کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از حرف و حدیث‌های درباره بکارگیری نیروهای فامیلی مطرح کرد

خادم: با خرد کردن دیگران نمی‌توان بزرگ شد / یک نفر نیرو از بستگانم را به کار نگرفتم / تفکر گرمسیری و سردسیری را کاهش دادیم

31 فروردين 1398 ساعت 1:45

باید شفاف سازی و پاسخگویی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان فرهنگ سازی شود و وقتی که شائبه‌ای ایجاد می‌شود باید در باره آن حرف بزنیم و برای مردم روشن سازی کنیم. و این خیلی جالب است که رسانه‌ها اینگونه به دنبال مطالب مردم هستند.


گاهی اخبار درست یا غلط در سطح جامعه منتشر، که در لابه‌لای شتابزدگی و تعصب‌های نادرست واقعیت‌ها پوشیده می‌شود. اخباری در باره به کارگیری نیروهای فامیلی و خودروهای اجاره‌ای در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر گردید که «خادم» مدیرعامل این شرکت معتقد است باید پاسخگویی و شفاف سازی را در سطح استان فرهنگ سازی کنیم و در ادامه بکارگیری نیرو  منتسب به خود را در شرکت گاز تکذیب کرد.
مطلبی به سایت خبری کبنانیوز مبنی بر اینکه رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بستگان دور و نزدیک خود را به صورت شرکتی به کار گرفته، ارسال شده است. همچنین در خصوص خودروهای اجاره‌ای در این شرکت می‌گویند؛ خودرویی که «خادم» مدیرعامل شرکت گاز از آن استفاده می‌کند، ماهی 8 میلیون تومان کرایه می‌گیرد که این خودرو متعلق به خودش می‌باشد و به نام کس دیگری قرارداد با آن بسته است.
همچنین بیان می‌کنند که پروژه‌های ریز و درشت شرکت گاز را بدون برگزاری مناقصه به افراد دلخواهش واگذار کرده و از قبل آن افراد مورد نظرش را نیز به کار گرفته است. این ابهامات بهانه‌ی شد تا به سراغ «خادم» مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد رفتیم تا در گفت‌وگو با او به این ابهامات پاسخ داده شود.
او در ابتدا گفت: باید شفاف سازی و پاسخگویی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان فرهنگ سازی شود و وقتی که شائبه‌ای ایجاد می‌شود باید در باره آن حرف بزنیم و برای مردم روشن سازی کنیم. و این خیلی جالب است که رسانه‌ها اینگونه به دنبال مطالب مردم هستند.
خادم در پاسخ به سووال کبنانیوز مبنی بر اینکه آیا شما در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بستگان خود را به کار گرفته‌اید؟ با بیان اینکه صداقت بهترین سیاست است، اظهار کرد: اگر اشتباهی صورت می‌گیرد باید آشکار شود و تفاوت‌ها بین عملکردها نشان می‌دهد که در فضای استان تغییرات به وجود آمده است یا خیر؟
وی با اشاره به اینکه شیشه عقب ماشین به این دلیل کوچکتر از شیشه جلوی آن است که ما همیشه جلوه را نظاره گر باشیم و از گذشته به عنوان یک درس عبور کنیم، گفت: اشتباهات گذشته را نباید فاش کنیم و به دنبال این فضا هم نیستیم و یک سری موارد ریشه در قبل دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: وقتی ما آمدیم سعی کردیم که نیروهای پیمانکاری را سروسامان بدهیم و تلاش کردیم تا وضعیت نیروهای پیمانکاری را ارتقاء دهیم. زمانی که بنده مسئولیت این شرکت را برعهده گرفتم، پولی که برای 280 نفر در نظر گرفته بودند، 4 میلیارد و 600 میلیون بود و الان که من با شما دارم صحبت می‌کنم 14 میلیارد تومان برای این نیروها جذب کرده‌ایم. اشکالاتی از قبل وجود داشت که ما آنها را جمع کردیم.
خادم در ادامه قانون را معیار کار خود می‌داند و می‌گوید: من کاری خلاف قانون انجام نمی‌دهم، 100 درصد هر کار قانونی را باید انجام دهم. بالاخره قانون و مقررات باید انجام بگیرد. شاید یک سری ایرادات وارد باشد.
وی گفت: فلان نیرو می‌گوید، من 10 سال اینجا کار می‌کنم هنوز پیمانکاری هستم، اما فلانی طی یک سال قراردادی می‌شود. بنده هم به او گفتم در زمان من دیگر این کارها انجام نخواهد گرفت. و اگر قرار تغییراتی ایجاد شود، هر کس به حق خودش است. و باید اولویت بندی انجام بگیرد و کار غیرقانونی نباید انجام بگیرد.
