تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۴۶۶۳۷۸
تحلیل ویژه کبنانیوز؛

آخرین آرایش انتخاباتی در کهگیلویه بزرگ

۶۱
۱
آخرین آرایش انتخاباتی در کهگیلویه بزرگ
کبنا ؛موحد به عنوان یک سیاستمدار پیر، بزرگواری همچون منتقدی حاشیه‌پرداز و هاشمی‌پور در قامت یک تکنوکرات، صف‌آرایی انتخاباتی کهگیلویه بزرگ را شکل داده‌اند.
به گزارش کبنا، فضای انتخاباتی کهگیلویه بزرگ متفاوت از دیگر حوزه‌های انتخاباتی استان کهگیلویه و بویراحمد است. در حالی که در گچساران و باشت، شاهد دو دوره حضور یک نماینده اصلاح‌طلب بودیم و در بویراحمد نیز در دوره‌های مختلف، رقابت بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در جریان بوده است، در کهگیلویه سال‌هاست فضای انتخاباتی از حالت جریانی خارج شده و سمت و سویی قومی و طایفه‌ای به خود گرفته است.
اگر سید علی محمد بزرگواری را در منتها الیه طیف راست در نظر بگیریم که دو دوره در مجلس حضور داشت و عدل هاشمی را یک تکنوکرات بدانیم، دوگانه مرحوم لاهوتی-منطقیان که هیچ‌گاه رنگ مجلس را ندیدند را جریان اصلاح‌طلب بنامیم، سید محمد موحد برآمده از یک جریان قومی و طایفه‌ای است.
حال با توجه به وضعیت تاریخی کهگیلویه بزرگ می‌توان انتخابات در این چهار شهرستان را حول سه چهره مطرح ترسیم کرد. سید محمد موحد با 24 سال، بزرگواری با هشت و هاشمی‌پور با چهار سال سابقه نمایندگی، مدعیان این حوزه انتخاباتی در اسفندماه 1402 هستند.  
در یک طرف سید محمد موحد قرار دارد که بر اساس قانون انتخابات، برای آخرین بار می‌تواند در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کند. موحد علاوه بر کهگیلویه و بویراحمد، در استان خوزستان نیز نماینده مجلس شده است. حتی برخی گمانه‌زنی می‌کردند که در مجلس دوازدهم نیز احتمال دارد او در بهبهان و یا یکی دیگر از شهرستان‌های استان خوزستان نام‌نویسی کند. اما به هر حال او برای آخرین بار شانس خود را در کهگیلویه بزرگ به آزمایش گذاشت.
هر چند در دوره‌های گذشته، موحد از شانس بالایی برای انتخابات برخوردار بود، اما حالا در دوره جدید، پایگاه اجتماعی او، یکی از نامطلوب‌ترین دوره‌های خود را سپری می‌کند. بالا رفتن سن او، عدم حضور در کمیسیون‌های مهم مجلس و رها کردن پروژه‌های عمرانی از جمله انتقاداتی است که در سال‌های اخیر به کرات نسبت به او ابراز شده است. تا جایی که برخی از رسانه‌ها او را متهم به معامله سد آبریز کردند. هر چند موحد در شهرستان چرام در حضور معاون وزیر، این ادعا را بی‌پایه و اساس خواند، اما هنوز بخشی از افکار عمومی نسبت به احتمال معامله مشکوک هستند. برخی از منتقدان او معتقدند در این دوره پروژه‌های عمرانی به کلی رها شدند و دیگر خبری از پروژه جدید نیز نیست. این منتقدان، بیکاری را مهمترین مسأله کهگیلویه می‌دانند و معتقدند که موحد به‌جای پیگیری زیرساخت‌ها و اقدامات زیربنایی، پیگیر مطالبات شخصی بخشی از افراد بوده است و همین عامل نیز پاشنه آشیل موحد در اسفندماه 1402 خواهد بود.
اما موحد بیکار ننشسته است. به گمان برخی از رسانه‌ها، اغلب فرمانداران، بخشداران و برخی از مدیران و رؤسای ادارات شهرستان‌های چهارگانه از نزدیکان موحد هستند. حتی چندی پیش یکی از معاونین فرماندار کهگیلویه، با رنگ انتخاباتی موحد، واژه عزت را در صفحه شخص خود در فضای مجازی منتشر کرده بود.
