تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۴۰۸۷۹۲
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از حرف و حدیث‌های درباره بکارگیری نیروهای فامیلی مطرح کرد

خادم: با خرد کردن دیگران نمی‌توان بزرگ شد / یک نفر نیرو از بستگانم را به کار نگرفتم / تفکر گرمسیری و سردسیری را کاهش دادیم

۳۶
۵
خادم: با خرد کردن دیگران نمی‌توان بزرگ شد / یک نفر نیرو از بستگانم را به کار نگرفتم / تفکر گرمسیری و سردسیری را کاهش دادیم
کبنا ؛گاهی اخبار درست یا غلط در سطح جامعه منتشر، که در لابه‌لای شتابزدگی و تعصب‌های نادرست واقعیت‌ها پوشیده می‌شود. اخباری در باره به کارگیری نیروهای فامیلی و خودروهای اجاره‌ای در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر گردید که «خادم» مدیرعامل این شرکت معتقد است باید پاسخگویی و شفاف سازی را در سطح استان فرهنگ سازی کنیم و در ادامه بکارگیری نیرو  منتسب به خود را در شرکت گاز تکذیب کرد.
مطلبی به سایت خبری کبنا نیوز مبنی بر اینکه رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بستگان دور و نزدیک خود را به صورت شرکتی به کار گرفته، ارسال شده است. همچنین در خصوص خودروهای اجاره‌ای در این شرکت می‌گویند؛ خودرویی که «خادم» مدیرعامل شرکت گاز از آن استفاده می‌کند، ماهی 8 میلیون تومان کرایه می‌گیرد که این خودرو متعلق به خودش می‌باشد و به نام کس دیگری قرارداد با آن بسته است.
همچنین بیان می‌کنند که پروژه‌های ریز و درشت شرکت گاز را بدون برگزاری مناقصه به افراد دلخواهش واگذار کرده و از قبل آن افراد مورد نظرش را نیز به کار گرفته است. این ابهامات بهانه‌ی شد تا به سراغ «خادم» مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد رفتیم تا در گفت‌وگو با او به این ابهامات پاسخ داده شود.
او در ابتدا گفت: باید شفاف سازی و پاسخگویی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان فرهنگ سازی شود و وقتی که شائبه‌ای ایجاد می‌شود باید در باره آن حرف بزنیم و برای مردم روشن سازی کنیم. و این خیلی جالب است که رسانه‌ها اینگونه به دنبال مطالب مردم هستند.
خادم در پاسخ به سووال کبنا نیوز مبنی بر اینکه آیا شما در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بستگان خود را به کار گرفته‌اید؟ با بیان اینکه صداقت بهترین سیاست است، اظهار کرد: اگر اشتباهی صورت می‌گیرد باید آشکار شود و تفاوت‌ها بین عملکردها نشان می‌دهد که در فضای استان تغییرات به وجود آمده است یا خیر؟
وی با اشاره به اینکه شیشه عقب ماشین به این دلیل کوچکتر از شیشه جلوی آن است که ما همیشه جلوه را نظاره گر باشیم و از گذشته به عنوان یک درس عبور کنیم، گفت: اشتباهات گذشته را نباید فاش کنیم و به دنبال این فضا هم نیستیم و یک سری موارد ریشه در قبل دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: وقتی ما آمدیم سعی کردیم که نیروهای پیمانکاری را سروسامان بدهیم و تلاش کردیم تا وضعیت نیروهای پیمانکاری را ارتقاء دهیم. زمانی که بنده مسئولیت این شرکت را برعهده گرفتم، پولی که برای 280 نفر در نظر گرفته بودند، 4 میلیارد و 600 میلیون بود و الان که من با شما دارم صحبت می‌کنم 14 میلیارد تومان برای این نیروها جذب کرده‌ایم. اشکالاتی از قبل وجود داشت که ما آنها را جمع کردیم.
