تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۴۶۹۵۶۷
بررسی وضعیت انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون؛

نقشه اصولگرایان بویراحمد و دنا برای انتخابات ۱۴۰۲ / تردید اصلاح‌طلبان

۸۷
۰
نقشه اصولگرایان بویراحمد و دنا برای انتخابات ۱۴۰۲ / تردید اصلاح‌طلبان
کبنا ؛
در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی، جریان اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان مواضع مبهمی دارد اما کاندیداهای منتسب به جریان اصولگرایی در حالت فعالیت، ارزیابی و شناسایی نیروهای خود برای انتخابات بوده و در این بین نادر منتظریان، مهدی روشنفکر، غلام‌محمد زارعی و علی خرامین بیشتر از همه فعالیت دارند، گاهی کلیپی از کنش‌های انتخاباتی آنها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد که بعضاً اعتراض دستگاه‌های ناظر بر انتخابات را در پی دارد.
به گزارش کبنا نیوز، 174 نفر برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد ثبت‌نام کردند. 65 نفر از آنها خود را برای رقابت در انتخابات مجلس حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون آماده کرده‌اند. هنوز هیچکس از استراتژی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خبر ندارد و به نظر می‌رسد تمام برنامه‌ریزی‌ها دَر پشتِ پرده‌ها انجام می‌گیرد. اصولگرایان سنتی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به هر شکلی قصد عبور از روشنفکر را دارند. روشنفکر در انتخابات 98 نظر اصولگرایان را نپذیرفت و با بی‌اعتنایی به آنها راه خودش را رفت و با تکیه بر رأی مردم منطقه بویراحمد سفلی پیروز میدان شد. به همین جهت اصولگرایان قدیمی در این دوره نمی‌خواهند به این راحتی میدان را خالی کنند و قطعاً از هر تلاشی برای پیروزی کاندیدای مدنظرشان کوتاهی نمی‌کنند. اگر چه هنوز از ترکیب طیف‌های فکری و سیاسی در این انتخابات آماری در دست نیست، اما به نظر می‌رسد، تنور رقابت روز به روز در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه بویراحمد در حال گرم شدن است.
شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دو تشکل اصلی در جریان اصولگرا هستند که در دوره‌های پیشین انتخابات شکل گرفته اند، ریاست شورای وحدت اصولگرایان را شیخ صفدر پناهی و مدیریت شورای ائتلاف را ستار هدایت‌خواه و خلیفه خلقی‌پور بر عهده دارند. این دو شورا بر خلاف رویه دوره‌های گذشته، فعالیت آشکارا برای انتخابات ندارند و اینگونه نظر می‌دهند که آنها چراغ خاموش و در سکوت در حال ارزیابی عملکرد کاندیداها هستند. بعضی هم می‌گویند که دل‌خوری و گلایه‌های بین برخی از سران این دو تشکل وجود دارد و سران این دو تشکل هنوز در باره انتخابات پیش‌رو سخنی نگفته‌اند و این سکوت آنها دال بر همان اختلاف نظرهایی است که شکل گرفته و شاید هم این سردی حاکم بر تشکل‌ها ناشی از وضعیت حاکم بر جامعه است و آنها منتظر دستورالعمل‌های مرکز هستند.
در مقطعی نادر منتظریان به عنوان کاندیدای نهایی جریان اصولگرایی مطرح شد که در شورای وحدت و دیگر تشکل‌های اصولگرایی مخالفت هایی نسبت به این موضوع بلند شد. 