برخی از رسانه‌ها نیز با بیان این نزدیکی‌های مسئولین به نماینده کنونی کهگیلویه، ابراز نگرانی خود را برای سلامت انتخابات اظهار کرده بودند. فارغ از صحت و سقم این ادعاها، چنین تصوری از نقش موحد در بین بخشی از افکار عمومی کهگیلویه بزرگ وجود دارد و همین عامل، کار موحد را برای انتخابات اسفندماه 1402 سخت کرده است.
اما تنها رقیب موحد در انتخابات پیش رو، عملکرد او نیست؛ بلکه بزرگواری و هاشمی‌پور دو چهره مدعی انتخابات هستند که تاکنون هر دو برای انتخابات اظهار آمادگی‌ کرده‌اند.
بزرگواری که پس از دو دوره حضور در مجلس، از انتخابات خداحافظی کرده بود، حال بی‌توجه به آن خداحافظی، باز هم فعالیت‌های انتخاباتی خود را شروع کرده است. بزرگواری در انتخابات ریاست جمهوری 1400، از منتقدین ابراهیم رئیسی بود و در مقابل، از محسن رضایی دفاع می‌کرد. وی از همان اوایل کار شروع دولت سیزدهم در استان، مخالفت خود را با استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد. دلیل این مخالفت‌ها هر چه باشد، برخی علت آن را سهم‌خواهی بزرگواری از استاندار عنوان می‌کردند که با مخالفت احمدزاده روبه‌رو شده بود.
یکی از نقاط قوت بزرگواری که البته در یک آن می‌تواند به بزرگترین نقطه ضعف او نیز شود، حاشیه‌پردازی‌ها و تندروی‌های او در عرصه رسانه است که به راحت‌ترین روش ممکن شخصیت‌های سیاسی کشوری و استانی را به باد انتقاد می‌گیرد. از سوی دیگر تلون سیاسی در او به جایی رسیده که از تاجگردون به عنوان یک نماینده اصلاح‌طلب دفاع می‌کند. همین تغییر مشی‌ها پایگاه آرای او را در بین بدنه طرفدارش با ریزش مواجه کرده است. البته خود بزرگواری این رفتارها را نه ناشی از تغییر رویکرد بلکه، طرفداری از حق می‌داند.
بر خلاف موحد و بزرگواری، عدل هاشمی‌پور که برخی او را سردار سازندگی می‌نامند تنها یک دوره در مجلس حضور پیدا کرده است. هاشمی‌پور در همان یک دوره با توجه به سابقه‌ای که در حوزه عمرانی داشت دست بر خلأهای زیرساختی چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ گذاشت تا نام پروژه‌های عمرانی این شهرستان‌ها با نام او گره بخورد.
علاوه بر این برخی از طرفدارانش، نقطه قوت او را روابط گسترده سیاسی و حضور در کمیسیون‌های مهم مجلس می‌دانند. ارتباطات او با وزیر نفت در دولت روحانی و در نتیجه اخذ اعتبار از محل وزارت نفت، برخی از پروژه‌های کهگیلویه و بزرگ را احیاء کرد.
در حالی که موحد و بزرگواری دو سر حواشی انتخابات کهگیلویه بزرگ هستند، عدل هاشمی‌پور خیز آرام و پیش‌رونده‌ای داشته است و حالا وضعیت آرای او نسبت به چند ماه گذشته شرایط مطلوب‌تری را سپری می‌کند.
برخی از منتقدان هاشمی‌پور، او را نه یک نماینده، بلکه در قد و قامت یک پیمانکار عنوان کرده و از همین زاویه به او حمله می‌کنند. در مقابل، هواداران هاشمی‌پور، این روحیه عمرانی را نقطه قوت هاشمی‌پور می‌دانند. استدلال آنها این است که کهگیلویه بزرگ بیش از آن‌که نیازمند نطق‌های بی‌پایه و اساس باشد، گرفتار بندهای توسعه‌نیافتگی است که تنها با ایجاد زیرساخت و در نتیجه فراهم کردن فرصت شغلی برای جوانان بیکار می‌توانند پاره شوند.
