تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۰۲۸۰۶
یادداشت:

زینل‌زاده قهرمان پوشالی

سید مصطفی خادمی
۲۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
زینل‌زاده قهرمان پوشالی
کبنا ؛متن ارسالی
 
حدود 18 ماه تا انتخابات سال 98 باقی مانده است و کم‌کم فضای استان و به تبع شهرستان به سمت چه کسی باید انتخاب شود رفته است که تا بدین لحظه فضا به گونه‌ای است که تاجگردون یک طرف و رقیبان طرف دیگر قرار دارند، چهره‌های جدیدی اعلان حضور کرده‌اند تا میرشکار را شکار کنند و به صندلی سبز بهارستان تکیه بزنند که راه سختی است اما ممکن.
 تاجگردون سال 82 وارد انتخابات شد اما از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرد گرچه در سال 86 میلیمتری از حسینی شکست خورد اما دهه 90 را با پیروز شروع کرد.
 تاجگردون از بازه 90 تا 94 خواب را از چشمان خود فراری داد تا صدای پیکور ها موسیقی دلنشین گچسارانی‌ها و باشتی ها باشد و فشار شاتکریت ها دوایی باشد بر زخم‌های آنان که این اقدامات باعث شد تا در 94 با اقتدار رای بالا کسب کند، اقتداری که لشکر از پیش شکست خورده رقیب هم به خوبی به آن واقف بود تا جایی که زینل زاده شهردار وقت و رقیب خودخوانده این روزهای تاجگردون هم اذعان کرد تا زمانی که تاجگردون در میدان است کسی نمی‌تواند او را شکست دهد.
 رای بالا اخذ شده تاجگردون عصبانیت را در اردوگاه رقیب به نقطه جوش رساند و باعث شد تا از 8 اسفند 94 انتخابات شروع شود پس به هر نحوی با رسانه‌ها و نویسندگان خود سعی کردند تاجگردون را به چالش (بخوانید دام بدون بازگشت) وارد کنند اما تاجگردون هر بار از این موانع عبور کرد ولی از اقبال کج تاجگردون دولت و کشور به جنگ اقتصادی وارد شد و بسیار اتفاقات ناخوشایند در کشور به وقوع پیوست که باعث شد تا ارتش بیکاران پرسربازتر و خواسته‌ها بیشتر شود که طبق آمار بیکاری فقط مختص به گچساران نیست اما زیبنده این شهر غنی از نفت و گاز هم نیست.
 با این حال نمی‌توان از داغ شدن تنور انتخابات پیش از زمان مورد انتظار هم چشم پوشی کرد، جایی که چند نفر آمده‌اند تا به اصطلاح تاجگردون را که لقب میرشکار به خود داده است را شکار کنند و هیمنه و وجودیت تاجگردون و به طبع اصلاحات را در گچساران بر زمین زنند.
 زینل زاده، حسینی و پاکدل را می‌توان حریفان جدی برای شکست دادن تاجگردون دانست اتفاقی که در شرایط موجود با توجه به ناملایمات در کشور شاید بسیار دست یافتنی‌تر از انتخابات 86 باشد اما تاجگردون هم آن ورژن 86 نیست.
 در این گفتار به یکی از کسانی که زاویه همیشگی با تاجگردون داشته پرداخته می‌شود.
 اردلان زینل زاده از خانواده‌ای عمدتاً علمی و کمتر سیاسی که سابقه شهرداری شهری را دارد که تاجگردون همزمان نماینده آن بوده است.
 این روزها تیم رسانه‌ای زینل زاده آرام و لاک پشت وار رخ نمایان می‌کنند و حملاتی به تاجگردون می‌کنند تا خود را رقیب جدی نشان دهند نه سید قدرت و مابقی همفکران خود را.
 تیم رسانه‌ای زینل زاده از اردلان پرنسسی با اسب سفید برای گچساران متصور کرده‌اند که قرار است این مردم را از بند آزاد کند حال آنکه مردم با وجود انتقادات به تاجگردون غیر از او را قهرمان پوشالی‌ای بیش نمی‌دانند.