اصولگرایان قدیمی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون راه سختی در پیش دارند، آنها رقیب سرسختی به نام روشنفکر را مقابل خود دارند. روشنفکر پایگاه قوی در بویراحمد سفلی دارد و در این مدت هم در بخشی از مناطق بویراحمد علیا برای خودش پایگاه رأی را به دست آورده و عبور از روشنفکر خیلی سخت به نظر می‌رسد. برنامه‌ریزان روشنفکر مرتب به روشنفکر داده و اطلاعات می‌رسانند و اجازه نمی‌دهند که دست روشنفکر در این رقابت خالی بماند. او قادر است که دوباره فضای بویراحمد سفلی را برای خود یکپارچه کند.
آمدن نستهن مقدم، علی خرامین و دیگر کاندیداهایی که به ستار هدایت‌خواه و جریان اصولگرایی ارادت دارند، بی‌دلیل و حکمت نیست و حتماً اصولگرایان نقشه‌ای برای انتخابات اسفند 1402 دارند! درباره اثری که نستهن مقدم بر انتخابات اسفند 1402 خواهد گذاشت، تحلیل و تفسیرهای زیادی وجود دارد، «مهدی روشنفکر» در جمع خبرنگاران به «مقدم» و «خرامین» طعنه زد و گفت: این دو قبلاً هم کنار رقبای من بودند. روشنفکر حضور «مقدم» و «خرامین» را خیلی جدی نگرفته و همچنان راه خودش را می‌رود.
در جریان اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد تاکنون موضع رسمی درباره انتخابات دیده نشده و ادامه همین وضعیت به نفع کاندیداهایی است که چهره معتدل‌تری از خود نشان می‌دهند. روشنفکر و زارعی دو کاندیدای هستند که از چند پاره‌گی اصلاح‌طلبان نفع می‌برند. بهرامی در این چند سال تلاش زیادی کرده که همه نیروهای اصلاح‌طلب و افرادی که به این جریان فکری نزدیک هستند را حول خود جمع کند. باید ببینیم که او تا چه اندازه در این مسیر موفق عمل کرده است.
روشنفکر با پس گرفتن حکم دستیار ویژه خود از آرمان بیگلری جوان اصولگرا و دادن این حکم به محسن فروزان اصلاح‌طلب، قطعاً به دنبال این است که از سبد آرای اصلاح‌طلبان منفعت زیادی ببرد. زمزمه‌هایی هر چند ضعیف از تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب در مخالفت با بهرامی شنیده می‌شود، اما با این وجود به نظر می‌رسد که «بهرامی» بیش از هر زمان دیگری وحدت حداکثری بین جریان‌های اصلاح‌طلب ایجاد کرده و او شانس بیشتری نسبت به دوره گذشته دارد. 
به نظر می‌‌رسد بی‌توجهی به انتخابات توسط جریان اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد حرف پُررنگی نباشد، اما استراتژی انتخاباتی این جریان هنوز در ابهام است و نظرات مختلفی در خصوص انتخابات در میان احزاب اصلاح‌طلب وجود دارد. هر چه که هست، اگر اصلاح‌طلبان به میدان نیایند، شرایط برای بهرامی بسیار دشوار می‌شود. بهرامی کارآمدی لازم را در شهرداری یاسوج از خود نشان داد. او به‌ دلیل تجارب و حضورش در محیط دانشگاه و کارهای عمرانی و زیرساختی به‌خوبی می‌تواند از حقوق مردم دفاع کند. مشارکت حداکثری جریان فکری اصلاح‌طلب می‌تواند کار را برای «بهرامی» تمام کند. او باید از همین الان این موضوع را به هوادارانش گوشزد کند. از طرفی حضور جدی اصلاح طلبان در گچساران نیز به نفع بهرامی خواهد بود.
در انتخابات اسفند ۹۸ جبهه اصلاحات در شهرستان‌های بویراحمد و دنا دست بهرامی را به‌عنوان کاندیدای نهایی بالا برد و اکنون نیز به نظر می‌‌رسد دستیابی به استراتژی واحد در این جریان کار ساده‌تری باشد، شاید هم نباشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مقدم رقیب جدی روشنفکر باشه!!!!!!خدایا این نتونست شهرداری را اداره کنه میخواد بره مجلس ،یاسوج به دوران حجر برگشت ،،،
دشتریم
Iran, Islamic Republic of
بازم خشه په خوش چشه