حال می‌توان گفت موحد به عنوان یک سیاستمدار پیر، بزرگواری همچون منتقدی حاشیه‌پرداز و هاشمی‌پور در قامت یک تکنوکرات، صف‌آرایی انتخاباتی کهگیلویه بزرگ را شکل داده‌اند. در حالی که انتظار می‌رفت سابقه 24 ساله حضور موحد در مجلس، نقطه قوتی برای او در نظر گرفته شود، با انتقاد برخی از رسانه‌ها و افکار عمومی، این سابقه تبدیل به یکی از نقاط ضعف او شده است؛ با این استدلال که وقتی نماینده‌ای در شش دوره نتواند اثرگذاری مطلوبی داشته باشد، در دوره هفتم نیز کار چندانی از پیش نمی‌برد. حال در این میان، موحد در یک سوی این رقابت‌ها قرار دارد و هاشمی‌پور و بزرگواری نیز هر کدام تلاش می‌کنند، دست بالا را به عنوان رقیب موحد برای خود کسب کنند.
اما همان‌طور که گفته شد، هر چند بزرگواری ورودی پرحاشیه برای خود رقم زد، اما هاشمی‌پور آرام آرام فضا را از بزرگواری گرفت. بنابراین اگر متغیر دیگری وارد فضای انتخاباتی کهگیلویه بزرگ نشود و صلاحیت هر سه فرد مذکور نیز تأیید شود، می‌توان گمانه‌زنی کرد که در نهایت نتیجه رقابت بین موحد و هاشمی‌پور تعیین کننده انتخابات اسفندماه 1402 خواهد بود.
گفتنی است تحلیل‌های انتخاباتی کبنا نیوز برای روشن کردن هر چه بیشتر فضای انتخاباتی در استان کهگیلویه و بویراحمد است. از همین رو این پایگاه خبری از ایده‌ها و تحلیل‌های انتخاباتی همه کارشناسان، خبرگان و اساتید دانشگاه استقبال می‌کند تا انتخابات آینده در فضایی کاملاً آگاهانه برگزار شود و شهروندان در این فضا بتوانند با مشارکت بالا، نتیجه مطلوب خود را به دست بیاورند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
فقط بزرگواری
Iran, Islamic Republic of
نه به این سه نفر
جمعا ۳۲ سال نماینده کهگیلویه بودن
رای دادن به این سه نفر یعنی رضایت از وضع موجود
هر سه بیسواد هستند
Iran, Islamic Republic of
فقط بزرگواری
علی
United Kingdom
نه به عامل بدبختی کهگیلویه موحد
Iran, Islamic Republic of
کبنا با چنین تحلیل های به مردم مظلوم کهگیلویه ظلم میکنی
چه کار مثبتی این سه کله پوچ انجام دادن
United Kingdom
تحلیل چرت و آبکی
همت
Iran, Islamic Republic of
با امید خدا ، بزرگ مرد صادق و پاکدست،« حاج آقا بزرگواری» برنده بی چون و چرای انتخابات کهگیلویه است❤️🙏
United States
تو. همین خیال خام باش ،خواهی دید که بدنه اصلی جامعه طرفدار بزرگواری است وقطعا پیروزانتخابات خواهدشد
United States
متاسفم برای جامعه ای که هم مسئولین وهم مردم مدعی تدین می دانند که پول پاشی عدل وموحد چه آسیب هایی بوجودآورده اما اقدامی قاطع جهت ریشه کنی این پدیده شوم نمیشه
پیمان
Iran, Islamic Republic of
چنان چسبیدن با صندلی ک...
جواد
Iran, Islamic Republic of
انشالله درگچساران مرد مومن حاج جعفری برنده خواهدشد
Iran, Islamic Republic of
این سه نماینده بزرگ فقط به خاطر اسم ورسم اومدنده وارد عرصه میشوند به نظر من این شهرستان فقط داغ میکنند برای انتخابات ورای دادند وگر نه این شهرستانو نقره داغ میکنند نه ابادی ازشون دیدیم نه صنعتی نه پیشرفتی به خصوص اقای موحد
Germany
تحلیلی آبکی و بی محتوا!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا بزرگواری با اختلاف زیاد برنده است
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده صداقت و پاکدستی و شهامت بزرگواری از بقیه بالاتر است و مردم فهیم کهگیلویه هم حتما این نتیجه رسیده آمد نماینده طایفه گرا و دنبال منافع خویش و بستگان و گروه سیاسی به درد مردم مستضعف نمی خورد
Iran, Islamic Republic of
دیگه ۲۴سال مردم رابدبخت وبیچاره کردی دیگه بسه
Iran, Islamic Republic of
/ صندلی چقدر شیرین است که حتی برای حامیانت هم کار نمی کنی
جوانیم سوخت
United Kingdom
۳عدد انسان نابودگر،ویرانگر کهگیلویه …..
