تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۴۱۵۱۲۱
پیرامون اعلام کاندیداتوری زهره فولادی وندا:

آیا «زهره»ی گچسارانی ها پدیده انتخابات می شود؟

۱۲
۴
آیا «زهره»ی گچسارانی ها پدیده انتخابات می شود؟
کبنا ؛
زهره فولادی وندا متولد ۱۳۵۳/۲/۳۱ از دو قوم لر و ترک،  دانشجوی دکترا حقوق بین الملل، با ۱۸ سال سابقه کار اکنون کارمند رسمی اداره کل اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان تهران است.
ظهر امروز فولادی وندا با حضور در فرمانداری گچساران رسماً داوطلبی خود برای کاندیداتوری‌اش را اعلام کرد. فولادی وندا اولین بانویی است که از گچساران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است و همینطور می‌توان گفت اولین بانوی کهگیلویه و بویراحمدی است که وارد کارزار انتخاباتی شده است.
بدون شک، خانم فولادی وندا در فضای سیاسی به شدت مردانه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد با جسارت و شجاعتی که از خود نشان داده، جلودار زنانی خواهد بود که شاید آنان هم فکر کاندیداتوری در انتخابات را از ذهن گذرانده‌اند، زنانی که نبوغ سیاسی زیادی برای کارزارهای مختلف سیاسی دارند، اما به دلیل ضعف فرهنگی و فضای مردانه سیاسی فرصت  را برای ظهور مناسب نیافته‌اند، فضایی که در آن نابرابری جنسیتی و مردمحوری بر شایستگی‌های فردی سیطره دارد.
اما همیشه زنانی هستند که باجسارت و شجاعت خود و حضور فعال در اجتماع، این نگاه‌های جنسیتی به عرصه سیاسی را در هم می‌شکنند و راه را برای دیگرانی از جنس خود باز می‌کنند. زنانی که اتفاقاً در زندگی خصوصی خود و در پرورش فرزندان که یکی از وظایف ذاتی زنان در جامعه اسلامی محسوب می‌شود موفق عمل کرده‌اند. امروزه مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و در سطح مدیریتی و تصمیم گیری یکی از پیش نیازهای توسعه پایدار می‌باشد که کشور ما سخت بدان نیازمند است.
جامعه انسانی در عصر کنونی از عدم حضور واقعی زنان در عرصه‌های مختلف لطمات جبران ناپذیری دیده و به همین دلیل است که در کشورهای توسعه یافته نروژ، دانمارک و فنلاند، بیش از ۴۰ درصد مناصب تصمیم‌گیری در اختیار زنان است. متأسفانه در بسیاری از کشورهای جهان سوم این مسأله چندان شایان توجه نیست و تنها تعداد محدودی از زنان در پست‌های مدیریتی و مهم تصمیم‌گیری کشور قرار دارند. در ایران علیرغم آن که قانون اساسی کشور راه را برای تصدی اکثر مناصب تصمیم‌گیری برای زنان باز گذاشته با این وجود تنها ۸ /۲ درصد مشاغل مدیریتی در کشور به زنان اختصاص یافته است.
اما در کهگیلویه و بویراحمد کمابیش شاهد حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی بوده‌ایم و از قضا عملکرد زنان در مقایسه با مردان نمره خوبی داشته است. استان کهگیلویه و بویراحمد در 10 دوره مجلس شورای اسلامی مدیریت و نمایندگی مردها را تجربه کرده، نتیجه این مدیریت مردانه شرایط کنونی است که می‌بینیم، از طرفی بسیاری از زنانی که در این سیستم و این شرایط توانسته‌اند خود را بالا بکشند، به جایی رسیده‌اند و فعالیت خوبی از خود نشان داده ند، مطمئناً توانمند و شایسته هستند.
مطمئناً فولادی وندا علاوه بر وظایف نمایندگی خود در قبال مردم، خواهد توانست نقش ویژه‌ای در پیشرفت زنان، و بهبود شرایط زنان داشته باشد. فولادی وندا به لحاظ طایفه‌ای هم از طایفه ترک است و هم لر، از لحاظ شایستگی مدارج علمی‌اش را تا دوره دکتری طی کرده و همچنین سابقه مدیریتی خوبی در پایتخت داشته است. با این حال باید دید آیا ترک‌ها از زهره فولادی وندا حمایت می‌کنند یا اینکه ترک‌ها، می‌خواهند فرد دیگری را در این یک هفته معرفی کنند؟ گچساران به لحاظ قومیتی و جمعیتی اقشار مختلفی از افراد غیربومی را تشکیل داده است و دیدگاه‌ها نسبت به زنان نسبت به مناطق دیگر استان، بهتر بوده است. آیا زنان که نیمی از این جامعه را تشکیل می‌دهند از فولادی وندا حمایت خواهند کرد؟ آیا فولادی وندا که اولین نامزد انتخاباتی زن در کهگیلویه و بویراحمد را به نام خود کرده است، اولین نماینده زن در گچساران و باشت خواهد شد؟

--------------------------------------------
سیده زهرا حسینی فر
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هی هالو
Romania
هزارو هفصد و چهل و دو رای
Iran, Islamic Republic of
شاید بهش رای بدم
Iran, Islamic Republic of
ضمن تقدیر وتشکر از جسارت ایشان در فضای صد درصد مردانه استان ولی نمی تواند موفقیتی کسب کند
سعید
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که خانم دکتر بتواند موفقیت این دوره از انتخابات را کسب نماید
سجاد
United Arab Emirates
موفق و سربلند باشن ولی نمیتونن
رحمت الاه رستم زاده
Iran, Islamic Republic of
آغایون که هیچ کاری نکردند بجز پارتی بازی و فامیل گرایی و عضل و نصب شاید ایشون بهتر باشه واسمون
Iran, Islamic Republic of
بی زهراحتماقبول ایابو🤣🤣🤣
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مایه مباهات است در جامعه ای مردسالار یک زن با جسارت هر چه تمامتر وارد گود رقابت با غولهای سیاست گشته و حق است که مردم استان به این باور برسند که زنان هم نیمی از جمعیت جامعه اند و حق و حقوقی دارند
Iran, Islamic Republic of
نچ
امیر
Iran, Islamic Republic of
احتمالا برای شما قهرمان است
برای ما کسی . ناشایسته سالاری، قومگرایی، .... نیست
امیر
Iran, Islamic Republic of
احتمالا برای شما قهرمان است
برای ما کسی جز نابود کننده اقتصاد، نخبه کش ،ترویج بی عدالتی، ناشایسته سالاری، قومگرایی، .... نیست
Iran, Islamic Republic of
فقط هدایت خواه دربندش دکتر کیان دهرابپور
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1