تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۶۵۰۸۳
پیامد‌ها و تحولات انتخابات دوازدهم مجلس در کهگیلویه و بویراحمد(قسمت یازدهم)

هدایتخواه نمی‌آید ولی اگر می‌آمد...

۴۷
۶
هدایتخواه نمی‌آید ولی اگر می‌آمد...
کبنا ؛به جرات می‌توان گفت آینده سیاسی ستار هدایتخواه چهره‌ای که روزگاری برای رشد و مسئولیت‌های ملی نه بالقوه که بالفعل می‌نمود ولی سرنوشتش فعلا به گونه‌ای دیگر  رقم خورده است و او را به حاشیه و انفعال کشانده است در نوع خود بسیار عجیب و قابل تامل است؛ آن هم در عصر و روزگاری که از دولت تا مجلس و سایر نهاد‌ها در اختیار اصولگرایان است.
اما براستی چرا مسیر و وضعیت سیاسی ستار هدایتخواه نماینده مجلسی که روزی در سطح کشور یک چهره ملی بود به چنین حال و روزی افتاده است و یا آیا می‌توان زود یا دیر شاهد بازگشت وی به عرصه سیاسی چه در قالب مدیر و یا کنش‌گر مؤثر سیاسی باشیم؟
ستار هدایتخواه را چه موافقش باشیم و چه مخالف یک چهره با پرنسیب و به تعبیری در نقطه مقابل غلام رضا تاجگردون به عنوان یکی از بروز‌ترین و چارچوب دارترین چهره‌های سیاسی استان است. با این وجود اما او در میانه عمر سیاسی‌اش مقهور پیچیدگی و ظهور شخصیت‌های نیمه اصولگرای بویراحمد شد و در عرصه مدیریتی نیز به هیچ جایگاهی نرسید. پذیرش مسئولیت دفتر آستان قدس رضوی در استان از سوی وی نشان داد که او علاقه‌مند و مشتاق به حضور در مناصب مدیریتی است ولی چه شد که هیچ جایگاهی در طول این دوازده سال بعد از خروج از نمایندگی و بویژه در دو سال اخیر و با روی کار آمدن دولت رئیسی به وی نرسیده است در نوع خود جالب توجه است.
البته در مقطعی کوتاه شایع شد که هدایتخواه به معاونت پارلمانی بسیج کشور منصوب شده است ولی چنین اتفاقی در واقعیت نیفتاد. به همین دلیل هدایتخواه همه توان خود را معطوف بر انتخابات کرد وقتی در ۱۳۹۰ با اختلاف زیادی از زارعی رقیب غیر سیاسی خود شکست خورد در گفتار این گونه ادعا می‌کرد که دیگر علاقه‌مند به حضور در صحنه انتخابات نیست و شاید هم واقعاً نبود اما در ۹۴ و در پی فشار‌ها بر او و به ویژه با هدایت دوست قدیمی‌اش شیخ صفدر پناهی در نهایت وی در آخرین ساعات فرصت ثبت نام به فرمانداری بویراحمد رفت تا برای انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کند. آن انتخابات حتی از انتخابات نهم نیز برای هدایتخواه حیثیتی‌تر بود. سلامت آن انتخابات تا مدت‌ها معلق باقی ماند. در طی تعلیق تأیید و یا ابطال انتخابات هدایتخواه به جد دنبال رایزنی برای باطل کردن انتخابات بود اما در نهایت انتخابات تأیید شد و غلام محمد زارعی برای دومین بار به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
چهار سال دیگر هدایتخواه خارج از گود نشست و تا انتخابات یازدهم مجلس از راه برسد و از آنجا که گویی ناف هدایت خواه را تنها با کنش انتخاباتی گره زده‌اند باز هم گمانه‌ها در رابطه با وی گرم شد. او و اطرافیانش در ابتدا و در تابستان ۱۳۹۸ کریم فرخیانی چهره ناشناخته و ناسیاسی را به عنوان گزینه جریانی خود معرفی کردند تا پیروزی روشنفکر را که از همان زمان کاملاً محتمل می‌نمود به چالش کشاند. فرخیانی توان‌ایستادن در صحنه نداشت و زود کنار رفت و بعد‌ها با واسطه و میل زیاد به پادرمیانی‌های سفارشی متوسل شد تا به دفتر روشنفکر ببرندش و روشنفکری شود.