خادم در ادامه قانون را معیار کار خود می‌داند و می‌گوید: من کاری خلاف قانون انجام نمی‌دهم، 100 درصد هر کار قانونی را باید انجام دهم. بالاخره قانون و مقررات باید انجام بگیرد. شاید یک سری ایرادات وارد باشد.
وی گفت: فلان نیرو می‌گوید، من 10 سال اینجا کار می‌کنم هنوز پیمانکاری هستم، اما فلانی طی یک سال قراردادی می‌شود. بنده هم به او گفتم در زمان من دیگر این کارها انجام نخواهد گرفت. و اگر قرار تغییراتی ایجاد شود، هر کس به حق خودش است. و باید اولویت بندی انجام بگیرد و کار غیرقانونی نباید انجام بگیرد.
مدیرعامل گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نیروهای پیمانکاری به لحاظ حقوق و مزایا ضعیف بودند، افزود: بعضی موقع ها پولی نبود که به موقع به آنها داده شود و یا اصلاً پولی گیر پیمانکار نمی‌آمد. گاهی هم این نیروهای پیمانکاری معترض بودند و فشار مالی زیادی را تحمل می‌کردند. بالاخره ما حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان آنها را به دو میلیون و 600 هزار تومان رساندیم. این کار را به تنهایی من انجام ندادم بلکه سایر دوستان هم کمک کردند. و الان حواشی در این رابطه جمع شده است. و ما به دنبال یک فضای آرام در سطح استان هستیم.
رحمان خادم مدیرعامل در ادامه با بیان اینکه اگر یکی از نیروهای پیمانکاری وابسته به خادم بود، کل نیروهای پیمانکاری را وابسته به من بدانید، اظهار داشت: در زمان من سه نفر وارد سیستم اداری شرکت کاز استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی افزود: یک نیرو لازم داشتیم که در بحث GIS تخصص کافی داشته باشد و بعد از طی فرایند اداری و انجام مصاحبه فردی که از توانایی بالایی هم برخوردار بود را به کار گرفتند. و دو نفر دیگر هم خانم بودند که یکی از آنها پیمانی بود و کارش به اتمام رسید و رفت و یکی دیگر از آنها «خانم مرادی» هست که ورود ایشان به شرکت گاز هم بعد از مرگ همکارمان آقای مرادی بود و ایشان را بعد از کلی پیگیری به قسمت آموزش آوردیم و همه از او رضایت دارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما 30 پروژه در سطح شهرستان داریم، افزود: به طور کلی پیمانکار مختار هست کلیه نیروها را از بین بستگان و بردارانش انتخاب کند. در هیچ یک از پروژه‌ها یک نفر از بستگانم به کار گرفته نشده است. در پروژه قلعه رئیسی-دیشموک 220 نفر به کار گرفته شدند که از این 220 نفر بنده فقط روی دو یا سه نفر از آنها شناخت دارم.
خادم با بیان اینکه رضایت 100 درصدی از هر دستگاه خدماتی وجود ندارد، بیان کرد: افرادی که به ناحق جاهایی را گرفته بودند و در انتخاب آنها شایسته سالاری ملاک نبود، آن افراد را جابه جا کردیم.
وی گفت: کار برای مردم را بر منافع شخصی افراد و گروه‌ها ترجیح دادم و در تمام جلسات به همکارانم گفته‌ام که حتماً مرا مورد نقد قرار دهید و نقد را از خودم شروع کردم و وقتی فضا سازنده باشد، کارها جلو می‌رود، و در یک فضای تخریب نمی‌توان کار کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اعتقاد دارد که با خُرد کردن دیگران نمی‌توان بزرگ شد و بیان کرد: اگر بخواهیم خودمان را با افراد کوته فکر مقایسه کنیم، یقیناً رشد نخواهیم کرد، بلکه با افراد بزرگ باید برخاست و نشست داشت. همیشه به همکارانم اجازه داده‌ام که هر کس دوست دارد، حرف بزند. اما با حفظ احترام و ارائه راهکار. از همه نظرخواهی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه کمترین اشتباهات را در کارهای سازمانی داریم، افزود: در این مدت تفکرات منسوخ گرمسیری و سردسیری حذف کردیم و کمرنگ شده این مسائل و جایگاهی در شرکت ندارد.