 این تیم بسیار زیرکانه دست روی پروژه‌هایی گذاشته‌اند که بیشترین بازتاب رسانه‌ای را داشته‌اند چون پروژه آب نازمکان که نگارنده از ابتدای این مسئله تاکنون فریاد زده است و طبق اطلاعات کسب شده به زودی تعیین تکلیف می‌شود و همچنین پتروشیمی گچساران که بازهم نگارنده سابقاً بخشی از لیست به کار گیری اختصاصاً از حوزه بویراحمد گرمسیر را منتشر کرد که علیرغم هجمه زیاد نتوانستند لیست را تایید نکنند.
 زینل زاده مرد عبوس رویی که حال خود را کاندیدای بویراحمدی‌های گچساران می‌داند در راست‌ها تا حدودی جایگاه خود را از دست داده است، او کاخ سفید شهرداری را برای رسیدن به بهارستان انتخاب کرد که انتخاب خوب اما با موانع زیادی بود ولی راه را از منظر راست‌ها اشتباه رفت تا راست سنتی برای مدتی او را تحت تحریم قرار دهند که علی الشواهد هنوز از این تحریم خارج نشده است، دلیل تحریم او حضور او در تجمع هوادارن میرشکار در تلخاب شیرین بود گرچه برای او تیری زهری ولی امیدوار کننده به آینده بود اما توجیه مناسبی نتوانست برای هم پیاله‌هایش پیدا کند.
زینل زاده به دلیل حضور در شهرداری بی ارتباط با ایل قشقایی نبوده است و همین باعث شده تا نگاه ویژه‌ای به آرای مخالف تاجگردون و خاکستری قشقایی داشته باشد حال آنکه به نظر می‌آید تاجگردون یارگیری جدیدی در قشقایی انجام داده است که می‌توان حاشیه امنی برای تاجگردون باشد.
 با این حال زینل زاده تمام تیرهای تاجگردون را به جان خرید تا بلکه بتواند باز شهردار دوگنبدان بماند اما شورای شهر به او رحم نکرد و غلطک شورا از روی وی عبور کرد تا پرنسس با اسب سفید زهریتر و تلخ‌تر از سابق وارد فاز سکوت شود ولی نتوانست این سکوت را ادامه و با یک حرکت، دوباره در تله تاجگردون افتاد تا عدم خویشتن داری در سیاست را نشان دهد، وقتی تاجگردون در تالار بهار با صدای گرفته ناشی از سرماخوردگی اما با غرای همیشگی فضای سیاسی جدید برای استان ترسیم می‌کرد خبر به زینل زاده رسید تا او برای ضربه فنی کردن تاجگردون پیشنهاد مذاکره را بدهد اما برخلاف آنکه تیم رسانه‌ای و آنان که مشوق زینل زاده به ایستادگی در مقابل تاجگردون بودند فکر می‌کردند زینل زاده در تله تاجگردون گیر کرد تا پاکدل نفر دوم افتادن در تله باشد.
 با این تفاسیر که تاجگردون تک مهره اصلاحات در مقابل اصولگرایان امتحان پس داده است اما اسب زین زینل پیش از آنکه از کمند تیرهای برنوی میرشکار خارج شود در پشت دیوار محکمی به نام سید قدرت با عقبه اجتماعی و سیاسی قوی‌تر از اردلان مانده است که برای از کار انداختن ماشه برنوی تاج باید یا آرام از دیوار بالا رود و به سلامت بدون آنکه سید قدرت متوجه شود عبور کند یا در فرصت باقی مانده دست به اتحاد بزند که قماری سنگین بدون نتیجه‌ای قابل پیش بینی است.
  آنگونه که به نظر می‌رسد انتخابات زمستان 98 داغ‌تر از انتخابات 86 باشد اما با تفاوت‌های بسیار، امروز تاجگردون در موضع قدرت قرار دارد اما یک تنه مقابل حریفان با تجهیزات مختلف ایستاده است و تنها برنو در دست دارد تا نشان دهد دود از کنده بلند می‌شود و کسی است که تنها در سه روز هیمنه سید قدرت و اصولگرایان را در هم فروریخت که هنوز جای گله‌ای که زمستان 86 بر پیکره اصولگرایان وارد کرده است خوب نشده است.

------------------------------
سید مصطفی خادمی
-------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ببین. روفرستاده جلو.بروبابابذار.این عملکردزیرصفرمعماراقتصادایران نیازی به رقیب نداره..علی مطهری هاولاریجانی هاش.
نویسنده
United Kingdom
قلم حرمت دارد ، را نهادینه کرده اید ...