مدیرعامل گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نیروهای پیمانکاری به لحاظ حقوق و مزایا ضعیف بودند، افزود: بعضی موقع ها پولی نبود که به موقع به آنها داده شود و یا اصلاً پولی گیر پیمانکار نمی‌آمد. گاهی هم این نیروهای پیمانکاری معترض بودند و فشار مالی زیادی را تحمل می‌کردند. بالاخره ما حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان آنها را به دو میلیون و 600 هزار تومان رساندیم. این کار را به تنهایی من انجام ندادم بلکه سایر دوستان هم کمک کردند. و الان حواشی در این رابطه جمع شده است. و ما به دنبال یک فضای آرام در سطح استان هستیم.
رحمان خادم مدیرعامل در ادامه با بیان اینکه اگر یکی از نیروهای پیمانکاری وابسته به خادم بود، کل نیروهای پیمانکاری را وابسته به من بدانید، اظهار داشت: در زمان من سه نفر وارد سیستم اداری شرکت کاز استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی افزود: یک نیرو لازم داشتیم که در بحث GIS تخصص کافی داشته باشد و بعد از طی فرایند اداری و انجام مصاحبه فردی که از توانایی بالایی هم برخوردار بود را به کار گرفتند. و دو نفر دیگر هم خانم بودند که یکی از آنها پیمانی بود و کارش به اتمام رسید و رفت و یکی دیگر از آنها «خانم مرادی» هست که ورود ایشان به شرکت گاز هم بعد از مرگ همکارمان آقای مرادی بود و ایشان را بعد از کلی پیگیری به قسمت آموزش آوردیم و همه از او رضایت دارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما 30 پروژه در سطح شهرستان داریم، افزود: به طور کلی پیمانکار مختار هست کلیه نیروها را از بین بستگان و بردارانش انتخاب کند. در هیچ یک از پروژه‌ها یک نفر از بستگانم به کار گرفته نشده است. در پروژه قلعه رئیسی-دیشموک 220 نفر به کار گرفته شدند که از این 220 نفر بنده فقط روی دو یا سه نفر از آنها شناخت دارم.
خادم با بیان اینکه رضایت 100 درصدی از هر دستگاه خدماتی وجود ندارد، بیان کرد: افرادی که به ناحق جاهایی را گرفته بودند و در انتخاب آنها شایسته سالاری ملاک نبود، آن افراد را جابه جا کردیم.
وی گفت: کار برای مردم را بر منافع شخصی افراد و گروه‌ها ترجیح دادم و در تمام جلسات به همکارانم گفته‌ام که حتماً مرا مورد نقد قرار دهید و نقد را از خودم شروع کردم و وقتی فضا سازنده باشد، کارها جلو می‌رود، و در یک فضای تخریب نمی‌توان کار کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اعتقاد دارد که با خُرد کردن دیگران نمی‌توان بزرگ شد و بیان کرد: اگر بخواهیم خودمان را با افراد کوته فکر مقایسه کنیم، یقیناً رشد نخواهیم کرد، بلکه با افراد بزرگ باید برخاست و نشست داشت. همیشه به همکارانم اجازه داده‌ام که هر کس دوست دارد، حرف بزند. اما با حفظ احترام و ارائه راهکار. از همه نظرخواهی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه کمترین اشتباهات را در کارهای سازمانی داریم، افزود: در این مدت تفکرات منسوخ گرمسیری و سردسیری حذف کردیم و کمرنگ شده این مسائل و جایگاهی در شرکت ندارد.
خادم جوانگرایی را یکی دیگر از اقدامات خود دانست و گفت: بعضی ایرادها به سیستم فکری ماها ربط دارد و با دو نیمه لیوان را دید. نیمه‌ای از لیون که می گویند، خالی است در واقع «هوا» وجود دارد و خالی نیست.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع خودروهای اجاره‌ای هم گریزی زد و گفت: قبل از من تعدادی ماشین مشغول به کار بودند که اگر یک نفر از آنها فامیل خادم باشد، همه را بگویید فامیل خادم هست و یک خودرو در زمان من اضافه نشد. 15 نفر از خودروها هم کم شد که بر خلاف میل باطنی این کار صورت گرفت.
خادم بیان کرد: من «مستند» صحبت کردم و دستگاه‌های نظارتی هم هستند و اگر من نیروی را آورده‌ام، باید جوابگو باشم و طبق قانون و مقررات کارها را انجام داده‌ام.
وی گفت: سه نوع قرارداد در شرکت گاز داریم، قراردادهای 25 میلیونی و یا کمتر که مدیر اختیار دارد به هر گونه‌ای که خواست عمل کند. قراردادهای 25 میلیون تا 250 میلیون استعلامی هست و قراردادهای 250 میلیون تومان به بالا هم باید مناقصه عمومی برگزار شود و در واگذاری پروژه‌ها صلاحیت، توانایی و شایستگ شرکت‌ها همیشه مورد دقت خواهد بود.
لازم به ذکر است که واکنش‌های زیادی به این خبر در فضای مجازی نشان داده شد. [کلیک کنید]


کد مطلب: 408792

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/408792/خادم-خرد-کردن-دیگران-نمی-توان-بزرگ-یک-نفر-نیرو-بستگانم-کار-نگرفتم-تفکر-گرمسیری-سردسیری-کاهش-دادیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1