمی اسامی پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی سال تحصیلی ۹۷-۹۸ این واحد دانشگاهی را اعلام و شروع به ثبت دانشجویان در این دانشگاه کرد اما امروز بعد از گذشت یک هفته از سال تحصیلی کادر آموزشی دانشگاه مانع از حضور دانشجویان در کلاس درس شدند.
یکی دیگر از این دانشجویان نیز گفت: در لیست ذخیره قبول شده‌اند و پس از ثبت نام و انتخاب واحد در کلاس‌ها هم حضور پیدا کردند اما از اول هفته به آنان اعلام شده که باید انصراف بدهند.
این دانشجوی معترض اضافه کرد: ما از قبولی و ثبت نام در دانشگاه خوشحال بودیم اما امروز هم تمام آرزوهایمان بر باد رفت.
یکی دیگر از دانشجویان بیان کرد: ما خانه اجاره کردیم و کتاب خریدیم، واقعا برایمان سخت است که ترک تحصیل کنیم. آینده ما چه می‌شود و باید چکار کنیم.
اسداله ملک زاده، رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران در این باره در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشکل به وجود آمده برای دانشجویان ربطی به واحد گچساران ندارد.
وی بیان کرد: از طرف سازمان سنجش یک تعداد دانشجو به واحد دانشکده پرستاری در گچساران معرفی شدند و دستورالعملی نیز به ما داده شد که این دانشجویان را گزینش کرده و آنها را ثبت نام موقت کنیم.
ملک زاده اظهار کرد: ما فرم شماره ۱۵ را در اختیار دانشجویان گذاشته و بر اساس ترازی که داشتند، حدود ۳۰ نفر از آنها را انتخاب کردیم.
رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران خاطرنشان کرد: بعد از انتخاب این تعداد دانشجو به خاطر اینکه تهران به آنها گیر ندهد که سر کلاس نرفتند و باید ترم نیمسال آنها حذف شود، به آنها اجازه حضور بر سر کلاس‌ها را دادیم تا زمانی که تهران آنالیز اصلی را انجام دهد.
ملک‌زاده تصریح کرد: از این تعداد که وارد سازمان سنجش شدند، دانشجویانی انتخاب شدند که تراز آنها ۷ هزار بوده است.
وی ادامه داد: تراز قبولی دانشگاه آزاد گچساران ۷ هزار است.
رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران عنوان کرد: آن عده از دانشجویانی که تراز آنها زیر ۷ هزار است، از لحاظ وزارت بهداشت و درمان شرایط احراز دانشجویی را در رشته‌های پزشکی ندارند چون آنها در آینده وارد بیمارستان‌ها و اماکن درمانی می‌شوند.
ملک زاده ادامه داد: این افراد از لحاظ علمی نمی‌توانند یک دانشجو بوده و با ترازی که دارند، نمی‌توانند در رشته پزشکی درس بخوانند.
وی تاکید کرد: ما پیگیر این موضوع بودیم تا بتوانیم ۲۸ دانشجو را در رشته‌هایی که تراز شان بخواند، در واحدهای دیگر در شهرستان‌های دیگر جایابی کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران اظهار کرد: این تعداد دانشجو در هرجا که قبول شوند، می‌توانند از طریق شرایط مهمان با نقل و انتقالات به واحد گچساران باز گردند.
ملک زاده گفت: ما نمی‌توانیم به آنها قول دهیم که چقدر زمان می‌برد تا اینکار انجام شود، چون زمان این اقدام بستگی به تصمیم‌گیری سازمان دارد.
وی تصریح کرد: زمانی که نتیجه این دانشجویان به آنها اعلام شد، به آنها نگفتند که قبولی عادی و یا ذخیره هستند، در واقع این تعداد، تراز نداشتند.
رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران عنوان کرد: از روزی که دانشجویان نتیجه خود را از سایت آزمون دریافت کردند، عدم شرایط احراز را دارا بودند و در واقع قبولی آنها به صورت ذخیره بوده است.