بی خاتینون سقاوه حاجی وهس تو دایه

حاج مهدی حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
بی خاتینون سقاوه حاجی وهس تو دایه
بزنش
شهنیز
Iran, Islamic Republic of
نابود کرد استان را آتش بپا کرد در استان تفرقه انداخت در استان ررررررررووووووشششششنننننننففففکککککرررررررر
گودرز
Iran, Islamic Republic of
خدایا مارا از شر نماینده بیسواد آزاد کن
دنا
Iran, Islamic Republic of
تنها راه نجات این استان انتخاب صحیح دکتر خرامین است
اصلاحات حامی دکتر بهرامی
United Kingdom
اصلاحات این دوره متحدتر از همیشه پشتیبان دکتربهرامی هستند. محسن فروزان وزنه ای نیست و اگر همین حزب کارگزارانی ها را بخواهیم بسنجیم دور قبل شاید از شورای مرکزیش سه چهار نفر حامی دکتر بهرامی بودند اما این دوره نیروهای شاخص این حزب به دکتر بهرامی پیوستند. حسین روحانی و فرشته محرابی و دکتر دباغ و علی زمانی و میلاد طاهرپور و رحمت اله شهرخ پور و .... نیروهایی هستند از همین حزب که قویا دارن از دکتر بهرامی حمایت مینمایند . اتفاقا اصلاحات این دوره متحدتر از همیشه پشت ایشان خواهند بود. اون اصلاح طلب نماهایی که به خاطر قدرت حاکم کشور به اصوالگراها متصل شدند بدانید اینها اصلاح طلب نبودند بلکه قدرت طلب بودند و خداروشکر راه منفعت طلبان از اصلاح طلبان جدا شد .
اصلاح
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما اینه که فکر می کنید همین چند نفر همیشگی اصلاح طلب هستند نسل zاین آدما را حساب نمیکنه اینا همون گروهی هستند که اصلاحات را در استان نابود کردند اینا منافع طلب بودند و هستند بهرامی باید بیاد توضیح بده چطور شهردار شد در شورای اصولگرا و دولت اصولگرا ؟همراه با جزئیات توضیح دهند
شفیعی
Iran, Islamic Republic of
این مطلب را بدون تعصب طایفه ای و قبیله گری می گویم و ضمنا بنده از طایفه این کاندیدا هم خدا شاهده نیستم...اما پیروز انتخابات را بدون شک حاج نادر منتظریان بدانید.فردی که یک سرو گردن و همینطور از لحاظ ملی از کاندیداهای حوزه بویراحمد بالاتر است بواسطه نفوذی که دارد.
مرادی
Iran, Islamic Republic of
چه سابقه ای داره و تا الان چه کاری انجام داده من همین امروز میام طرفدارش
France
فقط روشنفکر
France
روشنفکر سیاست مداری پیچیده بر مبنای محرومیت و برخاسته از دل مردم هست
کارایی ایشان چشم اندازی طولانی دارد
France
موج مردمی دوباره سمت روشنفکر شکل گرفته
France
با این سیل جمعیتی که به حمایت از روشنفکر راه افتاده تکلیف انتخابات مشخص است و این دوره بیش از یکصد هزار رای دارد
France
واقعا روشنفکر رقیب قدری هست
France
خداوکیلی اگه چهل سال گذشته به اندازه این سه سال برای استان بخصوص شهرستان دنا و سیسخت کار شده بود الان از ارپا جلوتر بودیم ، خدا را در نظر داشته باشید بر اساس تعصب نظر ندهیم ، با همین فرمون روشنفکر استان را به سرمنزل شایسته خواهد رساند ، انقلابی و با صداقت و مردمی بودن از مشخصه های اوست
France
مردم سطل خود را به چاهی که خشکی آن بر همه ثابت شده نمی اندازند بهرامی و منتظریان رای بیار نیستن،هرساله میان فضارو گرم می‌کنند ولی نهایتا رای نمیارن،همون روشنفکر امسال هم پیروز هست
France
آدمل اطراف روشنفکر خیلی عجیبن وقتی هماهنگ میشن همه را وزونی ایبرن
France
حامی_روشنفکر_هستم
حامی_روشنفکر_هستم
حامی_روشنفکر_هستم
حامی_روشنفکر_هستم
France
بهرامی اگر اقبالی داشتی نه دور اول دور دوم و حداکثر دور سوم موفق می شد طرفدارانش هم تکراری اند هم خسته بی انگیزه
France
درود بر دکتر روشنفکر عزیز سیاستمدار بی رقیب بویراحمد واحد.
عملکرد ماندگار و تاریخی دکتر روشنفکر در تاریخ سیاسی استان بی سابقه بوده