وقتی هدایتخواهی‌ها متوجه شدند رو دست بسیار بدی از بابت معرفی فرخیانی خورده‌اند باز هم به تکاپو افتادند در همان زمان نستور درخشنده دیگر هم ولایتی روشنفکر‌ امیدوار بود مورد تأیید آن‌ها قرار گیرد. اما درخشنده پور رد صلاحیت شد ولی حتی قبل از رد صلاحیت درخشنده در آخرین روز‌های ثبت نام نامزد‌ها هدایتخواهی‌ها سراغ یک مهره قدیمی اما کمتر فعال در عرصه سیاسی بویراحمد رفتند و از او خواستند تا در انتخابات نام‌نویسی کنند. نادر منتظریان با حمایت چهره‌های سنتی اصولگرا وارد عرصه انتخابات شد. روشنفکر در نهایت با فاصله زیاد بالاتر از همه‌ ایستاد و پیروز انتخابات شد. اما در میان سه گزینه دیگر منتظریان با توجه به حضور کوتاه مدت در عرصه انتخابات رای بسیار خوبی به دست آورد و همین او را حالا جدی‌تر از قبل در عرصه ماندگار کرده است و گفته می‌شود هدایتخواه همچنان از منتظریان حمایت می‌کند. هر چند اخباری از برخی شکاف‌ها در این طیف به گوش می‌رسد ولی آن چه محتمل به نظر می‌رسد نامزدی منتظریان با حمایت این طیف در انتخابات آینده خواهد بود جز آن که هدایتخواه خودش بیاید.
از بررسی سیر کنش‌های انتخاباتی شخص هدایتخواه دور نشویم. او در انتخابات قبلی وقتی کاملاً برایش روشن شد که شانسی در مقابل مهدی روشنفکر ندارد هیچ نشانه‌ای از آمدن خود بروز نداد و بعد در تهران نامنویسی کرد با این تصور که او می‌تواند در لیست اصولگرایان تهران نامش را جا دهد. ولی در تهران هم وقعی به ستار هدایتخواه داده نشد و هدایتخواه در آن دوره هیچ کاری از پیش نبرد.
انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در ۱۴۰۰ و حضور دوباره سید ابراهیم رئیسی در آن انتخابات نسیم‌امیدواری برای اصولگرایان بوجود آورد و همگان این چنین تصور می‌کردند که قبل و بعد از انتخابات که یقیناً پیروزی رئیسی را در پی خواهد داشت آغازی مجدد برای هدایتخواه و دوستانش خواهد بود. اما اولین نشانه تردید این تصور زمانی هویدا شد که با وجود چهره‌های مطرح اصولگرا و با لابی و فشار مهدی روشنفکر از طریق علی نیکزاد رئیس ستاد مرکزی ابراهیم رئیسی حکم ستاد اصلی در استان برای آرمان بیگدلی دستیار جوان روشنفکر صادر شد و این خود آغازی بود که بعد‌ها با نزدیکی نمایندگان به وزرا و از جمله وزیر کشور به اوج خود رسید تا اصولگرایان سنتی به حاشیه رانده شوند. اگر چه طی چند مرحله استاندار سعی کرده است به طیف هدایتخواه نزدیک شود اما در عمل فاصله زیادی میان وی و مدیران اجرایی در مجموع وجود دارد. تنها در آستانه سفر اخیر رئیس جمهور بود که شاهد کرنش‌های بیشتری از سوی استاندار بودیم و هنوز برای آنکه قضاوت کرد آیا آن کرنش‌ها دامنه دار خواهد بود یا خیر، زود است. شاید مقوله عزل مدیران بعد از سفر راست آزمایی خوبی برای آن باشد که متوجه شویم کماکان نمایندگان همه کاره استان هستند یا حداقل به صورت موقتی تا انتخابات از نقش و نفوذ آن‌ها کاسته خواهد شد.
