تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۴۶۶۳۳۳
کبنا گزارش می دهد؛

اظهارات تنش زا و التهابی رئیس هیأت فوتبال خوزستان پیش از آغاز لیگ دسته یک/ خداداد افشاریان: تمام کارهای اداری را انجام دادیم / ظلم بزرگی است که امتیاز تیم دسته اولی را از گچساران بگیرند و به خوزستان بازگردانند‌

۰
اظهارات تنش زا و التهابی رئیس هیأت فوتبال خوزستان پیش از آغاز لیگ دسته یک/ خداداد افشاریان: تمام کارهای اداری را انجام دادیم / ظلم بزرگی است که امتیاز تیم دسته اولی را از گچساران بگیرند و به خوزستان بازگردانند‌
کبنا ؛
تیم نفت و گاز گچساران طی دو سال پیاپی با هزینه و بودجه شرکت نفت گچساران و استفاده از باشگاه این شرکت توانست قهرمان لیگ دسته دوم شود، به گفته خداداد افشاریان، امتیاز لیگ دسته سوم تیم استان کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان واگذار شد، و  از طرفی تمام کارهای اداری برای انتقال امتیاز ملی حفاری به نفت و گاز انجام شده است. بعد از این همه هزینه و کسب قهرمانی از امتیاز یک تیم منحل شده، حالا هیأت فوتبال خوزستان مدعی است که امتیاز تیم نفت گچساران متعلق به اهواز است!
رئیس هیأت فوتبال خوزستان گفت: امتیاز تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در لیگ به گزارش کبنا نیوز، یک کشور متعلق به مناطق نفت‌خیز جنوب و سهمیه فوتبال خوزستان است.
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران فصل گذشته در رقابت‌های لیگ دسته دو کشور به مقام قهرمانی رسید و مجوز حضور در لیگ یک کشور را به دست آورد. اخیرا گفته می شود این تیم متعلق به گچساران است و بازی های این تیم نیز در گچساران برگزار خواهد شد اما رییس هیات فوتبال خوزستان این موضوع را رد و عنوان کرده است این سهمیه متعلق به استان بوده و معاوضه آن بین مناطق نفت خیز جنوب و نفت و گاز گچساران به صورت موقتی انجام شده بود.
عبدالکاظم طالقانی اظهار کرد: از سازمان لیگ مطلع شدم، قرار است تیم مناطق نفت‌خیز جنوب (نفت اهواز) را از اهواز خارج کنند و بازی‌های این تیم در لیگ یک کشور در گچساران برگزار شود که من هم عنوان کردم این تیم نامه خروج از استان را نگرفته و متعلق به استان خوزستان است.
وی ادامه داد: این تیم در ابتدا متعلق به ملی‌حفاری در لیگ دسته دو کشور بود که به مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شد و مسئولان شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب نیز آن را به نفت و گاز گچساران واگذار کردند و امتیاز لیگ دسته سوم گچساران را به صورت موقت با هم معاوضه کردند.
رئیس هیات فوتبال خوزستان گفت: همان موقع تأکید کردیم که این تیم به هیچ عنوان از استان خوزستان خارج نشده است و تنها با توجه به اینکه گفته می‌شد برای دلخوشی مردم با این انتقال موافقت شود ما هم پذیرفتیم که به صورت موقت این امتیاز به گچساران داده شود. اما امسال به سازمان لیگ نامه‌ای ارسال کردیم که تیم باید مجدداً به اهواز برگردد و بازی‌های آن نیز در همین شهر برگزار شود زیرا این سهمیه متعلق به استان خوزستان است.
وی بیان کرد: متأسفانه متوجه شدم که کمیسیون ۵ اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان اعلام کرده است امتیاز این تیم می‌تواند از استان خوزستان خارج شود. این اقدام در حالی است که تیمی که قصد خروج امتیازش از استان را دارد، طی نامه‌ای این موضوع را به کمیسیون ماده ۵ اعلام می‌کند و پس از استعلام از این کمیسیون و پاسخ منفی یا مثبت آن، هیات فوتبال درباره خروج امتیاز تیم تصمیم‌گیری می‌کند و باید بگویم برای خروج امتیاز تیم مناطق نفت‌خیز جنوب فقط استعلام صورت گرفته بود و این استعلام دلیلی بر تایید نیست.
