تاریخ انتشار
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۶۷۵۷۴
در جمع خبرنگاران مطرح شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد: فرهنگ وقف در استان جانیفتاده است / کهگیلویه و بویراحمد دارای رتبه ۲۹ کشور در آمار موقوفه‌ها است

۳
۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد: فرهنگ وقف در استان جانیفتاده است / کهگیلویه و بویراحمد دارای رتبه ۲۹ کشور است
کبنا ؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه وبویراحمد دارای رتبه ۲۹ کشور در آمار موقوفه‌ها است که وضعیت مطلوبی نیست‌.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در یاسوج به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: آنچنان فرهنگ وقف در استان جانیفتاده است که می‌طلبد رسانه‌ها و مبلغان و اساتید دانشگاه‌ها بر روی این موضوع کار کنند البته باید نیاز‌های روز استان احصا تا خیران وقف کنند.
وی افزود: برای استان موقوفه برای ترویج قرآن کریم، اسکان جوانان بی‌بضاعت و موقوفه برای ازدواج جوانان بی‌بضاعت نیاز است‌.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به کمبود مسجد در شهر یاسوج مرکز استان انجمن خیرین مسجد ساز قرار است در این شهر راه‌اندازی شود.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی تأکید کرد: تنها ۲۲ مسجد در مرکز استان وجود دارد که با توجه به جمعیت شهر یاسوج کافی نیستند.
وی ادامه داد: امسال اعتبارات محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت و گاز گچساران که ۱۴۰ میلیارد ریال بود به اوقاف و امور خیریه استان تخصیص نیافت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این اعتبار به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان تخصیص یافت.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی بیان کرد: از سوی دیگر اعتبارات تملک و دارایی استان در حوزه اوقات ۲۵۰ میلیارد ریال است که باید دید سازمان برنامه و بودجه استان چه میزان از آن را اختصاص می‌دهد.
وی با اشاره به تکمیل مجتمع خلیج فارس در یاسوج، افزود: این مجتمع تا ۲ سال دیگر تکمیل می‌شود و اکنون ۱۵۰ میلیارد ریال اقساط معوق دارد. ظرفیت پارکینگ، تجاری و فرهنگی در این پروژه دیده شده است.
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اخذ اجاره‌ها از مستأجرین در مغازه‌های مربوط به این سازمان، عنوان کرد: این مغازه‌ها به صورت مزایده به افراد اجاره داده می‌شود و حتی رهنی از آن‌ها گرفته نمی‌شود و نسبت به مغازه‌های اطراف آن مبلغ کمتری اخذ می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های دهه وقف، ابراز داشت: برنامه‌های هفته وقف از دهم تا ۱۶ مهر ماه برگزار می‌شود.
نصیر الاسلامی گفت: دهم مهرماه برابر با شانزدهم ربیع‌الاول، به عنوان وقف، رسانه، ترویج فرهنگ وقف و یازدهم مهرماه میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) به عنوان روز وقف، قرآن، سنت نبوی، سیره معصومین نامگذاری شد.
       
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: چهارشنبه دوازدهم مهرماه به عنوان وقف، اقتصاد پایدار، رشد تولید و پنج شنبه سیزدهم مهرماه به عنوان روز وقف، امامزادگان، ترویج فرهنگ زیارت است.
وی ابراز داشت: جمعه چهاردهم مهرماه بیست ربیع‌الاول به عنوان روز وقف، حمایت از خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، شنبه پانزدهم مهرماه وقف، حمایت از نخبگان علمی و دانش بنیان‌ها و روز یکشنبه شانزدهم مهرماه، بیست و دوم ربیع‌الاول به عنوان روز وقف، سلامت جامعه، تکریم واقفین و خیرین نامگذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سالانه، گفت: برنامه‌های فرهنگی ما با طرح آرامش بهاری آغاز می‌شود و تمام مناسبت‌ها در محور برنامه‌های فرهنگی ما دیده می‌شود.
وی افزود: مسابقات قرآنی در سطح استان اجرایی شده و تجلیل از نفرات برتر را داشتیم.
۲۲۵ بقعه و امامزاده در کهگیلویه وبویراحمد ثبت شده است و هزار و ۱۰۶ مسجد و ۱۴۴ حسینیه در استان وجود دارد.
گفتنی است ۱۲۰ برنامه در هفته وقف امسال استان برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
خدایی همین تعداد مسجد الان چند نفر توش نماز میخونند چرا فکر می‌کنید فقط باید تعداد مساجد بالا باشه؟؟؟؟؟؟؟این استان محروم کوجک چی داره برای وقف که میگی اخریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ربانی فرهنگ وقف را برای خودش خوب جا انداخت.
Iran, Islamic Republic of
الهی شکر که این استان یکجا عقلانیت بخرج دادند ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
فایل های مرتبط
1