تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۴۶۸۱۶۳
دهمین روز «طوفان الأقصی»؛

تبعات حمله زمینی اسرائیل به غزه / احتمال حضور دیگر بازیگران منطقه‌ای در جنگ / حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به تیم‌های پزشکی و دفاع شهری (+ تصاویر)

۱
۰
تبعات حمله زمینی اسرائیل به غزه / احتمال حضور دیگر بازیگران منطقه‌ای در جنگ / حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به تیم‌های پزشکی و دفاع شهری (+  تصاویر)
کبنا ؛در شرایطی که درگیری حماس و اسرائیل ادامه دارد، چین خواستار نشست جهانی برای متوقف کردن جنگ خاورمیانه شد. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «پکن خواستار نشست جهانی فوری برای متوقف کردن جنگ خاورمیانه است.»
به گزارش کبنا، وانگ با اشاره به اینکه حفظ امنیت خود نباید به قیمت جان مردم بی گناه غیرنظامیان تمام شود، تاکید کرد: «گزینه‌های نظامی نه تنها به جایی نمی‌رسد بلکه فقط چرخه معیوب تولید می‌کند.» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز، ضمن انتقاد شدید از محاصره نوار غزه، آن را به محاصره لنینگراد به وسیله نازی‌ها در جنگ جهانی دوم تشبیه کرد.
این اظهارنظر‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز یکشنبه ۲۳ مهرماه با یکدیگر درباره تنش‌های نظامی جاری در نوار غزه گفتگو کرده‌اند. حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه ایران نیز دیدار‌هایی منطقه‌ای انجام داده است. با این وجود سطح تنش‌ها در نوار غزه رو به افزایش است و کاروان‌های پناهجویان فلسطینی در حال تخلیه نقاطی از غزه هستند. حضور ناو‌های امریکایی و جنگنده اف ۱۵ در منطقه نیز خبر از احتمال تشدید درگیری‌ها می‌دهد.
در چینین شرایطی، پرسش‌هایی مطرح است از جمله این که رویکرد کشور‌های چین و روسیه در قبال حماس و اسرائیل چگونه خواهد بود و در صورت تشدید تنش ها، آیا ایران و ایالات متحده وارد درگیری خواهند شد؟ پرسش دیگر این که سناریو‌های احتمالی برای اسکان پناهجویان غزه چیست؟ 
محسن جلیلوند_ تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل_ در گفت‌وگو با فرارو به این پرسش‌ها پاسخ داده است:
دیدگاه چین و روسیه نسبت به وقایع منطقه
خون بخون شستن محالست و محالمحسن جلیلوند گفت: «معتقدم که این بحران به نفع روسیه است، چرا که توجه جهان غرب از اوکراین به فلسطین منتقل شده، بنابراین روس‌ها از این شرایط خوشحالند که فشار از روی آنان برداشته شده است. حتی اگر فشار نظامی برداشته نشود، فشار روانی و دیپلماتیک و حتی رسانه‌ای کاهش پیدا می‌کند. نگاهی به برنامه‌های خبری رسانه‌ها داشته باشید، از بین