France
ا_روشنفکر
۲_ رقابت بین بهرامی و منتظریان
۳_ رقابت بین بهرامی و منتظریان
۴_زارع
۵_ رقابت بین خرامین و مقدم
France
رقیبل روشنفکرهرچی بجنگن همش به اندازه همو فاتحونی جم نیکنن
France
عملکرد نماینده ی کنونی عالی بود انصافا
France
روشنفکر همنه کلو کرده هم دوسلشه هم رقیبلشه،بسکه ای آدم سیاس و زیرکه
France
دلیل افت بهرامی اطرافیانش هستند، توهمات برخی هواداران باعث حضور 4 دوره ای بهرامی شده.. بنده خدا خودش هم میدونه رای نمیاره ولی برای یه عده ای نون و اب داره گویا،بهرامی خودش انسان خوبی هست اطرافیان نمیزارنش
France
درود خدا بر دکتر روشتفکر عزیز . یه تنه یه لشکری بخدا دکتر عزیز.ما تا اخر ایستاده ایم.
France
در بویراحمد روشنفکر
گچساران تاجگردون در صورت تایید
دهدشت دوباره موحد
France
اگرچه نادر منتظریان با تلاش‌ها و دیدار‌های شبانه‌روزی بعد از اسفند ماه سال ۹۸ توانسته در برخی نقاط رویش‌هایی نسبت به دور گذشته داشته باشد، اما پاشنه آشیل وی را می‌توان در عدم حمایت تمام عیار رهبران جریان اصولگرایی از وی دانست؛ تا جایی که شنیده‌ها حکایت از نشست بعضی از افراد حلقه اول این جریان با دیگر رقبا دارد که حتی زمزمه و انتشار این خبر در بین مردم نیز کار را برای وی سخت‌تر از گذشته خواهد کرد و رویش را از پایگاه رای منتظریان به ریزش تبدیل خواهد کرد.
France
منتظریان دور قبل ۳۶ هزار نفر رای با نفر اول اختلاف داشت چقد جمع کنه تا جبران شه
غضو ککی فضو
Iran, Islamic Republic of
یک هفته آمد حالا خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
بدانید و ببینید که منتظریان در مجلس هست من خودم طرفدار روشنفکر و قبلا زارع بودم ولی تحلیل ها و آمارها ی نزدیک به واقعیت چیز دیگری لست که این دفعه منتظریان در مجلس هست
France
مهدی روشنفکر برای جلب رضایت افکار عمومی و مردم یک دوره وقت داشت و هواداران او می‌گویند که بعد از گذشت سه سال، بخشی زیادی از اهدافش به خصوص در حوزه انتصابات را به ثمر رسانده، به گونه‌ای که تقریباً شصت درصد تیم مدیریتی کنونی استان متعلق به جریان مهدی روشنفکر (جریان ندای وحدت) است
France
تقریباً تا خرداد ماه امسال، جَو سنگین انتخاباتی علیه مهدی روشنفکر در میان مردم وجود داشت، اما شواهد نشان می‌دهد به مرور و با گذر زمان، شرایط به نفع نماینده بویراحمد، دنا و مارگون تغییر می‌کند و باید منتظر ماند
France
گرایش برخی لیدر‌های اصولگرایانِ معتدل و ناراضی از نادر منتظریان به سمت مهدی روشنفکر از یک سو و تمایل برخی اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار برای حمایت از مهدی روشنفکر از سوی دیگر، راضی کردن قسمت زیادی از آرای ایلی و منطقه‌ای که از آن‌ها به عنوان رنجش‌ها یاد می‌شد، داشتن پایگاه مردمی وی که حداقل ۵۰ هزار رأی را باید از پیش در سبد رای‌ایشان محاسبه نماییم و البته عملکرد نسبتاً قابل قبول وی در مجلس موجب گردیده که هرچه به اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نزدیک‌تر می‌شویم، سرعت رویش پایگاه رای وی نسبت به رقبا بیشتر می‌شود.
France
امسال باز هم روشنفکر
France
با روشنفکر تا ۱۴۱۰
France
دکتر روشنفکر اول میشه
France
اما دلیلی بسیار مهم برای گرایش دوباره مردم به مهدی روشنفکر را می‌توان ضعف رقبا در ایجاد موج انتخاباتی و جذب مردم دانست، مخصوصاً در شرایطی که چند ماه پیش نارضایتی از مهدی روشنفکر بود انتطار می‌رفت افراد ناراضی از مهدی روشنفکر به سمت رقبا متمایل شوند۰ ولی خوش شانسی روشنفکر و ضعف رقبا در این مورد باعث شد که خیلی از افراد رنجیده از وی در این مدت سکوت را بر پیوستن به رقبای او ترجیح دهند.
France
درود بر نگارنده