نشانه‌ای از آمدن هدایتخواه به عرصه انتخابات دوازدهم دیده نمی‌شود و بسیار بسیار بعید است که بیاید اما اگر می‌اومد او می‌توانست جدی‌ترین رقیبی باشد که مهدی روشنفکر را به چالش بکشاند و اکثر رقبای روشنفکر را به یک اجماع منطقه‌ای و اصولگرایی حول خود بکشاند. برخی رسانه‌ها چند وقت پیش از آمدن یک هدایتخواه دیگر گفتند. حمیده هدایتخواه که اگر چه تلاش دارد خود را فردی مستقل نشان دهد اما سنگینی نام پدرش به حدی است که ر‌ها شدن از آن اگر محال نباشد سخت است و گر چه وی پیشتر در مطلبی با وام‌ گیری از ژیلدولوز فیلسوف فرانسوی و بحث ریزوم صحبت از استقلال و انقطاع با ریشه های و بنیادهای قطعی کرده بود ولی جدا دیدن دختر از پدر بویژه در مناسبات موجود فعلا سخت و بعید است. هدایتخواه خانم اگر بیاید هم می‌تواند یک حضور رسانه‌ای و برخی اظهار نظر‌های محدود به این حوزه داشته باشد و لاغیر. بویژه که شانسی برای همراهی پدر و طیف اصولگرایان سنتی ندارد.
هدایتخواه پدر اما هنوز برای برخی‌ها چهره‌ای کاریزما و نجات بخش محسوب می‌شود او خوب سخنرانی می‌کند و نسبت به اتفاقات روز پیگیر و آگاه است و با وجود نگاه و ادبیات سنتی اما پوشش جسورانه‌ای دارد و کمتر از دایره آرامش خارج می‌شود.
سخنرانی وی در جشن پیروزی سید ناصر حسینی پور در هتل ستاره شهر یاسوج که گفته بود "گچساران را خدا آزاد کرد" با واکنش‌های تندی مواجه شد و برخی منتقدین در پاسخش نوشتند که تاجگردون در نتیجه یک فرآیند پر ابهام از نمایندگی مردم کنار گذاشته شد اما شما خود در سه دوره نتوانستید حمایت و رای مردم را به دست بیاورید.
هدایتخواه که زمانی از نزدیکترین افراد به محمود احمدی نژاد محسوب می‌شد بعد‌ها از تندترین منتقدان احمدی نژاد و حلقه موسوم به انحرافی‌ها شد.
هدایتخواه و یا روشنفکر و یا هر کس دیگری بعید است تفاوت چندانی در اصل کار و تحول اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... در حوزه انتخابیه داشته باشند. خروجی نمایندگی این روز‌ها تنها دخالت در انتصابات است و تنها اگر یکی از آن‌ها خوش شانس باشد نیروی انسانی بهتر و با کلاس‌تری در کنارش باشد. سالهاست چه در دوره هدایتخواه با آن درآمد‌های نجومی ناشی از فروش نفت در دوره احمدی نژاد و مدیران دانشگاه علم و صنعت و چه بعد از آن در دوره زارعی و حضور تکنوکرات‌های متخصص و اکثرا تحصیل کرده در غرب و چه حالا در دوره مهدی روشنفکر و مدیریت فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق سهم چندانی از اقتصاد و بودجه نصیب استان نشده است. حتی اگر طبق تعارفات تکراری نمایندگان، استان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده باشد.
ولی اینکه هدایتخواه سخنگو و نماینده با پرستیژتری برای استان کهگیلویه و بویراحمد بود تردید نیست. او تاجگردون طیف اصولگرایان خود حتی در همان جبهه فرهنگی نشد اما کماکان رهبر بخش کوچکی از اصولگرایان بویراحمد باقی مانده است که جز قبول شکست در مقابل مهدی روشنفکر نتوانستند کاری ازپیش ببرند.