خادم جوانگرایی را یکی دیگر از اقدامات خود دانست و گفت: بعضی ایرادها به سیستم فکری ماها ربط دارد و با دو نیمه لیوان را دید. نیمه‌ای از لیون که می گویند، خالی است در واقع «هوا» وجود دارد و خالی نیست.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع خودروهای اجاره‌ای هم گریزی زد و گفت: قبل از من تعدادی ماشین مشغول به کار بودند که اگر یک نفر از آنها فامیل خادم باشد، همه را بگویید فامیل خادم هست و یک خودرو در زمان من اضافه نشد. 15 نفر از خودروها هم کم شد که بر خلاف میل باطنی این کار صورت گرفت.
خادم بیان کرد: من «مستند» صحبت کردم و دستگاه‌های نظارتی هم هستند و اگر من نیروی را آورده‌ام، باید جوابگو باشم و طبق قانون و مقررات کارها را انجام داده‌ام.
وی گفت: سه نوع قرارداد در شرکت گاز داریم، قراردادهای 25 میلیونی و یا کمتر که مدیر اختیار دارد به هر گونه‌ای که خواست عمل کند. قراردادهای 25 میلیون تا 250 میلیون استعلامی هست و قراردادهای 250 میلیون تومان به بالا هم باید مناقصه عمومی برگزار شود و در واگذاری پروژه‌ها صلاحیت، توانایی و شایستگ شرکت‌ها همیشه مورد دقت خواهد بود.
لازم به ذکر است که واکنش‌های زیادی به این خبر در فضای مجازی نشان داده شد. [کلیک کنید]
نام شما

آدرس ايميل شما

لنده
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا. شما حتی درپروژه گازرسانی لنده وسرآسیاب بهمی .وبکارگرفتی که بعلت درگیری با اهالی روستای سرآسیاب موجب شکستگی بینی آقای اکبری شده ووز . بعلت نداشتن وثیقه 100میلیونی. شده کبنا نیوز لطفا پیگیر موضوع شوید
سیاوش
United Kingdom
بله عملکردها که بر همگان کاملا روشن است صیدالی همه ی استان را گازرسانی کرد به عبارتی افتخار نماینده ها نهضت گازرسانی بود که در دوره ایشان انجام گرفت
شما فقط بلدی از روی برگه انشا بخوانی ولی در عمل زیر صفری
حق
Romania
بنده خدا بدانید که سیستم واقعا اصلاح شده وهمه درامن وامان درکنارهم وارن کار میکنند.
Iran, Islamic Republic of
اگه حق اینه ..