هرچه بریم جلوتر شرایط به نفع روشنفکر در حال پیشرفت هست و احتمال خیلی زیاد خودش دوباره برنده انتخابات هست
France
روشنفکر نشون داد در این مدت اندک قدرت عجیبی در دولت و مجلس دارد و این یکی از نشانه های قدرت یک نماینده هست
France
آقای روشنفکر با پیگیری و کلنگ زنی طرحهای مهمی مثل میدان گازی مختار ، سد سقاوه، کارخانه قند ،پل مهریان و پل کلو سی سخت پایه گذار اقتصاد ورونق اشتغال گردیده و به امید خدا این بار خودش نیز راهی بهارستان خواهد شد تا کارهای نیمه تمامش را تکمیل نماید.
کا شیرویی
Iran, Islamic Republic of
هنوز نتوانسته میدان زیر سیگاری که تنها پروژه شروع شده خودش و در زمان خودش هست را ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی در ۴سال به جلو ببره اونوقت ۴ سال دیگه میخواد بیاد بگوید آمدم مردم عقلشان را از دست ندادند حدیثی از پیامبر معظم هست که میفرماید( مومن دوبار از یک سوراخ گزیده نمیشود)
France
روشنفکر باتوجه به مطالبات سنگین شخصی کارنامه قابل قبولی دارد
Iran, Islamic Republic of
از دید اکثریت کارشناسان سیاسی بویراحمد، فقدان حضور نخبگان سیاسی و علمی دلسوز در اتاق فکر رقبای ندای وحدت و خودخواهی برخی اعضای اتاق‌فکر این جریانات، عامل اصلی شکست این جریانات بوده و خواهد بود و دوباره روشنفکر پیروز انتخابات خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
اتحاد نخبگان علمی و سیاسی ندای وحدت و پیوستن نخبگانی از دیگر جریانات به ندای وحدت، برای حرکتی شتابدار به سمت هدف بزرگ

همه دارن دوباره دور هم جمع میشن
Iran, Islamic Republic of
تحلیل فضای موجود و رویش اردوگاه مردمی نماینده فعلی بوی احمد و دنا نشان می‌دهد که در دور آینده انتخابات مجلس، تنها رقیب جدی روشنفکر، عملکرد اوست و دیگر مدعیان کسب کرسی مجلس، هیچ‌کدام از امتیازات به ویژه پایگاه مردمی او را را ندارند.

باید اذعان کرد با توجه به شرایط فعلی کشور و در مدت اندک کمتر از سه سال ، پیگیری و سماجت روشنفکر در موضوعات مختلف و پاسخ به مطالبات مردم، راضی کننده بوده و توانسته است در مجلس و سطح ملی مدافع خوبی برای حقوق موکلانش باشد .