بويراحمد-ط
Iran, Islamic Republic of
اسب زينه تاجگردونه اين دوره ببين برادر
همين كه درمورد دكتر زينل زاده دست به قلم شدي يعني احساس خطر كرده اي واين خيلي خوب است يكه تار ميدان انتخابات دوره آينده فقط دكتر زينل زاده با حمايت حاميان واقعي
بابا حیدر از اسپر
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه که تاجگردون مثل شما فکر نکنه و به و این گردنه را کوتاه فرض نکنه با توجه به اینکه هم خود و هم عموزاده سابقه شکست از این گروه را دارند .مردم چک سفید به هیچ کس نداده و به دور از حاشیه های سیاسی و طائفه ای تمام حرکات امتیازها،استخدامها ،رانتها ،واگذارزها را زیر نظر دارند هرچند طی چهار سال صدایشان به گوش کسی نمی رسد ولی این تجربه و اطمینان دارند که تنها گوش شنوا صندوقهای رای است .حساب و کتاب روشن است ، چند درصد گچساران قشقایی و بویراحمد گرمسیر است ؟در استخدامها ،مدیریتها ،پیمانکاری ها سهم آنها چند درصد است ؟ جواب هر انتخاباتی در این سئوال نهفته است .آقای تاجگردون در جاده سازی و خیلی از پروژه ها نمره قبولی از مردم گرفته که از سایر رقبا بالاتر است ولی در جواب سئوالی که مطرح شد نمره قبولی نگرفته و پاسخ ایشان همانند سئوال از روحانی مردم را قانع نخواهد کرد . مطمئن باشید کسانی که از وضع کنونی راضی هستند به نحوی دستشان .
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خاک تو اون سر بی ....کنن..تاجگردون چیکار برای بویراحمد کرده !!!!تو که خودت از منطقه ای!!!! جز اینکه منافع شخصی داری!!,حتی از اب خوردن محرومشون کرده..یک قدمیشون اب سدِ, سدی که ابش نصیب زمینای باشت و امام زاده و لیشترو...باید بشه
Iran, Islamic Republic of
حرف شما درست
ولی لیشتر هم علی رغم تمام حرف و حدیث ها از استفاده مدرن و راندمان حداقلی بی بهره مانده است
و مهمتر از اون لیشتر هیچگاه خودش رو از بویراحمد جدا ندونسته
زنده باد بویراحمد گرمسیر
ذوالفقار
Iran, Islamic Republic of
سلام ...انتخاب تاجگردون با رای بالا در دور قبل چندان ربطی به اصلاح طلب و اصولگرایی نداشت برادر...... مهم عملکرد افراد هست ...نه همه اصولگرایان عالی هستند و نه همه اصلاح طلبان بی عیب!!!
باوی
Iran, Islamic Republic of
دکتر تاجگردون باید هرچه سریعتر همچون افرادی( نویسنده این متن) را از خودش دور کند.وجود چنین افرادی تبعات منفی داره و باعث ریزش آرای در انتخابات آینده می شود.
کسرا
Iran, Islamic Republic of
چرا؟
مالک از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
سلام بر نویسنده گرامی
پرنسس برای شاهزاده (زن) به کار می رود
برای شاهزاده (مرد) کلمه پرنس به کار می رود .
ممنون از اینکه نشان دادی مخالفان زینل زاده به اصطلاحات عمومی مسلط نیستند .
خدا یه ترقی وت بده
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
اون نشان از سواد آقا دارد
ولی من در عجبم از رسانه ائی ک در ورای بی طرفی ذاتی اش حول برش داشته و ب این نکته توجهی نکرده
نیک اندیش
United States
این متن بدرستی گواه آنست که، شما از کاندیداتوری مهندس زینل زاده بشدت نگران هستید ،و منافع نامشروع خود را در خطرمی بینید ،مردم گچساران وحتا باشت ،مهندس زینل زاده را بخوبی می شناسند ،ایشان هیچگاه بین مردم بویراحمد و باوی وقشقایی فرقی نگذاشته اند ،ودر نظر ایشان چپ و راست مهم نیست، بلکه اجرای قانون و راستگویی مهم است ،چیزی که مردم در این چندسال آنرا در خواب هم ندیده اند.