نیروی کارگری بدبخت شرکت گاز
United Kingdom
چقد راحت حقیقت را وارانه جلوه میدی آقای خادم
سخنان جالبی گفتید مخصوصا اونجایی که میگید حقوق نیروهای پیمانکاری رو زیاد کردم
واقعا مسخره است چنین ادعاهایی
نیروی کارگری بدبخت شرکت گاز
United Kingdom
چقد راحت حقیقت را وارانه جلوه میدی آقای خادم
سخنان جالبی گفتید مخصوصا اونجایی که میگید حقوق نیروهای پیمانکاری رو زیاد کردم
واقعا مسخره است چنین ادعاهایی
شاهین
Iran, Islamic Republic of
باور کنید کم و زیاد توش نیست یعنی واقعا و واقعنه بدون کم و زیاد اصل اصل
هدایت
Iran, Islamic Republic of
شدی مثل روحانی که به 80میلیون ایرانی ...اوب
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای مهندس خوبی شما خودت میدونی چند نفر به خاطر اینکه شما نمی خواستیت کجایی بهشون ندادید از شرکت گاز رفتن اما از اون طرف میرفت ازاین نیرو وارد میشه آ....وووو
علی
Iran, Islamic Republic of
خدایا همه ما را به راه درست هدایت فرما ، وبخاطر پست و مقام اینقدر حقیر نشیم
امیر۶۵
Iran, Islamic Republic of
دقیقآ ۲برادر تنی حضرتعالی داخل پروژه با حقوق.....مشغولن و بقیه عوامل هم از بستگان درجه یــــــــــــــــــک
بسم اله بریم سر پروژه
سروش
Iran, Islamic Republic of
حتما ا. دختر برادر منه😂🤣🤪خخخخخخخخخ
عنایت
United States
زحمت پروژه ی دیشموک و قلعه ریسی رو مدیر قبلی کشید حقوقای ۲۰ میلیونیشم. میخورن 😂
و بر همگان واضح و مبرهن است😸
شایسته
United States
بله بله،باید با افراد بزرگ نشست و برخاست و براشون عسل و گردو برد:)(:
لیلا
United States
آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است
لیلا
United States
آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است
شمس
United States
چقدر هم که گرون بشه نمیره قاطیه میوه ها...
مجید
United States
جوانگرایی چه. اوردی تو گرمسیر گذاشتی که چی درضمن شخص مهندس خادم ادم خوبیه ولی مدیرانش خیلی ضعیفند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس خادم عزیز ودوس داشتنی که واقعا خدمات ایشان درطول دوران تصدی گری شرکت گاز برکسی پوشیده نیست احسنت احسنت
کارگر
Canada
وقتی یه رئیس واحد. از زنگ خط لوله که نهایتا 10 نیرو بیشتر زیر دستش نبوده میذارن رو مدیر بایدم اینجوری.
چهارتا ماشین برای خودت و معاونینت که در تخیلاتشان هم چنین پستهایی رو نمیدیدن و به لطف شما پست گرفتن اجاره کردید و برای هر کدام 10 ملیون اجاره میدید این یعنی سالی حدود 500 ملیون برای چهارنفر
نیروهای کارگری رو بدبخت تر از هر دورانی کردی
خدا پدر صیدالی رو بیامرزه که حتی دادگاهی شد ولی نذاشت حق نیروهای شرکتی ضایع بشه
من یکی هر شب
France
جناب خااااادم شرکت گاز رو برای همشهری های خودتون مصادره کردید
از گچساران که حتی یک نیرو هم در استان نذاشتید بمونه
خدا پدر اون. هم نذاشتی برامون بمونه از بس شرایط کارمونو سخت کردی
برادرزاده هاتو گذاشتی تو پروژ قلعه رئیسی با ماهی چند ملیون تومان
پیمانکارها هم که همه یا وابسطه به خودته یا اقای روح اللهی مگه پیمانکار تعمیرات رو فراموش کردی که. یا پیمانکار خدمات و مابقی میشه بفرمایید اینها کجایی هستند و از طریق چه کسی وارد شرکت شدند؟
کهگلویه
Iran, Islamic Republic of
اول تا آخر این مصاحبه.ه واقعا متاسفم
France
این استان شده محل مدیران بی تجربه یکی نیست بپرسه آخه مگه ما صاحب نداریم که میاد اینجا مدیر میشه؟
بابا تو پدر بچه های پیمانکاری رو دراوردی با قانون قانون گفتنات اگه به فکر ماها بودی چرا اون 470 تمن رو پارسال بهمون ندادی؟ چرا حق خواربار که 400 میشد رو هنوز به نصف بچه ندادی؟ چرا اضاف کار نیروهای طرفدارت و بطور خاص همشهریات بیشتر از بقیه است؟ چرا نیروهایی که برای احقاق حقشون کوچکترین تلاشی میکنند را فرا میخونی؟
از همون روز اولی که بجای جلو نشستن در ماشین رفتی عقب نشستی و با بقیه فارسی صحبت کردی فهمیدم . به بچه ها گفتم خدا عاقبت ما رو با این ادم بخیر کنه
حسن
Iran, Islamic Republic of
البته یه عده که این شرکت را ملک شخصی خودشون میدونستن و دیگه سن وسال شون هم بالا رفته بود کنار گذاشته شدند وجوانها عنان کار را به دست گرفتند و این اعتراضات به واسطه دنباله های آنهاست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود برمهندس عزیز وخستگی ناپذیر واقعا مدیرتت برهیچ کس پوشیده نیست
مردم
Iran, Islamic Republic of
ای کاش فقط به حرف نبود و یکی میومد اسامی مسولین و گمارده های منتخب ایشون رو میدید و در معرض عموم قرار میداد تا همه بدونن. انسانی و کاری بوجود اومده جایی واسه مردم عادی و بدون سفارش نذاشته .
