تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۴۶۹۲۶۰
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

۲
۰
رویداد بزرگ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در کهگیلویه و بویراحمد (+  فیلم )
کبنا ؛مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در یاسوج خبر داد.
       

«سید رضا حسینی نیک» گفت: این جشنواره با حضور بیش از ۱۰۰ خیر مدرسه ساز کشوری و استانی و مسئولان کشوری و استانی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود.
وی اظهارکرد: خیرین مدرسه ساز تاکنون بیش از ۳۰۰ مدرسه در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد ساختند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با احتساب مسئولیت‌های اجتماعی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تعهدات محقق شده از جشنواره خیرین مدرسه ساز استان طی سال گذشته داشتیم.
حسینی نیک تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ پروژه آموزشی در مدت یک سال تحویل موقت شده است که بیش از ۹۰ درصد این پروژه‌ها یا مشارکتی و یا کامل خیرساز بوده‌اند.
وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مدارس ناایمن، رتبه اول کشور را دارد به گونه‌ای که ۴۰ درصد مدارس ناایمن کشور متعلق به این استان است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۴۸۵ مدرسه ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید سریع‌تر نوسازی و بازسازی شوند تا دانش‌آموزان در محیطی ایمن درس بخوانند.
بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
گفتنی است که روز گذشته مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده بود که استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۸۳هزار و ۳۸۳ دانش‌آموز در مجموع به ۴۴۲ مدرسه نیاز جدی دارد که از این تعداد ۳۳۵ مدرسه نیاز به بهسازی دارند و ۱۰۷ مدرسه جدید باید ساخته شود. ۱۰۰۰ مدرسه در سطح شهر‌های استان وجود دارد و۱۲۱ هزار و ۷۳۱ دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.
۶۶.۳۹ درصد دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند در حالی که ۳۱. ۳۵ درصد آموزشگاه‌ها و مدارس در شهر‌ها واقع شده‌اند. همچنین ۶۸.۶۵ درصد مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در روستا‌ها واقع شده‌اند این در حالی است که ۳۳. ۶۱ درصد دانش‌آموزان این استان معادل ۶۱ هزار و ۶۵۲ دانش‌آموز را در خود جای داده‌اند.
۱۰۷ مدرسه استیجاری و دو شیفت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۷۰درصد این تعداد در شهرستان بویراحمد واقع شده‌اند. ۲۷۰ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی در استان وجود دارد، بعضی از مدارس سیستم گرمایشی ندارند و برخی هم سیستم گرمایشی استاندارد و مناسب ندارند. ۲۳۲ مدرسه نیاز به ایزوگام دارد که در فصل زمستان سقف آن‌ها «چکه» می‌کند و شرایط نامناسبی را ایجاد می‌شود. ۷۱۷ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد حیاط است که اثر زیادی در روحیه همدلی و نشاط دانش‌آموزان دارد. ۷۰۸ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به گازکشی و ۵۰۶ مدرسه نیاز به سرویس بهداشتی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احسن براقای حسینی نیک مدیرجهادی همیشه پای کارو درواقع بهترین مدیرکل استان
بدبخت
Romania
خیرین مدرسه ساز محترم لطفا حالا که پول دارید به جای مدرسه سازی خانه برای فقرا بسازید مدرسه سازی کار دولته این همه پولی که خارج مرزها دود میشه بزارن برا مدرسه سازی باور کنید سودی براتون نداره پولا بدید فقیرا نه د ولت
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1