هدایتخواه نمی‌آید ولی اگر می‌آمد آن وقت هم قرار نبود ما در اینجا صحبت از یک پیروزی حتمی داشته باشیم. عصر یکه تازی هدایتخواه به نظر می‌رسد تمام شده است و ما به تعبیر علوم سیاسی وارد عصر میکرو پولتیک و میکرو فیزیک قدرت شده‌ایم. جایی که هر رسانه‌ای می‌تواند یک قدرت باشد و یک فرد با برنامه و خلاق و مبدع نیز می‌تواند بسیاری از چارچوب‌ها و سنت‌ها را به چالش بکشاند و سیاست در قالب و رنگ‌های جدید خود را بروز دهد و هیچ قید و دستورالعمل قبلی و قطعی در کار نباشد.
دهه ۸۰ بی‌شک دهه‌ای بود که بویژه با پیروزی محمود احمدی نژاد در ۱۳۸۲ کاملاً در زیر قدرت و نفوذ و تصمیم گیری هدایتخواه قرار داشت. کمترین اثر از او را در دهه ۹۰ شاهد بود و حالا دهه اول سده پانزدهم نیز برای وی به سان آخرین دهه از سده چهاردهم و شاید بدتر از ان در حال گذشتن است و این انتخابات آخرین شانس هدایتخواه برای احیا و بازگشت به عرصه تصمیم‌گیری و رهبری واقعی جریان اصولگرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

خسته از انحصارطلبان تنگ‌نظر
Iran, Islamic Republic of
اگر می آمد مجدد منفور می‌شد.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان تندرو دیگه تاریخ مصرف آنها خیلی وقت هست در استان تمام شده است.
به فکر نان باش که خربزه آب است.
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه مهره ای سوخته ای بیش نیست قطعا طرفدارهرکسی توانتخابات باشه چبزی جزء شکست نیست .
نسل جدید
Iran, Islamic Republic of
تنها نماینده ای که همواره در دل مردم جای دارد
فراموش نمی‌شود
بی تکرار است
سید باقر موسوی جهان آباد است.

با عرض پوزش:
بقیه ی آقایان در یک رقابت یک طرفه به مجلس راه یافته اند
Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی که من و خانوادم همیشه لهش رای دادیم بعد از نمایندگی کجا رفتند برای مردم چه کردند در کدام صله ی رحم مردم حضور داشتند
علی
Iran, Islamic Republic of
ولی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید نور محمد محمودیان هم از آن نماینده های بالقوه و کار بلدو مدیر و از همه مهمتر یک روشنفکر به تمام معنا بود از نماینده های اسم رسم دار مجلس بود
دنا
Iran, Islamic Republic of
کمایی عزیز !! منظورت از این نوشته ، صرفا بازارگرمی بود برای افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت و لاغیر
شما خودتان میدانید و من و ما و ایشان و همه و همه خوب میدانیم که همان سالهایی که دکتر هدایت خواه وارد عرصه میشد ( خواه موفق شد یا نشد ) صرفا برای ادای تکلیف بود و برایش برد یا باخت در قاموس تکلیف مداری یک ارزش و جایگاه داشت و همه شنیدیم وباور داریم که جناب دکتر بمحض اعلام نتیجه انتخابات چه برد و چه به قول ما باخت، نماز شکر میخواند و صرفا برای ادای تکلیفش خشنود و شاکر بود .
اکنون همه ما مطمئن و یقین مسلم داریم ایشان مطلقا و بهیچ وجهی باردیگر در صحنه انتخابات حاضر نخواهد شد و اصلا فکر کردن به حضور مجدد در مخیله وی جایی ندارد و تمام !
کاندید جریان انقلابی در حال حاضر جناب حاج منتظریان هستند و ایشان از روی حساب وظیفه شرعی ، قانونی ، اجتماعی و سیاسی از فردای روز انتخابات قبلی بطور تام و کمال برای موفقیت در ایندور انتخابات با مردم تماس و ارتباط مستقیم و فشرده داشته و یقینا به یاری خدا و حمایت مردم شریف بویراحمد بزرگ و همراهی همه یاران ، پیروز قطعی انتخابات آتی خواهد بود والسلام .
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه اصلا نخورد بهتره
دنا نشین
Iran, Islamic Republic of
سلام،،، کمایی جان،،، گل چین می‌کنی برای چاپ،،،،نظرهای منوچاپ نکردی،!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!¡¡!!!!!!!!!!!!!
