تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۹
کد مطلب : ۴۶۱۷۸۳

بازی ناجوانمردانه مرغداران / قیمت مرغ کاهش نیافت

۱
۰
بازی ناجوانمردانه مرغداران / قیمت مرغ کاهش نیافت
کبنا ؛جديدترين گزارش از محصولات پروتئيني بازار حاکي است، قيمت گوشت همانند هفته هاي گذشته گران است و کاهش قيمتي وجود نداشته اما قيمت مرغ اگرچه هنوز نسبت به نرخ مصوب بالاتر است اما تا حدودي کاهشي بوده است. کاهش قيمت مرغ در همه مغازه ها اتفاق نيفتاده و برخي فروشگاه‌ها هستند که با قيمت نسبتا پايين تري عرضه مي کنند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از آرمان امروز، گزارش‌هاي ميداني حاکي است که گوشت در بازار تهران و در فروشگاه هايي که به اصطلاح به ارزان فروشي معروف هستند تا سقف قيمتي 450 هزار تومان در هر کيلو مي فروشند اما قيمت گوساله تا کيلويي 280 هزار تو مان هم  پايين آمده است.بر اساس اين گزارش، قيمت گوشت در يکي از فروشگاه‌هاي منطقه آذري تهران، ران گوسفندي 400 هزار تومان، سردست 380 هزار تومان، راسته گوسفندي 450 هزار تومان، ران گوساله 320 هزار توما، سردست گوساله 310 هزار تومان، قلوه گاه گوساله 280 هزار تومان و دنبه گوسفندي 250 هزار تومان به فروش مي رود.  
بر اساس اين گزارش قيمت گوشت مرغ در بازار تهران در برخي فروشگاه ها تا کيلويي 70 هزار تومان پايين آمده است اما اختلاف قيمتي دربازار زياد است. کارشناسان مي‌گويند بخشي از گراني بازار مربوط به عدم نظارت و نداشتن نظام بازاررساني صحيح است، چطور مي شود که مرغ کيلويي 70 هزار تومان براي يک فروشنده صرفه داشته باشد و فروشگاه هاي ديگرچنين نباشد، يا اگر ستاد تنظيم بازار نرخ 63 هزار تومان را تصويب کرده چطور با اين همه سيستم هاي بازرسي عريض و طويل که راه اندازي شده جلو ديدگان آنها و عموم مردم چنين گرانفروشي هايي صورت مي گيرد.
موضوع قيمت‌گذاري گوشت مرغ در بازار اندکي با قيمت‌گذاري گوشت قرمز متفاوت است. مهم‌ترين و بيشترين هزينه‌هاي توليد گوشت مرغ، مربوط به خوراک و دان مرغ است. براساس آمار ارائه‌شده از سوي اتحاديه توليدکنندگان مرغ گوشتي، هر کيلوگرم جيره متعادل معمولا شامل ذرت، کنجاله سويا، کنسانتره، روغن، کربنات کلسيم، کوکسيديواستات‌ها، آنزيم‌ها و پروبيوتيک است که پيش‌دان، ميان‌دان و پس‌دان را تشکيل مي‌دهد. البته ادعاي فعاليت دلالان و اجراي سياست‌هاي منفعت‌طلبانه پيش از اين نيز از سوي تشکل‌هاي توليدي مطرح شده و در اين راستا با تاکيد بر اينکه توليد مرغ مازاد بر نياز کشور است خواستار آزادسازي صادرات براي جبران زيان مرغداران شده بودند.
در حال حاضر مرغداران معتقدند گراني نرخ مواد اوليه توليد و نهاده‌هاي خوراک باعث کاهش رقابت‌پذيري در بازارهاي صادراتي شده و عملا صادرات فاقد توجيه است اما در اين بين آنچه حائز اهميت است اينکه چرا با وجود عدم صرفه اقتصادي براي صادرات که قطعا حجم بالايي از توليد را روانه بازارهاي مصرف داخلي مي‌کند که به معناي پيشي گرفتن روند عرضه از تقاضاست همچنان قيمت مرغ بدون توجه به مهم‌ترين شاخصه تاثير‌گذار اقتصادي به روند رو به رشد خود ادامه مي‌دهد. موضوعي که اين شائبه را تقويت مي‌کند مافيا اسم رمزي بيش نبوده و بازهم تشکل‌هاي توليدي براي امتيازگيري مجدد از دولت را آغاز کرده‌اند، اگرچه برخي ديگر از تشکل‌ها براي افزايش نرخ مصوب چانه زني مي‌کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

حیدرزاده
Iran, Islamic Republic of
بهتر است قبل از نوشتن این متن با یک نفر آگاه مشورت می‌کردید. گفته اید چرا قیمت مرغ پایین نمی آید .به مرغداری‌ها مراجعه کنید اکثر اونها تعطیل هستند و قید تولید را زده اند .۱۰۰۰۰مرغ یک ملیارد هزینه دارد که اگر این مبلغ را سنگ بخرند بعد از سه ماه ۳۵در صد سود میده چرا جوجه ریزی کنند .
دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

اختلاف‌نظرها میان موافقان و مخالفان محدودیت‌های اینترنتی ادامه دارد. وزیر ارتباطات و ...
آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی، چهره متمایزی است. از او بارها به‌عنوان ...
پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه علنی امروز مجلس یازدهم با نطق‌هایی در مخالفت ...
1