تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۷۳۲۱۹
کبنا گزارش می‌دهد

آیت‌الله ملک‌حسینی: مجدانه و مصرانه تصمیم به آمدن نداشتم / قصه حاکمیت دینی حضور و مشارکت می‌خواهد/ امامت وابسته به هیچ عنصری نیست و از ناحیه خدای متعال اعطا می‌شود و در انتظار هیچ مقدمه‌ای برای تجلی‌یافتن نیست

۲
۰
آیت‌الله ملک‌حسینی: مجدانه و مصرانه تصمیم به آمدن نداشتم / قصه حاکمیت دینی حضور و مشارکت می‌خواهد/  امامت وابسته به هیچ عنصری نیست و از ناحیه خدای متعال اعطا می‌شود و در انتظار هیچ مقدمه‌ای برای تجلی‌یافتن نیست
کبنا ؛نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث مشارکت عنوان این جلسه است. باور دارم که همه باور کرده‌اند که تصمیم به آمدن ندارم و هیچ‌کس تصور نکرد به هدف تعارفی و نازکردنی است.
به گزارش کبنا، حضرت آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی در همایش شکوه مشارکت که با تلاش مدیریت حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: با خلقم آشنا بودند مجدانه و مصرانه تصمیم به آمدن نداشتم و این سخن تکلیف و وظیفه را هیچ‌کسی تابه‌حال از من نشنیده است.
آیت‌الله ملک‌حسینی ابراز کرد: به لطف خدای متعال و به برکت انقلاب فراوان‌اند کسانی که می‌توانند در عرصه انقلاب خدمت کنند و هر کس عهده‌دار مسئولیتی شد باید به آن مسئولیت افتخار کند.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر آن صبر کند و باید خدا را شکر کند اگر مسئولیت از او برداشته شد به‌خاطر سختی ادای امانت الهی، انقلاب و منصب‌ها و مسندهای او امانت‌های الهی است.
وی تصریح کرد: پس از تأکیدهای حضرت آیت‌الله حسینی، علما و فشارهای مردم بزرگوار، یکی از استدلال‌ها این بود که بنده را به عقب‌نشینی و استخاره واداشت که اگر بیایی ممکن است کسانی رأی بدهند.
آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: در برابر این هیچ پاسخی نداشتم اگر هر کسی فکر کند نوشته‌ای کلامی می‌تواند مشارکت مردم و حضور عزت بخش مردم را مثبت ببخشد باید نقش خود را ایفا کنند.
وی بیان کرد: حضرت آیت‌الله رحیمی‌صادق هیچ جلسه‌ای برای تبلیغات انتخاباتی نداشته است و بنده به‌عنوان مولد این عزیز نکاتی را عرض می‌کند.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ایشان سال‌هاست مشغول خدمت دینی است، امامت جمعه و ساخت مدرسه، مدیر علمیه موفقی بودند و به لحاظ متانت و وقارشان مورداحترام علمای فارس بودند و به لحاظ فضیلت علمی‌شان درس‌های سطح عالی داشتند.
آیت‌الله ملک‌حسینی ادامه داد: سال‌هایی که در شیراز بودند حقاً و انصافاً منشا خیر بودند و در تهران هم آنچه که شنیدیم برای سامان‌دادن مدارس علمیه تهران کارهای خیلی خوبی انجام داد.
وی ابراز کرد: ما دیگر از ۶۰ رد کردیم؛ اما اینها هنوز خیلی مانده تا ۶۰ دارند و جوان و جویای نام هستند.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: انسان دارای عقل و اختیار است، بر خلاف تصور برخی که انسان دارای عقل و اختیار است و برای چه به او امرونهی کنند، این در حالی است که اگر انسان عقل و اختیار نداشت مشمول الزام نمی‌شد و ازاین‌روی هم مشمول ربوبیت تکوینی و تشریعی خداست.
آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: یکی از جلوه‌های ربوبیت تشریعی مسئله حاکمیت خدای متعال بر انسان است. هیچ انسانی حق ندارد جزء حکم الهی را برتابد و هیچ انسانی تحت ربوبیت هیچ انسان دیگری نیست. هیچ انسانی نمی‌تواند؛ ولی انسان دیگری بالذات باشد.
وی افزود: در نگرش دینی ما حاکم خداست و انسان محکوم به‌حکم خداست.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ‌کس حق ندارد از کسی اطاعت کند مگر خدای متعال اذن دهد. در حاکمیت پروردگار هیچ نقشی برای انسان نیست و انسان محکوم مطلق است. خدا فرمانم بدهد.
آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: پذیرش بدوی انسان نسبت به فرمان خدا هیچ نقشی در فعلیت حکم خدای متعال ندارد.
وی ادامه داد: امامان کسانی هستند که حاکمیت خداوند را تجلی می‌بخشند. اگر ابراهیم مقام رسالت و نبوت یافت آنگاه به مرتبه عالیه رسید که خدای متعال به او خطاب کرد که این منصب برترین منصبی است که انسان می‌تواند در هستی به دست آورد. او امام است و هادی و مردم بید به او اقتدا کنند.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیعت و حضور مردم فعلیت یافتن امت است نه فعلیت یافتن اما انسان‌ها باید به‌سوی امام بروند.
آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: امامت وابسته به هیچ عنصری نیست و از ناحیه خدای متعال اعطا می‌شود و در انتظار هیچ مقدمه‌ای برای تجلی‌یافتن نیست.
وی افزود: حکمرانی دینی جلوه‌ای‌ شأنی از شئون آن امام است این شأن نیازمند به حضور است اگر انسان‌ها نباشند او وظیفه‌ای برای شکل‌دادن حکمرانی دینی و رسالتی که شمشیر بکشد و به انسان‌ها بگوید بیایید از من پیروی کنید در امور اجتماعی‌تان ندارد.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم اگر آمدند امامتش شکل می‌گیرد، یک حاکم دین باید سه ویژگی داشته باشد تا بتواند به حاکمیت برسد که شامل علم، اخلاق و مبدایت برای عدالت اجتماعی و عدل است.
وی بیان کرد: قصه حاکمیت دینی حضور و مشارکت می‌خواهد. انسان‌هایی که می‌خواهند عزت و شرف امامت در جامعه آن‌ها جاری بشود و حقایق رسالت در جامعه آنها جاری بشود باید بیایند و مشارکت کنند و حجت‌ها با این مشارکت تمام شود و از سوی دیگر اگر نیایند برای ابدیت از آنچه که خدا برای انسان‌ها می‌خواهد در جامعه‌شان همان خواهد بود در حوزه سیاست، اقتصاد و غیره، نیایند محروم‌اند. البته کسانی که باید بپذیرند هر کس نیست.
آیت‌الله ملک‌حسینی افزود: بشر در عهد خوف و غیبت باید مردانی که اهل علم و عقل‌اند را انتخاب کنند.
وی ادامه داد: اگر انسان‌های مؤمن تلاش کنند می‌توانند از یک امیربر و از یک ولی‌فقیه‌بر که شایستگی‌های مدیریتی را داشته باشد بهره‌مند بشوند اگر نه جامعه مبتلا به امیر فاجر می‌شود. پذیرش انسان‌هاست که می‌تواند  بستر را برای حکومت و حکمرانی یک امیر بر ایجاد بکند. نقش حضور مردم و مشارکت در بیانات مقام معظم رهبری آن‌چنان برجسته شد که باید قدرت نظام را متکی پس از لطف خدا به حضور مردم دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شاد امدی شادامدی عزیزید
Iran, Islamic Republic of
فعلا که اومدی
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1