Ukraine
از قیم گفتند چاه مکن بهر کسی اول خودت بعداَ کسی هدایت خواه مکافات عمل و ناتوانی خو را پس می هد مکافات خود به مادر شهید تاج گردون را پس می هد مکافات بچه های مظلوم استان را پس میدهد/ چوب خدا صدا ندارد و هرگز خدا نمی گذارد محبت .به دل مردم مظلوم بنشیند
کلات
Iran, Islamic Republic of
دکتر هدایت خواه در برابر رانت خواری ، بی عدالتی و بی قانونی بعضی از مسئولین رده بالای مملکت قد علم می کرد و سکوت در برابر چنین کسانی رو جایز نمی دانست و نمی داند ؛ برای همین
امر بابرنامه ایشون رو از سیاست حذف کردن ؛ درست است که نیروهای انقلابی و ولایی زیادی در استان داریم ولی این رو عرض کنم که کمتر کسی از این نیروهای انقلابی در برابر مسئولین بلند پایه اگه بی عدالتی ببینند یا حقی از استان ضایع بشه موضع می گیرند ؛ شاید برداشت شان این باشد که مصلحت نظام است در برابر مسئول بالاتر موضع نگیرند .
اگه دکتر هدایت خواه در حال حاضر مسئولیتی در استان یا در کشور دارا بود قطعا در مورد سد خرسان و سند تنگ سرخ مسئله به گونه ای دیگه بود ، آینده در مورد این دو سد قضاوت خواهد کرد .
( البته این رو عرض کنم که جناب آقایان دکتر روشنفکر، حاج منتظریان ،مهندس بهرامی،حاج زارعی در حد توان خود نسبت به تضییع احتمالی حقوق مردم استان در احداث این دو سد اعتراض خود رو گوشزد کردن ولی فکر نکنم کارساز باشه و در بالادست عدالت رعایت بشه ) .
در پایان عرض کنم استان ما زمانی به حقوق کامل خود می رسه و فرزندان این مرز و بوم در سیاست های کلان کشور جایگاهی خواهند داشت که همه ی فرزندان و نخبگان انقلابی استان از دانشگاه ، حوزه ، صنعت، بازار ، دولت و... با هم اتحاد و یه پارچگی داشته باشن و به بهانه های مختلف ولی با هدف جناحی و سیاسی همدیگه رو له نکنن، تخریب نکنن ، برچسب های ضد انقلاب ، ضد ولایت فقیه، ضد دین ، خوارج ،اختلاس گر و .... به هم نزنن ،
Iran, Islamic Republic of
میشه یکی از این قد علم کردن ها را نام ببری
Russian Federation
این متن از سوی گروهک ضعیف ترین نماینده ی تاریخ بویراحمد به بیان رساتر کهگیلویه و با هدف کاندیدتراشی و تضعیف جریان ائتلاف تنظیم شده است فارغ از این که مردم این گروهک قومگرا را که مبنای ریشه ای ندارد و تنها بر اساس تحریک احساسات و فریب مردم بنا شد را به همین زودی ساقط خواهند کرد و برای همیشه طومارش را در هم خواهند پیچید
مردانی همچون هدایت خواه و منتظریان مقاوم و کاریزماتیک خواهند بود چه در قدرت باشند یا نباشند و از اعتبار و ابهت بی نظیری برخودارند و نامشان خواب را از چشم فامیل بازان بی سواد ربوده است
سعید
Iran, Islamic Republic of
حرف از قوم گرایی نزن که تعصب کار خودشو می کنه فهم سخن نداری نزن
دنای سرافراز
Iran, Islamic Republic of
