تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۴۷۴۱۶۵
در گچساران؛

آب سد کوثر رها شد + هشدار شرکت آب منطقه‌ای

۲
۰
آب سد کوثر رها شد + هشدار شرکت آب منطقه‌ای
کبنا ؛ مناطق پایین دست اعم از روستاییان، عشایر و کشاورزان از استان‌های کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان و بوشهر که در پایین دست سد مخزنی کوثر هستند و همچنین مسافران نوروزی این هشدار جدی آب منطقه‌ای را جدی بیگرند؛ با ادامه بارش‌های سیل‌آسا حجم رهاسازی آب این سد از ۶۰ متر مکعب در ثانیه عبور کرد و هر لحظه به میزان دبی خروجی آب افزوده می‌شود.
آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تأکید کرد که مردم و مناطق پایین دست در آمادگی کامل برای رهاسازی آب بیشتری از سد کوثر باشند و از جوامع محلی و روستاییان و عشایر و کشاورزان پایین دست سد خواست که از نزدیکی و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف سد به طور جد پرهیز کنند.
مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: هم اکنون دبی آب رهاسازی شده سد کوثر از ۳۰ به ۶۰ مترمکعب در ثانیه افزایش یافته است تا مخزن سد ظرفیت ورود و ذخیره‌سازی آب بیشتری داشته باشد.
اکبری خدری روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حجم ذخیره آب سدکوثر اکنون ۵۲۰ میلیون متر مکعب است گفت: با این میزان ذخیره، ۹۶درصد از گنجایش مخزن۵۴۷ متر مکعبی این سد پُر است.
وی بیان کرد: میزان ورودی آب به این سد هم اکنون ۱۵۶ متر مکعب بر ثانیه است و دبی رها‌سازی این سد نیز به ۶۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد بیش از ۶۲۳ متر است.
خدری ابراز کرد: میزان بارندگی در بالا دست سد کوثر در لیستگاه طسوج ۱۶۳ میلی‌متر و در‌ایستگاه سپیدار ۱۲۶ میلی‌متر گزارش شده است.
وی گفت: سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است که آب بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کشور را تأمین می‌کند.
خدری گفت: سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس را تأمین می‌کند.
وی ابراز کرد: از کشاورزان، دامدارن، عشایر و مسافرین نوروزی که قصد اسکان یا تردد در نزدیکی سد کوثر را دارند انتظار می‌رود در نزدیکی سد کوثر اسکان نیابند چون به دلیل بارندگی چشمگیری امکان رهاسازی آب با دبی بیشتر از سد وجود دارد.
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به نام کهگیلویه بکام دیگران
ماهان
Iran, Islamic Republic of
سدی که تمام حوزه آبریز آن در شهرستان چرام است اما هیچ حق برداشتی از آن ندارد.ولی تا هرمزگان رفته و از آب این سد استخر و خونه باغ در گناوه و ... احداث شده
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1