تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۴۶۸۶۸۴
کبنا بررسی کرد

بخش دوم) کهگیلویه در آستانه تحول بزرگ سیاسی: تحول‌خواهان در مقابل محافظه‌کاران

۱۰
۱
بخش دوم) کهگیلویه در آستانه تحول بزرگ سیاسی: تحول‌خواهان در مقابل محافظه‌کاران
کبنا ؛بخش دوم) تحولات اخیر انتخاباتی و مواضع افراد و جریان‌های مختلف در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ نشان می‌دهد که چهار جریان عمده در حال فعالیت برای پیروزی در انتخابات است. شبکه پیچیده و قدرتمند ۳۰ ساله نیرو‌های «محمد موحد» از یک سو برای نبرد آماده شده‌اند، شبکه حامیان عدل هاشمی؛ تنها شخصیتی که توانست مزه شکست را به موحد بچشاند، شبکه حامیان علی محمد بزرگواری، شبکه اصلاحطلبان و نیرو‌های کوچک دیگر.
جبهه مقاومت و تغییر خواهی در مقابل مردان همیشه حاضر انتخابات کهگیلویه (موحد و بزرگواری) در حال گسترش و قدرتمندتر شدن است. این فعالیت‌ها همچنین نشان‌می‌دهد که این جبهه آماده مقابله با هرگونه اقدامی از سوی نیرو‌های همیشه در صحنه و حامیان آن‌ها است.
در این میان، احتمال آغاز تلاش نیرو‌های تغییر خواهی در کهگیلویه نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر تحولات استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد. اگر این تلاش‌ها انجام شود، می‌تواند منجر به تشدید رقابت‌ها و کشمکش‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد شود.
در صورت گسترش تلاش نیرو‌های تحول خواه، سناریو‌های مختلفی می‌توان تصور کرد. یکی از این سناریو‌ها این است که نیرو‌های تغییر خواهی بتوانند به اهداف خود دست یابند و ریل ۳۰ ساله کهگیلویه را تغییر دهند. در این صورت، استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند وارد یک دوره جدید از توسعه و پیشرفت شود.
سناریوی دیگر این است که نیرو‌های تحول خواه نتوانند به اهداف خود دست یابند و با مقاومت شدید نیرو‌های محافظه کار مانند موحد و بزرگواری مواجه شوند. در این صورت، استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند وارد یک دوره جدید از عقب ماندگی شود.
سناریوی سوم این است که تلاش نیرو‌های تحول خواه منجر به پیروزی نیروی سوم شود. در این صورت، استان می‌تواند وارد یک دوره جدید و ناشناخته شود که می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای داشته باشد.
در هر صورت، تحولات کهگیلویه بزرگ در حال حاضر در یک نقطه عطف قرار دارد. این تحولات می‌توانند آینده استان را تعیین کنند.
در صورت شکست نیرو‌های تحول خواه، وضعیت موجود در کهگیلویه بزرگ همچنان ادامه خواهد یافت. این بدان معناست که استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان تحت کنترل نیرو‌های محافظه کار موحد و بزرگواری خواهد بود. در این صورت، انتظار می‌رود که روند توسعه و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان کند و ناپایدار باشد.
شکست نیرو‌های تحول خواه می‌تواند منجر به عمیق‌تر شدن نارضایتی عمومی در کهگیلویه شود. این نارضایتی می‌تواند به شکل‌گیری دوره دیگری از یاس و ناامیدی و ناکارآمدی و تبعیض اجتماعی منجر شود.
شکست نیرو‌های تحول خواه می‌تواند منجر به کاهش مشارکت سیاسی مردم در کهگیلویه بزرگ شود. این کاهش مشارکت می‌تواند به فرسودگی ساختار سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد منجر شود.
برای جلوگیری از شکست نیرو‌های تحول خواه در کهگیلویه بزرگ، نیرو‌های تحول خواه باید برای رسیدن به اهداف خود، متحد و منسجم شوند. آن‌ها باید یک برنامه جامع و واقع‌بینانه برای توسعه و پیشرفت استان ارائه دهند.
