تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۴۶۸۲۲۴
اطلاعیه دفتر سخنگوی پلیس:

رد خبر دستگیری قاتل داریوش مهرجویی و همسرش از سوی سخنگوی پلیس/ بازداشت ۹ مظنون تاکنون

۰
رد خبر دستگیری قاتل داریوش مهرجویی و همسرش از سوی سخنگوی پلیس/ بازداشت ۹ مظنون تاکنون
کبنا ؛
دفتر سخنگوی فراجا در واکنش به برخی اخبار منتشر شده پیرامون دستگیری عامل یا عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش، چنین اخباری را تکذیب کرد و خواستار پیگیری اخبار از منابع رسمی شد.
به گزارش کبنا، به دنبال انتشار برخی شایعات در مورد دستگیری عامل یا عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش، وحید محمدی‌فر، دفتر سخنگوی پلیس در اطلاعیه‌ای که در اختیار ایسنا قرار داده است، اعلام کرد:‌« خبر برخی رسانه‌ها در خصوص دستگیری قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش مهرجویی و همسر ایشان  کذب است و انتظار می‌رود تا رسانه‌های محترم مبتنی بر اخبار متقن و از مسیر دفتر سخنگوی پلیس اطلاع رسانی کرده و از گمانه‌زنی‌های بی اساس در مورد دوری کنند.»
در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «کارآگاهان  برای رسیدن به نتیجه نهایی نیاز به زمان و دقت دارند.» آمده است:‌« تا این لحظه بر اساس اظهارات دستگیر شدگان قبلی دو مظنون دیگر شناسایی و جمع دستگیر شدگان به ۹ نفر رسید.»
بر اساس اعلام دفتر سردار منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا، «کماکان کارآگاهان پلیس آگاهی درحال انجام اقدامات فنی و حرفه‌ای برای کشف پرونده قتل داریوش مهرجویی وهمسرش هستند.»
داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، دیشب در خانه خود در کرج توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند. مرحوم مهرجویی متولد ۱۳۱۸ بود و با ساخت آثاری مانند «گاو»،«آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «هامون»،«بانو»، «لیلا»، «سارا»، «پری»، «درخت گلابی»، «اجاره نشین‌ها»، «مهمان مامان»، «نارنجی‌پوش»، «سنتوری»، «آسمان محبوب»، «اشباح» و «لامینور» از جمله کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران به شمار می‌آمد.
مرحوم مهرجویی تاکنون ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی را به سبب ساخت آثارش به دست آورده و بسیاری او را مروج «موج نو» در سینمای ایران می‌دانند.
وحیده محمدی‌فر نیز متولد سال ۱۳۴۷ بود و در عرصه فیلمنامه‌نویسی، بازیگری، طراحی لباس و ... فعالیت داشت.
درپی قتل این کارگردان مطرح کشورمان و همسرش، علاوه بر شمار زیادی از چهره‌ها و مسئولان فرهنگی و هنری، بازیگران و سینماگران کشورمان، مقامات سیاسی نیز ابراز تاسف و ناراحتی خود را بیان کرده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شدند.
زمان تشییع پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر
سخنگوی خانه سینما اعلام کرد که مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر چهارشنبه ۲۶ مهر ماه برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۰ صبح در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی هنرمندان برگزار می‌شود و در ادامه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
سنتور علی سنتوری را دزدیدند

سنتور علی سنتوری را دزدیدند

قریب چند سالی است که هر از گاهی این موضوع اتفاق می‌افتد که یک بازیگر یا ورزشکار مورد ...
روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

زنان کارگر خانگی که با روزنامه "گاردین" صحبت کرده اند اشاره می کنند که در امارات به آنان ...
1