کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

رویداد بزرگ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم )

23 آبان 1402 ساعت 18:31

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در یاسوج خبر داد.


مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در یاسوج خبر داد.
       

«سید رضا حسینی نیک» گفت: این جشنواره با حضور بیش از ۱۰۰ خیر مدرسه ساز کشوری و استانی و مسئولان کشوری و استانی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود.
وی اظهارکرد: خیرین مدرسه ساز تاکنون بیش از ۳۰۰ مدرسه در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد ساختند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با احتساب مسئولیت‌های اجتماعی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تعهدات محقق شده از جشنواره خیرین مدرسه ساز استان طی سال گذشته داشتیم.
حسینی نیک تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ پروژه آموزشی در مدت یک سال تحویل موقت شده است که بیش از ۹۰ درصد این پروژه‌ها یا مشارکتی و یا کامل خیرساز بوده‌اند.
وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مدارس ناایمن، رتبه اول کشور را دارد به گونه‌ای که ۴۰ درصد مدارس ناایمن کشور متعلق به این استان است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۴۸۵ مدرسه ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید سریع‌تر نوسازی و بازسازی شوند تا دانش‌آموزان در محیطی ایمن درس بخوانند.
بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
گفتنی است که روز گذشته مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده بود که استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۸۳هزار و ۳۸۳ دانش‌آموز در مجموع به ۴۴۲ مدرسه نیاز جدی دارد که از این تعداد ۳۳۵ مدرسه نیاز به بهسازی دارند و ۱۰۷ مدرسه جدید باید ساخته شود. ۱۰۰۰ مدرسه در سطح شهر‌های استان وجود دارد و۱۲۱ هزار و ۷۳۱ دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.
۶۶.۳۹ درصد دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند در حالی که ۳۱. ۳۵ درصد آموزشگاه‌ها و مدارس در شهر‌ها واقع شده‌اند. همچنین ۶۸.۶۵ درصد مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در روستا‌ها واقع شده‌اند این در حالی است که ۳۳. ۶۱ درصد دانش‌آموزان این استان معادل ۶۱ هزار و ۶۵۲ دانش‌آموز را در خود جای داده‌اند.
۱۰۷ مدرسه استیجاری و دو شیفت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۷۰درصد این تعداد در شهرستان بویراحمد واقع شده‌اند. ۲۷۰ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی در استان وجود دارد، بعضی از مدارس سیستم گرمایشی ندارند و برخی هم سیستم گرمایشی استاندارد و مناسب ندارند. ۲۳۲ مدرسه نیاز به ایزوگام دارد که در فصل زمستان سقف آن‌ها «چکه» می‌کند و شرایط نامناسبی را ایجاد می‌شود. ۷۱۷ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد حیاط است که اثر زیادی در روحیه همدلی و نشاط دانش‌آموزان دارد. ۷۰۸ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به گازکشی و ۵۰۶ مدرسه نیاز به سرویس بهداشتی دارد.


کد مطلب: 469260

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469260/رویداد-بزرگ-جشنواره-خیرین-مدرسه-ساز-کهگیلویه-بویراحمد-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1