شماها در حق ما جوانان مجرد بیکار ظلم کردید نفرین جوانی ما بدرقه راهتان
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
جمع کن با این تحلیل کشکی
Iran, Islamic Republic of
خداییش فقط ی چی اینویسم اخ و بخت کبنا باز هم موحد تا کور شود هر آنکه نتواند دید
كانديد جوان
وقتي اين تحليل كبنا باشد كه تعريف مفاهيمي چون تكنوكرات را نميداند واي به حال فضاي سياسي استان.
هيچكدام از اين سه نفر نه ميدانن تكنوكراسي چيست و نه همخواني با آن دارند.

١- بزرگواري بعلت مصاحبه با علينژاد مسلماً رد صلاحيت خواهد شد.
٢- موحد بعلت حواشي شخصي رد صلاحيت خواهد شد.
٣- هاشمي بعلت اقتصادي رد صلاحيت خواهد شد.
همت
Iran, Islamic Republic of
پایان سناتور پوشالی🤭✋
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدوم کار ساز نیستن برا کهگلویه محروم ومظلوم
علی
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار موحد نیستم ولی عملکرد ضعیف وقولهای توخالی عدل باعث پیروزی موحد شد ا
عدالت
Iran, Islamic Republic of
فقط سید بزرگواری
Iran, Islamic Republic of
به قول قدیمیل صبح و پسینی نداره😀
کمردوغ
Iran, Islamic Republic of
تحلیل همه جانبه ای نیست
یادداشت کن داشته باش
رقابت نهایی بین سیدعلی محمدبزرگواری ومژدهی پورهست
نتیجه :بااختلاف بسیاربالا بزرگواری برنده انتخابات می شود
علی جان
United States
فقط سردار کهگیلویه
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
همه سر دارند مگه بقیه بی سر هستند اگه منظورت عدل هست بگو پیمانکار تا در مجلس بود کاری نمی‌کرد دهدشت می گفت شنبه بیا تهران تهران که میرفتی جواب نمی‌داد اگه هم جواب میداد میگفت پنج شنبه بیا دهدشت این هم شد حرف الان هم یه مشت آدمی را با خود جمع میکنه ودعا میکنه روزی یکی بمیره وبروه فاتحه تا اسفند ماه
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله به یاری خاوند تبارک تعالی با توجه به وضعییت نابسامان موجود اوج بی عدالتی جامعه نیازمند نمایندگانی شجاع و متدین و دارای پشتکار که توان گذشتن از جان و مال و آبروی خود را برای اعتلای حق و حقوق مردم را داشته باشد که کسی ج بزرگواری دارای این خصیصه و خصو صیات نیست و نخواهد بود
Iran, Islamic Republic of
طرفدارهای بزرگواری هم مثل خودش آدمهای هستند به همین خاطر بیشترین کامنت ها را براش گذاشتند مگر بزرگواری همونی نیست که وقتی موحد نماینده بهبهان بود همه مراجعه کنندگانش ازش ناامید شدند و سراغ موحد رفتند حضرتعباسی بزرگواری چه دارد مومن بودنش هم معلوم شد که به خاطر محبوب شدنش بود بیشترین سو استفاده را برا اطرافیانش داشت آنهایی که میشناسند خوب میدانند
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اغای موحد کارهای شخصی وتک نرخی وعزل ونصب وعزل ونصب حتی رفتگر باشد را در رتبه احسن کشوره:::::: اما دیگران درمیدان عمل عمران وابادانی عموم بودند::::::: کار چاق کردن خاصی نداشتند اعلام هم کردند خودشان:::::: تلفنهایشان را خاموش می کردند::::::
Iran, Islamic Republic of
در قید جملات بسی تامل کار ساز است وخدا رادر نظر بگیر نه هوای نفسانی سید بزرگواری مرد عمل
عادل
Iran, Islamic Republic of
. تنهاپیمانکارنیست
برادر_داماد_خواهرزاده وباج پردازان همه وهمه ازعوامل به ثروت رسیده بادآورده درپرتووجودسردارمحافظ اورکت آمریکایی پوش میباشند
یوسف
Iran, Islamic Republic of
اون دوستی که میگه فقط بزرگواری ومژدهی مثل اینکه نمیدونه کهگیلویه ای هم هست به امید خدا باز هم موحد هست پیروز انتخابات حق موحد هم هیچ وقت بر گردن مردم کهگیلویه حلال نمیشود
ی و اچ اف
Iran, Islamic Republic of
خدایی بزرگواری دو شاخ کلو را هم واز نیکنه حرف و یه آدم عاقلی بزنید
کلات بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام برا همگی ، با اختلاف سناتور ، ان شاءالله.