مردانی مثل استاد هدایتخواه را جوانان باید بیشتر بشناسند چرا که او تجلی راز ماندگاری و جاودانگی است. او متواضع، پرکار، مردم دوست و طرفدار واقعی جوانان است، حاج ستار هدایتخواه از موفق ترین نماینده های دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است ازجمله بخش کوچکی از عملکرد دوره نمایندگی ایشان را می توان در حوزه فرهنگ: تکمیل و تجهیز تالار فرهنگی هنری یاسوج- راه اندازی نگار خانه های دائمی یاسوج – راه اندازی فرهنگ سرای شهر سیسخت در حوزه عمران و امور زیر ساختی: احداث باند دوم یاسوج – بابا میدان، یاسوج – سمیرم، یاسوج – اقلید و... در حوزه توسعه ورزش: راه اندازی مجتمع کارگران، راه اندازی استخر شنای فرهنگیان، شروع پروژه 15 هزار نفری شهید فتاحی، احداث سالن 3000 نفری شهر یاسوج، تاسیس زور خانه شهر یاسوج، احداث 10 سالن ورزشی در روستاهای بالای 2000 نفر جمعیت، احداث و راه اندازی مجتمع ورزشی ایثارگران و... در حوزه آموزش عالی: راه اندازی 17 رشته در مقطع دکتری، راه اندازی 57 رشته کارشناسی ارشد، احداث 4 واحد خوابگاه دانشجویی، راه اندازی دانشگاههای پیام نور و علمی کاربردی و...، در حوزه توسعه شهری: شهر شدن شهرهای پاتاوه، چیتاب، لوداب، مارگون و مادوان، همچنین تصویب قانون اتصال مراکزاستان ها به شبکه ریلی راه آهن و تصویب تبصره ای دربرنامه پنجم که دولت راموظف کردسالیانه 10درصد بودجه را صرف محرومیت زدایی مناطق محروم نماید که هر ساله ازاین بابت مبالغ خوبی به استان اختصاص می یابد اشاره کرد.با قانون وضع شده با پیگیری های حاج ستار هدایتخواه هرسال دولت موظف گردید مبلغ 1000میلیاردتومان برای مدرسه سازی مناطق محروم هزینه نماید، بدین ترتیب بود که تاپایان دوره نمایندگی ایشان550 هزارمترمربع مدرسه ساخته شد.همچنین تصویب قانونی دیگر توسط ایشان که دولت راموظف به هزینه کرد سالانه مبلغ500 میلیارد تومان برای آسفالت جاده های روستاهای بالای40خانوار میکرد و تصویب قانون برای الزام دولت به اینکه روستاهای سردسیری محروم رابدون دریافت خودیاری ازمردم گازرسانی کنند که به بالغ بر 170 روستا گاز رسانی انجام شد.که همگی شاهد بودیم در آن زمان شهرستانهای بویر احمد و دنا به کارگاه سازندگی تبدیل شده بودند.
Iran, Islamic Republic of
این کارها بیشتر هنر احمدی نژاد بود نه عملکرد هدلیتخواه
Iran, Islamic Republic of
این کارها بیشتر هنر احمدی نژاد بود نه عملکرد هدلیتخواه
آرمان
Iran, Islamic Republic of
برادر این کارهایی که شمردی ربطی به نماینده مجلس نداره اینها اموری هستند که توسط ادارات و وزارتخانه ها انجام میشه ود جز کارهای از پیش برنامه ریزی شده هست اینطوری که شما میگین حتما پذیرایی از مهمانان در شهرها هم کار نماینده هست
Iran, Islamic Republic of
فقط خودتی واونی که ازش طرفداری میکنی
اینجوری که میگی اقا اولین فرد اجرایی کشور بودن وریس جمهور...دریک کلام هدایت خواه یعنی هیچ هیچ وهیچ
Iran, Islamic Republic of
همان دهه هشتاد هم زور محمدرحیم دهراب پور از هدایتخواه بیشتر بود
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواهی نبود
حاج دهراب پور و حاج حسینی با هم اختلاف درست کردند و هدایتخواه کاندید اصولگرایان شد
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
باسلام
طایفه بزرگ سادات؛ حمایت قاطعانه خود را از حاج نادر منتظریان اعلام می کند و مطمعن باشید قطع به یقین پیروز انتخابات است..

واقعا بدون تعصب طایفه ای تصمیم بگیرید.
هر فردی که به نظرتان اصلح هست رای بدهید.
این مطلب من به معنی این نیست که شما به حاج نادر منتظریان رای بدهید
ما هیچوقت توهین به شعور و آگاهی مردم نمی کنیم.