ملک زاده افزود: ۱۱۵ نفر دانشجو قبولی عادی نداشته، بلکه به عنوان ذخیره بودند و به این دلیل واحد آنها را ثبت نام کردیم که اگر به هر شکلی سازمان سنجش آنها را پذیرش کند، این تعداد از لحاظ سر کلاس آمدن و حذف نیمسال مشکلی برایشان به وجود نیاید.
وی خاطرنشان کرد: ما تمام پول و شهریه ثبت نام دانشجویان را به شماره کارت آنها واریز خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان در رشته پرستاری باید زیر نظر وزارت بهداشت انجام شود، ادامه داد: این وزارت به ما مجوز ثبت‌نام ۲۵ دانشجوی عادی و ۵ دانشجوی خودگردان را داده، اما به ما ۱۲۰ نفر معرفی شد.
ملک زاده عنوان کرد: طبق آخرین پیگیری از ۳۰ نفر دانشجو ۲۸ نفری که در این رشته پذیرفته نشدند را جایابی خواهند کرد.
وی ادامه داد: ما تا ۴۰ نفر جای ثبت نام در رشته پرستاری در واحد گچساران را داریم و در حال حاضر ۲۱ نفر دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه آزاد گچساران تصریح کرد: مشکل اصلی تراز دانشجویان است که باید حل شود.
همچنین لیدا قلی زاده، رئیس دانشکده پرستاری گچساران نیز گفت: از زمان به وجود آمدن این مشکل برای دانشجویان رئیس دانشگاه آزاد گچساران در دانشگاه پرستاری کاملا حضور داشتند. دکتر ملک‌زاده با تمام تلاش برای دانشجویان معترض مسائل را توضیح داده و برای آنها شفاف‌سازی کرده است.
وی افزود: مشکل به وجود آمده برای دانشجویان رشته پرستاری در سال جدید به هیچ عنوان به واحد گچساران ربطی نداشته و این واحد مقصر نیست.
قلی‌زاده با بیان اینکه طبق قانون سازمان سنجش و دستورالعمل‌ها این اقدام رخ داده است، اظهارکرد: مسئولان دانشگاه آزاد گچساران پیگیری‌های لازم را انجام دادند، اما طبق قانون سازمان سنجش تراز این دانشجویان برای تحصیل در رشته پرستاری قابل قبول نبوده است.
وی اضافه کرد: طبق دستور سازمان سنجش ۳۰ نفر دانشجو به ما معرفی شد که از بین آنها دو نفر دارای تراز بوده و می‌توانستند در این رشته تحصیل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهد من خودم اصولگرا هستم. ببنید دانشگاه آزاد تمام سراندرکارش اصواگرا هست تو. بعد ایراد از رئیس جمهور که یک مملکت جهانی را اداره می کند می گیرند واقعآ اصولگراها مدیری. را هم نمی توانند اداره کنند چه برسد به رئیس جمهور شوند
Iran, Islamic Republic of
آقا چه ربطی داره به اصولگرا و اصلاحات....حالا دولت که تو دست اصلاحاتیاست .ردم زده....
گچساران
Iran, Islamic Republic of
امکان نداره شما اصولگرا باشید . رئیس دانشگاه را بشناسید و سرپرست و وزیر علوم که همه زنجیروار اصلاح طلب هستند . مشخصه .از سیاست هیچی نمیدانید.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تنها دانشگاه آزاد دست اصولگراهاست نمی توانند ادارش کنند آخ وبختم آن وقت می خواستند رئیس جمهوری شوند درود براصلاحات
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
سلام،،آیا این همه مدیر عوض میکنید،،یکی صلاحیت نداره پول دانشجوهاش رو به حسابشوناسترداد کنه،،چرا دانشجویی که بدهکار باشه نمیتونه ثبت نام کنه و یا حتی نمراتش رو نگاه کنه،حالا اگه طلبکار باشه باید برا پولش باید التماس کنه ،،خدایی این حق خوری ها تا کی،،چرا هر وقت مراجعه میکنیم میگن دانشگاه پول نداره پولتون رو بدیم
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
نفوذی‌ها در میدان آرش

نفوذی‌ها در میدان آرش

متأسفم که یک نفر از کمیسیون انرژی گفته ذخایرمان آنقدر زیاد نیست که در مورد آن بحث کنیم....
فایل های مرتبط
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1