کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا؛

دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره مقاومت در یاسوج برگزار می‌شود

9 دی 1402 ساعت 2:51

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و و بویراحمد از برگزاری دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره‌ی مقاومت همزمان با بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی در شهر یاسوج خبر داد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و و بویراحمد از برگزاری دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره‌ی مقاومت همزمان با بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی در شهر یاسوج خبر داد.
امین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا اظهار داشت: اهداف و رشته‌های هنری و فرهنگی در بخش‌های موسیقی، فیلم‌های کوتاه مردمی، هماهنگ، سرود هنر‌های تجسمی و نمایشگاه عکس است.
وی به موضوع‌های کنگره اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و الگوسازی از مکتب سردار دل‌ها، ایجاد جریان فراگیر و تجلی رویش‌های مردمی از مکتب شهید سلیمانی و روایت‌امیدآفرین گفتمان مقاومت از محور‌های کنگره اسطوره مقاومت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارسال بیش از ۲۰۰ اثر فاخر با رویکرد جایگاه مردمی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: امروز شهید قاسم سلیمانی به عنوان شحصیتی فراگیر در تمام اقشارجامعه به خصوص جوانان محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

درخشان یادآور شد: باید این ظرفیت‌ها را در حوزه فرهنگ بالقوه کنیم تا در این جشنواره و کنگره تولید‌های آثار فرهنگی و هنری فاخر شناسایی شوند و به معرض نمایش گذاشته شوند.
وی ادامه داد: بنیان این برنامه از سال گذشته به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه فتح استان گذاشته شد. همچنین بنا داریم به صورت بنیادی در سال‌های آینده با رویکرد بهتر و با حجم تولید آثار بیشتر و در گستره ملی این کنگره را برگزار کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت:‌امیدواریم که این برنامه بتواند به نقش و جایگاه ممتاز شهید سلیمانی در تولید‌های فاخر برنامه‌های فرهنگی و هنری کمک شایانی کند. این برنامه ذیل برنامه‌های کنگره شهدای استان ۱۴۰۳ خواهد بود.


کد مطلب: 470895

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470895/دومین-کنگره-فرهنگی-هنری-اسطوره-مقاومت-یاسوج-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1