.
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا چنان در صدد ترسیم راه برای مردم است که نیک میداند مردم بویژه تحصیل کردگان و جوانان راه را از چاه تشخیص داده اند و چاهی که خشکیش بر همگان ثابت گردید کسی برای رفع تشنگی سطل در آن نمی اندازد!!روشنفکر با دست خالی بزرگتر از اینها را زمین زد.
Iran, Islamic Republic of
بهرامی در سفلی رای ناپایداری داره، هر کی با بهرامی جلسه گرفت چند روز بعدش دوباره با روشنفکر نشست داشت. فکر کنم دکتر بهرامی تمرکزش رو روی بویراحمد علیا بزاره خیلی بهتره
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر روشتفکر عزیز . یه تنه یه لشکری بخدا دکتر عزیز.ما تا اخر ایستاده ایم.
Iran, Islamic Republic of
خبری در راه است... طوری روشنفکر عرصه را بر رقیبان تنگ کنه که لذت ببری
Iran, Islamic Republic of
امدن یا نیامدن کسی دیگر ضربه ای به هیچ کس وارد نمیشه
ندای وحدت دوباره پیروز میدانه .بقیه فقط واسه حواشی خوبن
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی بهشون بگو هرچقدر میتوانید هزینه مالی کنید که روشنفکر نیروی جانی دارد که شما ندارید
Iran, Islamic Republic of
پرونده سازان باید براي هميشه از بویراحمد پاک شوند و قطعا این مردم هستند که دوباره به آنها نه خواهند گفت تا نام نیک بویراحمد با ترس و لرز بر زبان هیچ دانشجویی در این مملکت به بدی نچرخد و بدانند دوران ژنرالها ، ارژنگ ها برای همیشه از سر بویراحمد پاک شد
مهری روشنفکر خوراکش جمع کردن این گونه آدم هاست.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر خیلی وقت هست که دست مایه تخریب بازنشستگان سیاسی افراطی و نوچه های تازه به دوران رسیده‌شان شده.
یادتان نمی آید مگر قبل از انتخابات چه نیرنگ ها به کار نبردنه که روشنفکر را زمین بزنند
گناه روشنفکر این است که بادست خالی بت ها و کاخ های سست و پوشالی چن سالشان را در هم فروریخته. 
Iran, Islamic Republic of
مارا تا دل بود، دلبر تو باشی حاجدمهدی..

یا مهدی (عج)
Iran, Islamic Republic of
نوجوانان ما جوان شدند، جوانان ما پیر شدند و پیران ما به رحمت خدا رفتند، اما عده ای هنوز هم کاندیدا هستند.
Iran, Islamic Republic of
دریافتیم تنها دکتر روشنفکر است که قادر خواهدبود از ماحصل تجربیات گرانبهای مدیریتی که فراتر از جایگاه علمی در موقعیت های مختلف عملیاتی داشته، بی واهمه وخستگی ناپذیردر تنگاتنگ میدان نبرد بامعضلات ونداری ها وهمه کاستی های آحادمردم سرزمینش پیروز وسرافرازگردد
Iran, Islamic Republic of
.حق نمایندگی،وکالت ودفاع ازهمه سختی هاومحرومیت های منطقه استان کهگیلویه وبویراحمدوشهرستانمان را به رسم امانت به دست باصلابت کسی بسپاریم که یقین وایمان راستین داریم و خودش در این دوره نیز نشان دارد سکوتی در قبال مردم ندارد