خبر‌هایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، بخش زیادی از خبر‌ها درباره جنگ حماس است و دیگر کمتر شاهد اخبار جنگ اوکراین هستیم. در خصوص سخنانی که پوتین مطرح می‌کند نیز نمی‌توان حساب ویژه باز کرد. گرچه پوتین صحبت از تشکیل دولت فلسطینی می‌کند، اما خود روسیه عضو دائم شورای امنیت است. پس چرا از طریق شورای امنیت در ماجرا، ورود نمی‌کند و به دنبال قطعنامه‌ای در این خصوص نیست؟»
وی افزود: «در مورد چین نیز، حقیقت این است که چین منافع خاصی در فلسطین ندارد. در ضمن اگرچه چین یک قدرت بزرگ است، اما قدرت جهانی نیست که بخواهد در این مسئله ورود مستقیم داشته باشد. درست است که چین با اسرائیل و فلسطین روابط مجزا و مناسبی دارد. اما شرایط این کشور، مثل زمان «مائو» نیست که بخواهد با غرب درگیری ایدئولوژیک داشته باشد. به همین دلیل، موضع گیری‌های جدید مقامات چین را برای خالی نبودن عریضه میبینم.»
حمله زمینی اسرائیل و تبعات آن
این استاد دانشگاه گفت: «درخصوص حمله زمینی احتمالی اسرائیل به غزه، این اطمینان را دارم که اسرائیل حمله زمینی را آغاز خواهد کرد. اسرائیل به دنبال این بود که مردم غزه از بمباران هوایی به ستوه بیایند و به یکباره وارد جنگ نشود. بلکه به شکل تدریجی وارد شود. درست همین کاری که اکنون می‌کند. غزه مساحت خیره کننده‌ای ندارد. این منطقه ۱۰ کیلومتر عرض و ۴۱ کیلومتر طول دارد و مساحت آن ۴۰۰ کیلومتر مربع است؛ بنابراین ابعاد این منطقه به حدی نیست که ورود اسرائیل، دشوار باشد، اما اسرائیل با توجه به تبعات این حرکت، در حال زمینه سازی شرایط ورود است. معتقدم پیامد‌های این کار برای اسرائیل مثبت نخواهد بود. اما اسرائیلیان وارد راهی بی بازگشت شده اند. به محض ورود اسرائیل به منطقه، اساسا شکل ماجرا به طور کامل تغییر خواهد کرد.»
وی افزود: «غزه ۲.۵ میلیون نفر، جمعیت دارد و اسرائیل نیز قصد ورود به این منطقه را دارد، فرض کنید نیرو‌های نظامی اسرائیل، ۲۰ یا حتی ۳۰ هزار نفر را نیز قربانی کنند، جمعیت بازمانده از این جنایات، که خواهر، پدر، مادر و یا سایر اعضای خانواده خود را از دست داده اند، قطعا با هدف انتقام از اسرائیل عضو گروه‌های مبارزه از جمله حماس خواهند شد؛ بنابراین حمله اسرائیل به منطقه و کشتار غیرنظامیان، برای اسرائیل عاقبت مثبتی را رقم نمی‌زند. حتی انتقال این جمعیت نیز کار دشواری است. قرار است این جمعیت به کجا بروند؟ شاید اسرائیل با خشونتی که به خرج می‌دهد، در کوتاه مدت پیروزی کسب کند، اما در بلند مدت همه چیز به ضرر این کشور خواهد بود. مقامات اسرائیلی نیز می‌دانند که با این واکنش ها، بحران روی بحران خلق می‌کنند. این شرایط مثداق شعر مولانا است که می‌گوید: «خون بخون شستن محالست و محال».

