تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۴۷۰۹۹۰
در نشستی با حضور سران ایلات، عشایر، ریش‌سفیدان و بانوان گچساران؛

مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: اگر نماینده‌ای با رانت‌خواری و سوء‌استفاده از موقعیتش برای خود و نزدیکانش کیسه‌هایی دوخته باشد، آن را زمین بزنید

۰
مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: اگر نماینده‌ای با رانت‌خواری و سوء‌استفاده از موقعیتش برای خود و نزدیکانش کیسه‌هایی دوخته باشد، آن را زمین بزنید
کبنا ؛نقش معتمدان و بزرگان طوایف در حضور گسترده مردم و افزایش شور و نشاط انتخاباتی در نشستی با حضور سران ایلات، عشایر، ریش‌سفیدان و بانوان گچساران بررسی شد.
به گزارش کبنا، این نشست که روز دوشنبه (11 دی‌ماه 1402) با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد. نماینده ایلات، عشایر، ریش‌سفیدان و بانوان به بیان نقطه نظرات خود در زمینه نقش معتمدان در افزایش شور انتخاباتی و حضور مردم در این صحنه حساس سیاسی، انتظارات مردم از نامزد‌ها و نمایندگان و وحدت و همدلی مردم در مقابله با ترفند‌های دشمنان پرداختند.
 سید جمشید حسینی‌خواه، مدیرکل دفتر سیاسی استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست انتخاباتی ایلات، عشایر، ریش سفیدان و بانوان گچساران اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از بهمن ۵۷ که به لطف خدا در این کشور مستقر شد دو بال عظیم و قوی محکم به اسم جمهوریت و اسلامیت دارد.
مدیرکل دفتر سیاسی انتخابات و دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم سالاری دینی که در طول چندین دهه وارد نظام جمهوری اسلامی شده همان بال اسلامی است.
حسینی خواه عنوان کرد: مردم سالاری دینی یعنی اینکه مردم در انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، شورا‌های شهر و روستا و خبرگان رهبری به طور مستقیم یا غیر مستقیم دخیل هستند و نقش مهمی را ایفا می‌کنند، وقتی 'فته می‌شود مردم سالاری دینی حکم فرماست، گزاف نگفته‌ایم.
مدیرکل دفتر سیاسی انتخابات و دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتخابات یکی از بستر‌های مردم سالاری دینی است و ۶۰ روز دیگر انتخابات مهمی رقم خواهد خورد.
حسینی خواه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری و مصوبات و رویداد‌های کشور دارای اهمیت است، نمایندگان مجلس می‌توانند وزرا را استیضاح کرده و به آن‌ها رای ندهند و در تمام حوزه‌های مختلف، در هر بعدی قانون‌گذاری کرده و لذا نقش بسیار مهمی را دارند.
وی با اشاره به اینکه اگر غیرت دینی دارید باید در انتخابات شرکت کنید افزود: دو انتخابات پیش رو مهم‌ترین انتخاباتی هستند که در طول بیش از ۴۰ سال عمر انقلاب برگزار می‌شوند.
مدیرکل دفتر سیاسی استانداری و دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انتخابات و حضور شما پای صندوق‌های رای به نظام قدرت ملی و مشروعیت می‌دهد؛ هر رایی که شما به صندوق میاندازید از هر موشک قاره پیما و سلاح دیگر اثر آن بیشتر است، جنگ آگاهی بخشی مهمتر از هر جنگ دیگری است.
حسینی خواه اضافه کرد: اگر نماینده‌ای با رانت‌خواری و سوء‌استفاده از موقعیتش برای خود و نزدیکانش کیسه‌هایی دوخته باشد آن را زمین بزنید؛ شما می‌توانید هر کسی را که لایق نبوده و عملکرد قابل قبولی در ۴ سال نداشت را با حضور در پای صندوق رای و انتخابت درست از مدار تصمیم‌گیری و قدرت خارج کنید.
وی گفت: شرکت در انتخابات یک حق قانونی و حقوقی است و شما با حضور در انتخابات با جنگ فکر و عقیده و‌اندیشه حریفان خود را به زمین می‌زنید.
مدیرکل دفتر سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این اقدام یک وظیفه شرعی واجب اجتماعی محسوب می‌شود، تصمیم شما و رایی که به صندوق میاندازید باید در قیامت پاسخگوی آن باشید، زیرا انتخاب شما در سرنوشت تمام مردم تأثیرگذار است و نباید این رای بر اساس منطقه یا قوم گرایی باشد.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آیا زمانی که در مقابل رژیم بعث عراق می‌جنگیدیم ما اینگونه از طوایف لر و ترک صحبت می‌کردیم، افزود: آیا باید با این دید به پای صندوق رای رفت؟ هر کسی می‌تواند با توجه به تفکر سیاسی خود رای دهد که باز باید در مقابل خداوند پاسخگو شود.
حسینی خواه بیان کرد: رهبر انقلاب بر روی انتخابات تأکید داشتند و ۴ مؤلفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را تأکید کرده‌اند، اگر مردم می‌خواهند قدرت خود را به رخ دشمنان بکشند در انتخابات شرکت کنند.