طالقانی خاطرنشان کرد: تیم مناطق نفت‌خیز جنوب (نفت اهواز) سهمیه فوتبال خوزستان است و من به عنوان متولی فوتبال استان یک قدم عقب نخواهم نشست. نمی گذاریم امتیاز نفت اهواز را در لیگ یک به تاراج ببرند و این تیم نباید از استان خارج شود، زیرا سهمیه و زحمت فوتبال استان خوزستان است.
رئیس هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی را درمورد تیم نفت و گاز گچساران ارائه کرد.
خداداد افشاریان، درمورد اختلاف هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در ماجرای حضور تیم نفت و گاز گچساران در لیگ دسته اول فوتبال کشورمان، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته در شروع فصل تیم حفاری اهواز در حال منحل شدن بود و هیچ صاحبی نداشت، مجموعه نفت و گاز گچساران با هماهنگی مجموعه شرکت ملی نفت، این تیم را به گچساران آورد و تمام بازی‌هایش در این شهر انجام شد‌. با هزینه همین مجموعه هم این تیم به لیگ یک صعود کرد.
وی افزود: در سوی مقابل امتیاز تیم استان کهگیلویه را که در مرحله دوم لیگ سه حضور داشت، به خوزستان واگذار کردیم. تمام کارهای اداری را هم انجام دادیم. مجوز کمیسیون ماده ۵ هر ۲ استان را هم برای انتقال امتیاز ملی حفاری به نفت و گاز دریافت کرده‌ایم. اکنون ظلم بسیار بزرگی است که امتیاز تیم دسته اولی را از گچساران و استان ما بگیرند و به خوزستان بازگردانند‌.
رئیس هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمانی که ملی حفاری در حال انحلال بود، هیچکس مسئولیت این تیم را قبول نمی‌کرد اما الان با توجه به اینکه تمام بازی‌ها در گچساران برگزار شده، هزینه زیادی کرده‌ایم، مراحل اداری انجام شده، مالک باشگاهی که به دسته اول صعود کرده مجموعه نفت و گاز گچساران و کمیسیون ماده ۵ هم این مسئله را تایید کرده به هیچ وجه این امتیاز دسته اولی قابل بازگشت به اهواز نیست و باید نفت و گاز گچساران در لیگ یک شرکت کند.
افشاریان اضافه کرد: الان ۲ ماه است این تیم زیر نظر سرمربی خود یعنی پیروز قربانی تمریناتش را در گچساران انجام می‌دهد و آماده حضور در لیگ دسته اول است. قرارداد بازیکنان‌شان نیز در هیات فوتبال استان ثبت شده است. الان تیم‌های زیادی از خوزستان در لیگ برتر و لیگ یک حضور دارند. چه منفعتی وجود دارد یک تیمی که حقش است در کهگیلویه و بویراحمد و گچساران باشد هم بخواهند به خوزستان بازگردانند؟
وی ادامه داد: به هیچ وجه زیر بار چنین موضوعی نمی‌رویم و هر اتفاقی غیر از این بیفتد، عواقبش  با مجموعه هیات فوتبال خوزستان و مسئولان این استان است‌. البته قرار است مهدی تاج و منصور قنبرزاده که در جریان ریز مسائل قرار دارند، این مشکل را حل کنند. قرار است نسبت به این موضوع ظرف روزهای آتی تصمیماتی گرفته شود اما حضور نفت و گاز گچساران در لیگ دسته اول حق استان ما است و به هیج وجه اجازه خروجش از استان را نمی‌دهیم.
این در شرایطی است که فصل جدید لیگ دسته اول از ۱۱ شهریور یعنی شنبه آینده آغاز خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

تصاویری از سلام عربی کریستیانو رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر عربستان را مشاهده ...
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
1