احتمال حضور دیگر بازیگران منطقه‌ای در جنگ
این تحلیلگر سیاسی در ادامه گفت: «خط قرمز دنیای غرب صیهونیسم است. این اعتقاد در دنیای غرب وجود دارد که حماس و حامیانش خط قرمز‌ها را رد کرده اند؛ بنابراین به خود اجازه می‌دهند به هر شکلی با حماس مقابله کنند. حضور ناو‌های آمریکایی در منطقه نمایشی نیست. هواپیما‌های آمریکایی و ناو‌های آمریکایی اماده جنگ هستند. اگر مشکل از سطح حماس فراتر باشد، همانطور که مقامات مختلف آمریکایی اعلام کردند، آمریکا به طور قطع در حمایت از اسرائیل وارد جنگ می‌شود.»
وی افزود: «بعید می‌دانم ایران به طور مستقیم وارد جنگ شود، اما اگر فشار روی حماس زیاد شود، به قول آقای امیرعبداللهیان، دست‌ها روی ماشه خواهد بود. حزب الله، حشدالشعبی، سوریه و یمن، گروه‌هایی هستند که ممکن است به کمک حماس بروند. اما این که پس از چنین حمله‌ای چه اتفاقی رخ دهد را نمی‌دانیم. آمریکایی‌ها از هم اکنون تهدید کرده اند که دیگر کشورها، وارد جنگ نشوند، اما همه چیز به حمله زمینی اسرائیلی‌ها مرتبط است. سناریو‌های پیش رو، پس از حمله زمینی اسرائیل شامل چند محور است: یکی از محور‌ها این است که در برخی محافل تندروی اسرائیل گفته می‌شود، ساکنان غزه به صحرای سینا در ۴۰۰ کیلومتری مرز اسرائیل فرستاده شوند و در آنجا کشور‌های عرب و سازمان ملل و دیگر کشور‌ها مخارج زندگی آنان را پرداخت کنند. سناریوی دیگر این است که حماس به شکل کامل سرکوب شود و منطقه به محمود عباس تحویل داده شود. البته مشروط بر نظارت اسرائیل و نهاد‌های بین المللی. سناریوی دیگر، سه تکه کردن غزه است. یعنی یک تکه قیمومت کشور‌های عربی را داشته باشد، یک قسمت در اختیار اسرائیل باشد که نوار مرزی اسرائیل و فلسطین حفظ شود و یک قسمت دیگر نیز در اختیار محمود عباس باشد.»
۲۶۷۰ شهید/ بیمارستان‌های غزه برای یک روز سوخت دارند/ هشدار گوترش: در لبه پرتگاهی