خدا شاهد است به امانت داری دکتر روشنفکر در زندگیم ندیدم.
Iran, Islamic Republic of
رای به روشنفکر یعنی کنار گذاشتن کسانی که خودشان منابع و فرصت ها را قومیتی و رفاقتی تقسیم کردند اما امروز می خواهند دکتر روشنفکر را با انگ قومیت گرایی زمین بزنند..مهدی روشنفکر فریاد محرومین است
Iran, Islamic Republic of
خواص انحصار طلب و تمامیت خواه جریان انقلابی را به چالش کشیده اند
حلقه ممنوعه ای که تشکیل داده اند و فقط در جهت نام و نشان خودشان عمل میکنند باعث شده اند که نیروهای انقلابی واقعی همچون از این جماعت اعلام برائت کند و به مهدی روشنفکر بپیوندند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارعی رای ما
Iran, Islamic Republic of
مقدم و آراوند و سبحانی و خرامین چهارتاشون روی هم رفته چهار هزار رای ندارند
رقبای روشنفکر در این انتخابات منتظریان و بعدش بهرامی و تاحدودی زارعی هستند.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با اختلاف برنده میشه
Iran, Islamic Republic of
الکی خودتون رو اذیت نکنید حاج مهدی مثل دوره ی قبل با اختلاف اول میشه
دنا
Italy
تا اونجایی که ما اطلاع داریم جریان انقلابی آقای منتطریان را وارد صحته کردند و بطور تمام عیار وراسخ از ایشان حمایت و پشتیبانی میکنند و از طرفی راس اصلاحات که در دشترومند از وضعیت فامیل بازی و قبیله سالاری نماینده بسیار خشمگین و ناراحتند و برای خروج از معظل موجود بشدت هم از آقای منتظریان حمایت میکنند ، حالا دیگران به چه امیدی منتظر جریانات سیاسی هستند ، نمیدانم .
Canada
اصلاح طلبها رای ندارن با اسم اصلاح طلبی وارد نشید به شکل طایفه ای عمل کنید
حسین
Iran, Islamic Republic of
واقعا عبور از روشنفکر و شکست دادن اون توی انتخابات اصلا کار ساده ای نیست
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
گزینه ی اصلی جریان اصلاحات دکتر محمد بهرامی است
خیابان سردار جنگل جنوبی. ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رییس الساداتی
Iran, Islamic Republic of
زارعی هیچ نسبتی با اصلاح طلبان ندارد
سخنران ویژه ی ستاد سید ابراهیم رییس الساداتی رییس جمهور انقلابی، چطور می تواند ادعای حمایت اصلاح طلبان را داشته باشد
مگر اصلاح طلبان دیوانه هستند از ایشان حمایت کنند
Iran, Islamic Republic of
به ترتیب همین عکس نگاه کنید برنده مشخص است
اول:منتظریان
دوم:روشنفکر
سوم:بهرامی
چهارم:مقدم
پنجم:خرامین
این خط و این هم نشان
این صفحه از کبنا یادتون نره
Iran, Islamic Republic of
جای دوم و سوم باید عوض شود
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
همشون یکی نمیشن

بویراحمد نابود شد رفت
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اولا زارعی اصول گرا نیست چون در ۸ سال نمایندگی بیشترین ظلم رو در حق اصول گرایان داشت و بیشترین حمایت رو از اصلاح طلبان ضعیفی داشت
ثانیا روشنفکر هم تمام شد و به تاریخ پیوست خودش هم می دونه و این رو هم می دونه که تاریخ بویراحمد و دنا هیچ گاه از او به نیکی یاد نخواهد کرد
اصلاح طلب
United States
۱_ نویسنده اگر فهم و درک داشت در مطلب علیا _ سفلی نمینوشت.
۲_ نویسنده اگر درک داشت باید یکی از دلیل تمایل مردم به مهدی روشنفکر بدون تجربه و تخصص کافی را ناکارامدی و ریخت‌پاش‌های چپ و راست میدانست.

۳_ نویسنده اگر درک داشت باید مینوشت دلیل عدم تمایل مردم به دکتر خرامین به عنوان یک نخبه این است که مردم دیگر برای اندیشه ارزشی قائل نیستند و به دنبال منافع و تعصبات کورکورانه خود هستند بنابر این انتخابات سه قطب دارد بهرامی منتظریان و روشنفکر....که هر سه نفر یک دهم توانایی خرامین ندارند.


۴_ نویسنده اگر درک سیاسی داشت باید اشاره میکرد محمد بهرامی باید مشارکت را بالا ببرد تا موفق شود اما هنوز بعد از ۱۲ سال این هنر را ندارد و نمیتواند شورافرینی کند.