مردم کهگیلویه باید نسبت به وضعیت موجود استان کهگیلویه و بویراحمد آگاه شوند. آن‌ها باید بدانند که شکست نیرو‌های تحول خواه به معنای ادامه وضعیت موجود و عدم پیشرفت استان است.
نهاد‌های مدنی و رسانه‌ها باید از نیرو‌های تحول خواه حمایت کنند. آن‌ها باید به مردم در آگاهی از وضعیت موجود و اهمیت پیروزی نیرو‌های تحول خواه کمک کنند.
تحولات کهگیلویه بزرگ در حال حاضر در یک نقطه عطف قرار دارد. این تحولات می‌توانند آینده این منطقه را تعیین کنند. شکست نیرو‌های تحول خواه می‌تواند پیامد‌های منفی متعددی برای استان داشته باشد. بنابراین، ضروری است که نیرو‌های تحول خواه برای رسیدن به اهداف خود، متحد و منسجم شوند. آن‌ها باید یک برنامه جامع و واقع‌بینانه برای توسعه و پیشرفت ارائه دهند. همچنین، مردم کهگیلویه باید نسبت به وضعیت موجود آگاه شوند و از نیرو‌های تحول خواه حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) چهار جریانی که انتخابات کهگیلویه بزرگ را شکل می‌دهند
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
به جان نویسنده متن ، مثل روز روشن است که عدل هاشمی دگربار روی صندلی بهارستان نخواهد نشست
Iran, Islamic Republic of
موحد.بزرگواری ترابه خدا دست از سر این مردم بردارید قیامت میخواهید چکار کنید کهگیلویه فقط یک نامی ازش مانده .
Romania
حالا نگفتین این نیروهای تحول خواه کیا هستن؟اگه منظور جناب هاشمی پور است تحولی در کار نیست
اگر منظور جناب مژدهی پور است ایشون هم تحول افرین نیست...تحول یک کالا نیست که وارد بازار شود و مورد استقبال مصرف کنندگان واقع شود...تحول خواست عمومی است که هسته های قدرت باید اجازه ی عرض اندام به فرایندهای ان بدهند..عصر قهرمانان به سر امده است گر چه در میان کاندیدهای موجود فردی در قامت قهرمان هم یافت نمیشود.
صبا
Iran, Islamic Republic of
یه جوری قلم فرسایی می شود که آدم فکر می کند مثلا اگر موحد نماینده کهگیلویه نباشد تمام مشکلات کهگیلویه حل و فصل خواهد شد ، نیروهای تحول خواه و .... کلماتی صرفا زیبا و دهن پر کن !
اما واقعیات صحنه چیست ؟ با این اوضاع و احوال کشور که حتی در پرداخت حقوق کارگران شهرداری و آبداران درمانده و روزگاری همینها را دولت تامین می کرد صدها غیر موحدها و پرفسورها و جوانها هم بیاید آب از آب تکان نخواهد خورد / . خدا وکیلی تا موحد زنده است او را مجلس بفرستید که بعد از او باید چراغ بدست بگیرید و پی او بگردید ، البته علی رغم هم انتقادها به او . ولی چرا با واقعیت کنار نمی آییم و همیشه سرنوشت خود را به احساسات می دهیم ؟!
Iran, Islamic Republic of
هستیم بران عهدی که بستیم یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
وعده ما بازهم سرنجل کل با حاج مهدی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
بازهم خشه په خوش چشه
Iran, Islamic Republic of
به امید پیروزی مجدد دکتر روشنفکر
اردشیر عمران پور
Iran, Islamic Republic of
/ جمع شدن بزارید کسی که کاربلده نماینده کهگلویه باشه ( سردار هاشمی پور)
Iran, Islamic Republic of
کسی که قبول میشه تو تصویر نیست اونم حاج اقا مژدهی
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1