افزایش شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، وقوع انفجار در شمال فلسطین اشغالی، هشدار دبیرکل سازمان ملل و تداوم حملات هوایی به مناطق مختلف غزه از مهمترین تحولات بامدادی دهمین روز طوفان الاقصی است.

دهمین روز حملات هوایی رژیم اسرائیل به غزه از اولین دقایق بامدادی با بمباران مناطقی در نوار غزه آغاز شد و وزارت بهداشت این منطقه اعلام کرد که 2670 نفر در این حملات شهید و 9600 تن درگیر زخمی شده‌اند که عمدتا زنان و کودکان هستند.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران محله‌های مسکونی و مناطق اطراف بیمارستان‌ها و مدارس هستند که خسارت زیادی به این مراکز غیرنظامی وارد می‌کند. «فرنچسکا آلبایز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل این تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر را کشتار جمعی و توطئه این رژیم برای تخلیه غزه از ساکنان آن را پاکسازی قومی خواند.
جنایت‌های اشغالگران در نوار غزه صرفا محدود به بمباران مراکز غیرنظامی نیست؛ بلکه حمله به خبرنگاران و اصحاب رسانه، نیروهای دفاع شهری، آمبولانس‌ها و تجهیزات بهداشتی و تیم‌های پزشکی و ... نیز همچنان در دستور کار صهیونیست‌ها بوده و درواقع این‌ها بانک اهداف اسرائیل در غزه به شمار می‌روند!
رژیم صهیونیستی در تجاوزات خود متمرکز بر آسیب رساندن به مراکز حیاتی از جمله بیمارستان‌های غزه بوده و به بمباران مناطق اطراف بیمارستان الشفا و بیمارستان قدس ادامه می‌دهد.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که آمبولانس‌ها به دلیل شدت بمباران نمی‌توانند در مقابل ساختمان بیمارستان قدس حرکت و امدادرسانی کنند. تاکنون در بیمارستان قدس شهر غزه 114 فلسطینی بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیده‌اند که شامل 37 کودک و 44 زن است و 129 نفر نیز مجروح هستند که همه آنها زن و کودک می‌باشند. ده‌ها شهید نیز به این بیمارستان منتقل شده‌اند که اجساد آنها تکه تکه شده یا سوخته و قابل تشخیص نیست.
وزارت کشور فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران نیروهای دفاع شهری غزه را که در تلاش برای نجات شهروندان فلسطینی از زیر آوار بودند مورد حمله عامدانه قرار داده و آنها را قتل عام کردند.
مخاطبان گرامی‌ می‌توانند تحولات روز دهم عملیات طوفان الاقصی را در این خبر دنبال کنند:
8:24- آماری جدید از تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی
ارتش رژیم صهیونیستی اسامی دو نظامی دیگر را که در نبرد طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند منتشر کرد.
بر اساس این ادعا، شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه تا این لحظه به 291 نفر رسیده است.
افزایش شمار شهدای غزه به 2670 شهید و 9600 زخمی
🔹وزارت بهداشت نوار غزه در تازه‌ترین آمار خود از قربانیان حملات هوایی رژیم اسرائیل به این منطقه اعلام کرد که 2670 نفر در این حملات شهید و 9600 تن درگیر زخمی شده‌اند که عمدتا زنان و کودکان هستند.
نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی ,
گوترش: ما در خاورمیانه در لبه پرتگاه هستیم
🔹آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از اوضاع غرب آسیا به ویژه در سرزمین های اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت که «ما هم اکنون در لبه پرتگاه قرار داریم.»
🔹 دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست که اجازه دسترسی سریع و بدون مانع را به نیروهای امدادی برای کمک به غیرنظامیان در نوار غزه بدهد. او همچنین گفت: آزادی گروگان‌ها و ورود کمک‌های انسانی به غزه نباید به ابزاری برای معامله میان طرفین تبدیل شود.
🔹دبیر کل سازمان از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس خواست گروگان‌ها را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.
تبادل تیراندازی در شهرک مسعاف عام
🔹دقایقی بعد از آنکه رسانه های رژیم اسرائیل از وقوع انفجار و شلیک منور در نزدیکی الجلیل اشغالی خبر دادند، ویدیوئی از تبادل تیراندازی در شهرک مسعاف عام منتشر شد. هنوز صهیونیستها در چرایی این تیراندازی توضیحی نداده‌اند، ولی احتمال نفوذ نیروهای مقاومت فلسطینی یا لبنانی وجود دارد و هر لحظه اوضاع مرزهای شمالی متشنج‌تر میشود.
گذرگاه رفح در مرز با مصر دوشنبه بازگشایی می‌شود
🔹 رسانه‌های فلسطینی از بازگشایی گذرگاه رفح در روز دوشنبه از ساعت 9 صبح برای خروج اتباع خارجی و نیز ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه خبر دادند.
سازمان ملل: بیمارستان‌های غزه برای 24 ساعت سوخت دارند
🔹دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در نوار غزه اعلام کرد که سوخت ذخیره در همه بیمارستان‌های نوار غزه فقط برای یک روز کفایت می‌کند و در صورت اتمام این مقدار، جان هزاران نفر در خطر خواهد بود.
پاسخ کوبنده سرایاالقدس به تهدید اشغالگران درباره حمله زمینی به غزه: به جهنم خوش آمدید!