امیدوارم فردی انتخاب شود که به درد این استان بخورد
نه بعدا ما حسرت بخوریم از انتخابمان.
سادات امام زاده علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
شما برای خودت تصمیم بگیر ، همه سادات مقیم بویراحمد هم نظر با شما نیستند
Iran, Islamic Republic of
دیگه اصولگرایان هم خیلی هاشون هدایتخواه رو قبول ندارت
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت زدن بهایی نداره
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه از همان اول یک چهره سیاسی نبود
Iran, Islamic Republic of
در نوشتن کامنت خدا را در نظر بگیرید.شما خیلی کمتر از آن هستید که هدایت خواه را بشناسید.حیف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از شما خواهش داریم به حرمت محرم و اینکه واقعا استاد هدایت خواه از مبلغان و عزاداران واقعی آقا اما حسین هستند از این گونه یادداشت ها بپرهیزید که نه خیر دنیا در اون هست و نه خیر آخرت
دنا
Iran, Islamic Republic of
دنیا واخرت،،،،درهمین دنیاست،،،اون دنیا خبری نیست
فعلا هرکه جوش میزنه، برای همین دنیاست
Iran, Islamic Republic of
این متن توسط آ/ بیرون اومده و نفاق ثانی درون جریانی راه انداخته
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه محصول اختلاف حاج حسیتی و حاج دهراب پور بود
فراموش نکنید
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید قبولی هدایت خواه فقط و فقط مرهون رد صلاحیت سید باقر موسوی جهان آباد در سال ۱۳۸۲ بود
وگرنه تا صد سال امثال هدایت خواه و روشنفکر و زارع امکان ورود به مجلس را نداشتند
فراموش نکنید.........
Iran, Islamic Republic of
قشنگ نوشتی
تعداد کمی از اصولگرایان از هدایتخواه حساب می برند
اکثرشون قبولش ندارند
علی
Iran, Islamic Republic of
لطفأ بدونه وضوع نام استاد هدایتخواه را ،نیار هدایتخواه یک انسان مؤمن و انقالابی هستن
پیمان
Iran, Islamic Republic of
رای جبهه انقلابی و بویر احمدی های اصیل که به دنبال پیشرفت استان هستن از همه طوایف فقط و فقط حاج نادر منتظریان
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش
ب
Iran, Islamic Republic of
برود
United States
خودتون خسته نکنید روشنفکر با اختلاف چهل هزار رای پیروز قطعی انتخابات وسلام
مرید
Iran, Islamic Republic of
من اگر هزار بار دیگه در انتخابات شرکت کنه به ایشان رای میدهم
چیتابی باغیرت
Iran, Islamic Republic of
بربمکو سقوط کرده و ریزش شده /
والله اگر اومشو هدایت خواه ثبت نام که تمام لرز ایگرتو؟
اصلاح طلبل هم هیچ گلی به سر مردم این استان نزدند
United States
هدایت خواه به تاریخ پیوسته !!!!!
Iran, Islamic Republic of
خود کرده را تدبیر نیست
عدم صداقت در پندار و رفتار اول باعث میشه دودش به چشم خود آدم بره
Iran, Islamic Republic of
همین جبهه پایداری بود که ایران را وارد تحریم و گرفتاری کرد
علی بهشت
United States
دروغگویی شما تا کی.
حاج ستار هدایت خواه انسانیت بالایی دارد
با سیاست معقول جلو می رود.
صادق
Iran, Islamic Republic of
دولت رییسی در حق طرفداران و حامیان واقعی خود ظلم بزرگی کرد که نتیجه سو مدیریت و نفوذ بعضی مدیران بی تفاوت در آینده ضربه ی هولناکی به این دولت خواهد زد
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه ،هم دین داره هم خدا شناس،هم اهل مطالعه،هم اهل تفکر
دست خدا بالاتر از همه دست ها است ،هدایتخواه رو ۲۰ ساله هر چی میخوان بندازنش زمین خدا نمیزاره
Iran, Islamic Republic of
درود بر ستار هدایتخواه،درود بر این مرد مومن و انقلابی
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1