۵_ نویسنده اگر درک سیاسی داشت باید مینوشت بهرامی هنوز نتوانسته اصلاح طلب بودن خود را ثابت کند چون نه تنها جرات نقد برخی ارکان را ندارد بلکه از شیخ عبدی پور و هدایتخواه و حتی همراهان هدایتخواه هم ترس دارد یا شاید نمک گیر شده است.


۶_ نویسنده اگر درک داشت مینوشت بهرامی اگر میتوانست اصلاح طلبی و توانایی خودش را اثبات کند نیاز به امثال سید باقر نداشت مردم از صدتا سید باقر عبور میکردند.

۷_ نویسنده اگر درک داشت میفهمید اصلاح طلبی و اصول گرایی در بویراحمد فعلا دوره اش تمام شده است....در یک جای مطلب از ارای منطقه ای صحبت کرده و در جای دیگر از اصلاح طلب و اصول گرایی.

۸_ نویسنده ناتوان تر از ان بوده که بنویسد چرا حامیان مهدی روشنفکر هنوز میخواهند متعصبانه به ایشان رای دهند علی رغم اینکه به شدت ضعیف عمل کرده است چون منتظریان و بهرامی و بقیه ضعیفند و هنوز یک جمله سیاسی نگفته اند.

۹_ نویستده اگر درک داشت مینوشت همه نامزدها از جناح و حزب عبور کرده اند چون فهم این مسائل ندارند و تلاش میکنند رای طایفه خود را جذب کنتد. برای همین نه دم از اصلاح طلبی میزنند نه اصول گرایی...........تا بتوانند همه جا رای جمع کنند.


۱۰_ همه این افراد با هم کاری قابل قبول نخواهند کرد فقط چهار سال دیگر از عمر جوانان سپری خواهد شد.

۱۱_ با این تفاسیر و به این دلیل که مشخص نیست هر کدام با خود چند چندند نه بهرامی ابرویی برای طایفه و اصلاح طلبی جمع میکند نه منتظریان ابرویی برای طایفه و جریان انقلاب جمع خواهد کرد نه روشنفکر ابرویی برای طایفه و جریان ندا جمع خواهد کرد.

بقیه هم پیاز داغ انتخاباتن

خرامین دور اینده قطعا نماینده خواهد شد ....
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج مهدی روشنفکر
رای ما ۸۰هزار تمام
دنا
Iran, Islamic Republic of
اون شخصی که با پرچم فرانسه نظر میداد
خیلی بی فرهنگ هستی ۳۱ نظر پشت سر هم فرستادی اونم در حمایت از نماینده طایفه ای روشنفکر
باید تاسف خورد برای چنین افرادی فقط با دیدگاه طایفه ای رای میدهند
Iran, Islamic Republic of
حاج منتظریان برنده واقعی انتخابات است
واقع بین دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج منتظریان
کی محمدعلی کی محمدباقر ی
Iran, Islamic Republic of
شک نکن منتظریان برنده هستش
Iran, Islamic Republic of
زارع کم کم و آروم آروم داره آرا رو جمع میکنه
Iran, Islamic Republic of
زارع کم کم و آروم آروم داره آرا رو جمع میکنه
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
لطفا زارع را از متن هایتان پاک کنید خیانت شد ایشان را به مجلس فرستادند ایشان در حد یک کارشناس ساده در یک اداره کوچک نیست
جمهوری
Iran, Islamic Republic of
بابا آرمان بیگلری کیه؟اصلا چه جایگاهی داره؟ایشان با صادر کردن حکم برای اصلاح طلبان فقط دردسر درست کردند
برنو
هرکه ایخا برود. دهدشتی( روشنفکر) نرود
تامرادی
United Kingdom
واقعا دکتر بهرامی لایق مجلسه ن امسال روشنفکر ک یا خوابه یا انشا میخونه..
آراوند
Iran, Islamic Republic of
نظر من اینه که‌ان شاالله حاج منتظریان مرد عمل‌ برنده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با این شرایط بهتر از زارع برای مجلس وجود نداره هم از لحاظ فن سخنوری هم از لحاظ کارکرد ایشان نسبت به بقیه کاندیدها بهتر هستند
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1