تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۴۷۵۴۹۰
یادداشت؛

روایتی از اجلاسیه 92 شهید باشت

۱
۰
روایتی از اجلاسیه 92 شهید باشت
کبنا ؛در یک روز بهاری و سرشار از عطر باران، جمعیتی انبوه از مسئولین و مردم شهیدپرور باشت با حضور پرشور خود، یاد و خاطره شهدای والامقام این سرزمین را گرامی داشتند.
استقبال گسترده مردم از این برنامه به حدی بود که با وجود وسعت سالن، بسیاری از حاضران به ناچار‌ایستاده بودند و از دور شاهد برنامه بودند.
برنامه‌ای سرشار از احساس و معنویت: اجلاسیه شهدا و رزمندگان باشت با پخش کلیپ‌هایی متنوع و احساسی آغاز شد. تصاویری از رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا در دوران دفاع مقدس، اشک بسیاری از حاضران را درآورد. در ادامه، اجرای دوبله‌خوانی زنده‌ای با موضوع شهادت، شور و حماسه‌ای وصف‌ناپذیر را به فضای سالن تزریق کرد.
حضور پررنگ رسانه‌ها: حضور خبرنگاران و عکاسان متعدد در این برنامه نشان از اهمیت و جایگاه والای شهدا در جامعه داشت. آن‌ها لحظات این برنامه معنوی را ثبت و ضبط می‌کردند تا خاطره این روز پرشور برای همیشه در تاریخ به یادگار بماند.
نسل نو، میراث‌دار فرهنگ ایثار و شهادت: حضور پررنگ نوجوانان، کودکان و جوانان در این اجلاسیه، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای این مرز و بوم بود. در این برنامه، نسل نو با سیره و روش زندگی شهیدان آشنا می‌شدند و فرصتی برای الگوگیری از این اسطوره‌های ایثار و فداکاری پیدا می‌کردند.
دخترانی با چفیه بر دوش، سربازان خط مقدم حجاب: حضور دختران کم‌حجاب با چفیه بر دوش در این برنامه، صحنه‌ای زیبا و تماشایی را خلق کرد. این دختران با شنیدن صحبت‌های حاج قاسمی که آن‌ها را دختر خود خطاب کرده بود، اشک شوق در چشمانشان حلقه زد و عهد و پیمان خود را با حجاب و عفاف، محکم‌تر از همیشه کردند.
شهیدان، چراغ‌های راه هدایت: استفاده از تمثال و عکس شهیدان در فضای شهر، به این اجلاسیه صفا و معنویت ویژه‌ای بخشیده بود. عطر باران و عطر شهیدان در هم آمیخته بود و فضای سالن را عطر معنویت و ایثار پر کرده بود.
شهید درخشان، اسطوره‌ای گمنام: پخش نماهنگ معرفی شهید درخشان، شهید هسته‌ای کهگیلویه و بویراحمد، فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با این شهید والامقام بود. خدمات و فداکاری‌های این شهید گمنام، الگویی ارزشمند برای نسل جوان به شمار می‌رود.
تئاتر، روایتگر حماسه‌های خاموش: اجرای تئاتری فاخر در این برنامه، یادآور شهیدان مفقودالاثر و دست‌های بسته شهیدان بود. این نمایش، اشک مادران و خانواده شهدا را به همراه داشت و حزن و اندوه عمیقی را در فضای سالن حاکم کرد.
سرود "ما به پا میخیزیم"، فریادی از غیرت و حمیت: اجرای سرود "ما به پا میخیزیم" در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نشان از غیرت و حمیت انقلابی مردم ایران داشت. این سرود، یادآور ظلم و ستمی بود که رژیم غاصب صهیونیستی بر مردم فلسطین روا می‌دارد و عزم ایران اسلامی را برای حمایت از مظلومان جهان به نمایش گذاشت.
مقایسه‌ای عبرت‌آموز: در این برنامه، مقایسه‌ای بین قدرت ایران اسلامی در زمان جنگ ایران و عراق و حمایت ایران از فلسطین در حال حاضر انجام شد. این مقایسه، نشان‌دهنده رشد و اقتدار روزافزون ایران اسلامی و تعهد این کشور به آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.
پیام پایانی: در پایان این برنامه، بار دیگر بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تأکید شد. فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" در این برنامه به کرات تکرار شد و حاضران با شعار "لا اله الا الله، الله اکبر، شهادت" با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.
-----------------------------
زینب خوش‌اندیش
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نام کوچک شهید درخشان لطف ذکر کنید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1