تاریخ انتشار
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۵۱
کد مطلب : ۴۷۰۸۹۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا؛

دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره مقاومت در یاسوج برگزار می‌شود

۰
دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره مقاومت در یاسوج برگزار می‌شود
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و و بویراحمد از برگزاری دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره‌ی مقاومت همزمان با بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی در شهر یاسوج خبر داد.
امین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا اظهار داشت: اهداف و رشته‌های هنری و فرهنگی در بخش‌های موسیقی، فیلم‌های کوتاه مردمی، هماهنگ، سرود هنر‌های تجسمی و نمایشگاه عکس است.
وی به موضوع‌های کنگره اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و الگوسازی از مکتب سردار دل‌ها، ایجاد جریان فراگیر و تجلی رویش‌های مردمی از مکتب شهید سلیمانی و روایت‌امیدآفرین گفتمان مقاومت از محور‌های کنگره اسطوره مقاومت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارسال بیش از ۲۰۰ اثر فاخر با رویکرد جایگاه مردمی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: امروز شهید قاسم سلیمانی به عنوان شحصیتی فراگیر در تمام اقشارجامعه به خصوص جوانان محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

درخشان یادآور شد: باید این ظرفیت‌ها را در حوزه فرهنگ بالقوه کنیم تا در این جشنواره و کنگره تولید‌های آثار فرهنگی و هنری فاخر شناسایی شوند و به معرض نمایش گذاشته شوند.
وی ادامه داد: بنیان این برنامه از سال گذشته به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه فتح استان گذاشته شد. همچنین بنا داریم به صورت بنیادی در سال‌های آینده با رویکرد بهتر و با حجم تولید آثار بیشتر و در گستره ملی این کنگره را برگزار کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت:‌امیدواریم که این برنامه بتواند به نقش و جایگاه ممتاز شهید سلیمانی در تولید‌های فاخر برنامه‌های فرهنگی و هنری کمک شایانی کند. این برنامه ذیل برنامه‌های کنگره شهدای استان ۱۴۰۳ خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
1