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب مهندس کدوم نیروی پیمانکاری حقوقش شده ۲۶۰۰ که ماها خبر نداریم. چقد قشنگ شفاف سازی میکنید شما. شمایی که اضافه کار نیروها رو صفر کردین شمایی که با کلی بحث و جدل اضافه کاریها رو شش ماهی یکبار کردین شمایی برای شش ماه ۴۰ ساعت اضافه کاری به نیرو واقعا چطور میگی افزایش حقوق دادم شمایی که وقتی بحث حق و حقوق نیروی شرکتی میشه همش از کمبود بودجه میگی ولی سوزکی رو توسان میکنی و پژو رو سوزکی میکنی چطور از عدالت حرف میزنی شمایی که به یکباره ۲۷۰ نیرو رو با هم از ارکان ثالث به حجمی تنزل میدی چطور همچین ادعایی میکنی این ادعاها بیشتر شبیه به حرفایی هست که سیستم رو انتقاد پذیر اعلام میکنید ولی بعدش .درست میکنید و ...
Iran, Islamic Republic of
با سلام بنده ب عنوان یک کارمند واقعا از عملکرد اقای خادم راضی هستم و ایشان بسیار منصف هستند و این مخالفت هایی ک‌ با ایشان میشود به این دلیل است که خیلی ها در دوره مدیرعامل قبلی بخور بخواب داشتند اما الان از اون خبرا نیست و این باعث ناراحتی این عده شده . در مورد این دو نفر اضاف شده به سیستم شما ی مقایسه ای با زمان اقای صیدالی کنید بعد اظهار نظر کنین ، ایشان کار خلاف قانونی انجام نداده اند فقط کمی بینا تر باشید !
Iran, Islamic Republic of
چقد خنده ار...
عدالت
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت همه دوستان وانتقاد وپیشنهادات دهندگان خواهشا ازین الفاظ وبی احترامی ها هیچی بجز صدمه به استان ومردم عاید نمیشه وباتوجه به سوابق ونتایج هرکسی از لحاظ فنی ونیروی انسانی ونظم وانضباط کاری وکیفیت وکمیت وتوانایی ها بادوستان هست وانشالله اینگونه بی فرهنگیهای بجز اینکه دیگران استانها به ماخندیدن نتیجه ای در بر نداره کمی فکر کنیم وازلحاظ منافع شخصی ومالی وپست وجایگاه نگاه کردن به سازمان واقعا پدیده زشتی هست
دوست
Iran, Islamic Republic of
جمع كن
علی
Iran, Islamic Republic of
با یه تحقیق میدانی از کل نیروهای شرکت گاز استان میشه فهمید که اینجور شفاف سازی فقط در حد حرفه و ادعایی بیش نیس. جایی که بزرگترین سرمایه یک سازمان یعنی نیروی انسانی توش روز به روز حقیر تر میشه. وقتی یه نیرو بخاطر رو کردن یه نامه که از طرف سازمانهای نظارتی به نفع کارگرا رای داده رونمایی میکنه بعدش دو ماه اخراج میشه معلوم میکنه که چقد حق به حقدار میرسه.
