تاریخ انتشار
جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : ۴۶۴۱۵۵
اصلاح مسیر حادثه مرگبار یاسوج در دستور کار قرار گرفت

دست روی دست نگذارید؛ شاید باز تریلی ترمز برید

۱
۰
دست روی دست نگذارید؛ شاید باز تریلی ترمز برید
کبنا ؛دستور اصلاح نقطه حادثه خیز محل تصادف مرگبار تریلی با خودروها در ورودی شهر یاسوج صادر شد.
به گزارش کبنا، صبح روز جمعه ۲ تیرماه بود و همه چیز در چند ثانیه به وقوع پیوست تا شاهد یکی از مرگبار ترین تصادفات تاریخ ورودی شهر یاسوج باشیم.
کشنده تریلی با عبور از شیب تند مسیر بابامیدان به یاسوج با سرعتی بالا به پلیس راه یاسوج به شیراز می‌رسد و در کمتر از ۱٠ ثانیه بیش از ۱۵ خودرو زیر چرخ‌های این کشنده به آهن پاره تبدیل می‌شوند.
متأسفانه در محل حادثه ۴ نفر و در راه بیمارستان نیز ۲ نفر جان خود را از دست می‌دهند و ۲۵ مصدوم با شرایط ناپایدار ثبت شده است.
با گذشت چندین روز و پس از انتشار گزارشی در رسانه‌ها با تاکید بر اصلاح مسیر، اکنون ابعاد دیگری از این حادثه نمایان شده است.
اصلاح مسیر حادثه مرگبار یاسوج در دستور کار/ دست روی دست نگذاریم
وقوع ۷۸ تصادف در مسیر
در همین راستا فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۸ تصادف در محور بابا میدان به یاسوج تا محدوده حادثه اخیر تصادف تریلی با خودروها در یاسوج رخ داده است
سرهنگ حسن دانایار روز پنجشنبه در نشست شورای ترافیک با محوریت حادثه یاسوج افزود: از فروردین سال ۱۴۰۱ تاکنون، در جاده یاسوج-بابامیدان تا محدوده محل این حادثه، ۷۸ تصادف رخ داده که در این رابطه ۱۰ نفر کشته و ۷۰ نفر نیز مصدوم شدند.
وی با بیان اینکه خودروی‌های کشنده و حامل بار با ۲۴ تن تا ۹۰ تن بار باید چگونه از این محور عبور کنند؟ اظهار کرد: بسته شدن «رمپ» جاده به سمت شیراز باعث شده بار ترافیکی دسترسی به مسیر شیراز روی جاده یاسوج قرار بگیرد و باید چاره‌ای اندیشیده شود.
فرمانده پلیس راه استان با تاکید بر اینکه جاده منتهی به ورودی شهر یاسوج از سمت بابا میدان بسیار حادثه خیز است، گفت: شیب جاده بابامیدان-یاسوج حدفاصل خروجی دهستان دشت روم به یاسوج حادثه ساز بوده و شیب این جاده باید زیر ۶ باشد، اما در حال حاضر بالای ۹ است.
وی با بیان اینکه جانمایی پلیس راه وظیفه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: روزانه ۴۰۰ ثبت ساعت در پلیس راه یاسوج-شیراز از خودروی‌های حامل بار و یا سواری انجام می‌شود.
عمر تریلی عامل حادثه ۳٠ سال است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عمر تریلر حادثه ورودی شهر یاسوج ۳٠ سال است.
عابد محمدی افزود: در تصادف تریلر با خودروها در ورودی یاسوج، متأسفانه ۶ نفر کشته شده، ۲۵ نفر مصدوم داشتیم و ۱۵ خودرو نیز خسارت دیدند.
وی به ابعاد جدید حادثه اشاره کرد و گفت: ۳۰ سال عمر خودروی تریلر بوده و این مسئله خود به نوعی تأثیر داشت.
محمدی همچنین به اظهارات راننده تریلر پس از حادثه اشاره کرد و افزود: راننده ۵۰۰ متر مانده به پلیس راه متوجه شده که ترمز آن دچار اشکال شده است.