سخنگوی شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در واکنش به تهدیدات دشمن اشغالگر مبنی بر حمله زمینی به نوار غزه اعلام کرد که جهنمی را برای نظامیان صهیونیست در غزه آماده کرده‌ایم.
در واکنش به تهدیدات رژیم اشغالگر درباره حمله زمینی به نوار غزه شب گذشته «ابوحمزه» سخنگوی رسمی سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) در یک فایل صوتی اعلام کرد: مقاومت همچنان با استواری نبرد را ادامه می‌دهد و هیچ یک از اقدامات دشمن اسرائیلی، اراده و عزم مقاومت را تضعیف نکرده است.
وی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله زمینی به غزه اعلام کرد که مقاومت جهنمی را برای نیروهای رژیم اشغالگر که آماده یورش به نوار غزه هستند آماده کرده است. رزمندگان مقاومت هرروز شگفت‌انگیزترین حماسه‌های پایداری و مقاومت در برابر ارتش رژیم اشغالگر را ترسیم می‌کنند. مقاومت در برابر جنایات و استکبار دشمن ثابت قدم می‌ماند و گزینه‌ای جز پیروزی ندارد.
ابوحمزه خطاب به نظامیان صهیونیست گفت: ما شما را در عمق اراضی اشغالی شکست دادیم، چه فکری می‌کنید که به خودتان جرات می‌دهید با پاهای خودتان سمت ما بیایید. ما برای شما مردانی را آماده کرده‌ایم که عاشق نبرد در راه خدا هستند، همانطور که شما عاشق و دلبسته زندگی کردن هستید. پس به آغوش جهنم خوش آمدید.
وی با بیان اینکه مقاومت همچنان با قدرت درحال هدف‌گیری مواضع دشمن است، به مردم فلسطین درود فرستاده و تاکید کرد که ملت فلسطین همواره در تعهد به سرزمین خود و مقابله با تلاش‌های دشمن برای آوارگی اجباری آنها ثابت قدم هستند و در این راه فداکاری زیادی کرده و شهدا و مجروحان بی‌شماری تقدیم کرده‌اند.
این مسئول نظامی جهاد اسلامی خطاب به ملت‌های عربی و اسلامی گفت که دشمن صهیونیستی اوج کینه‌توزی خود را با بمباران خانه‌ها و مساجد و زنان و کودکان فلسطینی نشان می‌دهد و همه موازین و قوانین بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته است. اما هیچ یک از این تجاوزات رژیم اشغالگر عزم و اراده مقاومت را تضعیف نکرده و پاسخ ما به دشمن در قدس و جنین و جنوب لبنان بود.
وی در پایان سخنان خود به مردم صبور و شجاع و قهرمان فلسطین و نیز رزمندگان مقاومت که در مرزها و مواضع موشکی و توپخانه‌ای و زرهی برای مقابله با دشمن قرار دارند و مواضع اشغالگران را در هم می‌کوبند درود فرستاد.
ادامه حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به غزه و قتل‌عام تیم‌های پزشکی و دفاع شهری