وی گفت: همانگونه که مردم غزه با دست خالی‌ایستاده و قدرت خود را به رخ دنیا کشیده‌اند و پیروزی از آن‌ها خواهد بود.
حسینی خواه بیان کرد: به تمام دیدگاه‌ها نیز احترام می‌گذاریم، باید صداقت داشته باشیم، تورم، فساد مالی برخی از مسوولان از خدا بی‌خبر و رانت خواری آن‌ها مردم را ناراحت کرده است، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی قیمت آن خون صد‌ها هزار شهید است.
مدیرکل دفتر سیاسی انتخابات و دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آیا ارزش دارد بخاطر چند مدیر از خدا بیخبر پای صندوق‌های رای نروید؟ اگر شهداء و حاج قاسم سلیمانی زنده شوند در انتخابات شرکت نخواهند کرد؟ الگوی شما معاندین نباشد بلکه باید از شهدایی که در راه انقلاب و ایران اسلامی جان خود را فدا کردند، الگو‌برداری کرد.
وی افزود: گرانی، رانت و برخی مشکلات وجود داشته ولی این دلیل نمی‌شود که در انتخابات شرکت نکنید، دشمنان ما در فضای مجازی در داخل و خارح به مروم القاء می‌کنند که نظام دستاوردی نداشته و نا کارامد است، ما موظف هستیم دستاورد‌های نظام را تبیین کنیم.
حسینی خواه ادامه داد: عدم شرکت در انتخابات از نا آگاهی می‌آید، گرانی و تورم و بخشی از مشکلات آن ناشی از تحریم‌های شیطان بزرگ است که روزانه و هفتگی ما را تحریم می‌کند، ما می‌خواهیم آقای خود باشیم نه مثل کشور‌های دیگر برده‌های زر خرید این اهریمن شویم.
وی گفت: رهبر به نداشتن تقوای اقتصادی اشاره کردند، اگربرخی از مسوولین دست‌های ناپاک خود را به سوی سرمایه مردم دراز کردند نظام با قدرت کامل با آن‌ها برخورد کرده است، این‌ها را خود ما مردم مقصر هستیم زیرا رای می‌دهیم و نماینده‌ای را انتخاب می‌کنیم که به جای اینکه ایران خودرو و سایپا که مایه ننگ کشور ما هستند را برخورد کند با رانت بازی دوستان خود را به آنجا فرستاده و دهان خود را می‌بندند.
حسینی خواه اضافه کرد: نباید اینگونه نمایندگان را به مجلس فرستاد، در جهان دشمنان ما می‌گویند مگر انقلاب در این سال‌ها چه دستاوردی داشته که می‌خواهید رای دهید با خود کمی فکر کنید بزرگراه‌ها، پالایشگاه‌ها در عرصه‌های پزشکی، قدرت نظامی و از همه مهمتر استقلال سیاسی و نظامی و نه گفتن به دیگران دستاورد‌های بسیار مهمی در طول انقلاب اسلامی به دست آمده است.
دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم در انتخابات است
فرماندار گچساران در این نشست گفت: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب فتنه‌های بسیاری را به خود دیده بطوریکه فتنه سال گذشته (زن- زندگی -آزادی) فتنه سهمگینی بود که مشکلات بسیاری برای مملکت بوجود و فضای کشورمان را تا حدودی ناامن کرد.
روانبخش دیهیم خوب افزود: اسفندماه امسال نیز انتخابات سرنوشت‌سازی را پیش رو داریم که در این زمینه مقام معظم رهبری به چهار راهبرد سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت انتخابات اشاره کرده است.
وی ادامه داد: وظیفه همه مسئولین و مردم فراهم کردن بستر و زیرساخت لازم برای تحقق منویات رهبر انقلاب و جلوگیری از اهداف دشمنان است.
دیهیم خوب اظهار کرد: دشمن در فتنه سال گذشته با تمام توان پای‌کار آمده بود امروز ما باید هوشیار و در صحنه انتخابات بایستی نقش‌آفرین باشیم.
وی ابراز کرد: انتخابات از مهم‌ترین رویداد‌های سیاسی کشورمان است به همین دلیل باید تلاش کنیم و همه آحاد مردم جامعه باید با حضوری حداکثری و باشکوه پای صندوق‌های رأی در سرنوشتشان سهیم باشند.
۱۱۶ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات گچساران تعیین شد
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: ۱۱۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان پیش‌بینی شده است.
جهانکیر علیزاده ابراز کرد: از این تعداد ۷۶ صندوق شهری و ۴۰ صندوق دیگر برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده است
وی تعداد صندوق‌های ثابت را ۸۴ مورد و سیار پیش‌بینی شده را ۳۲ مورد ذکر کرد.
علیزاده اظهار کرد: مشارکت حداکثری، امنیت، سلامت، رقابت سالم، صیانت از آرا مردم و بی‌طرفی مجریان انتخابات از مهمترین برنامه دست‌اندرکاران انتخابات است.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
1