به هر حال خوبه که شفاف سازی منصفانه و مردانه باشه. گفتنی بسیار زیاده ولی حیف...
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
جناب خادم جالبه، شما افزایشات سالانه وزارت کاری حقوق کارگارا رو جز عملکرد خودتون حساب کردین؟ معلومه بودجه سال ۹۸ باید خیلی بیتشتر از سال ۹۵ باشه. لازم نیس به عملکرد خودتون ربطش بدین. اگه روند مثل سابق بود به نرخ امروز هر کارگر ماهانه حداقل ۸۰۰ هزارتومن بابت اضافه کار ماهانه بیشتر از حقوق فعلیش میگرفت. ضمن اینکه آیتم های فوقالعاده جذب وایاب ذهاب مربوط به شرکت ملی گاز تو بقیه استانها پرداخت میشه ولی اینجا پرداخت نمیشه. به هر حال با اینکه عالم و آدم میدونن کمترین حقوق تو سراسر شرکتهای گاز استانی کشور مال استان ماست این همه تعریف و منت واقعا جالبه.
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
یکی نیس از آقای خادم بپرسه ه کیه که تو پروژه قلعه رئیسی دیشموک به اندازه حداقل 3 تا از نیروهای بدبخت شرکتی تو شرکت گاز حقوق میگیره؟
یا آقای دانشی چه نسبتی با آقای روح الهی داره؟
بیخیال دیگه دوره گذشت آقای مهندس.
چطور ماشین زیر پای آفای صیدالی سوزکی بود ولی شما الان توسان سوار میشین. چطور ماشین آقای سید خداخواست حسینی پژو 405 بود ولی الان آقای ر سوزکی سوار میشه. چطور آقای جلیل و نیک اقبال پژو 405 سوار میشدن ولی الان آقای ج سوزکی سوار میشه. هزینه اجاره همین سه تا ماشین حداقل سالی 500 میلیون میشه. بهتر نبود یکم از این کارهاتون میگفتین.
شرکتی
Netherlands
در خصوص این خبر مطالب موثق زیر را به اطلاع کبنا نیوز می رسانم
۱.در بحث خودرو های اشاره شده برای مدیر و معاونین اولا دلیل توجیهی برای اجاره چندین میلیونی چه بوده اگر بحث ماموریت و سرکشی از پروژه ها هست معاونین شما تا حالا از یاسوج خارج نشده اند بجز مواردی که ناچار شده اند.
۲. در بحث جذب نیرو نیز گفته شده همان سه نفر نیرو که اشاره شده بایست با مجوز وزیر یا فراخوان آگهی استخدامی عمومی و با آزمون برگزار شود که در این مورد اقرار می کنند که جذب نیرو کردند.
۳. علاوه بر نیروهای اشاره شده دو نفر دیگر به نا مان آقای ..... را اشاره کنید چطور الان دارند در واحد تعمیرات و امداد کار می کنند جذب شده اند.
۴. در بحث واگذاری پیمانها همه پیمانهای مبلغ بالا از طایفه بابکانی هستند که همگی نیز از فامیل معاونت می باشند.
۵.برخی از پیمانکاران بومی از بدو شروع مدیر جدید بطور ثابت پیمانهای میلیاردی را برنده و در حال اجرای کار می کنند مثل... ان هم بواسطه نماینده بویراحمد
۶. آقای مدیر می گویند که حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی را ترمیم کردند این که بخشنامه از مرکز است می خواهید بخشنامه را اجرا نکنید. منت بر سر این نیروها نگذارید خواهشا
از کبنا می خواهیم مجددا موارد را پیگیری نمایند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
میبینم که نیرویی که بهترین بوده رو اخراج کردی !!! این چه بهترینی بود؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1