کلات بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام برا همگی ، با اختلاف سناتور ، ان شاءالله.
جوان
Iran, Islamic Republic of
سلام :از رسانه های جمعی همچون کبنا نیوز انتظار هست با هدف ایجاد شور انتخاباتی و بالا بردن سطح آگاهی مردم از کاندیداها از این رسوم منسوخ دنباله روی چهره های که هم خودشان و هم عمر و جوانی و پتانسیل های چندین شهرستان را به آتش کشیدند خودداری نمایید. موحد عدل و بزرگواری هر چه در توان داشتند گذاشتند و این وضعیت فعلی نتیجه دست پخت این ها میباشد. لذا اگر ذره ای انصاف داشتند الان هر 3نفر طی یک بیانه از مردم این کهنه دیار طلب بخشش و حلالیت میکردند و جای خود را به جوانانی با انگیزه،خوشنام و دارای ذهن روز میدادند/ در دورانی که هوش مصنوعی و علم آمار و کامپیوتر و نظم جدید شکل گرفته سیاست جلسه با سران عرب برای گسیل به کهگیلویه ،پول پاشی میلیاردی و سیاست چماق لری جز قهقرا چیز دیگری نخواهد داشت/ پیشنهاد میشود رسانه ها کمک کنند به جوانان ثبت نام شده برای عبور از ذلت
اسمی ازاصلاح طلبان نبردی برابرهرسه رای دارند
ممسنی
Iran, Islamic Republic of
من کهگیلویه ای نیستم و اما سال‌هاست که رصد میکنم اوضاع سیاسی دهدشت را ومیدانم از نظر پیشرفت علمی یکه تازند مردمان خونگرم و باسوادی هستند و اکثریت هم اصولگرا از لحاظ تاریخی و باستانی اولین سرزمین ایرانند که از خاک وطن دفاع کردند باید تاریخ بلد باشی تا بفهمی چقدر اصالت دارند این قوم بزرگ و پهناور واما انتخابات حقیقتا موحد سازماندهی نیروهای وابسته به خود را به بدنه دولتهای مختلف گذشته نفوذ داد که این جای تقدیر دارد
واقدامات جاده سازی هم گرچه دستور حکومتی وطرح های ملی بوده آمد اما گلوگاهی برای کسب درآمد برای پیمانکاران وابسته به موحد بوده نه هدف خدمت رسانی به مردم...
واین ولایت مداری مردم کهگیلویه هم مزید بر علت پیروزی ایشان بود که حقیقتا می‌طلبد طیف گسترده جوانان تحصیلکرده و سیاسی جدید توجه کنند دیگر افراد نماینده گان گذشته به اهداف خود نرسند وحسابگری ودیددباز و افکار نو بر کرسی نمایندگی بنشیند که کسانی معنی تاریخ نفهمند محکوم به تکرارهای مکرر آن هستند
حسین
Iran, Islamic Republic of
ب جناب عالی چ مربوط هست که در حوزه کهگیلویه مطلب میزنی ..شما فردی اصالتا اهل باشت هستی و در یاسوج نشستی حاشیه برای کهگیلویه درست میکنی مردم را تحریک میکنی خدا لعنتت کنه
امید
Iran, Islamic Republic of
خدایی عدل چقدر بهت داد از موحد چقدر مطالبه کردی این وسط مژدهی و دهبانی را چکار کردی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
میگم مدیر ای سابت هرکی هست یه جایی ازبزرگواری سوزش داشته واحتمالا یا موحد یاهاشمی جیبشو پرکرده که برعلیه بزرگواری متن بزنه به کوری چشم شما مدیر بی لیافت برنده انتخابات حاج آغا بزرگواری خواهد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
باور کنید اومدن موحد ادامه ظلم در حق کهگیلویه است، نمایندگی ایشان در این بیست سال چه فایده ای برای کهگیلویه داشت، دوم دیگه پیر شد بره برای آخرتش تلاش کنه
Iran, Islamic Republic of
عزیز بزرگواری نوشته بود که طرفداران آقای بزرگواری مثل خودش اولا بنده از نظر اعتقادی و پاکی و صداقت خاک پای آقای بزرگواری هم نمی شوم و مطمئن باشید کسانی که زمان نمایندگی آقای بزرگواری به آقای بزرگواری مراجعه نمی کردند و پیش دیگران می رفتند خواسته نامشروع داشتند و میدونستند آقای بزرگواری به خواسته های غیر قانونی آنها پاسخ نمی دهد
Iran, Islamic Republic of
جان خودت هی نفرما پاکه.انگار بقیه دزد و قاتل فرارین.پاکی چیه اقای بزرگواری نمیدونه رسم و رسوم منطقه چیه نمیدونه مشکلات منطقه چیه .پاکیش برا خودش و جدش که رستگارشن.
