تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب : ۴۷۴۸۹۱
خروجی بازدید قبل از فطر مدیریت بحران از چیتاب جواب داد

علیرضا نیکروز مدیران مربوطه و فرماندار را جهت حل مشکل بند انحرافی + و تکمیل جدول سنتی کشاورزی به چیتاب آورد.

۱
۲
علیرضا نیکروز مدیران مربوطه و فرماندار را جهت حل مشکل بند انحرافی + و تکمیل جدول سنتی کشاورزی به چیتاب آورد.
کبنا ؛به گزارش " کبنـا " از چیتاب بعداز بازدید قبل از عیدِ فطرِ مدیریت بحران از چیتاب، با هماهنگی علیرضا نیکروز مدیرکل مدیریت بحران استانداری؛ فرماندار بویراحمد وتعدادی از معاونین، مدیرکل آب منطقه ای استان ومدیرشهرستان ، مدیرجهاد کشاورزی و منابع طبیعی بویراحمد، با حضور سردار محمد مؤمنی فرماندهی اطلاعات سپاه فتح استان، از دو نقطه و طرح مهم در حوزه آبرسانی کبگیان ( بند انحرافی + جدول سنتی ) چیتاب با همراهی امام جمعه بخشدار کبگیان، شهردار شورا و تعدادی از معتمدین شهر چیتاب بازدید کردند. 
آرَشِ مصلح مدیرکل آب منطقه ای به همراه سجاد پوراکبری مدیر منابع آب بویراحمد در بازدید اول از محل آسیب دیده بند انحرافی چیتاب قسمت تخریب شده را بالغ بر ۵۰ متر مکعب اعلام کرد و افزود: اعتبار مورد نیاز برای ترمیم این پروژه رقمی بالای شش میلیارد تومان می طلبَد، ولی بعلت نزدیک بودن به فصل خزانه گیری ( شلتوک ) در هفته جاری، محل آسیب دیده بصورت موقت امـا اصولی، ترمیم میشود تا در روند کشت کار امسال کشاورزان عزیز خللی ایجاد نگردد. 
وی با اذعان به اینکه این کار بصورت موقتی اما اصولی و مستحکم است به ضرورت تعمیراساسی این نقطه در سال جدید در جهت حل مشکلات کشاورزان منطقه تاکید کرد و ادامه داد: جهت تخصیص اعتبار برای تکمیل این طرح مشکلی نداریم وبه حول قوهٔ الهی، در پایان فصل برداشت برنج به همه شما بزرگواران قول میدهیم انشالله این مشکل هم حل بشود. 
مصلح روند روبه رشد مرحله ساخت سد بزرگ برق آبی چیتاب را امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: مرحله شروع ساخت سد چیتاب به گزینه نهائی رسیده و انشالله با بهترین پیمانکار و برترین مشاور سدسازیِ جنوب کشور باسابقه ساختِ سد کوثر مرحله ابتدائی این پروژه بزرگ کلید خواهد خورد. 
علیرضا نیکروز مدیرکل بحران استانداری نیز در این بازدید ضمن تشکراز پیگیریهای بخشدار، امام جمعه، شهردار و شورای شهر چیتاب با اشاره به طولانی شدن مرحله تکمیلی جدول سنتی چیتاب نیز گفت: بخش کبگیان در حوزه پیشرفت کشاورزی، ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد، اما در صورتی دستگاه متولی در یک پروژه کوچک بعد از گذشت چندین سال درمانده باشد، دیگر نباید انتظار معجزه در این حوزه را داشته باشیم. 
وی خاطرنشان کرد: چون در لَحظه داریم به فصل کشت کار کشاورزان نزدیک می شویم دیگر وقت بازدید مجدد نداریم، فلذا این ۳۰۰ متر باقیمانده را حداقل، در راستای تحقق شعار سال باید حل کنیم. 
این مسئول درباره وجود معارضات مسیر نیز خاطرنشان کرد: حالا جهادکشاورزی بیاید با دارائیش استارت کار را بزند، حل معارضات ( کرسی سنگ چینی جهت جلوگیری از ریزش زمین آقای پورذاکری ) را ما حل خواهیم کرد. 
جهرم شاکِری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد نیز در این بازدید با اشاره به مسئله جدول سنتی و نگرانیهای مردم منطقه تصریح کرد: ما همیشه در همه جا، با اعلام موجودیت و توان اجرائی قول کار داده ایم، و هیچگاه نمی توانیم قول دروغی به مردم منطقه ای بدهیم. 
وی افزود: من باب کار جدول چیتاب هم اعلام می کنم، ۴۰۰ میلیون تومان برای ادامه فاز آخرِ ساختِ پروژه کانال کشاورزی سنتی چیتاب اعتبار موجود هست که با اختصاص آن میتوان تنها ۵۰ متر از این پروژهٔ ۳۰۰ متری را کار کرد.
شاکری خاطرنشان کرد: در کار ساخت جدول سکوبندی و یا سنگ چینی اطراف جدول نه به ما نه به پیمانکار مربوط نیست فلذا در امتداد این کار ( ریزش احتمالی زمین آقای پورذاکری ) جناب نیکروز و فرماندار محترم قول همکاری جهت حل مشکل را داده اند. 
شهرام مهدوی مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این بازدید، با اشاره به نزدیک شدن به فصل شالیکاری، اتمام تکمیل جدول سنتی چیتاب را موجب عدم نیاز شالیزار پایین دست به آب بند انحرافی، و تسهیل در آب دهیِ زمینهای شالیکاری بالادست چیتاب و بلوط کاروان برشمرد. 
مهدوی مطلق اعتبار موجود جهاد کشاورزی جهت ادامه کار را ناچیز برشمرد و گفت: اگر بخواهیم این مشکل را حل بکنیم باید در قالب نهادهای مربوطه در نهایت توان البته همراهی مردم در کانون تعاملات گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: در ادامه تکمیل این پروژه روی قولی که جناب شاهینی در حوزه امنیتی استانداری به آقای کاشفی در شورای شهر چیتاب داده اند حساب ویژه ای باز کرده ایم.
لازم به ذکراست امام جمعه چیتاب به نیابت از کشاورزان ضمن تشکر از تلاشهای نیکروز مدیرکل بحران استان از آقای " آرَشِ مُصلح " بعنوان مدیرکل برتر استان تشکر کرد و از تاخیر در بهره برداری از پروژه جدول سنتی چیتاب از مسئولان خاصه جهاد کشاورزی گلایه داشت و گفت: وضعیت سرآب بندی زمینهای کشاورزی نابسامان است، در جدول سنتی نیز با گذشت ۱۱ سال از وعده مسئولان بلاتکلیفی ۳۰۰ متر کانال سنتی چیتاب زیبنده مسئولان در نظام جمهوری اسلامی نیست. 
درپایان مسئولان بخش به اتفاق، فرماندار بویراحمد، مدیرکل بحران و سردار مومنی از ادامه روند راکد مانده ساخت بلوار و جاده چیتاب به امامزاده عبدالله " ع " دیدن و قول مساعد جهت همکاری ادامه ساخت پروژه داده شد. 

٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭

خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
ما اهالی محمداباد سادات امامزاده علی تا چیتاب ۳ کیلومتر بیشتر فاصله نداریم متاسفانه هر سال با بارندگی ها کانال های آبیاری شالیزار زمین های وغمی دچار مشکل میشوند و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست حتی مردم هر سال با این وضعیت از هزینه شخصی خودشان پرداخت میکنند یه فکری هم باید به حال این روستا کرد
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1