مدیرکل راهداری استان سرعت غیرمجاز، گرم شدن سیستم ترمز و معیوب بودن سه حلقه لاستیک خودروی تریلر را از عوامل دخیل در این حادثه دانست و گفت: چهار کیلومتر قبل از مکان تصادف نیز پیچ و شیب تند در این مسیر نیز در دیگر عوامل این حادثه عنوان شده و اگر راننده با دنده سنگین حرکت می‌کرد دچار حادثه نمی‌شد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ این نقطه به عنوان نقطه تصادف شناخته نشده بود، تصریح کرد: در ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ موضوع استخر شن و یا شیب استاندارد در این مسیر را در دستور کار قرار دادیم و به همین منظور طرح تصویب و به مرکز ارسال شده بود.
مسیر اصلاح می‌شود
محمدی افزود: با توجه به اهمیت موضوع در اردیبهشت ماه سال جاری نیز در مرکز از طرح مورد نظر دفاع شد که در ۲۹ خرداد کارشناس ایمنی راه‌های کشور نیز دو نقطه را در این مسیر تأیید کرد و هم اکنون تأمین اعتبار شده و به زودی کار اصلاح آن آغاز می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این سانحه چهارمین مورد در این مکان است.
اصلاح مسیر حادثه مرگبار یاسوج در دستور کار/ دست روی دست نگذاریم
محمد راستا افزود: باید در کوتاه مدت تلاش کنیم تا با اقداماتی شاهد رفع و یا کاهش این اتفاقات ناگوار باشیم.
وی جانمایی پلیس راه یاسوج -شیراز را اشتباه عنوان کرد و گفت: باید در مکان دیگری پلیس راه ساخته شود.
راستا با اشاره به توسعه راه‌های استان و دو بانده سازی، سرجمع اعتبار برای دو بانده سازی جاده یاسوج به بابا میدان تا شهرستان سمیرم را ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دانست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: سرجمع کل اعتبارات مورد نیاز راه‌های استان ۲۳ هزار میلیارد تومان است که در سفر دوم رئیس جمهور به استان پیشنهاد می‌شود.
نباید دست روی دست گذاشت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با تاکید رفع نقاط حادثه خیز استان، گفت: وزارت راه با اقدامی اساسی حداقل باید دو گذرگاه فرار در جاده منتهی به ورودی شهر یاسوج ایجاد کند.
سید علی احمد زاده با اشاره به اینکه طراحی این مسیر اشکال دارد، افزود: نباید دست روی دست بگذاریم تا شاهد حوادث و تلفات انسانی دیگر در این مسیر باشیم.
احمد زاده تصریح کرد: باید اقدام موقتی انجام داد و به فکر طراحی جدید در این نقطه باشیم.
اصلاح مسیر حادثه مرگبار یاسوج در دستور کار/ دست روی دست نگذاریم
وی مهمترین مشکل دیگر در راه‌های استان را وجود دو سازمان راهداری و راه و شهرسازی عنوان کرد، و گفت: ما هنوز نمی‌دانیم وظیفه کدام سازمان چیست و این به خودی خود مشکل آفرین است.
استاندار همچنین از استقرار میوه فروشان در محدوده پلیس راه انتقاد کرد و بر جلوگیری از تکرار چنین وضعیتی تاکید کرد.
بنا بر این گزارش علیرغم وقوع حادثه خونین در ورودی شهر یاسوج، به نظر می‌رسد باید اصلاح گسترده مسیر ورودی شهر یاسوج با در نظر گرفتن سه طرح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی شده تا شاهد تکرار مرگ غمبار هموطنان در ورودی شهر یاسوج نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشری
Iran, Islamic Republic of
سلام‌جناب‌استاندار‌محترم‌ما‌مشکل‌زیاد‌داریم
وانت‌هاودکه‌های‌‌فلافل‌سمبوسه‌های‌‌غیر‌بهداشتی‌‌از‌
هفت‌تیر‌تا‌فلکه‌جهاد‌‌‌وسط‌خیابان‌‌اقدام‌‌به‌فروش‌میکنند‌‌
باعث‌‌ترافیک‌شده‌‌‌‌‌وشهرداری‌هیچ‌گونه‌اقدامی‌نمی‌کند‌
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1