تاریخ انتشار
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۱۵۹۵۶
یادداشت سیاسی

محض اطلاع جناب معمار کبیر اقتصاد ایران!

علی حسن پور
۱۴
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
محض اطلاع جناب معمار کبیر اقتصاد ایران!
کبنا ؛
یادداشت ارسالی: محض اطلاع جناب معمار کبیر اقتصاد ایران که در متینگ انتخاباتی خود گفته بود اگر پنج سرمایه گذاری خارجی وارد ایران شود حتماً یکی از آنها را به حوزه انتخابیه‌ام یعنی باشت و گچساران خواهم آورد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در چارچوب فضای پسابرجام 117 سند همکاری را با شرکت‌های معتبر خارجی امضا کرد که بیش از 53 درصد آنها به مراحل اجرای سرمایه‌گذاری مشترک وارد شده است. از مجموع اسناد امضا شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت، 36 سند تفاهمنامه امضا و 18 قرارداد نهایی شد. همچنین از مجموع 117 سند همکاری امضا شده با شرکت‌های معتبر خارجی، 63 سند با سهم 53.8 درصد به مراحل اجرای سرمایه‌گذاری مشترک رسیده است.
طبق گزارش رسمی و ارسال شده از سوی سازمان سرمایه گذاری خارجی کشور به سایت اقتصاد آنلاین، این سازمان 12 میلیارد و 48 میلیون و 968 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب به تفکیک استان از بعد برجام تا 10 اسفند ماه سال 1395 داشته است.
در این میان خراسان شمالی با جذب بیش از سه میلیارد و 378 میلیون دلار بیش از سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده است و پس از آن استان آذربایجان شرقی با 1.5 میلیارد دلار قرار دارد. همچنین استان‌های اصفهان، تهران و سیستان و بلوچستان هرکدام توانسته‌اند بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مدت یاد شده جذب کنند.
از دیگر استان‌های موفق در جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان به آذربایجان غربی، البرز، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد اشاره کرد. به عنوان مثال: در استان مرکزی 48 طرح سرمایه گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 170 میلیون ریال از کشورهای ترکیه، انگلستان، فرانسه و آلمان جذب شده که 554 میلیون و 160 هزار دلار آن در دولت تدبیر و امید بوده است.
در استان گیلان زادگاه آقای نوبخت یک میلیارد و 75 میلیون دلار توسط 11 شرکت تحت پوشش مجوز سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده به گونه‌ای که منطقه آزاد انزلی نسبت به قبل رشد 172 درصدی داشته اما جناب آقای تاجگردون دوست و همکار دکتر نوبخت، منطقه آزاد گچساران چند درصد جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته است؟ منطقه آزادی که در زمان شخص دیگری کار مقدماتی آن شروع شده بود و شما آن را تماماً به نفع خود مصادره کرده بودید. به گونه‌ای که رسانه‌های حامی شما آن را در بوق و کَرنا گذاشته و گوش عالم و آدم را کر کرده بودند. کار شما به عنوان معمار کبیر اقتصاد ایران به جایی رسیده بود که با نگاه حسینقلی‌خانی خود ادعای تصاحب بندر دیلم کرده و به مردم می‌گفتید با این کار مهم می‌خواهم گچساران را به آب‌های گرم خلیج فارس وصل کنم و به راستی سرانجام منطقه آزاد گچساران به کجا کشید؟
در استان فارس از سال ۸۱ تا کنون ۶۶ سرمایه گذاری با ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار مصوب شده است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار آن مربوط به سال‌های ۹۵ به بعد است به گونه‌ای که در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال 1396 توانست رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.
تنها استانی که آن هم با این همه پتانسیل موفق به جذب سرمایه گذاری خارجی نشد استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
جناب آقای تاجگردون معمارکبیر اقتصاد ایران حالا بگردید دنبال پرتقال فروش.
نام شما

آدرس ايميل شما

خورشیدی
Iran, Islamic Republic of
اینها کاری نبوده که به سر مردم نیاورده باشند نیست.معمار ویرانی اقتصاد مناسب تر نمی باشد؟ با مشکلات اقتصادی که ایجاد شده تا ۲۰ سال دیگه هر دولت و مجلسی بیاد باید مشکلات به یادگار مانده این دولت و مجلس را جبران کند.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب کبنا کم ناز کن...امیرکبیر اقتصاد کدوم اقتصاد... از این بدتر کجای دنیا دیدی...جناب کبنا حتمن از طرف امیر ساپورت میشی که وضعت خ خوبه کخ خبراز اقتصاد نداری
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
گچساران قرار است منطقه ویژه اقتصادی بشود .این با منطقه آزاد فرق دارد .یا شاید شما که این همه ادعای آمار و اقتصاد دارید هنوز فرق منطقه ویژه و آزاد را ننیدانید !
Iran, Islamic Republic of
تاجگردونفقط شعار میدهد
Iran, Islamic Republic of
جناب خورشیدی؛اینهم . همیشگی هست که اگرزمانی ازگروه رقیب بیشترین امار رودرمجلس داشت ولی عرضه نداشتندکاری کنند؛بگویندبه دلیل خرابیهای گروه قبل بوده؛خوب اگه نمیتونندچرااینقدرخودتون روبه ردودیوارمی کوبید؟
قلی
Iran, Islamic Republic of
فعلا که همه مردم گچساران و باشت بدهکار ایشان میباشند بخاطر وضع اقتصادی و درامد بالای مردم و اشتغال و چند شغله کردن مردم حوزه انتخابیه شون
کسی حرفی نزنه همه دست ب سینه بشن خدا قهرش میگیره!!!!!!!!!!!!!!!
سلامت
Iran, Islamic Republic of
هیسشسسسشششش حرف بزنی معمار بدش میاد فعلا اولشه بعدا متوجه میشیم از کجا ضربه خوردیم الان بزار شعار و لرکه بزنیم همراه با ارگ و رقص محلی
Iran, Islamic Republic of
حمایت شما از افزایش دلار در مقابل پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم قابل ببخشش نیست شما رئیس برنامه و بودجه بودی عمل شما روی ۸۰ میلیون تاثیر دارد خدا کند دیگر چشمت مجلس نبیند
Iran, Islamic Republic of
بابا فقط تبلیغات کو منطقه آزاد کو کارخانه لاستیک سازی کوکارخانه بیو اتانول باشت پتروشیمی تعطیل سدچم شیر تعطیل به جز یکی دو کارخانه قدیمی شهرک های صنعتی تعطیل
امامزاده جعفر
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط شعار میرشکال ن میر شعار بهتره بهش میاد
Iran, Islamic Republic of
جدیدا میر دلار هم اضافه کنیم
وجدان
Iran, Islamic Republic of
وجدان تنها محکمه ای که نیاز به قاضی ندارد
وجدان خود را قاضی قراردهید از اطلاعاتی موثق حرف بزنید و بنویسید
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
کدوم معمار کبیر اقتصاد.اگه کبیر بود که این حال روز اقتصاد ما نبود
لر
Iran, Islamic Republic of
جناب قلندری تو ک مخالف تاجگردون بودی حالا ک گذاشتت داخل اداره گاز سر کار فکر کنم جونت واسش میدی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1