با ورود عملیات طوفان الاقصی به دهمین روز خود، حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد و آمار شهدا به 2670 و زخمی‌ها در این منطقه به 9600 تن رسیده است، علاوه بر آن بیش از یک‌هزار نفر زیر آوار مانده یا مفقود شده‌اند.
کشتار جمعی ساکنان غزه توسط اشغالگران
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران محله‌های مسکونی و مناطق اطراف بیمارستان‌ها و مدارس هستند که خسارت زیادی به این مراکز غیرنظامی وارد می‌کند. «فرنچسکا آلبایز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل این تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر را کشتار جمعی و توطئه این رژیم برای تخلیه غزه از ساکنان آن را پاک‌سازی قومی خواند.
جنایت‌های اشغالگران در نوار غزه صرفا محدود به بمباران مراکز غیرنظامی نیست؛ بلکه حمله به خبرنگاران و اصحاب رسانه، نیروهای دفاع شهری، آمبولانس‌ها و تجهیزات بهداشتی و تیم‌های پزشکی و ... نیز همچنان در دستور کار صهیونیست‌ها بوده و درواقع این‌ها بانک اهداف اسرائیل در غزه به شمار می‌روند!
خبرنگار المیادین گزارش داد که حملات دیوانه‌وار اشغالگران از شمال تا جنوب غزه ادامه دارد و دشمن درحال هدف‌گیری جاده‌های اصلی نوار غزه و کاروان‌های آوارگان است. همچنین جنگنده‌های صهیونیستی حملات وحشیانه‌ای به اردوگاه النصیرات و مناطق مسکونی در خان یونس آغاز کرده و یک ساختمان مسکونی را در این منطقه هدف قرار دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن چند تن گشته و تعداد زیادی نیز زیر آوار ماندند.
هم‌زمان با آن جنگنده‌های دشمن صهیونیستی محله الامل در خان یونس را نیز بمباران کردند که شماری شهید و زخمی به جای گذاشت. این جنگنده‌ها منطقه جبالیا در شمال غزه را نیز هدف قرار داده و مشغول بمباران محله النصر و خیابان الجلاء، محله تل الهوی، شیخ رضوان و الکرامه و التوام هستند.
حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به تیم‌های پزشکی و دفاع شهری
بر اساس این گزارش دشمن در تجاوزات خود متمرکز بر آسیب رساندن به مراکز حیاتی از جمله بیمارستان‌های غزه بوده و به بمباران مناطق اطراف بیمارستان الشفا و بیمارستان قدس ادامه می‌دهد.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که ارتش اسرائیل چندین بمب به نزدیکی بیمارستان الشفاء در شهر غزه پرتاب کرده است.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که آمبولانس‌ها به دلیل شدت بمباران نمی‌توانند در مقابل ساختمان بیمارستان قدس حرکت و امدادرسانی کنند. تاکنون در بیمارستان قدس شهر غزه 114 فلسطینی بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیده‌اند که شامل 37 کودک و 44 زن است و 129 نفر نیز مجروح هستند که همه آنها زن و کودک می‌باشند. ده‌ها شهید نیز به این بیمارستان منتقل شده‌اند که اجساد آنها تکه تکه شده یا سوخته و قابل تشخیص نیست.
از طرف دیگر الجزیره گزارش داد که بامداد امروز دوشنبه جنگنده‌های رژیم اشغالگر دو مقر دفاع شهری را هدف قرار داده و دست به کشتار فجیعی زدند که طی آن دست کم 7 نفر از پرسنل دفاع شهری غزه به شهادت رسیدند.
هلال احمر فلسطین گزارش داد که جنگنده‌های دشمن پنج حمله متوالی به اطراف بیمارستان قدس در نوار غزه انجام داده‌اند.
وزارت کشور فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران نیروهای دفاع شهری غزه را که در تلاش برای نجات شهروندان فلسطینی از زیر آوار بودند مورد حمله عامدانه قرار داده و آنها را قتل عام کردند.
50 هزار زن باردار در غزه نیاز به کمک فوری دارند
از سوی دیگر صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین گزارش داد که 50 هزار زن باردار در نوار غزه هستند که نمی‌توانند خدمات اولیه بهداشتی را دریافت کنند و موعد زایمان 5500 نفر از آنها در همین ماه اکتبر است.
صندوق جمعیت سازمان ملل با اشاره اینکه این زنان نیازمند مراقبت و حمایت فوری بهداشتی هستند از همه طرف‌های مربوطه خواست تا به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشند.
افزایش تلفات ارتش صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با شبکه سی بی اس اعلام کرد که واشنگتن هرچه را اسرائیل نیاز دارد در اختیار آن قرار خواهد داد.
از طرف دیگر ارتش رژیم اشغالگر لیست جدیدی از نظامیان این رژیم که در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیده‌اند را منتشر کرد و به این ترتیب تعداد نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی طی یک هفته گذشته 291 تن اعلام شد که البته این آمار دقیق نیست و رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند تعداد بسیار بیشتر از چیزی است که اعلام می‌شود.







نام شما

آدرس ايميل شما

خدا لعنت کند زاده خواهی انسان ها و جنگ افروزان را در هر زمان و مکانی که هستند.
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
سنتور علی سنتوری را دزدیدند

سنتور علی سنتوری را دزدیدند

قریب چند سالی است که هر از گاهی این موضوع اتفاق می‌افتد که یک بازیگر یا ورزشکار مورد ...
روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

زنان کارگر خانگی که با روزنامه "گاردین" صحبت کرده اند اشاره می کنند که در امارات به آنان ...
1