دهه هشتاد
Russian Federation
فامیل های درجه یک تا چهار بزرگواری کلا قبولش ندارن و تا جایی که اطلاع دارم و شنیدم لکه ننگ میدانن حمایت کردنشونو از۲دور مجلس ایشان
Iran, Islamic Republic of
ازروی حدقه وکینه کامنت زدی،یه جایت میسوزه وازهیج جاخبرنداری
کهگیلویه مظلوم و بی کس و محروم ودور افتاده از نظرها
Iran, Islamic Republic of
پیری و معرکه گیری وثروت اندوزی وعملکرد ضعیف و بو دار و معاشرت وخش وبش با صاحبان قدرت وپیمانکاران پولدار ، طوری این مرتبه سناتور ومنفعت طلب ،شاسی بلند سوار را بر زمین میزند که جبراییل هم برای نماز میت نتونه تکونش بده،
درغک
Iran, Islamic Republic of
خدایی کار با عقیده ش ندارم ولی بطرگواری آدم پاکدست و نترسیه
Iran, Islamic Republic of
کمپین_نه_به_سه_چهره_تکراری
Iran, Islamic Republic of
تحلیل های امتخاباتی کبنا فقط یک هدف دارد آن هم ضربه زدن به آقای موحده ولی خدمتتان عرض کنم کور خواندید انشالله سیل خروشان هوادارن در اسفند ماه جواب یاوه گویان را خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
تحلیل های امتخاباتی کبنا فقط یک هدف دارد آن هم ضربه زدن به آقای موحده ولی خدمتتان عرض کنم کور خواندید انشالله سیل خروشان هوادارن در اسفند ماه جواب یاوه گویان را خواهد داد
مهم
Iran, Islamic Republic of
خدایش چرا یکطرفه قضاوت میکنید چرا اصلاح طلبا حرفی نمی زنیت.این ۳ نفر جمعا روهم به والا نمدون یه تقسیم چند جمله اس ساده راه حل کنند.چرا دارید بزرگشون میکنیت بقران قصد توحین ندارم.همین حاج هاشمی نمیدونه راکتور چیه انوقت میذارنش عضو کمیسیون انرژی یا بقیه مسال اون دوتا که از همجا بیخبر.
سورن
Iran, Islamic Republic of
انشالله به امید خدا بازهم سناتور پیروز انتخابات خواهد بود.
من که اولین باره میخوام بیام سمت آغا. با تمام توان خواهیم آمد
یوسف قبادیان
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا آغا موحد پیروز هست
Iran, Islamic Republic of
از دید مردم کهگیلویه ۸ سال بزرگواری بهترین دوره بوده و ازحاج عدل و موحد راضی نیستند
Switzerland
مردم عزیز و بزرگوار کهکیلویه بزرگ بدانند و میدانند که دیگه آبی از موحد گرم نمی شود چون سنش بسیار بالاست و دیگر برای دور بعدی اصلا نمی تواند ثبت نام کند یگر پاسخگوی مردم نیست این ثبت نام را تیری رها کردن درشب میداند برای خودسازی و عافیت طلبی دوما واقعا توان پیگیری کارها را ندارد کسی که این چند دوره نتوانست رئیس یک کمیسون بشود واقعا نشانه ناتوانی و ضعف جسمانی ایشان و ضعف عملکردی است این بنده خدا باید خودش استعفا بده دیگه استراحت و عبادت خدا کند
بلادشاپور
Iran, Islamic Republic of
با حضور افراد قدرتمندی مثل دولت دوهنده آخش برنگ پور پاداش و .... قطعا بازهم موحد پیروز انتخابات خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
آخ سی این افراد یکی ودرد نیخرن
دولت 😂😂😂😂
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1