کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی

محض اطلاع جناب معمار کبیر اقتصاد ایران!

علی حسن پور

7 دی 1398 ساعت 1:03

منطقه آزاد گچساران چند درصد جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته است؟ منطقه آزادی که در زمان شخص دیگری کار مقدماتی آن شروع شده بود و شما آن را تماماً به نفع خود مصادره کرده بودید. به گونه‌ای که رسانه‌های حامی شما آن را در بوق و کَرنا گذاشته و گوش عالم و آدم را کر کرده بودند. کار شما به عنوان معمار کبیر اقتصاد ایران به جایی رسیده بود که با نگاه حسینقلی‌خانی خود ادعای تصاحب بندر دیلم کرده و به مردم می‌گفتید با این کار مهم می‌خواهم گچساران را به آب‌های گرم خلیج فارس وصل کنم و به راستی سرانجام منطقه آزاد گچساران به کجا کشید؟


یادداشت ارسالی: محض اطلاع جناب معمار کبیر اقتصاد ایران که در متینگ انتخاباتی خود گفته بود اگر پنج سرمایه گذاری خارجی وارد ایران شود حتماً یکی از آنها را به حوزه انتخابیه‌ام یعنی باشت و گچساران خواهم آورد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در چارچوب فضای پسابرجام 117 سند همکاری را با شرکت‌های معتبر خارجی امضا کرد که بیش از 53 درصد آنها به مراحل اجرای سرمایه‌گذاری مشترک وارد شده است. از مجموع اسناد امضا شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت، 36 سند تفاهمنامه امضا و 18 قرارداد نهایی شد. همچنین از مجموع 117 سند همکاری امضا شده با شرکت‌های معتبر خارجی، 63 سند با سهم 53.8 درصد به مراحل اجرای سرمایه‌گذاری مشترک رسیده است.
طبق گزارش رسمی و ارسال شده از سوی سازمان سرمایه گذاری خارجی کشور به سایت اقتصاد آنلاین، این سازمان 12 میلیارد و 48 میلیون و 968 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب به تفکیک استان از بعد برجام تا 10 اسفند ماه سال 1395 داشته است.
در این میان خراسان شمالی با جذب بیش از سه میلیارد و 378 میلیون دلار بیش از سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده است و پس از آن استان آذربایجان شرقی با 1.5 میلیارد دلار قرار دارد. همچنین استان‌های اصفهان، تهران و سیستان و بلوچستان هرکدام توانسته‌اند بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مدت یاد شده جذب کنند.
از دیگر استان‌های موفق در جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان به آذربایجان غربی، البرز، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد اشاره کرد. به عنوان مثال: در استان مرکزی 48 طرح سرمایه گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 170 میلیون ریال از کشورهای ترکیه، انگلستان، فرانسه و آلمان جذب شده که 554 میلیون و 160 هزار دلار آن در دولت تدبیر و امید بوده است.
در استان گیلان زادگاه آقای نوبخت یک میلیارد و 75 میلیون دلار توسط 11 شرکت تحت پوشش مجوز سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده به گونه‌ای که منطقه آزاد انزلی نسبت به قبل رشد 172 درصدی داشته اما جناب آقای تاجگردون دوست و همکار دکتر نوبخت، منطقه آزاد گچساران چند درصد جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته است؟ منطقه آزادی که در زمان شخص دیگری کار مقدماتی آن شروع شده بود و شما آن را تماماً به نفع خود مصادره کرده بودید. به گونه‌ای که رسانه‌های حامی شما آن را در بوق و کَرنا گذاشته و گوش عالم و آدم را کر کرده بودند. کار شما به عنوان معمار کبیر اقتصاد ایران به جایی رسیده بود که با نگاه حسینقلی‌خانی خود ادعای تصاحب بندر دیلم کرده و به مردم می‌گفتید با این کار مهم می‌خواهم گچساران را به آب‌های گرم خلیج فارس وصل کنم و به راستی سرانجام منطقه آزاد گچساران به کجا کشید؟
در استان فارس از سال ۸۱ تا کنون ۶۶ سرمایه گذاری با ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار مصوب شده است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار آن مربوط به سال‌های ۹۵ به بعد است به گونه‌ای که در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال 1396 توانست رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.
تنها استانی که آن هم با این همه پتانسیل موفق به جذب سرمایه گذاری خارجی نشد استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
جناب آقای تاجگردون معمارکبیر اقتصاد ایران حالا بگردید دنبال پرتقال فروش.


کد مطلب: 415956

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/415956/محض-اطلاع-جناب-معمار-کبیر-اقتصاد-ایران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1