تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۴۶۸۳۰۲
کبنا گزارش می‌دهد؛

تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در دهدشت / راهیان نور امسال متفاوت تر از قبل برگزار می‌شود

۱
تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در دهدشت / راهیان نور امسال متفاوت تر از قبل برگزار می‌شود
کبنا ؛
نشست کمیته پشتیبانی بسیج دانش آموزی کهگیلویه، با محوریت اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد.
به گزارش کبنا، فریدون فاطمی زاده_رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه_ در این نشست اظهار کرد: باور و اعتقادات ما از حیث معنوی و کارکردها یکی است.
فاطمی زاده با اشاره به تفکر بسیجی که فقط یادآوری دفاع مقدس نیست، گفت: این تفکر یک آرمان است که می‌تواند جامعه را متحول کند، خیلی جاها اگر این فکر وجود داشته باشد، با کمترین امکانات می‌شود کار کرد.
وی با بیان اینکه ساختار اداری، نوع برنامه ریزی و اجرا متفاوت است، افزود: برای رشد تفکر بسیجی و نگاه به این مجموعه باید کاری شود که آموزش و پرورش از درون بجوشد.
فاطمی زاده کار آموزش و پرورش را تخصصی خواند و گفت: الزامات، آگاهی ها و دانش شناخت می‌خواهد. 
وی خواستار ترویج معرفت بخشی در مدارس شد و گفت: آدم های توانمند باید تربیت شود تا کادر این مجموعه ساخته شود.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه خواستار تربیت معلمان جهت ترویج اخلاق، معرفت، مسائل اعتقادی شد و گفت: کار ها را باید به صورت ریشه ای انجام دهیم که در آینده معلمان این اقدامات را نشر دهند.
فاطمی زاده با بیان اینکه باید برای تبیین گام دوم در آموزش و پرورش برنامه ریزی شود، گفت: ارزش ها را در بین دانش آموزان تقویت کنیم، دیگر صرفا سخنرانی جواب نمی‌دهد و باید مدل کار تغییر کند. 
سرهنگ بیژن شریفی_ جانشین فرمانده ناحیه بسیج کهگیلویه_ در نشست اظهار کرد: گرامیداشت نام و یاد کسانی که از کیان، آرمان‌های انقلاب و خاک پاک جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند کمتر از شهادت نیست.
شریفی مهم ترین و اثرگذارترین عناصر 
در مجموعه آموزش و پرورش را فرهنگیان و دانش آموزان عنوان کرد. 
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان با فراگیری و دریافت سایر مؤلفه‌های علم و دانش از سوی معلمان، آینده سازان این نظام و مملکت هستند.
شریفی تصریح کرد: اما در کنار این دانش حتماً باید یک پرورش باشد که بخشی از آن در قالب اردوهای فرهنگی و راهیان نور و.. است که سایر مفاهیم تولید تأمین می‌شود.
جانشین فرمانده ناحیه بسیج کهگیلویه از اردوی راهیان نور به عنوان یکی از مهم ترین مولفه‌های موضوعات فرهنگی نام برد و گفت: می‌گنجد که اطلاع رسانی ها شروع شود تا دانش‌آموزان و اولیا برای این اردو آمادگی های لازم را داشته باشند.
شریفی در ادامه بیان کرد: در این اردو یک راوی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس و یک روحانی به عنوان تبیین کننده دستاوردهای انقلاب اسلامی همراه با کاروان ها خواهد بود.

سید صادق محمدی_فرمانده حوزه شهید فهمیده دهدشت_ در این نشست از افزایش سهمیه در اردوی راهیان نور امسال خبر داد و افزود: این اردو به مراتب نسبت به سنوات گذشته متفاوت تر خواهد بود.
محمدی خاطرنشان کرد: هفته بسیج از ۸ آبان تا ۱۳ آبان است که برنامه‌های این هفته با حضور کامل دانش آموزان برگزار می‌شود.
وی رسالت وجودی بسیج دانش آموزی را حضور در مدارس عنوان کرد و گفت: ارتباط گیری مستمر و مداوم با دانش‌ آموزان مهم است.
 محمدی با اشاره به استقبال خوب مدارس از برنامه های بسیج دانش آموزی، گفت: در هفته بسیج دانش آموزی برنامه‌های خوب، متنوع و با خلاقیت و ابتکار اجرا خواهد شد.
وی به تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در شهرستان پرداخت و از برگزاری نمایشگاه تصاویر شهدای دانش آموز و به نمایش گذاشتن وسایل شخصی شهدا در مدارس، برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی در دبیرستان متوسطه دوم شاهد، در زمان پیشنهادی ۱۰ آبان برنامه دانش آموز محور برگزار می‌شود. در راستای هویت بخشی فرمانده‌های واحد متوسطه دوم را معارفه می‌شوند، برگزاری پویش‌های مختلف در فضای مجازی و مسابقات ورزشی فوتبال و تنیس روی میز، توزیع کتابچه و بروشور شهدای دانش آموزی در مدارس، دلنوشته‌های دانش‌آموزان را جمع آوری میکنیم و به صورت کتابچه در می‌آوریم، را به عنوان برخی از برنامه های هفته بسیج دانش آموزی نام برد.
از قرائت وصیت شهدای دانش آموز در صف صبحگاه توسط دانش آموزان، برگزاری جلسات مطالبه‌گری با حضور مسئولان شهرستان و دانش آموزان مطالبه‌گر، توزیع لوازم التحریر و نوشت افزار با تصاویر شهدا، کاشت نهال به یاد شهدای دانش آموز، غبارروبی و قرائت زیارت عاشورا در گلزار شهدا به عنوان بخش دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی نام برد.
 حلیمه تقوی نیکو_ فرمانده حوزه حضرت زینب (س) دهدشت_ از اعزام دانش آموزان دختر به اردوی راهیان نور خبر داد و گفت: این اردو طی دو مرحله از ۲۳ آبان ماه آغاز می‌شود.
تقوی سهمیه اردوهای راهیان نور شهرستان را ۴۰۰ دانش آموز دختر عنوان کرد و افزود: ۳۲۰ نفر از دهدشت و ۸۰ نفر از مناطق دیشموک و چاروسا اعزام می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: طبق سهمیه در نظر گرفته شده دانش آموزان متوسطه دوم می‌توانند در این اردو شرکت کنند و دانش آموزانی که سال گذشته در اردو راهیان نور شرکت کردند در این مرحله نمی‌توانند ثبت نام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
سنتور علی سنتوری را دزدیدند

سنتور علی سنتوری را دزدیدند

قریب چند سالی است که هر از گاهی این موضوع اتفاق می‌افتد که یک بازیگر یا ورزشکار مورد ...
روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

زنان کارگر خانگی که با روزنامه "گاردین" صحبت کرده اند اشاره می کنند که در امارات به آنان ...
1