پدرام
Iran, Islamic Republic of
اینهمه تملق و چاپلوسی برای تاجگردون برای بدست آوردن یک شغل است.آدم باید چقدر....باشد که برای یک شغل دست بقلم بزند و شخصیتی همچون مهندس زینل زاده را تخریب کند.شما نویسنده پوشالی هستید که آبروی .... که برای یک تکه نان دست به هر.....میزنید.واقعا واقعا امروز تاسف خوردم.اما دوستان ارزشمند اهل قلم گچساران باید همچون افرادی....را از خودشان دور کنند
Iran, Islamic Republic of
خادمی هیچ.بیشتر از این نیست که کامنت باوی علی رغم. گفته خودت . چون باوی نیستی چیزی. گیرت نمی یاد عزت نفس و استقلال فکر بسیار مهم است زندگی.
مرادی
Iran, Islamic Republic of
آقای زینل زاده تو دوران شهردار بودنش . رو داشتن زیر دستاش....مدیر تو شهرستان بودن....به قول دکتر تاجگردون زنده باد مخالف من ....درود بر دکتر تاجگردون
عباسی
Iran, Islamic Republic of
سلام.
چه خبر از معمار اقتصاد !!!!!!
اقتصادی که معمارش امثال اینها باشد آخرش مغلوم هست ...
اگر معمارش ایشان بودن پس بقیه دولتمردان تیم اقتصادی دیگه چیین..
معمار .... میر شکار....
بله معمار برای ... و فامیل و چند تا پیمانکار بودن...
سعید
Iran, Islamic Republic of
رقابت جذابی نزدیکه،
اگه یکی مثل موحد بیاد مثل آب خوردن میرشکال رو شکست میده .اگه نیاد هم فقط کافیه یه کاندید مستقل قشقایی در صحنه باشه که تاج رای ترک ها رو نبره و رقابت نزدیک بشه
دانشجو
Greece
آقای نویسنده جیره خوار فقط میتوانم بگم....واقعا برات متاسفم.انسان چقدر باید...باشد که دست بقلم بشه. وای به حال کسی که تو ازش جانب داری میکنی.واقعا ارزش و جایگاه قلم را زیر سوال بردی.در این شهر نویسندگان بزرگی هستند که انسان های ارزشمند و آزاد اندیش و اصالت دار هستند که با نگارش و تحلیل واقعی به جامعه آگاهی بخشی میدهند اما تو ....
ارخلو
Iran, Islamic Republic of
باباکلان یکصدا مهندس زینل زاده
کورش
Iran, Islamic Republic of
کاسه ل ی س بیا یه نگاه به باغات شامبراکان بکن که ۲۰۰ متر با آب فاصله داره.
کاسه ... بیا یه نگاه به مدرک گرفته های گرمسیر بکن
نه اینکه از دانشگاه یاغوزاباد مدرک گرفته باشن
نه همه از دانشگاههای بین المللی
ولی یا بی کارن یا کارمند درجه ۵ یه نهاد خصوصی
قلمت رو میخوای بفروش ولی ... رو نفروش
که اگه فروختی هم ابروی طائفه خودت رو بردی
هم یه وقتی بی هوش در محله سادات
حسینی
Iran, Islamic Republic of
اولا م.قلمداد کردی چرا ک..ی و وظیفه ات هم این است که . که بت میدن باید ا..ف را بنویسی
وارتان سخن نگفت
Iran, Islamic Republic of
سید جان ضمن احترام به دکتر تاجگردون. فراموش نکن که همین طائفه زینلزاده در بویر گرمسیر حافظ خاندان جنابعالی در برابر فئودالها بودند. اینکه مخالف زینلزاده باشی و طرفدار دکتر تاجگردون بهر حال در جامعه آزاد مبتنی بر دموکراسی هیچ مسئله ای نیست اتفاقا یکی از هم طایفگان دکتر زینلزاده چند سال در دفتر دکتر در تهران کار میکردند. ولی اینکه ....رو واسه لقمه ای و جایگاهی بفروشی عجیبه. حداقل به حرمت طائفه ای که دورانی محافظ شما در گذر ایام بوده احترام نگه دار و لجن پراکنی نکن
علی
Iran, Islamic Republic of
شکر خدای خادمی.
Iran, Islamic Republic of
مردم از شعارهای هر دو جناح چپ راست خسته شدن..
علی
Iran, Islamic Republic of
حاشا ب بی طرفی رسانه ها
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1